SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Wow!!!  Cu2 Tok Wan BARA....


ALAHAI UMNO PANDAN, BONGOKNYA KORANG! KETINGGALAN SUNGGUH!!!

Apalah punya malang orang UMNO Pandan memilih pemimpin-pemimpin yang buta-buta mata, berotak majal dan berperut boroi. Dah nak dekat pilihanraya, baru masing-masing tahu tentang peranan penting CyberTrooper dan blogger serta facebooker. Baru pandai sebut beberapa nama blogger dan cybertrooper yang memang dah lama buat kerja nih.

UMNO Pandan ada satu kerusi yang akan mereka penuhi iaitu kerusi DUN Cempaka sekalipun Ketua Bahagian Pandan, bercita-cita besar untuk merampas kerusi Parlimen Pandan dari tangan MCA.

Yang menariknya, adalah seorang orang kuat Bahagian Pandan yang rancak bercerita tentang keperluan mengadakan pasukan cybertrooper dan blogger di Pandan. Engagement melibatkan beberapa nama blogger serta facebooker terkenal. Kononnya, UMNO perlu melawan blogger dan cybertrooper Pakatan Rakyat yang berleluasa di alam siber.

Punyalah bangang, punyalah bahlol... barangkali selama ini, kesibukan yang keterlaluan menyebabkan puak-puak UMNO di Pandan tidak menyedari langsung perubahan dunia dan alam di sekitar mereka. Barangkali mereka masih asyik masyuk dengan cerita projek yang tidak lagi rancak semenjak MPAJ di bawah penguasaan Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, puak-puak inilah juga yang sombong serta memandang rendah terhadap blogger-blogger yang pro-UMNO-BN. Pernah ditanya, apa sumbangan blogger kepada parti berbanding AJK dan orang besar UMNO Bahagian. Dan pertanyaan ini merupakan pertanyaan standard di seluruh Bahagian UMNO termasuklah di Pulau Pinang yang orang kuatnya SANGAT GILA dengan kamera televisyen dan kamera wartawan suratkhabar.

Walau bagaimanapun, baguslah kalau UMNO Pandan sudah mahu berubah. Namun ayat, 'nanti kita carilah peruntukan untuk makan-makan' sebenarnya mencerminkan perangai dan isi perut puak-puak itu di dalam parti. Rupa-rupanya selama ini betullah seperti persepsi puak-puak Pakatan Rakyat di Pandan bahawa UMNO Pandan memang diwujudkan untuk 'cari peruntukan buat makan-makan.' Disebabkan itulah, UMNO Pandan macam kelas budak darjah satu biol yang penuh dengan kemelut, kontroversi... dari atas sampailah ke BOMOH KASYAFnya!

Janji dan terus berjanji, barangkali sudah menjadi satu keistimewaan dan kepakaran yang tidak dapat ditandingi oleh mana-mana golongan manusia lain... janji-janji yang akhirnya menjadi kontroversi dan janji-janji tersebut bertukar menjadi asap beracun!!!

Banyak lagi ker peruntukan yang diberikan oleh Noh Omar kepada UMNO Bahagian Pandan yang masih berbaki?

Amacam MEJAR? Diorang kata, Mejar banyak keluarkan peruntukan untuk perang siber kali ini?


2 Responses to Aku Bukannya MARAHHHHH.....Nasihat saja...Butang Baju Melayu aku mana Pah???

  1. sdr detguaq: penyumbang dibelakang tabir mana bisa dihargai.UMNO cuma layan yg puak pandai cium tangan.Bodek sana sini.Ampu siang malam.Temberang memanjang.Sukarelawam macam hangpa mana depa nak nampak.Bila ada hasil ada puak cium tangan sampai dulu.

    Aku pun tak paham dengan umno.Awatlah berkira sangat.Cakap nak menang besar.Tapi sedikit sumbangan pada hangpa blogger pun berkira.Tapi pasal episod lain amboi belanja besar dan sakan.Yang memberi sumbangan belakang tabir tak peduli pun.

    Jangan bila dah terantuk baru nak ternadah.
    UMNO Kedah macamana detguaq.Depa PEMURAH ke TANGKAI JERING.Dengar kata lebat terjun mai.

    Jangan makan sorang.Bau ramai-ramai.

     
  2. detguaq Says:
  3. Salam MSJ,

    UMNO Kedah ni ada 2 darjat.

    Satu puak kan tanya sapa itu kasim selamat?
    Satu puak lagi macam chombee, mamu dan mami
    Tapi yang perangai macam Mak Dara tu kita jauhilah...
    Mereka yang berwatak macam Chombee, Mamu dan Mami tidak bermasaalah untuk dampingi orang-orang macam aku dan kawan-kawan yang lain, malah ada ketika-ketika mereka juga mempertahankan usaha pihak blogger dan cybertrooper penyokong UMNO/BN Kedah....ada...

    Tapi seperti diakhir cerita antara dua darjat....Mak Dara yang suka mengacah sambil mengugut tu InsyaAllah akan insaf, cuma aku harap depa tak insaf tatkala telah berada ditepi kubur meraung-raung dan berguling-guling.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ