SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

GHAIRAH SUARA WANITA KEDAH.

Posted by Det Guaq Friday, September 30, 2011

Hari ni, Wanita UMNO Kedah sudah mula bersuara dengan meminta UMNO-UMNO Bahagian mulai fokus untuk menyelesaikan kemelut dalaman jika pemimpin-pemimpinnya tidak mahu kecewa  pada PRU13 nanti.  Apakah suara wanita UMNO ini akan berjaya menggegar hati yang keras dan mencair ego pemimpin-pemimpin beberapa Bahagian UMNO untuk sedar dari igauan lama yang masih berterusan.  Apakah Pokok Sena, Merbok, Sungai Petani, Jerai dan Padang Serai akan terus bercakaran?  Kalau mereka masih tidak mahu berubah, YAB Najib sudah kena bertindak menggunakan formula 'winnable candidate' disana.  Calon natural perlu diletakkan jika itu yang rakyat bawahan mahukan demi memastikan kemenangan UMNO/BN di Bahagian-bahagian yang masih seronok dengan 'hang boh taik kat aku, aku boh taik balik kat hang'.  Akhirnya semua belemoih. Biaq pi lah kat depa Dato' Sri, biaq depa sama-sama belemoih.  Dato' Sri pilihlah yang tak belemoih tak kiralah dari dalam parti ka, dari NGO ka dari aktivis masyarakat ka waima dari mana-maman pegawai kerajaan yang disenangi oleh majoriti rakyat.  NGO-NGO Beliapun ramai pemimpinnya yang ikhlas, peduli apa dengan leteran dan ngomelan beberapa kerat pemimpin-pemimpin politik yang 'stagnent' dengan perangai tahap tegar depa tu.  Depa bukannya pikiaq sangat pasai UMNO dan keseluruhan ahli-ahlinya.  Dok kira geli nak jadi calon tapi tak sedar yang orang dah makin ramai meluat dekat depa pasai dah sama-sama belemoih kena palit tahi politik sesama mereka.

SYABAS WANITSA UMNO KEDAH YANG BERANI MENEGUR UMNO-UMNO BAHAGIAN DIKEDAH. 

**Satu konklusi hasil dari Konvensyen BN Kedah yang cukup pahit tapi boleh menjadi ubat.

30 September, 2011 11:36 AM
Wanita Umno Kedah Minta Bahagian Selesaikan Kemelut Dalaman
ALOR SETAR, 30 Sept (Bernama) -- Wanita Umno Kedah hari ini mengingatkan Umno bahagian di negeri itu agar menyelesaikan segera kemelut dalaman yang dikatakan berlaku jika tidak mahu dikecewakan lagi pada pilihan raya umum kelak.

Ketuanya Datuk Maznah Abdul Hamid berkata kemelut yang dihebohkan berlaku di beberapa bahagian, boleh menjadi beban kepada Barisan Nasional (BN) Kedah dalam usaha merampas kembali negeri itu.

"Parti lawan khususnya PAS sememangnya suka perebutan dan pergaduhan ini berlaku dalam Umno supaya mudah bagi mereka mempertahankan Kedah. Segala masalah yang menjadi punca hendaklah diselesaikan dari akar umbi," katanya kepada pemberita, di sini.

Maznah juga berkata semua sayap Wanita dari parti komponen BN tidak menghadapi masalah dan telah bersedia sepenuhnya untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Malah katanya, Wanita MCA dan MIC Kedah menunjukkan perkembangan memberangsangkan yang memberi petanda pemulihan sokongan kaum hawa terhadap BN.

"Pengundi wanita melebihi 50 peratus dari jumlah pengundi. Pergerakan Wanita BN akan menggunakan sepenuhnya masa yang ada untuk mendekati mereka khususnya pengundi muda yang pertama kali mendaftar sebagai pemilih.

"Kami juga tidak akan meminta kuota kepada Wanita ditambah. Terserah kepada pucuk pimpinan menentukannya," kata Maznah.

Pada pilihan raya umum 2008, Wanita Umno Kedah hanya diperuntukkan satu kerusi iaitu di Dewan Undangan Negeri kawasan Sungai Tiang yang ditandingi dan dimenangi Bendahari Puteri Umno ketika itu Suraya Yaacob.

-- BERNAMA

0 Responses to GHAIRAH SUARA WANITA KEDAH.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ