SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Ostad Eizan semakin Tenat?

Posted by detguaq12 Wednesday, August 3, 2011


Aku bukanlah bermaksud untuk mendoakan yang tidak baik, apatah l;agi menhina mahupun mengutuk.  Malah makihamun bukanlah basahan bibir ataupun hujung jari aku.  Aku tidak suka memakihamun macam budak-budak yang marahkan kawan kerana tidak dapat sesuatu.  Kalau setakat berbahasa aggresif dan provokatif, itu memang sudah gaya penulisan aku, tetapi masih dalam lingkungan moderate, tetapi jangan pula nak underate.

Baru sekejap tadi aku terima lagi satu maklumat bahawa sumber-sumber (mungkin mereka yang melawat) dari IJN mengatakan bahawa keadaan YAB MB Kedah kini kembali kritikal. Buah pinggang beliau pula diberitakan mengalami kegagalan, namun aku tidak pula tahu sejauh mana tahap kegagalan fungsi buahpinggang beliau.  Ini adalah simptom yang selalu di alami oleh pesakit diabetes tahap kronik seperti beliau.  Ditambah pula dengan keadaan jantung beliau yang juga di beritakan mengalami kegagalan injap di empat bahagian utama. Berita ini adalah kenyataan. ianya telah di makluman kepada umum kelmarin dulu lagi.

Kritikalnya keadaan beliau adalah berita menyedihkan kaum keluarga, sahabat rapat, rakan sekutu dan penyokong beliau.  Tetapi sebaliknya adalah berita mengujakan kepada seterunya baik didalam parti mahupun dibarisan yang menentang.

Yang menentang aku tak payah ulas siapa mereka kerana dalam berkerajaan hanya ada dua, iaitu penyokong dan pembangkang.  Yang aku nak ulas ialah sekutu rapat yang perasaannya bercampur baur antara sedih dan gembira, sekutu dalam parti tetapi pencabar dalam perebutan kerusi juga berdebar perasaannya. Sedih?  Aku tak pasti.  Kemudiannya satu kelompok lagi iaitu sekutu dari parti lain. Mereka ini juga berada didalam keadaan dua alam. Sedih bercampur gelisah, duka bercampur resah.

Ramai dikalangan penyokong Ostad Eizan mahukanPhahrolrazi, begitu juga dengan Ostad Eizan sendiri. Tetapi dalam masa yang sama juga pengaruh Amirudin AlMadudua juga dikatakan semakin mencengkam.  tetapi jika dilihat secara fizikal, bila pada satu ketika dulu Ostad Eizan menghantar Phahrolrazi sebagai wakil meraikan kunjungan YAB DS Najib di Lapangan terbang Sultan Abdul Halim, kita tahu arah sebenar jari telunjuk yang Azizan halakan.  Phahrolrazi juga tersengih-sengih bila dijolok oleh ADUN-ADUN BN bahawa beliau adalah bakal MB Kedah sekiranya Ostad Eizan tidak lagi 'fit' untuk menjalankan peranan sebagai MB. Ini sudah lama dapat diduga.

Dan tida siapa juga didalam parti pas kedah dapat menafikan asakan dan tekanan yang cukup kuat dari Mahfuz yang mahukan Ir Amirudin Almadudua sebagai pengganti MB sekiranya ditakdirkan Allah MB sekarang tiada lagi keupayan beliau untuk terus mengepalai kerajaan negeri Kedah.  Ini pernah berlaku semasa BN memerintah Kedah, tatkala Syed Razak diserang stroke, maka Mahdzir Khalid telah mengambil alih peranan sebagai MB. Kini perkara yang sama berlaku, tetapi dalam suasana yang berbeza.

Ironinya ketika rakyat Kedah dalam keadaan ketidaktentuan, ramai wakil rakyat pr termsauk exco-exco kini sedang berada diluar negara.  Apa yang mereka buat?  Makan angin kot?

2 Responses to Ostad Eizan semakin Tenat?

  1. Anonymous Says:
  2. kalo kena pada pemimpin umno...dah tentu puak PAS=PENGIKUT AMBIGA SENAVASAN berdoa supaya cepat mati.
    contohnya masa tun dr mahathir sakit dulu.

     
  3. detguaq12 Says:
  4. Anon....dahhh laaammmaaa daahhhhh...depa buat takpa, orang lain buat tak bollleehhh!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ