SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MEMAAFKAN NAMEWEEBABI? TAK SEMUDAH MAKAN NASI LEMAK.

Posted by Det Guaq Thursday, October 6, 2011


HOI BABI NAMEWEE BABI.  INGAT MUDAH-MUDAH AKU DAN RAKAN-RAKAN NAK LUPAKAN APA YANG TELAH HANG SEBAR KESELURUH DUNIA?

HANG SEBAR DENGAN PENUH KEBANGGAAN
KAMI DISERBU DENGAN RASA PENUH PENGHINAAN

HANG MAKIHAMUN MACAM SIALAN
KAMI MEMBALAS KERANA ITULAH TINDAKAN
TAPI INGATLAH BUKAN KAMI YANG MULAKAN
MANA BOLEH PAKSA JIKA IA TIDAK BERKESUDAHAN

LAJAK PERAHU BOLEHLAH....NIAAAHHHH LU!!!


PANAS : ANWAR KECEWA NIAT IKHLAS NAMEWEE DIPERLEKEHKAN??



Heboh tayangan filem baru Nasi Lemak 2.0 Wee Meng Chee atau Namewee di panggung wayang. Kononnya Namewee sudah berubah. Sejauh manakah kebenarannya apabila saya melihat satu lagi video rakamannya mengkutuk penulis Utusan kerana filem tersebut.
Rakaman “Namawee F*** Utusan” yang disiar selama 4.21 minit itu benar-benar menunjukkan beliau bukanlah pelajar yang professional dan berpendidikan tinggi. Menghina bukanlah cara terbaik untuk menutup aibnya suatu ketika dahulu.
Nasi Lemak 2.0 merupakan filem pertamanya yang mendukung gagasan 1 Malaysia sebagai tanda menyokong Perdana Menteri Negara. Biarpun filem tersebut dibarisi pelakon ternama seperti Afdlin Shauki dan Adibah Nor dan ramai lagi, Fauziah Arof (Penulis Utusan ) enggan menonton filem tersebut kerana kemunculan Namawee di dunia hiburan semuanya mempunyai agenda memperlekeh rakyat, bangsa dan negara sendiri menerusi lagu-lagu yang diciptanya sebelum ini.
JIka dilihat dari rakaman youtube Namawee begitu marah dengan pendapat Fauziah Arof ini kerana tidak menyokong filem Nasi Lemak 2.0.
Namawee perlu terima kritikan tersebut kerana beliau muncul dan popular atas tiket kontorversi menghina negara suatu ketika dahulu. Walaupun ianya sudah tidak dipanjangkan oleh pihak tertentu, beliau perlu berterima kasih kerana masih diberi peluang dan terselamat dari tindakan undang-undang.
Lantaran itu, pendapat Fauziah Arof itu perlu dijadikan teladan supaya beliau tidak mengulangi perbuatannya di masa hadapan.
Kritikannya suatu ketika dahulu begitu menghiris hati rakyat. Beliau perlu akur perbuatannya itu sedikit sebanyak memberi kesan kepada dirinya sendiri.
Fauziah Rauof melontar pendapat dengan cara yang betul. Manakala Namawee menggunakan platform yang salah untuk mewujudkan jurang di antara rakyat. Sekaligus menimbulkan reaksi negative antara kaum dalam Negara.
Namawee perlu terima pendapat tersebut jika beliau benar menyokong gagasan 1 Malaysia. Bukankah sudah menjadi adat, orang seni terbuka dengan pendapat orang lain untuk memantapkan mutu perfilemannya di masa akan datang. UO
**LANCAU LA LU...BOLOH PUNYA ORANG....JANGAN INGAT LU BANYAK KUAT...

Jangan takut kalau-kalau depa remove dari you tube, aku dah copy utk rakyat yang rasional terus lihat pujaan PM Malaysia ini.


Apakah dengan hanya melafazkan perkataan ma'af berulang kali boleh dengan mudah mencuci segala kepedihan dan kehinaan yang dengan sengaja dan berulang-ulang dilakukan lagi dan lagi dan lagi???  Cukup adil jika kini babi ini pula rasa tertekan dengan keadaan yang dia sendiri cipta.  Hanya kerana mahu mengemis sejuta ringgit, tetiba sibabi ini mengaku seorang penyokong 1MALAYSIA. Sekali lagi begitu lancar dia meluncurkan perkataan menyokong 1Malaysia padahal zahirnya tidak langsung menjurus kepada apa yang cuba dimaksudkan kerana siababi nameweebabai ini sebenarnya tidak dapat membohongi hatinya sendiri.  Mampukah babi ini menarik balik karya-karya beliau yang sengaja dia edarkan didalam you tube sebagai ekspresi sebenar permohonan beliau?  Bagaimana pula yang telah menyalin kedalam simpanan masing-masing, sanggup dia berjumpa setiap dari mereka untuk menuntut supaya setiap karya dia yang menghina bangsa Mealyu dan Raja-rajanya dilupuskan?  Ini wajib dilakukan sehingga cuci-calat keran ia adalah antara punca-punca kepada kemelut politik yang sudah hilang titik imbangannya .

1 Responses to MEMAAFKAN NAMEWEEBABI? TAK SEMUDAH MAKAN NASI LEMAK.

  1. Anonymous Says:
  2. Pada 30hb October ada perhimpunan anti babiweecibai lancau bo kuak, di depan MPKJ Kajang anjuran warga Hulu langat,jom pi ramai ,jangan lepas peluang untuk belasah petualang yang hina Melayu Islam dan Negara.
    Najib pun dah kesah lancu ni di belasah ,najib dah bagi lesen besar kapada semua untuk guna 1M bapak vernakular kelainan liberal crap human rights civil liberties transformaci crap plural popular sama rataan,untuk belash lancau ni.Juga Najib dan mohideen dan bagi 150 juta sepanjang 60 hari yang lalu kapada sekalah verkular cina untuk tutup mulut mereka ,bila kita semua bolih belasah lancau bo kuak namebabiwee lancau.
    kredit kapada mentor saya anaconda din satD Azmi APA HHalem.
    arjuna waspada
    chnagkat lobak.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ