SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

IZZAH Yang TONGGONG-MONGGONG

Posted by detguaq12 Friday, August 12, 2011



Apabila sikanyiaq No Rule Izzah mendakwa Timbalan KPN sebagai jahil, padahal kenyataan beliau berlapikkan kemungkinan sedangkan tohmahan dan penghinaan oleh anak B A B I itu berlapikkan nafsu SARAKAH.


PETALING JAYA, 11 Ogos - Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menyelar tindakan Datuk Khalid Abu Bakar yang menyamakan rusuhan di Britain dengan Himpunan Bersih 2.0 sambil menyifatkan Timbalan Ketua Polis Negara itu "jahil."

**Tim. KPN tak jahil.  Englkau tu wahai NO RULE Izzah yang BAGHAL!  Beliau berlapikkan kemungkinan.  Beliau bercakap berfaktakan hasil risikan yang terperinci. Engkau hanya berlapikkan elaun bulanan yang engkau MENTEKEDAGHAH dari Kerajaan Pusat.

Ahli Parlimen Lembah Pantai berkata rusuhan yang berlaku di Britain disebabkan masalah yang berlaku di negara itu dan ia tidak boleh disamakan dengan perhimpunan anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) di ibu negara pada 9 Julai lalu.

**Memang masaalah diBritain disebabkan tindakan terhadap elaun penganggur, tetapi diMalaysia tidak ada sebabpun untuk berdemo, pintu rundingan sentiasa terbuka.  Malah Kerajaan Pusat sebenarnya membenarkan demo yang HALAL, tetapi di mana-mana negeri yang di perintah selain dari BN.  Mengapa tidak gunakan HAK itu?

"Pada saya apa yang dikatakan itu menunjukkan kejahilan yang ada pada Timbalan Ketua Polis Negara yang mana beliau tidak faham apa yang berlaku di sana (Britain) dan ia tidak boleh disamakan dengan demonstrasi Bersih 2.0.

**Ya, demo BEERSHIT tidak perlupun.  Tapi dah jenis nak cari masaalah dari hal yang sebenarnya tidak ada masaalahpun. BAGHAL!

"Kalau kita lihat rusuhan yang berlaku di Britain disebabkan masalah ketiadaan peluang pekerjaan yang mana ramai yang menganggur, namun ia tidak terjadi di Malaysia di mana kita masih banyak peluang pekerjaan," katanya.

**HEBATKAN?  Aku nak ulang baliki apa yang BAGHAL ini sebut: " namun ia tidak terjadi di Malaysia di mana kita masih banyak peluang pekerjaan".  BAGHAL ni JAHIL ke atau orang lain?

Malah menurut Nurul Izzah (gambar), kenyataan yang dikeluarkan Khalid adalah sangat tidak bertanggungjawab.

**BODOH betul tuduh orang yang paling memikirkan ketenteraman dan keharmonian rakyat dikatan tidak bertanggungjawab.  Habis BAPA MENTAL tahap AKUT yang pergi keluar negara untuk burukkan Malaysia hatta BATIKnya itu bertanggungjawabkah?  Tanggung China Doll bolehlah!

"Himpunan Bersih 2.0 adalah untuk menuntut reformasi pilihan raya, ia bukan rusuhan dan apa yang dikatakan Timbalan Ketua Polis itu sangat tidak bertanggungjawab.

**Timbalan KPNambil dari sudut kesan dari perhimpunan, bukan mengenai tuntutan yang boelh dibuat secara rundingan itu.  BAGHAL betul siBODOH ini.

"Beliau tidak boleh bandingkan rusuhan dengan demonstrasi, saya terkejut apabila beliau berkata demikian... inilah masalah kalau ikut telunjuk politik," katanya.

**Inilah masalahnya kalau bangun pagi politik, makan tengahari politik, makan malam politik, tengah malam berpelukan dengna suamipun POLITIK!  JENID POLYTAIK kalau bercakap memang nampak sangat KEBAGHALALANNYA!

Laporan The Malaysian Insider pagi tadi melaporkan Khalid berkata rusuhan-rusuhan yang berlaku di Britain dan bandar-bandar utama lain adalah satu "mimpi ngeri" sekiranya polis tidak dapat menghalang demonstrasi jalanan.

**AKU SETUJU!  Kalau BAGHAL apa benda yang baikpun kalau bukan dari sebelah BAGHAL, BAGHAL akan kata negatif.

Jelas beliau, walaupun terpaksa menyuaraikan Himpunan Bersih 2.0 dengan gas pemedih mata dan meriam air namun apa yang penting polis berjaya mengelak insiden-insiden yang tidak diingini.

"Ia adalah mimpi ngeri, sebab itu kita menghalang demonstrasi jalanan. Ia sepatutnya dihalang untuk mengelakkan perkara yang tidak diingini," katanya menerusi laman Facebook.

Rusuhan terburuk di Britain dalam tempoh puluhan tahun berlarutan ke hari keempat hari ini apabila gerombolan pemuda mengganas di Manchester dan kawasan perindustrian tengah England tetapi keadaan di London agak tenang selepas 16,000 anggota polis dikerahkan untuk membendung keganasan.

Di Manchester, perusuh memecah masuk dan mencuri barang kedai serta menghalau jurugambar dari tempat kejadian dalam keganasan terburuk di bandar raya ketiga terbesar di Britain itu dalam tempoh 30 tahun.

**Semuga perkara-perkara BURUK yang sedang diusahakan SECARA MENGGILA oleh PEMBANGKANG berjaya diuruskan dengan berkesan oleh Kerajaan Pusat.

2 Responses to IZZAH Yang TONGGONG-MONGGONG

  1. Anonymous Says:
  2. Kena tanya menantu, bapa mertua ada ajar belakang kah? kalau ada ini anak mesti tau rasa belakang apa macam juga. Sebab tu bila dia cakap, dia guna dia punya belakang mulut ma...

     
  3. detguaq12 Says:
  4. PDRM adalah antara agensi keselamatan didalam dunia yang diakui dan diiktiraf tahap profesinalisma mereka. Begitu juga tahap kebersanan dalam melakukan siasatan baik yang kecil dan tempatan, mahupun pada tahap antarabangsa. Tetapi melihatkan cara institusi ini diserang secara keterlaluan, hati rakyat sudah mula mensyaki bahawa pihak pembangkang sengaja mencipta isu sehingga nampak terlalu keterlaluan dan tiada keaslian lagi pada semua isu yang dibangkitkan oleh pembangkang , melainkan ianya semua berbau politik semata-mata. Sungguh terdesak nampaknya mereka untuk memburu kuasa sehingga ternampak begitu GELOJOH!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ