SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Sayur dengan Tokongpun pasrael nak politikkan.

Posted by Det Guaq Sunday, October 16, 2011

Apa yang tak kena?  Ada nampak gambar colok gaharu 
kat mana-mana kah dalam gambar ni?

Aku sebenarnya rasaa simpati kepada pasrael kedah kerana sudahlah tidak daapt mengurus negeri denga nbaik, hasil hutan didsebat semahu-mahunya, perumahan rakyat hanya diharap dari pihak swasta dan kereajaan pusat, bantuan kebajikan pula hanya ciput dan pilih bulu, peluang pekerjaan tidak banyak tersedia oleh kerajaan negeri, nak bayarpun cilok duit persekutuan yang diamanahkan untuk jalanraya dan pelbagai kepincangan yang amat teruk dan tidak boleh dimaafkan oleh rakyat Kedah pada PRU13 nanti dan wajib dikembalikan balik kepangkuan BN.
Ini majlis kat Pejabat Menteri Besar ke?

Alih-alih mereka tiga hari lepas mendapat umpan cacing tetapi berhajat hendak mengail jerung.  Hanya kerana Dato' Paduka Ahmad Bashah(DPAB) menyertai perarakan sebagai menghormati kepelbagaian anutan diMalaysia, beliau telah dituduh dengan bermacam-macam oleh paria pasrael dengan harapan untuk meroboh maruah pemimpin UMNO Kedah.  Tetapi aku percaya rakyat tidak sebodoh itu dalam menilai tugas beliau selaku ADUN Bakar Bata dan Pengerusi BPUNK.



Nampaknya anutan mereka hanya membenarkan ADUN mereka untuk menyertai sebarang perayaan agama lain manakala jika ahli politik bukan dari kalangan mereka gugur syahadahnya...senangnya mereka mengukur dan menghukum.  Tidak hairanlah sikap mereka yang begitu, kerana kunci suurga yang sedang ditangan musBAHLOL am mereka diKelantan telah berada juga ditangan mereka kerana N.ajis telah membuat penduanya(duplicate) dan telah diberi kepada pasrael kedah untuk sama-sama meneghojoi kedalam suurga ciptaan agama mereka.

Mereka lupa sebenarnya dalam menempelak sesuatu yang tidak sepatutnya menjadi isupun, perbuatan dan tindakan mereka jauh lebih teruk dan hina dari apa yang tgelah DPAB lakukan, iaitu denga nhanya sekadar menyertai perarakan sebagai penghormati, bukiannya turut serta menyembah apa yang mereka sembah.

Lalu dikoreklah pandangan ahli-ahli penguasa agama yang anutannya sehaluan dengan pandangan mereka untuk mengiyakan tuduhan jahat penuh pekung mereka...Yang nak angguk hanyalah paria belaan mereka.  Rakyat  tidak sedangkal itu penilaian mereka. Raikanlah....hanya segelintir yang dok gelintey teloq pemimpin hangpa yang telan apa yang cuba hangpa sumbat.  Rakyat telah lama sedar dan tidak sabar untuk menyerahkan kembali kuasa mentadbir kerajaan Kedah kepada BN...percayalah......



**ADUN Tanjung Dawai juga pernah masuk kedalam Tokong Sayur untuk makan-makan maaa.....Entah apa depa taruh dalam makanan tu kitapun tatau looo.....Lepas makan bolehlah tolong bakar colok gahabru di belakang tu yer!!!!!


2 Responses to Sayur dengan Tokongpun pasrael nak politikkan.

  1. McTheory Says:
  2. cantek.. nanti Mc follow up..

     
  3. Unknown Says:
  4. Salam Mc,

    HH dah up isu ini, tapi aku nak umphkan lagi. Hang boleh perghhkan lagi isu ini. Silakan.....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ