SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Nasihat Doktor Tak Mau Dengar....

Posted by Anonymous Sunday, July 10, 2011

TERKINI! Kenyataan Doktor : Sebab Peserta Perhimpunan Bersih 2.0 Meninggal Dunia!

Al-Fatihah
Sebagai seorang doktor perubatan, MiM terpanggil untuk memberi penjelasan terhadap satu kenyataan Merdeka View yang melaporkan kematian seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 bernama Baharuddin Ahmad.

Di antara laporan tersebut :-



Seorang peserta perhimpunan BERSIH 2.0 telah meninggal dunia kerana sesak nafas, dipercayai disebabkan terhidu terlalu banyak gas pemedih mata, yang dilepaskan oleh pihak polis tadi. Baharuddin bin Ahmad, 59 menyertai perhimpunan di sekitar pusat beli belah SOGO, dan kemudian menuju ke KLCC.


Baharuddin Ahmad ialah suami kepada Rosni, Ketua Wanita PKR Cabang Titiwangsa.


Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin yang mengesahkan berita ini kepada MerdekaReview menuding jari terhadap kerajaan kerana menyebabkan kematian Allahyarham Baharuddin Ahmad.


"Ini sesuatu yang amat menyedihkan kerana menyebabkan kematian. Kerajaan tidak faham apa itu kebebasan bersuara, kebebasan berhimpun, maka cara ia menangani perhimpunan telah menyebabkan tragedi ini."


Menurut Zuraida, Baharuddin meninggal pada kira-kira jam 6 petang, di Hospital Kuala Lumpur. Baharuddin dikatakan sesak nafas ketika melarikan diri dari gas pemedih mata.
Kita tolak ideologi politik ketepi kerana ianya isu interpretrasi kesihatan yang hanya dapat dijelaskan oleh mereka yang mahir di dalam bidang itu. Bukannya Zuraida Kamaruddin.

Untuk pengetahuan semua, MiM mempunyai pengalaman sebagai seorang doktor perubatan selama 18 tahun dan di bawah adalah kenyataan MiM :-

1. Merdeka View melaporkan bahawa 'Seorang peserta perhimpunan BERSIH 2.0 telah meninggal dunia kerana sesak nafas, dipercayai disebabkan terhidu terlalu banyak gas pemedih mata.'

2. Laporan hospital yang MiM terima mengatakan bahawa Allahyarham meninggal dunia bukan seperti yang di dakwa oleh portal tersebut tetapi di sebabkan oleh serangan sakit jantung (heart attack).
3. Gas pemedih mata bukan penyebab kematian beliau.

4. Tetapi kehadiran beliau bersama-sama dengan perusuh-perusuh yang lain dan turut serta di dalam kekecohan perhimpunan itu berkemungkinan besar pencetus kepada symptom awal serangan jantung tersebut.

5. Aktiviti-aktiviti seperti menjerit melaung dan berlari boleh menyebabkan jantung seseorang itu berdenyut dengan lebih laju dan menambah stress kepada jantung tersebut.

6. Kejutan jantung kerana berada di dalam perhimpunan haram itu adalah penyebab kematian Allahyarham.

7. Dalam usia 50-an dan jika kita dapat rujuk sejarah perubatan Allahyarham, beliau mungkin menghadapi beberapa penyakit kronik seperti Hypertension, Diabetes Mellitus atau pun Hypercholesterolisme.





Video : Heart Attack

8. MiM mempunyai ramai pesakit yang berusia 50-an yang mempunyai penyakit kronik. Nasihat yang sering MiM kata ialah pastikan ubat dimakan ikut waktu, penjagaan makanan dan tidak melakukan aktiviti-aktiviti yang keterlaluan serta boleh mendatangkan kejutan stress kepada jantung.

9. Nasihat tersebut adalah satu kemestian oleh seorang doktor dan mesti dipatuhi oleh setiap pesakit jika mereka tidak mahu komplikasi buruk dek penyakit mereka.

10. Dan sudah tentu komplikasi yang paling tidak diingini ialah mati mengejut.

11. Dalam isu Allahyarham, pihak manakah yang menggalakkan beliau supaya hadir di dalam satu perarakan berjalan kaki yang agak jauh jaraknya ?
12. Pihak manakah yang mengapi-api perasaan Allahyarham supaya meneruskan perjalanan bersama-sama yang lain dan masih lagi mahu turut serta walau pun sudah diberi amaran berulang-ulang kali oleh pihak berkuasa?
13. Dan MiM pasti diagnosis yang tertera di dalam surat kematian Allahyarham ialah 'Sakit Jantung', 'Heart Attack' atau 'Myocardial Infacrtion' dan bukannya 'Excessive Inhalation Of Chemical Substance'!

Kesimpulannya,

1. Jangan kita keliru dengan isu ini, lebih-lebih lagi berita kematian Allahyarham dimainkan oleh mereka yang tidak mempunyai ilmu di dalam bidang perubatan.

2. MiM juga ingin nyatakan bahawa media pro-pembangkang dan pemimpin seperti Zuraida Kamaruddin tidak patut mengeksploitasikan kematian Baharuddin Ahmad.


3. Di ketika keluarga Allahyarham bersedih dan berkabung, ada pihak yang mahu meneguk di air yang keruh!

Sungguh memalukan!


Nasihat doktorpun tidak mahu didengari  
Undang-undang negara pun tidak dihormati
Asyik terikut nafsu yang ke kiri
Musibah dan akibat tanggunglah sendiri.

1 Responses to Nasihat Doktor Tak Mau Dengar....

  1. Anonymous Says:
  2. Kita kena faham perjuangan kekadang nyawa dan hartabenda peretaruhannya, apatah lagi menghadapi kumpulan yang zalim dan kejam, bercakap berdegar-degar nak didahulukan, nak diutamakan.. shittttt, kalau dah gila kuasa sayang nak lepas.. apatah lagi kalau banyak penyakit yang duk tunggu kalau kuasa dah hilang...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ