SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

BN TERUS GAGAH PERTAHAN PUTRAJAYA

Posted by detguaq12 Wednesday, August 17, 2011




TUESDAY, AUGUST 16, 2011


PEMBUNUHAN KARAKTER NAJIB-part 3

Cuba perhatikan setiap sasaran kritikan pemimpin pembangkang. Mereka tidak fokus kepada TS Muhyiddin, Zahid, Hishamuddin dan lain-lain pemimpin UMNO.

Jika Najib dulu pernah pegang KDN atau Kementerian Pengajian Tinggi, pertanian atau Luar Bandar, sudah pasti kementerian-kementerian ini akan dikorek masalahnya hingga lubang cacing. Malang bagi Kementerian Pertahanan kerana ia pernah dipimpin oleh DS Najib. Hari ini walaupun  Najib sudah lama meninggalkan MOD, pembangkang masih terus mengorek apa saja kelemahan MOD.

Usaha pencemaran nama Najib & Rosmah terus dilakukan. Terakhir,  memanggil PM dan Isteri untuk ditemubual sebagai saksi liwat Anwar. Begitu ramai orang lain khususnya bekas rakan-rakan Anwar yang lebih relevan untuk dipanggil menjadi saksi, tapi Anwar sengaja memanggil Najib dan Rosmah.

Isu cincin 24 juta sudah terjawab dan pembangkang akhirnya bisu sendiri akibat dari rekayasa mereka yang terlalu dangkal.

Isu Mismah yang dikatakan mendapat status warganegara secara ekspress juga sudah membisukan pembangkang. Rekayasa ini juga akhirnya terbukti berada pada tahap "bangsat". Kita juga sedang menunggu bukti tuduhan Anwar yang mengatakan wujud 200,000 pengundi hantu dari indonesia yang dikatakan didaftarkan dalam SPR. Kita yakin rekayasa tahap "bangsat" ini juga akan terjawab dan bakal membisukan pihak pembangkang sekali lagi.

Kita menjangkakan puak pembangkang akan lebih terdesak sedikit masa lagi sehinggalah PRU13 berlangsung. Pelbagai rekayasa akan dicipta dan ramai kuda tunggangan atau pun isu-isu baru yang akan "diklon" oleh puak pembangkang.

Saya akhirnya tabik dan hormat kepada DS Najib di atas ketenangan tiada tolok banding yang ditunjukkannya dalam mengharungi setiap tekanan dan rekayasa dari puak pembangkang. Sehingga saat ini tidak terdapat tanda-tanda DS Najib akan melatah dengan "game" bangsat yang dimainkan oleh puak pembangkang.

Ketika Anwar berjawatan TPM dulu, awal-awal lagi dia sudah melatah apabila termasuk perangkap sendiri dengan membuat lapuran polis buku 50 dalil karangan Arwah Khalid Jafri. Akhirnya apabila siasatan dibuka, Anwar tidak dapat lari dari disiasat. Hasilnya Anwar hilang jawatan TPM dan merengkok dalam penjara.

Jika kita buat perbandingan karakter dan ketahanan mental antara Najib dan Anwar, sebenarnya jauh panggang dari api. Tanpa apa-apa reaksi melatah dari Najib, Anwar Ibrahim sudah tunggang-langgang dengan permainan ciptaan sendiri.

Mungkin Najib sudah terlalu arif dengan cara dan permainan kotor Anwar. Ketenangan Najib dalam menghadapi serangan bertubi Anwar amat luar biasa. Calang-calang manusia, sudah pasti sedikit sebanyak akan melatah juga apabila diprovok secara berterusan sebegitu terok.

Lebih-lebih lagi jika terdapat kebenaran dalam setiap tuduhan dan fitnah yang dilemparkan, sudah pasti Najib akan melatah seperti mana Anwar melatah sewaktu buku Khalid Jafri tersebar luas.

Selaku rakyat dan ahli umno, saya juga kadang-kadang kecut perut dengan pelbagai tuduhan yang dilemparkan terhadap Najib. Kadang kita termakan juga dengan spin puak-puak ini. Tapi semakin hari, semakin saya mendapat keyakinan bahawa DS Najib berada di pihak yang benar.

Hati kecil saya memikirkan, tuduhan yang disabitkan kepada Najib bukan calang-calang tuduhan. Dituduh altantunya mengandung anak Najib. Dituduh makan bersama Altantunya dengan aksi bergambar(tapi super imposed la). Rosmah pula dituduh membunuh sendiri Altantunya ditempat kejadian.

Semua tuduhan ini sangat berat bagi seseorang yang diamanahkan oleh tuhan menjawat jawatan sebesar PM.

Kita harus menerima hakikat bahawa pentadbiran di dunia ini bukan semata-mata diaturkan oleh kita sebagai manusia atau sebagai penguasa di mukabumi. Di sebalik semua aturan manusia ini, wujud suatu " Maha Kuasa" yang tidak pernah lalai walau sesaat. Dialah yang maha pengatur sekelian alam....bersambung

0 Responses to BN TERUS GAGAH PERTAHAN PUTRAJAYA

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ