SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA







UNTUK ANAK MUDA MELAYU ISLAM.

ANDA MUNGKIN TIDAK AKAN DI TAMPAR DI MUKA
TETAPI ANDA MUNGKIN DITAMPAR MARUAHMU

ANDA MUNGKIN TIDAK AKAN DITAMPAR DIPIPI
TETAPI ANDA MUNGKIN DITAMPAR POLITIKMU

ANDA MUNGKIN TIDAK DITAMPAR DI DAHIMU
TETAPI ANDA ,MUNGKIN DITAMPAR ISLAMMU

ANDA MUNGKIN TIDAK DITAMPAR DIKEPALA
TETAPI ANDA MUNGKIN DITAMPAR EKONOMIMU

ANDA MUNGKIN TIDAK DITAMPAR BELAKANGMU
TETAPI ANDA MUNGKIN DITAMPAR PEKERJAANMU

ANAK CUCUMU AKAN DITAMPAR-TAMPAR DENGAN PELBAGAI CABARAN JIKA KAMU BERMAIN-MAIN DENGAN.......

KEBERANIAN TANPA KEMAHIRAN




BERSIH 2.0: Saya tak sembunyi, kata Shuhardi



Shuhardi Md Isa, lelaki yang didakwa berlakon sebagai Allahyarham Baharudin Ahmad yang meninggal dunia dalam perhimpunan BERSIH 2.0 di ibu negara pada 9 Julai lalu, hari ini menafikan dirinya bersembunyi, melarikan diri dan enggan bekerjasama dengan polis.


**Dia tak sembunyi, dia tak melarikan diri dan dia tak kata tak mahu bekerjasama dengan polis, dia sebenarnya betul-betul mati selama 3minggu, iaitu MATI AKAL.  Hari ini dia hidup balik kerana telah mengumpul cukup alasan untuk diputarbelitkan kepada rakyat!


Shuhardi yang ditemui pada satu sidang akhbar di Kuala Lumpur, sebaliknya berkata beliau tidak pernah menerima sebarang surat rasmi memintanya menghadirkan diri bagi membantu siasatan dari mana-mana balai polis. 
**Surat rasmi???  Ha ha ha...Apa dia ingat dia menteri ka?  Sepatutnya dia sedar bahawa dirinya hanyalah barua tahap paria sahaja.  Mengapa pula perlu tunggu surat rasmi?

"Bukankah polis lebih profesional dan tahu segala prosuder jika mahu seseorang itu memberi keterangan berhubung apa-apa kes? Saya tidak bersembunyi, datanglah ke rumah saya dengan tertib. Saya akan bekerjasama dengan mereka (polis)," katanya.
**Tertib?  Tahukah dia apa erti tertib?  Layakkah dia menggunakan perkataan tertib??  Mana ketertiban beliau terhadap undang-undang dan arahan kerajaan?  Demo bersih tu tertibkah?  Berlako MAMPUS tepi jalan tu tertib kah? Bertujuan menipulasi rkayat irtu tertibkah?  Jika nak demand, demanlah diri tu dulu sebelum demand kepada orang.

Shuhardi yang juga Setiausaha Agung Persatuan Usahawan Konsultan dan Pengarah Islam Malaysia (Uruskop) menjelaskan, beliau terpaksa tampil memberi penjelasan berhubung kekeliruan kematian Allahyarham Baharudin kerana ia jelas menjatuhkan maruah dirinya.
**Maruah?  Perangai setaraf PARIA ada hati bercakap pasal maruah.  Berlakon seperti orang setengah nyawa untuk menimbulkan kekeliruan kepada rakyat itu bermaruah ke? Berlakon menggunakan syahadah untuk mengelirukan mereka yang menonton itu bermaruahkan?  Bagi aku itu adalah satu penghinaan terhadap kalimah suci orang beragama islam terhadap nilai syahadah.  Begitu lancar menjual syahadah demi untuk menimbulkan kebencian rakyat yang jahil kepada kerajaan.  Hukum kerat lidah mungkin sesuai untuk dia.

"Saya masih hidup... yang meninggal Allahyarham Baharudin. Saya ingat perkara ini dah selesai dan saya tidak perlu tampil beri keterangan kerana ada blogger-blogger yang mengeluarkan gambar saya dengan mengatakan saya adalah Allahyarham Baharudin, telah meminta maaf kepada saya.

** Suhardi dan blogger pembangkang WAJIB MINTA MAAF KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA SECARA RASMI.


Kekeliruan

"Tapi semalam bila saya lihat komen Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar yang berkata saya dipercayai menyembunyikan diri, saya terpaksa mendedahkan perkara ini," katanya.

**Terpaksa atau berasa tertekan dan malu bila komplot ini terdedah???  Atau memang sudah tiada perasaan malu dalam diri yang sudah jauh hanyut dengan kepercaayan sendiri bahawa dia sedang melakukan perkara terkutuk?  Ini kerana ada mereka yang menilai perbuatan suhardi itu adalah mulia.  ROSAK!

Beliau berkata polis sepatutnya menyiasat mereka yang mengeluarkan kenyataan mengelirukan mengenai dirinya daripada menumpukan siasatan ke atas dirnya sendiri.

**Siapa mengelirukan siapa?  Siapa yang memulakan episod yang bertujuan untuk mengeliukan rakyat?  SIAPA?

"Saya yakin pihak polis mampu membuat siasatan berdasarkan maklumat dalam internet tanpa perlu melibatkan saya. Malah saya rasa polis sepatutnya siasat mereka yang keluarkan kenyataan keliru mengenai mereka. Saya rasa sepatutnya saya yang menyaman mereka (blogger) yang salah dengan mengaitkan nama saya itu," katanya.

**Rasa itu rasa ini....memang mudah jika hanya guna modal air liur untuk merasa, tetapi bagaimana mereka yang perlu menggunakan akal dan tenaga untuk menutralkan rasa yang beliau buat dengan sengaja?  Allahyarham Suhardi ni, kalau nak saman, baik saman blogger-blogger pembangkang dulu kerana terburu-buru mengaitkan kematian beliau dengan kematian sebenar.  Lebih banyaka pembohongan dari beliau, lebih banyak kebenaran akan dibuktikan. SAMAN!

"Tetapi kerana kenyataan maaf dan pembetulan fakta yang dibuat seawal 10 Julai, maka saya menganggap perkara ini tidak perlu diperpanjangkan, malangnya kira-kira seminggu selepas peristiwa Bersih itu, pihak polis dan media masih mengaitkan nama saya," katanya.

**PERSOALANNYA:  MENGAPA DAN APAKAH KEPERLUAN NYA SEHINGGA BELIAU SANGGUP MELAKONKAN WATAK TERJIJIK ITU, WATAK YANG MENGALAHKAN LAKONAN OLEH OMEGAY DAN CHINA DOLL!

Beliau berkata kekeliruan tersebut terlebih dahulu telah dijelaskan oleh anaknya menerusi "facebook" dengan menjelaskan bahawa gambar yang disiarkan bukanlah gambar Shuhardi yang pengsan dalam perhimpunan tersebut.

**Anaknya dan juga beliau sendiri juga WAJIB menghuraikan keperluan Allahyarham bapanya BERLAKON sehingga begitu rupa!  Mengapoa tidak berfikir risikonya sebelum berlakon dengan cara yang menjijikkan itu?  Syahadah dipermainkan untuk mempermainkan sentimen rakyat! RAKYAT DIPERMAINKAN!

Bapa kepada dua isteri dan 10 anak ini mendakwa tidak berkomplot dengan mana-mana pihak tertentu untuk berlakon dalam apa jua "aksi" kematian serta tidak mengenali Allahyarham Baharudin (kanan) sendiri.

**Aku nak memperingati 'tregedi kematian' Allahyarham sekali lagi, sejrus sebelum beliau 'menghembuskan nafasnya yang terakhir'....."Kalau dia tak datang, habislah kita"....Iaitu dialog kepada rakan komplot beliau mengenai hasrat beliau untuk tarik perhatian pihak PRDM terhadap aksi yang telah beliau atau pihak tertentu sediakan. KOMPLOT DAN SKRIP TERANCANG TIDAK BOLEH DINAFIKIAN SEMUDAH ITU!

"Saya juga tidak kenal dengan mana-mana wartawan atau jurugambar yang datang buat liputan.Saya bukanlah "desperate" untuk dapatkan sogokan yang tidak bermaruah kerana Alhamdulillah saya hidup mewah," katanya.

**Tidak perlu kenal mana-mana wartawan:Itu kenyataan yang benar dalam keadaan beliau di kelilingi oleh ratusan jurugambar dan wartawan. Tidak perlu kienal, hanya perlu sedikit aksi untuk menraik perhatian wartawan dan jurugambar, iaitu aksi bersyahadah sambil nazak. Nampaknya dalam negara yang KERAJAANNYA ZALIM DAN KEJAM, MASIH ADA RAKYAT YANG DAPAT HIDUP MEWAH.  NAK NAFI APA LAGI? Yang diperbodohkan ialah rakyat yang hanya mendapat uoah sebungkus nasi campur, sekotak minuman dan sehelai T Shirt!

Suhardi berkata beliau bersedia memberikan kerjasama dengan pihak polis.

**Suhardi kena hantar SURAT RASMI!

- Bernama

**Mungkin Suhardi boleh ceritakan pengalaman beliau semasa dalam 'kubur'.


Kedah Darul Kelabu Malami.

Posted by DETGUAQ11 Saturday, July 30, 2011
Sumber:  Sungai Rapat online


Alahai PAS Kedah: Rumah Urut, pusat hiburan semakin bertambah




Para penduduk di bandar Sungai Petani kesal dengan pertambahan mendadak rumah urut dan pusat hiburan sejak tiga tahun kebelakangan ini sehingga menyebabkan masalah sosial semakin melarat.

Menurut mereka, antara kawasan yang menjadi tumpuan adalah di Taman Sejati Indah, Bandar Puteri Jaya, Taman Nilam, Taman Ria, Taman Aman Jaya dan Taman Arked.

Seorang penduduk, Samsudin Abdul Kadir, 61, dari Taman Desa Meranti, berkata, sebelum memerintah negeri ini, Pas begitu lantang menyuarakan isu-isu berkaitan pusat hiburan dan rumah urut.

“Namun lain pula jadinya. Apabila memerintah, mereka tidak memainkan peranan sepatutnya malah seolah-olah merestui kewujudan aktiviti judi, rumah urut dan jualan arak yang semakin berleluasa,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Seorang lagi penduduk, Jalali Karim, 57, dari Taman Semarak berkata, penduduk juga melahirkan rasa kesal kerana kegiatan tersebut makin berleluasa dan tidak dibendung secara bersungguh-sungguh oleh Kerajaan Pas Kedah.

“Kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan sepatutnya mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sebelum meluluskan permohonan lesen pusat hiburan atau rumah urut,” katanya.

Bagi Jalali, penambahan pusat hiburan dan rumah urut menyebabkan masalah sosial semakin melarat di negeri ini, khususnya di Sungai Petani.

“Memang kita berasa malu apabila orang mengatakan Sungai Petani kini menjadi ‘sarang’ perbuatan negatif. Lebih sakit hati bila pihak penguat kuasa tidak mengambil tindakan tegas menangani masalah ini,” katanya.

Sementara itu, Penolong Setiausaha Persatuan Penduduk Padang Temusu, Abdul Aziz Abdullah, 46, mendakwa, pusat hiburan termasuk mesin kuda juga dikesan bertambah dalam taman perumahan tertentu di daerah Kuala Muda.

“Pengunjung nampaknya tidak perlu bimbang untuk berkunjung ke pusat hiburan seperti itu kerana ia dibenarkan beroperasi secara sah oleh kerajaan negeri,” katanya.

Kelmarin, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir melahirkan kebimbangan terhadap pertambahan jumlah pusat hiburan di Alor Setar dan Sungai Petani sejak kebelakangan ini.

Beliau juga melahirkan rasa hairan bagaimana keadaan tersebut berlaku sedangkan kerajaan negeri Kedah ditadbir oleh Pas yang mendakwa memperjuangkan Islam.

Nampaknya orang di luar Kedah juga telah dapat menghidu betapa hebatnyakerajaan kedah dalam usaha mempergiatkan perolehan dari hasil cukai hiburan. Tentunya ini adalah satu kredit untuk pentadbiran ostat eizan.  Rakyat Kedah kenalah menelan kenyataan bahawa ostat eizan cukup gigih berusaha untuk mempertingkatkan hasil negeri melalui cukai maksiat dan arak.  Dan tentulah ia lebih GALAK lagi ketika bulan ramadhan yang bakal menjema nanti bilamana kesemua pusat-pusat hiburan, karaoke dan kedai arak boleh beroperasi seperti biasa. Cuma nak tahu juga apa mekanisma yang digunapakai sebagai SOP bagi mengekang orang-orang yang mengaku sebagai Islam tetapi terus mengunjungi tempat-tempat maksiat berkenaan.  Nampaknya Kedah sudah berjaya di BELANDAkan, tetapi bukan dalam bidang pertanian sebaliknya dalam bidang tempat-tempat maksiat seperti pusat pelacuran yang berselindung disebalik saloon rambut serta rumah urut, kelab malam juga pusat-pusat karaoke.





Adakah Rakyat sedar bahawa Polling Agent sudah mampu selesai masalah pengundi hantu



Ini Polling Agent Pembangkang yang tidak tahu buat kerja
Ramai rakyat tidak tahu bahawa sistem yang diamalkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya sudah mencukupi bagi mengatasi samada masalah pengundi hantu atau warganegara asing atau warganegara yang berumur 100 tahun lebih ke atas.
Mari kita lihat prosedur yang telah diamalkan oleh SPR mengenai PACA (Polling Agent & Counting Agent)
Polling Agent (Ejen Tempat Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding samada pembangkang atau pihak kerajaan untuk bertugas mengawasi tempat pembuangan undi bagi pihak calonnya.
 
Counting Agent (Ejen Kira Undi) ialah orang yang mewakili setiap parti yang bertanding untuk bertugas mengawasi semasa pengiraan undi dibuat.
 
PACA dikehendakki mengisi Borang A yang disediakan SPR dan dikembalikan kepada Ketua PACA 3 hari sebelum hari pengundian. Salinan Borang A hendaklah disimpan oleh setiap petugas PACA.
 
Ketua PACA dikehendakki membawa semua Borang A yang telah lengkap semasa hari pengundian.
 
Petugas PACA dikehendakki berpakaian kemas tanpa logo parti serta membawa MyKad, pensil/pen, pembaris, pemadam untuk tujuan mengawasi senarai nama-nama pengundi bukan tidur dalam tempat mengundi.
Apakah Tugas Polling Agent
• Petugas Polling Agent mengikut shif yang ditentukan bermula jam 7 pagi 
Mereka akan pastikan semua tong undi kosong kemudian ditutup dengan lilin cair warna merah.
Semua kertas undi mempunyai nombor siri yang betul dan berturutan, tiada berulang, tidak licin, terutama dibahagian pangkah calon.
Mereka akan catatkan no. siri dan jumlah kertas undi.
Tandatangan Borang 13 setelah semua kertas undi telah diperiksa dan simpan 1 Salinan Borang 13 untuk simpanan.
Senarai nama mereka yang periksa dan gariskan
 
• Polling Agent akan dibekalkan salinan Buku Daftar Pemilih SPR yang terkini. 
Apabila nama pengundi disebut berserta No. KP oleh Pegawai SPR, cari pada buku Daftar dan gariskan.
• Polling Agent akan pastikan umur dan bangsa pengundi adalah munasabah
Contoh jika No KP 370110-05-2020 sepatutnya berumur 70 tahun tapi yang datang berumur 30 an, angkat tangan dan buat aduan pada Pegawai SPR supaya pengundi tadi disiasat. Atau jika namanya disebut Melayu tapi yang datang berketurunan bukan Melayu minta pegawai SPR sahkan.
• Tidak sesiapa pun di benarkan masuk dalam tempat mengundi kecuali Petugas SPR, polis bertugas, calon dan wakil calon yang bertanding sahaja.
• Yang berada di tempat mengundi adalah Petugas SPR, petugas parti lawan, pengundi tidak memakai baju atau lambang parti.
• Polling Agent tidak dibenarkan sekali-kali meninggalkan tempat mengundi terutamanya waktu akhir 4 ptg – 5 ptg walaupun keluar merokok sebentar.
• Jika mereka nak hendak keluar juga perlu  hubungi Ketua PACA untuk diganti sementara.
• Apabila tamat tempoh mengundi petugas PACA akhir catatkan no siri yang telah digunakan dan no siri kertas undi yang tinggal. Kertas undi lebih akan dimasuk dalam sampul surat 1 dan ditutup. Kertas undi telah dikoyak akan dimasukkan dalam sampul surat 2 dan ditutup. Kedua-dua sampul 1 & 2 akan dimasuk dalam tong undi dan ditutup.
• PACA akan pastikan Borang 14 diisi, iaitu Jumlah kertas undi dikoyak dan jumlah kertas undi baki. Pastikan maklumat dalam Borang 14 dan Borang 13 sama.
• Jam 5 ptg – 6 ptg ialah waktu rehat. Polling Agent tidak dibenarkan meninggalkan tempat peti undi.
 
SPR akan beri cara menganggar Umur dari MyKad contoh Tahun semasa 2007
• Nombor MyKad bermula 0 umur antara 98 – 107 tahun
• Nombor MyKad bermula 1 umur antara 88 – 97 tahun
• Nombor MyKad bermula 2 umur antara 78 – 87 tahun
• Nombor MyKad bermula 3 umur antara 68 – 77 tahun
• Nombor MyKad bermula 4 umur antara 58 – 67 tahun
• Nombor MyKad bermula 5 umur antara 48 – 57 tahun
• Nombor MyKad bermula 6 umur antara 38 – 47 tahun
• Nombor MyKad bermula 7 umur antara 28 – 37 tahun
• Nombor MyKad bermula 8 umur antara 18 – 27 tahun
 
Setiap kali pilihanraya SPR akan bentangkan Nombor Mykad bermula contohnya 87, 88, 89, 90 dan seterusnya adalah tidak layak untuk mengundi pada tahun 2007 kerana berumur kurang 21 tahun.
Persoalannya sekarang:
1. Kenapa masih wujud lagi pengundi hantu, jika ada sudah semestinya polling agent pembangkang akan terus membantah.
2. Kenapa perlu ada pengundi berumur lebih daripada 100 tahun kerana polling agent pembangkang akan memastikan senarai nama dan no kad pengenalan
Apa yang boleh saya katakan di sini sistem yang diamalkan oleh SPR sebenarnya sudah lengkap dan memadai cuma polling Agent yang dilantik oleh pembangkang memang jenis tak tahu nak buat kerja atau tidur semasa proses pengundian dijalankan.
Kemudian bila kalah mereka terus menyalahkan kerajaan. Pembangkang sepatutnya Bersihkan dahulu Polling Agentnya sebelum membuat berbagai dakwaan yang tidak masuk akal.
Kita tunggu apakata Ambiga mengenai polling agent ini.


Sumber:  Sungai Rapat online

Alahai PAS Kedah: Rumah Urut, pusat hiburan semakin bertambah




Para penduduk di bandar Sungai Petani kesal dengan pertambahan mendadak rumah urut dan pusat hiburan sejak tiga tahun kebelakangan ini sehingga menyebabkan masalah sosial semakin melarat.

Menurut mereka, antara kawasan yang menjadi tumpuan adalah di Taman Sejati Indah, Bandar Puteri Jaya, Taman Nilam, Taman Ria, Taman Aman Jaya dan Taman Arked.

Seorang penduduk, Samsudin Abdul Kadir, 61, dari Taman Desa Meranti, berkata, sebelum memerintah negeri ini, Pas begitu lantang menyuarakan isu-isu berkaitan pusat hiburan dan rumah urut.

“Namun lain pula jadinya. Apabila memerintah, mereka tidak memainkan peranan sepatutnya malah seolah-olah merestui kewujudan aktiviti judi, rumah urut dan jualan arak yang semakin berleluasa,” katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Seorang lagi penduduk, Jalali Karim, 57, dari Taman Semarak berkata, penduduk juga melahirkan rasa kesal kerana kegiatan tersebut makin berleluasa dan tidak dibendung secara bersungguh-sungguh oleh Kerajaan Pas Kedah.

“Kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan sepatutnya mengambil kira sensitiviti masyarakat setempat sebelum meluluskan permohonan lesen pusat hiburan atau rumah urut,” katanya.

Bagi Jalali, penambahan pusat hiburan dan rumah urut menyebabkan masalah sosial semakin melarat di negeri ini, khususnya di Sungai Petani.

“Memang kita berasa malu apabila orang mengatakan Sungai Petani kini menjadi ‘sarang’ perbuatan negatif. Lebih sakit hati bila pihak penguat kuasa tidak mengambil tindakan tegas menangani masalah ini,” katanya.

Sementara itu, Penolong Setiausaha Persatuan Penduduk Padang Temusu, Abdul Aziz Abdullah, 46, mendakwa, pusat hiburan termasuk mesin kuda juga dikesan bertambah dalam taman perumahan tertentu di daerah Kuala Muda.

“Pengunjung nampaknya tidak perlu bimbang untuk berkunjung ke pusat hiburan seperti itu kerana ia dibenarkan beroperasi secara sah oleh kerajaan negeri,” katanya.

Kelmarin, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir melahirkan kebimbangan terhadap pertambahan jumlah pusat hiburan di Alor Setar dan Sungai Petani sejak kebelakangan ini.

Beliau juga melahirkan rasa hairan bagaimana keadaan tersebut berlaku sedangkan kerajaan negeri Kedah ditadbir oleh Pas yang mendakwa memperjuangkan Islam.

Nampaknya orang di luar Kedah juga telahdapat menghidu betapa hebatnyakerajaan kedah dalam usaha mempergiatkan perolehan dari hasil cukai hiburan. Tentunya ini adalah satu kredit untuk pentadbiran ostat eizan.  Rakyat Kedah kenalah menelan kenyataan bahawa ostat eizan cukup gigih berusaha untuk mempertingkatkan hasil negeri melalui cukai maksiat dan arak.  Dan tentulah ia lebih GALAK lagi ketika bulan ramadhan yang bakal menjema nanti bilamana kesemua pusat-pusat hiburan, karaoke dan kedai arak boleh beroperasi seperti biasa. Cuma nak tahu juga apa mekanisma yang digunapakai sebagai SOP bagi mengekang orang-orang yang mengaku sebagai Islam tetapi terus mengunjungi tempat-tempat maksiat berkenaan.  Nampaknya Kedah sudah berjaya di BELANDAkan, tetapi bukan dalam bidang pertanian sebaliknya dalam bidang tempat-tempat maksiat seperti pusat pelacuran yang berselindung disebalik saloon rambut serta rumah urut, kelab malam juga pusat-pusat karaoke.





Rakan Beng Hock dakwa DAP bertanggungjawab

KUALA LUMPUR 28 Julai - Sekumpulan rakan mendiang Teoh Beng Hock mendakwa DAP turut bertanggungjawab atas kematian Setiausaha Politik kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah itu.
Jurucakap kumpulan itu, Allan Liew Sin Kim berkata, Beng Hock sebagai ahli DAP terbeban untuk menguruskan dana bagi lebih 200 projek berkaitan parti itu di Selangor yang jelas melampaui kemampuannya sebagai seorang setiausaha politik.
Malah katanya, tiada seorang pun pemimpin DAP yang hadir untuk membantah siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ke atas Beng Hock yang berlanjutan selama 12 jam sebelum mendiang ditemui mati.
"Bolehkah setiausaha politik uruskan 200 projek dan aliran keluar masuk wang? Sebagai manusia biasa, sudah tentu mendiang tidak dapat mengatasi tekanan itu yang dipercayai menjadi punca kematiannya.
"Beng Hock sepatutnya tidak terlibat menguruskan projek itu dan Ean Yong tidak patut mengarahkan mendiang untuk menguruskan perkara yang melampaui kemampuannya," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Sidang akhbar itu turut dihadiri lima lagi rakan Beng Hock yang berbaju kuning dengan mendakwa pemakaian baju itu sebagai usaha membersihkan nama mendiang.
Allan pada masa sama mendesak Ean Yong supaya memohon maaf secara terbuka kepada ahli keluarga mendiang dan orang ramai kerana Exco Selangor itu telah membabitkan Beng Hock untuk menguruskan dana bagi projek di tiga kawasan di negeri itu.
Katanya, mereka percaya Beng Hock tidak bersalah dalam pengurusan peruntukan projek oleh DAP kerana mendiang hanya menjadi saksi bagi siasatan yang dilakukan oleh SPRM.
"Di mana Ean Yong ketika Beng Hock disiasat SPRM? Beliau seharusnya berusaha menyelamatkan mendiang dengan melakukan protes kerana mungkin dengan usaha itu sekurang-kurangnya mendiang masih hidup.
"Kami amat sedih kerana hanya selepas Beng Hock meninggal dunia, mereka (DAP) datang pasang lilin putih depan pejabat SPRM. Justeru, kita mahu Ean Yong beri penjelasan kepada masyarakat kerana tidak membantu mendiang pada ketika itu," katanya.
Allan juga berharap keluarga Beng Hock boleh menerima usaha mereka dan memikirkan secara di luar kotak punca kematian mendiang.
Katanya, kemunculan mereka selepas dua tahun kematian mendiang adalah kerana berasakan bukan masa yang sesuai bagi mereka membuat kenyataan sewaktu perbicaraan kes sedang berlangsung di mahkamah.




MIC: Belum tentu India sokong BN
S Pathmawathy
Jul 28, 11
4:04pm
Kongsi 159
Sokongan masyarakat India kepada kerajaan BN masih menjadi persoalan, kata presiden MIC Datuk G Palanivel, yang juga mengakui partinya dan juga BN hilang sebahagian besar sokongan pada pilihan raya umum 2008.

NONE"Kami (masyarakat India di Malaysia) hanya dibantu semasa pilihan raya kecil dengan pemberian kecil, peruntukan kerdil untuk sekolah, kuil, pinjaman mudah - (tetapi) kami perlukan bantuan berkenaan dalam skala besar. Hanya dengan itu, masyarakat India akan kembali menyokong kerana tidak ada sesiapa yang boleh kami harapkan kecuali kerajaan BN,” katanya pada sidang media hari ini.

Dengan spekulasi bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan membubarkan Dewan Rakyat pada akhir tahun ini bagi membolehkan pilihan raya umum ke-13 diadakan, Palanivel berkata penyelesaian segera diperlukan bagi manangani masalah masyarakat India itu.

"Jika mereka (BN) bantu, maka kita akan dalam keadaan baik. Kita perlukan bantuan, Masyarakat ini adalah masyarakat minoriti... kita bukan masyarakat majoriti, hanya minoriti,” katanya yang juga adalah timbalan menteri industri perladangan dan komoditi.


28 Julai, 2011 18:11 PM
Palanivel Perkukuhkan MIC Untuk Hadapi Pilihan Raya Umum Ke-13
KUALA LUMPUR, 29 Julai (Bernama) -- Dalam usaha memenangi semula kepercayaan pengundi India kepada gagasan Barisan Nasional (BN), MIC akan meningkatkan persiapan untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.
Presiden MIC Datuk G Palanivel akan mengemudi parti menuju ke arah itu.
Hujung minggu ini, beliau akan menyampaikan ucapan sulungnya selaku Presiden parti pada Perhimpunan Agung Tahunan (AGM) ke-65 MIC.
Menjelang AGM itu, Setiausaha Agung MIC S Murugesan berkata: "Kami (MIC) telah memperluaskan pangkalan data pengundi dengan melaksanakan langkah penentusahan dan pendaftaran pengundi di kesemua 4,300 cawangan parti di seluruh negara.
"Keutamaan segera adalah untuk memastikan lebih 100,000 anggota parti didaftarkan sebagai pengundi.
"Dengan bantuan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), MIC akan turut mendaftar pengundi baru," katanya kepada Bernama dalam temu bual eksklusif di ibu pejabat MIC di sini.
Pada masa ini, MIC mempunyai lebih 630,000 anggota.
Selanjutnya, Murugesan berkata parti itu akan turut mengkaji cadangan Umno dan MCA untuk memperluaskan pangkalan data pengundi, dan berganding bahu dengan parti komponen BN untuk meraih undi masyarakat India dalam pilihan raya umum, seperti yang dilakukan sebelum ini.
-- BERNAMA

Melihat kedua-dua berita diatas, satu dari MALASNYAKINI dan BERNAMA tentunya kita boeh melihat bahawa dalam BERNAMA berita ini dipetik secara langsung oleh wartawannya manakala dalam MALASNYAKINI, wartawan berkenaan pula telah menulis dengan membuat tafsiran dari apa yang diucapkan secara lateral oleh Palanivel.  Maka terhamburlah tulisan yang sengaja mengundang persepsi.  RrrrAKYAT tidak boleh lagi dibiarkan hanyut dalam kejahilan corak penulisan yang diolah dari ucapan sebenar seseorang pemimpin.

Sebab itulahaku lebih suka menyalin ucapan mereka dalam bentuk rakaman percakapan, kerana aku boleh mendengar balik bila-bila masa apa yang sebenarnya yang dilepaskan dari bibir mereka, bukan yang dilepaskan oleh tangan binal wartawan LIAR.


Sungguh pandai mereka bermain sentimen dengna kalangan pendokong dan penjilat mereka sendiri sehinggakan kelewatan PDRM mengeluarkan video clip dari CCTV dan beberapa video lagi berkaitan BEERSHIT2 kononya untuk membolehkan kerja-kerja editing dan superimposed dilakukan.  OIT! POORAAAHHH!!!

Dan berdegar-degarlah pula Mat Sabuhong yang kini menjawat Timbalan Presiden kpd sebuah PARTI AGAMA BERTOPEN ISLAM kononnya beliau telah di langgar oleh beberapa jenis kenderaan PDRM dalam masa yang sama iaitu antara kenderaan PDRM yang melanggar beliau secara serentak ialah trak, pajero dan kereta.  Tetapi oleh kerana kekebalan beliau, Mat Sabuhong hanya mengalami sedikit kecederaan yang belum tentu pihak insuran akan 'cover'.  TETAPI APA YANG JADI KEPADA PENUNGGANG MOTORSIKAL YANG BELIAU BONCENG?  NTAH-NTAH DAH MENINGGAL.......

Setelah mendegar-degarkan cerita beliau dilanggar dan selepas PDRM menunjukkan video clip untuk menangkis pembohongan Mat Sabuhong, beliau terus mengeluarkan kenyataan untuk menyaman PDRM.  Tetapi setelah seminggu belum ada apa-apa kenyataan rasmi mengenai tindakan saman beliau terhadap PDRM.  Takkan perlukan sehingga seminggu untuk mereka-reka cerita bohong lagi agar dapat digunakan untuk menyaman polis??




Aku ingatkan maklumat yang aku terima hanya setakat yang aku blast kemarin dulu, tetapi ada lagi rentetan dari projek HOLE IN ONE pada hari yang sama dengan apa yang aku paparkan.  Posting ini aku CnP dari blog Srew Kuat, jadi ini bermalsud skrew pada cerita aku kalau sebelum ini nampak longgar, nyata dah diKREW dengan lebih KUAT kisanhnya maka bertambah kukuh bila seorang dari golongan aristokrat yang bergelar DUKE turut memaparkan kisah berkaitan ADUN berkenaan setelah ceita yang sama turut di paparkan oleh ALOQ STAQ dan PARPU KARI.


WEDNESDAY, JULY 27, 2011


Contoh Yang BERSIH Dari Utara

Di mana-mana sahaja dalam media arus perdana dan alternatif masih membicarakan BERSIH yang selesai membuat 'road show' kedua pada 9 Julai 2011. Motifnya masih sama; perjuangkan sistem pilihan raya yang bersih dan adil (sebenarnya nak tumbangkan kerajaan). Tidak perlu dihuraikan secara terperinci pihak mana yang benar dan yang salah. Terpulang kepada rakyat Malaysia yang bijak bistari. Tidak perlu diperdebatkan keikhlasan BERSIH memperjuangkan sistem pilihan raya yang didakwa dimanipulasi kerajaan memerintah (sebenarnya pembangkang teringin sangat jadi kerajaan).


Moral yang dapat dilihat daripada iltizam BERSIH ini ialah:- Pakatan Rakyat cuba menutup semua kelemahan dan kekurangan sokongan rakyat terhadap mereka dengan menjahanam serta menyalahkan agensi-agensi kerajaan sedia ada supaya rakyat hilang kepercayaan seterusnya mendoktrin pemikiran rakyat yang pro Pakatan supaya menumbangkan kerajaan dalam pilihan raya akan datang. Inilah yang pelik dalam trend politik di Malaysia apabila parti-parti politik yang berlainan ideologi sedia ada cuba menjatuhkan satu sama lain dengan cara paling "menjijikkan" tanpa melihat kepentingan keselamatan negara!


Sebenarnya apa yang Tukang Screw hendak kongsi bersama untuk dinilai dan difikirkan ialah tentang pelakon-pelakon politik dari Utara yang mewakili parti yang berlandaskan dan memperjuangkan Islam, di masa yang sama melihat musuh politik mereka tidak Islam dan tidak BERSIH. Khabarnya seorang wakil rakyat di Negeri Jelapang Padi telahpun mendirikan rumah tangga dengan isteri keduanya. Alhamdulillah, kalau tidak dapat membina masjid sebenar dapat membina masjid yang baru pun jadilah. Selamat Pengantin Baru YB walaupun agak terlambat diucapkan. Lebih istimewa apabila tarikh pernikahan tersebut jatuh pada 14 Februari 2011 bersempena Valentine Day di Masjid Bandar Baru Salak Tinggi, memang romantik YB. Tukang Screw tidak mempertikaikan perkahwinan tersebut yang memang dituntut Islam tetapi cara perkahwinan itu berlaku yang menimbulkan pertikaian sebenarnya.


Apa yang menarik, isteri yang baru dinikahi YB Romantik ini sebelum ini merupakan isteri orang yang diceraikan pada 8 November 2010 atas permintaan si isteri yang mendakwa hidupnya tidak bahagia bersama suaminya (mana ada suami yang sempurna). Hasil perkongsian hidup dengan suami pertama, si isteri mempunyai dua cahaya mata (itupun tak bahagia). Kerana terus didesak untuk diceraikan akhirnya si suami menceraikan isterinya bukan kerana marah malah kerana sayang dan sedar si suami tidak mampu membahagiakan isterinya ke tahap maksimum. Jika tiada angin manakan pokok boleh bergoyang.


Setelah disiasat, akhirnya dengan kehendak Allah maka terbongkarlah punca sebenar si isteri memohon cerai dan akhirnya diceraikan. Alkisah berlaku semasa reunion Ansara di Seremban pada tahun 2009 yang turut dihadiri YB Romantik dan si isteri yang merupakan bekas kekasih lamanya. Cinta bertaut kembali disusuli dengan beberapa perjumpaan sulit dan perbualan telefon tanpa diketahui si suami. Sejak itu dua pasangan pertengahan umur ini mula melahirkan rasa cinta sayang dan mengimbas memori silam zaman muda-muda dulu. Memang romantik tapi dah tua-tua macam tu nampak macam biang keladi pulak, buruk rupanya. Mereka selalu dikesan berdua-duaan di dalam kereta sekitar Damansara pada Oktober 2010 yang turut disaksikan keluarga si isteri sendiri.


Perangai pelik YB Romantik yang sedang dilamun cinta ini mula dikesan oleh anaknya sekitar Aidilfitri 2010 dan yakin ayahnya telah merancang untuk mengahwini ibu tirinya itu melalui pelbagai perancangan yang teliti sehingga membawa penceraian dengan suaminya. Pada 19 Oktober 2010, si isteri telah memfailkan penceraian dengan suaminya di Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan atas alasan tidak lagi sefahaman. Akhirnya si suami telah menceraikan isterinya dengan talak satu pada 8 November 2010 dan penceraian berlaku dengan lancar tanpa melalui sesi kaunseling. Apa yang pelik, tarikh perbicaraan telah dimaklumkan pada tarikh penceraian difailkan dan ini merupakan sesuatu yang mustahil dibuat kecuali ada 'orang dalam' yang boleh menguruskan perkara tersebut.

Kalau sebelum ni aku hanya tahu mengenai kisah ADUN  yang memadukan isterinya dengan kekasih lamanya, hari ini aku juga dapat tahu terikh dan tempat pernikahan mereka....Jadi BERTAMBAH KRIMLAH cerita HOLE IN ONE ni....



Mak aihhh...camna jauh sangat ni berita sudah terhambur keluar.  Mengalahkan letusan gunung berapi Karkatau.

Tetapi persamaannya bukan lah bersandarkan kepada jawatan, kerana hanya ada satu jawatan Timbalan Presiden kepada sebuah parti yang hendak mengepung Islam ke dia sorang.  Tidak juga persamaannya dengan menjadi orang nombor dua dalam BEERSHIT kerana pasrael kedah sudah MUFARAKAH awal-awal lagi.

Jadi apa persamaannya YB ADUN pasrael Kedah Darul Aman dengan Mat Sabuhong ni?
Sama tang mana?
Sama dari segi apa?
Sama tang perut ka?
Sama tang jembut ka?

Atau

Sama tang tinggi ka?
Sama tang muka ka?
Sama tang loqlaq ka?
Sama suka maki hamun?

Dakkkk....

Bab segi orang tu ada segi, Mat Sabuhong BULAT
Bab perut orang tu lempen Mat Sabhong TEMBUN
Bab jembut...he he he...mana lah aku tau....tu kena tanya depa dua la...

Bab tinggi, Mat Sabuhong kemetot, YB tu tinggi
Bab muka....Mat Sabuhong PECAH RUMAH, YB tu hensemmmm
Bab loqlaq...ada sikit sopan tapi banyak loqlaq...Mat Sabuhong hancus!
Bab maki hamun...hat ni Mat Sabuhong Tak dak sapa boleh lawan.


Kita tanya tengok orang ni siapa NORA MD NOOR?  Kata yang  beri maklumat dia ni dulunya bini orang, tapi dek kerana terpesona dengan taitel YB kawan tu dan juga terpesona dengan kehenseman YB tu, dan YB tu pula berbalas pantunberkerat-kerat maka akhirnya terpaksalah laki si NORA MD NOOR ni lepaskan betina yang tengah BINAL ini kekandang yang dia suka...

Si pemberi maklumat ini juga meyakinkan aku bahawa dia bercerita benar....tetapi aku tidak sangka bila lemihatkan karakter YB pasrael yang aku lihat cukup berkertampilan, wajahnya yang decent dan perawatakannya yang sungguh sopan, maklumlah JURUTERA...ada taitel Ir lagi...

Setelah bermain teka-teki aku sungguh terkejut kerana di akhir 'treasure hunt' aku ni telah aku ketemui pencariannya..Rupa yang terpancar langsung tak nampak GATAL, rupanya merenyam didalam merenyam secara diam-diam....

Orangnya suka bermain golf, sehingga sanggup ke Ostolia demi kegilaannya terhadap golf.  Rupa-rupanya tidak dapat 'hole in one' di atas 'green', dia PULUN 'hole in one' yang ada 'cream'.

diAkhirnya aku bertanya......Betul ke orang itu YB Ir Amirudin????  Pemberi maklumat ketawa terkekeh-kekeh sambil memberitahu aku yang JARI TELUNJUK TANGAN KIRI MENCUIT HIDUNG DAN TELUNJUK TANGAN KANAN MENGOYANG-GOYANG....BETUL LER TEWWWW!!!!!




Sebagai anak kelahiran Guar Chempedak, tanah tumpahnya darah ibuku dan aku, aku cukup berbangga bila Guar Chempedak menjadi venue kepada salah satu tempat yang akan dilawati oleh YAB Perdana Menteri Malaysia yang gigih menguruskan negara singah untuk bertemu rakyat dengan menyertai Jamuna Rakyat.  Dikhabarkan sebanyak 30 ekor lembu akan ditumbangkan untuk sumbangan lauk paauknya.  Patutlahpun aku tengok seluruh kepimpinan UMNO Bahagian Jerai cukup sibuk sepanjang minggu ini.  KUBJ, Tok Mi kehulu kehilir merangka pelan rancangan aturcara majlis disertai dngan gimik yang aku yakin dapat menarik hati rakyat untuk bersama-sama Barisan Nasional dulu kini dan selamanya.

Aku juga berharap atas kesempatan ini pengisian kepada progam ini dapat memenuhi matlamat mengapa ia diadakan.  Aku jga berharap YAB DSNTAR dapat meluangkan lebih sedikit masanya diJerai dalam rangka lawatannya ke Kedah pada 28h Julai nanti.  Rakyat Jerai pastinya mahu bertemu secar adekat dengan Perdana Menteri Malaysia yang cukup gigih bukan sahaja menguruskan kerajaan dan negara malah menangkis serangan bertali arus oleh pembangkang yang dilihat cukup bersedia dari segi kewangan yang aku rasa bukannya satu jumlah yang kecil dan cukup menghairankan aku dari mana mereka mendapatkan sumber kewangan yang begitu besar jumlahnya.

Cuma satu sahaja pesanan aku sebagai rakyat bawahan ini.  Aku nak ungkapkan dalam bahasa inggeris iaitu

Please be serious with "winnable candidate". 
Kedah need this formula to win back from pr!

Najib sertai kenduri rakyat di Guar Chempedak

ALOR SETAR 24 Julai - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual menyertai kenduri rakyat di Guar Chempedak sempena lawatannya ke negeri ini Khamis ini.
Acara makan tengah hari masakan kampung secara bersila itu akan diadakan di padang awam Guar Chempedak dekat Jerai dan dijangka dihadiri lebih 10,000 penduduk.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, Perdana Menteri dijadual memulakan atur cara dengan melawat Masjid Taman Wira Mergong di sini yang menerima peruntukan Kerajaan Pusat sebanyak RM1.2 juta untuk diperbesarkan.
Selepas itu katanya, Perdana Menteri akan bertemu orang ramai di tapak Pasar Tani Taman Wira yang terletak berdekatan masjid berkenaan dan bersarapan bersama mereka di gerai pasar tani berkenaan.
"Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) juga akan mengadakan pasar tani mega di Taman Wira selama tiga hari berturut-turut mulai Rabu ini sempena ketibaan Ramadan," katanya dalam kenyataan akhbar di sini hari ini.
Tambahnya, Perdana Menteri kemudiannya akan bertolak ke Sekolah Menengah Keat Hwa, Jalan Kuala Kedah di sini bagi menghadiri majlis bersama komuniti Cina serta sambutan 100 tahun penubuhan sekolah tersebut.
"Selepas itu Perdana Menteri menghadiri majlis Kenduri Rakyat di Padang Awam Guar Chempedak di mana kesemua hadirin akan duduk secara bersila semasa majlis berjalan.
"Pada majlis itu juga akan dilakukan upacara menaikkan kain rentang gergasi Barisan Nasional (BN)," kata Ahmad Bashah.
Katanya, pada sebelah petang, Perdana Menteri dijadual berjumpa dengan 10,000 belia di Stadium Mini Pendang diikuti pertemuan dengan rakan Facebook di Hotel Holiday Villa, Alor Setar.
"Sebelum berangkat pulang ke Kuala Lumpur, Perdana Menteri akan menghadiri majlis makan malam bersama 3,000 orang di Dewan Wawasan Jitra.
"Orang ramai dijemput hadir bagi menghadiri majlis bersama Perdana Menteri itu," katanya.




DARI MATLAMAT MEWUJUDKAN NEGARA ISLAM KE NEGARA KEBAJIKAN

MENUTUP 13 JENIS PUSAT HIBURAN DI BULAN RAMADHAN

1. Pada ingatan saya peraturan dan undang-undang pusat hiburan di bawah Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan telah lama wujud di Kedah dan dirapikan lagi sejak tahun 1997 di waktu saya menjadi Menteri Besar Kedah.

2. Pindaan yang dibuat pada tahun 1997 ini memberi kuasa kepada pihak majlis-majlis tempatan untuk menutup pusat-pusat hiburan berkenaan dari pukul 6 petang pada hari Khamis malam Jumaat sehinggalah pukul 2.30 tengahari pada hari Jumaat, dan juga pada sepanjang bulan puasa.

3. Dengan pindaan Enakmen inilah maka pada setiap malam Jumaat semua pusat hiburan di Kedah telah ditutup kecuali di Langkawi kerana banyak pelancong. Setakat yang saya tahu tidak ada lesen pusat hiburan yang dikeluarkan kepada Umat Islam.

4. Umat Islam pula tidak dibolehkan oleh ugama Islam untuk melawat pusat-pusat hiburan tertentu bukan sahaja di bulan puasa dan malam Jumaat tetapi untuk sepanjang masa.

5. Pada waktu Enakmen ini dipinda pada tahun 1997 semua pihak setuju termasuk pemimpin dan ADUN PAS yang pada waktu itu parti mereka masih bercita-cita hendak mewujudkan negara Islam.
6. Pihak ADUN bukan Islam juga tidak menentang pindaan Enakmen ini malah ada pihak kumpulan wanita bukan Islam yang menyatakan sokongan atas penutupan pusat-pusat hiburan pada malam Jumaat kerana mereka lebih suka suami mereka berada di rumah bersama keluarga.

7. Saya dapat memahami sebabnya pemimpin MCA pusat tidak menyetujui pelaksaan Enakmen ini di bulan puasa kerana ianya tidak dilakukan di negeri lain.

8. Saya juga dapat memahami sebabnya PAS Kedah ingin melaksanakan Enakmen yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional Kedah untuk mewujudkan pindaan yang memberi kuasa menutup pusat-pusat hiburan di bulan Ramadhan.

9. Apa yang saya tidak faham ialah sebabnya PAS terpaksa tunduk kepada desakan DAP yang baru saja berjaya merobah matlamat PAS dari mewujudkan negara Islam kepada negara kebajikan.

10. Saya menjadi lebih kesal apabila Enakmen ini hendak dipinda kononnya disesuaikan dengan selera bukan Islam.

11. Jika di dalam sesebuah negara kebajikan, dan bukan Islam sekalipun, menutup pusat-pusat hiburan atau maksiat, tidaklah bertentangan, malah lebih baik untuk kebajikan.

12. PAS sepatutnya tidak takut untuk memberi kursus kepada DAP betapa PAS disokong oleh rakyat kerana PAS bercita-cita mewujudkan negara Islam.

13. Kemenangan PAS dan PKR di Kedah dalam Pilihanraya Umum ke 12 juga disebabkan ramai pengundi Melayu, termasuk ahli-ahli UMNO, yang bosan dengan kemimpinan kerajaan pusat yang rasuah, menyeleweng dan tidak cekap selain kepimpinan kerajaan negeri yang kelihatan boros.

14. Tindakan kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan PAS masa kini untuk menutup pusat-pusat hiburan di bulan Ramadhan pasti boleh membantu mereka dalam pilihanraya akan datang. walau pun UMNO pasti meletak calon yang baik dan bersih dalam PRU ke 13.

15. Menteri Besar Kedah sepatutnya tidak berunding terus dengan wakil peniaga-peniaga China sebelum pemimpin berketurunan China dalam Pakatan Rakyat, yang memahami politik PAS di Kedah berjumpa dahulu dengan mereka untuk memahamkan tujuan kerajaan itu.

16. Orang ramai di Kedah tidak akan menghormati seseorang pemimpin yang membuat keputusan sebelum meneliti dahulu implikasinya dan selepas itu merobah keputusan semata-mata kerana gagal meyakinkan pihak peniaga atas sebab musabbab keputusan itu dibuat.

17. Jika masyarakat China di Kedah masih menyokong Pakatan Rakyat maka mereka tidak akan menyusahkan Menteri Besar untuk merobah keputusan. Jika masyarakat China di Kedah sudah tidak lagi menyokong Pakatan Rakyat di Kedah kerana Pemimpin Pakatan Rakyat di peringkat pusat dikatakan bergelumang dengan maksiat, maka merobah keputusan menutup pusat-pusat hiburan di bulan Ramadhan yang mulia itu, tidak akan membuat mereka menyokong lagi Pakatan Rakyat.

18. Mungkin juga tidak ada pemimpin China dalam Pakatan Rakyat di Kedah yang boleh diharapkan oleh Menteri Besar Kedah untuk memberi petunjuk, sepanjang masa, mengenai kebajikan dan kepentingan perniagaan orang-orang China.

19. Mungkin juga peluang-peluang perniagaan di Kedah sangat terbatas sehingga hidup mereka terpaksa bergantung kepada perniagaan maksiat.

20. Saya percaya bahawa faktor utama yang menyebabkan perubahan pendirian kerajaan PAS di Kedah ialah kerana desakan dari PAS pusat.

21. PAS pusat pula tidak dapat mengelak daripada kenyataan bahawa keputusan mereka itu adalah disebabkan oleh desakan, atau ultimatum, daripada Karpal Singh.

22. Adakah PAS pusat akan membatalkan keputusan kerajaan negeri yang begitu baik dan Islamik jika Karpal tidak menggertak? Sudah tentu tidak. Mereka pasti sedar dengan dosa kerananya.

23. Pemimpin dan ahli PAS hendaklah mengenal siapa dia Karpal Singh ini. Beliau bukanlah satu-satunya tokoh politik dari keturunan Punjabi di duniaa. Perdana Menteri India juga 'Singh' bernama Dr. Manmohan Singh anak kepada Shri Gurmukh Singh dan Shrimati Amrit Kaur.

24. Dr. Manmohan Singh telah melawat Malaysia baru-baru ini dan begitu gembira dengan keadaan orang-orang keturunan India di sini. Sebagai seorang Singh beliau memakai serban, dan beliau tidak perlu membuang serbannya, tetapi berjaya menjadi Perdana Menteri India, walau pun ethnik Punjabi adalah golongan minoriti di India.

24. Banyak pemimpin PAS seperti Murshidul 'Am dan Presiden PAS yang memakai seban walau pun lilitannya berbeza; kalau yang mengikut Arab tidak menutup telinga dan kalau yang dari kalangan Punjabi menutup telinga dengan meninggal sedikit ruang di bawah untuk menjelaskan pendengaran.

25. Pemimpin PAS patut suruh Karpal Singh memakai serban dan bukan Karpal Singh yang mengganggu serban tokoh-tokoh PAS walau pun sudah berjaya menghapuskan matlamat usaha mewujudkan negara Islam kepada negara kebajikan.

26. Pemimpin-pemimpin Melayu Islam tidak perlu takut mempertahan prinsip perjuangan kerana menghambat kemenangan. Kejayaan atau kegagalan sesuatu matlamat ditentukan oleh Allah s.w.t. sementara cara menuju matlamat itu tidak boleh diheret melalui taktik dan cara yang mungkar.

27. Tidak hairanlah saya apabila seorang pelajar UIA yang dikatakan fanatik ugama menyatakan PAS patut ubah nama kepada PKS yang bererti Parti Kebajikan Sementara sebagaimana dulunya ia boleh di panjangankan daripada PAS ( pa - alif - sin ) yang berti Parti Islam Sementara.

28. Karpallah, yang menjadi pembela Dato' Seri Anwar Ibrahim di dalam mahkamah, yang menentukan masa depan Pakatan Rakyat. 

29. Semua ini disebabkan ketagih kepada kuasa yang belum dapat dan takut hilang kuasa yang sudah ada.
30. Rasa takut begini sudah menular dalam hati sanubari pemimpin-pemimpin Melayu Islam, dan akan kekal begitu, selagi UMNO dan PAS terus berpecah seperti sekarang.

31. Bangsa Melayu sangat memerlukan pemimpin yang ikhlas dan tegas dan tidak dikungkung oleh cita-cita semata-mata

32. Perkara begini tidak akan berlaku dalam PAS di zaman Allahyarham Dato' Fadzil Noor. Al Fatihah.

Mari kita lihat minda seorang lagi yang juga bernama SANUSI dalam blog beliau.  BANDINGKAN...

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ