SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Bob Lokman akhirnya pilih UMNO???

Posted by detguaq12 Thursday, September 8, 2011

Bob Lokman sepatutnya memikirkan semula langkah yang beliau susun dalam dunia politik.  Sebagai anak seni, kerajaan usat selama ini cukup memberi perhatian terhadap mereka-mereka dibidang ini.  Kegagalan pula bukanlah pilihan dipihak kerajaan, sebaliknya atas kehendak dan usaha sendiri.  Malah dengan menyalahkan sistem kehidupan yang ada juga kononnya sehigga menyuebabkan anak-anak bneliau gagal menjadi manusia yang normal bukanlah satu pendedahan yang bijak, tetapi ia adalah menifestasi kegagaln dalam diri Bob Lokman sendiri.
Beliau sepatutnya membuka minda yang lebih luas untuk melihat dari 'mata helang', bukan dari 'mata tempurung'.  Ramai insan yang berjaya tidak semestinya berada dalam kelompok pembangkang dan tidak juga tidak semestinya kelompok yang didakwa bodoh berada dikalangan penyokong kerajaan.  Takkanlah doktor-doktor yang menyokong pembangkang dianggap bijak manakala doktor-doktor, jurutera-jurutera, saintis-saintis, usahawan-usahawan, pemilik-pemilik syarikat yang juga usahawan dan juga segenap lapisan rakyat yang menyokong BN semuanya bodoh.  Bodoh itu hanyalah label yang dilemparkan oleh orang yang kecewa kerana tidak dapat menghasut orang yang mereka depani untuk turut serta terjun ketelaga buta penuh sampah!
Kalau tanya aku, Jamal Abdillah telah mengambil satu keputusan yang tepat dalam perkiraan politik beliau, manakala Bob Lokman kena masuk tadika untuk belajar balik asas metamatik.

Kalau sebelum ini sebilangan artis termasuk AC Mizal menyertai UMNO,Rabu penyanyi terkenal Jamal Abdillah juga memilih parti itu sebagai wadah perjuangan politik.

Katanya beliau tidak kisah sekiranya selepas ini ada yang menuduhnya mahu mencari publisiti murahan kerana tahu dan yakin dengan apa yang lakukannya.

Jamal berkata  beliau ambil keputusan ini kerana amat yakin dengan kepimpinan Datuk Seri Najib dan kepimpinan sebelumnya dalam mentadbir negara ini.

Serentak dengan itu beliau menyeru para peminat dan rakan-rakannya bersama-sama menjadi ahli UMNO dan cubalah celikkan mata dan lihat apa yang telah kerajaan lakukan selama ini untuk rakyat.

“Janganlah kita bercakaran sesama sendiri hanya mengejar kepentingan diri. Kita harus bersatu padu memertabatkan negara kita. Jangan mudah membiarkan orang lain menginjak maruah bangsa kita. Bukanlah saya bermaksud untuk berpolitik tetapi saya sedar bahawa tiada parti lain yang mampu menjaga kepentingan rakyat selain daripada UMNO dan BN,” katanya.

Beliau sebelum itu menyerahkan menyerahkan borang keahlian kepada Setiausaha Kerja UMNO, Datuk Ab Rauf Yusoh di Ibu Pejabat UMNO, di Kuala Lumpur.

Kata Jamal walaupun baru mendaftar menjadi ahli UMNO hari ini namun sebenarnya beliau  telah lama menyokong UMNO malah arwah ayahnya semasa hayatnya merupakan pengerusi tetap UMNO di Pasir Salak.

“Saya bukan menyertai UMNO untuk kepentingan diri ataupun mempunyai agenda tersembunyi tetapi kerana saya yakin dengan parti keramat UMNO. Saya yakin dengan prinsip saya dan saya rasa kalau parti lain yang memerintah negara, tidak mungkin saya mampu bertahan bergelar penyanyi sehingga kini.

“Kerana kepimpinan Barisan Nasional (BN) yang berjaya mentadbir dengan aman damai maka saya mampu bertahan sehingga kini. Malah peminat saya juga terdiri dari berbilang kaum,”katanya.-7/9/2011

2 Responses to Bob Lokman akhirnya pilih UMNO???

  1. Anonymous Says:
  2. terpulang le kd beliau,samada pilih pas atau umno.asalkan dia berbahgia selalu.harapan saya jangan le nak menyalahkan org lain ,ini tak betul, itu tak betul .lagi satu jangan nak mengumpat dan mengata dan buruk sangka pada org lain.lagi satu jangan riak dan takbur.fikirkan le masa hadapan.

     
  3. detguaq Says:
  4. Aku juga pada awalnya tidak kisah kerana aku tahu dalam pasrael memang amat kekurangan pak lawak utk beraksi tonggang tebalik kuang diatas pentas mereka. Tetapi bila dia menyerang rakan-rakan artis lain kerana menyangka tindakan beliau itu betul, maka ia sebenarnya hanya memperlihatkan tahap pem,ikiran sebenar insan bernama Bob Lokman. Kesihan......

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ