SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SEBANTAL: MIMPI TETAP BERLAINAN.

Posted by detguaq12 Thursday, August 11, 2011

Saja aku letak kat sini supaya SENANG NAK CARI.

Apa lagi yang dapat aku ungkapkan melihat kebobrokan di antara mereka iaitu Parti-parti Campuran Pembangkang terus dalam kedudukan yang mencanggahi antara satu sama lain.  Puak Melayu Islam dengan cara yang sudah mendaging dengan mereka, puak Buddhist yang tidak  meyenangi puak Kristian, puak kristian yang terus gigih menarik orang Melayu untuk ikuti kepercayaan mereka.

Puak Melayu Islam yang sudah terbahagi kepada pkr dan pas terus berpecah kedalam kelompok-kelompok yang lebih mikro iaitu yang mengkagumi keliberalan Khalid Samad yang mengidolakan B A B I, puak kaki seghengam(macam ibu ayam baru mengeram) yang suka melulu melakukan serangan dan provokasi, puak yangtak sokong Hassan Ali tetapi kemudiannya sokong pula selepas bertindak ala orang mengamuk lupa diri dan sudah tentu ada kalangan yang dari awal lagi berdiri kukuh tidak berganjak kerana yakin tindakan Hassan Ali yang dianggap tepat dan betul.

Hari ini sahabat-sahabat lama aku yang masih kekal dalam pr tetapi sudah mulai goyang umpama gigi susu yang dah tak betah dipeluk oleh gusi memaklumkan bahawa jika dulu pkr sentiasa sahaja berselisih pendapat dengan pas, kini dapig juga sudah berpecah kepada 2 kelompok dan bergaduh sesama sendiri.  pkr pula sudah jam terus.  Dari keadaan tergagap-gagap sehinga gelojoh untuk menyembah puak kristian untuk memohon apun dan maaf zahir batin sempena syawal yang bakal menjelang terus BISU sejuta bahasa.JAM kaw-kaw punya!

Hasil dari peristiwa JAIS yang telah pergi memeriksa DUMC diikuti tindakan tergesa-gesa lagi gopoh MB gagap memohon maaf kepada gereja atas tekanan oleh theresa, xavier dan eli wong amat-amatlah tidak disenangi oleh seluruh orang Melayu Islam dan Islam serta telah menimbulkan kemarahan mereka.  Ini kerana MB Gagap ternyata gagal samasekali memprtahankan maruah JAIS yang secara tidak langsung GAGAL mempertahankan maruah ISLAM.  PUNAAAAHHHH!

Manakala menjadikan ianya lebih panas apabila dikalangan orang-orang kristian pula menganggap tindakan JAIS itu keterlaluan, keterlaluan dari sudut mata mereka. Ini kerana mereka menganggap bahawa tindakan mereka menarik orang untuk menganut anutan mereka adalah perkara mulia, mengatasi undang-undang dan perlembagaan negara yang mereka inapi.  Tentunya tiada rasa bersalah, malah usaha mereka itu amat diyakini bahawa Allah(Tuhan Bapa) akan memberi ganjaran pahala yang besar. Tetapi kumpulan kristian yang begitu gigih ini pula lupa bahawa mereka juga bergaul dengan penganut kepercayaan buddha didalam perti mereka.  Golongan yang berpegang kepada ajaran buddha pula masih mahu bergerak mengikut landas undang-undang dan perlembagaan atas dasar menghormati kedaulatan negara.  "Dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung".  Sebab itulah kumuplan Tan Cheng Keng cukup tidak bersetuju dengan cara tindakan oleh kumpulan Terasa Cock.  Bagi aku ini adalah kemuncak tindaakn biaDAP kumpulan Terasa Cock sehingga menimbulkan kegelisahan yang dahulunya dapat dipendam namun seperti gunung berapi ianya sekarang sudah memletus dan menghamburkan lahar pertentangan diantara kumpulan buddhist dan kumpulan kristian didalam dap.Satu kumpulan umpama bulldoz yang akan mara dan melanda apa sahaja peraturan manakala satu lagi umpama kumpulan pencinta alam yang sentiasa memikirkan kehijauan dan keharmonian serta keamanan dunia terutamanya Malaysia sesuai dengan ajaran oleh gautama buddha sendiri.

Pada pandangan aku, dengan bukti-bukti yang ada ditangan JAIS, DUMC wajar tampil segera untuk memohon maaf kepada BANI MELAYU Islam atas keterlanjuran mereka kerana sebenarnya banyak lagi alternatif lain untuk mereka lakukan dalam melaksanakan kebajikan sesama insan jika mereka sekadar ingin membuat kebajikan dan menyalurkan bantuan kepada orang-orang yang berkenaan.  Mereka perl tampil kerana keputusan yang ada secara fizikalnya tidak menyebelahi mereka.

Desas desus yang mengatakan dap Selangor telah membuat satu desakan politik terhadap rakann sekutu tidak rasmi mereka iaitu pas supaya memaksa Hassan Ali meletak jawatan bertiup cukup kencang.  Namun atas campur tangan papagay doll mereka telah meredamkan hasrat buat sementara kerana termakan pujukan secara psikologi bahawa kesan dari tindakan itu akan mengancam kesetabilan persekutuan tidak rasmi mereka yang sememangnnya tidak pernah stabil sejak leka dengan kuasa memerintah dibeberapa buah negeri dengan pilihan iaitu meneruskan niat mereka selepas PRU13 nanti.  Undi beb.....

Manakala disebelah pas Selangor sendiri yang dikuasai oleh Erdogan Calleed Church yang sememangnya sudah lama berseteru dengan Hassan Ali juga mendesak supaya  Hassan Ali di ambil tindakan disiplin.  Tetapi buat masa ini tiada komen di keluarkan oleh pas Selangor memandangkan persuruhjayanya yang baru iaitu Dr. Rani Osman kini sedang berada diluar negara.

Kini semakin ramai rakyat Selangor mula kehaddapan menyatakan kekesalan terhadap kewibawaan kerajaan selangor dalam menguruskan negeri baik dari segi pentadiran, mahupun dari segi politik, kerana dengan isu terbaru ini ternyata mereka secara total gagal memahami bidangkuasa jabatan-jabatan dalam kerajaan sehinggakan terlalu banyak keputusan kerajaan selangor telah diresapi oleh pengaruh politik keterlaluan seperti isu Yayasan Selangor dan bertambah parah terluka sehingga ketahap bernanah apabila isu DUMC/JAIS ini pula terjadi. NGO-NGO yang rata-ratanya tiada kepentingan dan pendekatan politik kini telah mulai bersuara menuntut perkara ini di selesaikan mengikut lunas perlembagaan selari dengan kehendak rakyat Selangor.  Hari ini GAPS telah menyerahkan memo sokongan kepada JAIS.

**Ini baru sePENGGAL berkuasa.  Kalau diberi peluang jangan terkejut ada yang diPENGGAL!

0 Responses to SEBANTAL: MIMPI TETAP BERLAINAN.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ