SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Mulut Mat Sabu: Kejadah Apapun Boleh Keluar dari Mulut Pekong Ini!

Posted by detguaq12 Thursday, September 8, 2011

Kalau dah mulut Mat Sabu, apa perkataan, apa benda, apa bau yang tak keluar dari mulut binatang politik ini.  Bukannya dia fikirkan sangat kesan yang akan di rasai oleh mereka-mereka yang dibabitkan oleh lontaran mulut tak berotak beliau, kerana otak beliau jauh nun di kepala lutut sebab itulah isyarat kebijaksanaan lambat sampai kemulut.  Kalau dah sampaipun ianya dah terlambat. terpaksalah orang lain pula tolong baiki kerosakan hasil dari hamburan busuk kata-kata yang tidak disertai oleh isyarat dari akalnya yang jauh nun di tempurung lutut.  Kepada keluarga Mat Indera, janganlah sesali kepada sesiapa kerana anda seabagai waris adalah tidak bersalah.  Mat Sabu yang nafsu politiknya sudah teramat liar dan hanya jinak dibawah tunggangan DAPig adalah objek yang patut dipersalahkan sepenuhnya.  Kepada keluarga-keluarga anggota polis yang dibunh diBukit Kepong, TOLAK MAT SABU!  TOAK PASrael!!!




 Anak sedih pengorbanan bapa di Bukit Kepong tak dihargai
KUALA TERENGGANU – Kenyataan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang mengangkat komunis sebagai wira dalam peristiwa Bukit Kepong merupakan satu penghinaan terhadap perjuangan anggota polis yang terkorban dalam peristiwa berdarah pada tahun 1950 itu.
Bagi Azlas Jaafar, 62, anak Allahyarham Konstabel Jaafar Hassan, salah seorang anggota polis yang terkorban dalam kejadian itu, tindakan tersebut amat menyedihkan.
"Saya merasa amat sedih dengan dakwaan Mat Sabu itu, satu kenyataan yang tidak sepatutnya keluar dari mulut pemimpin kanan Pas itu,” ketika ketika ditemui selepas menerima kunjungan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said di kediamannya di Kampung Cendering di sini hari ini.
"Kenyataan yang dikeluarkan itu cuba memutarbelitkan sejarah sehingga mengetepikan perjuangan anggota keselamatan sehingga ramai yang gugur ketika mempertahankan tanah air,” katanya.
Azlas merupakan anak allahyarham Konstabel Jaafar, kini tinggal bersama ibu saudaranya Aminah Mohamad, 85, iaitu kakak kepada Konstabel Jaafar.
"Kalau komunis dikatakan pejuang sebenar untuk memerdekakan negara, jadi adakah anggota pasukan keselamatan itu pengkhianat?” katanya. – Bernama

1 Responses to Mulut Mat Sabu: Kejadah Apapun Boleh Keluar dari Mulut Pekong Ini!

  1. Anonymous Says:
  2. Persoalan 1

    Bagaimanapun rakan karib Najib, Abdul Razak Baginda yang mengaku mengadakan hubungan sulit dengan Altantuya dibebaskan dari tuduhan itu walaupun beliau bersetuju menggunakan khidmat dua anggota polis berkenaan.

    Persoalan 2

    ...kes itu bahawa “hampir pasti tidak ada peluang untuk mensabitkan Razak Baginda atas tuduhan (membunuh).


    Persolan 3

    ...pendakwaraya hanya akan membataskan siasatan kepada suspek dalam perbicaraan dan bukan kepada pihak-pihak lain atau pun dakwaan-dakwaan rasuah berkaitan pembunuhan itu.


    Persoalan 4

    Razak Baginda yang mengaku beliau meminta pertolongan pegawai pengiring Najib, Musa Safri, untuk memastikan Altantuya tidak lagi mengganggunya.Musa bagaimanapun tidak pernah dipanggil untuk memberi keterangan di mahkamah.

    Persoalan 5

    tindakan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail secara tiba-tiba untuk menggugurkan Ketua Pendakwaraya kes itu Sallehudin Saidin dan menggantikannya dengan seorang yang kurang berpengalaman.

    Persoalan 6

    Dalam kabel 24 Januari 2007, kedutaan AS merumuskan bahawa “tanggapan berlakunya salah laku oleh pendakwaraya dan mahkamah serta dakwaan bukti-bukti tertentu dimusnahkan , mencadangkan kepada ramai bahawa kes (pembunuhan Altantuya) menghadapi tekanan politik yang bertujuan melindungi Najib.


    HAKIM TOLONG NAJIB. NAJIB TOLONG HAKIM. NAJIB JADI PM. HAKIM JADI KETUA HAKIM.


    CORRECT...CORRECT...CORRECT KATA SI LINGAM LEGAM

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ