SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Itulah persoalan yang sedang bermain-main dibibir sebahagian besar anak kariah Masjid ALWushto' Guar Chempedak.  Benarkah begitu?

Aku dimaklumkan ianya adalah berkaitan dengan urusan jualbeli sekeping tanah bersebelahan masjid yang telah dibeli oleh MAIK bagi pihak AJK Masjid ALWushto' Guar Chempedak untuk perluasan kawasan masjid juga untuk perancangan masa hadapannya. Dan diatas tanah berkenaan pula terdapat sebuah bangunan usang yang aku masih dapat bayangkan keadaan bangunan usang berkenaan yang turut dituntut gantiruginya.  Isu ini kononnya adalah berkaitan pampasan dan salah guna kuasa.  Berapakah nilainya? Siapakah penerimanya?  Siapa pula yang salahguna kuasa?

Pendek cerita ada kata-kata yang sampai ketelinga aku yang mengatakan jika dulu kita hanya mendengar cerita bagaimana mereka bertopengkan jubah agama, tetapi kini ia berlaku dihadapan mata mereka.

Sumber berkenaan memberitahu aku mereka tidak sangka manusia yang cukup kuat mengkritik keislaman orang lain tergamak  menjadi manusia yang sudah tidak mengenal dan mengira halal-haram dan amanah. Itulah ahlipasrael yang sebelum dapat kuasa sibuk membetulkan orang tetapi bila kuasa di tangan, merekalah syaitan bertopeng.

Ini SMS dari beliau yang aku terima:

Terbaru......pejabat agama Yan di pengaruhi agar melantik pegawai masjid dari kalangan ahlipasrael.  Maklumat adalah dari kalangan anak kariah.

**Hai.....nampaknya semua depa nak bolot dan 'polok'.  Duniapun depa balun tanpa kira sumber mana, SUURGA juga depa nak pulun sorang....



3 Responses to Salahguna Wang MAIK yang diserahkan kepada Masjid AlWushto Guar Chempedak?

  1. thanks for sharing

     
  2. Anonymous Says:
  3. Institusi Pendidikan Islam dan Rumah Ibadat Islam di Guar Chempedak telah dikotori dengan kumpulan-kumpulan fahaman fanatik agama dari luar termasuk imigran dari Trengganu dan Kupang... Wah mana pemimpin agama tempatan Guaq..? Sudahlah mereka2 ini menceroboh Bangunan dan kawasan SMA Al Akhlak dengan bertopengkan pendidikan agama kononya tapi pada masa yang sama menjadikan kawasan dan bangunan ini markas parti mereka. Untuk beberapa ketika mereka bebas menjarah kawasan ini. sekarang Masjid Al Wustho pula mereka ceroboh melalui pemilihan orang sepuluh yang mereka bolot..

    Mereka jadikan masjid dan sekolah agama topeng parti mereka... rakan-rakan anak tempatan buat ape? tutup teloq ke? nasib baik urusan SMA Al Akhlak ada rakan2 yang punya fikiran panjang tuntut balik melalui Mahkamah Tinggi, depa tak mau jadi orang samseng pi rampas baik, depa aproses melalui undang2, itu pun ada juga sebahagian kecil kumpulan mereka yg. terdiri dari anak2 tempatan yg. sudah dipengaruhi mereka marah-marah. aduh.. Guaq Chempedak kawasan dadah dan terdedah unsur luar.....

     
  4. Anonymous Says:
  5. Aku setuju dengan komen sahabat saya ni... masjid dan institusi agama dah jadi tempat berpolitik...... awat depa ni pejuang agama ke..? atau guna agama cari makan dan kekayaan..?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ