SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Nyawa Pelajar DiPERJUDIKAN DI SAIF.

Posted by Anonymous Friday, June 17, 2011


Tahukah anda bahawa sebenarnya ibubapa yang menghantar anak-anak mereka ke SAIF sebenarnya telah bermain JUDI?  Mengapa aku kata macam tu?  Kerana Mereka sebenarnya sedang MEMPEJUDIKAN nasib anak-anak mereka ketangan mereka yang tidak menghiraukan apa-apapun di hadapan mereka, sebaliknya cukup rakus denga nafsu dunia yang berjubahkan Islam untuk mengaburi mata awami.

Betulkah?

Manaan tidak, sudahlah tapak sekolah ini di peraid ikut suka orang yang bukannya pun berhak atau di beri kuasa atau di beri amanah, tetapi mereka main ikut suka ambil dan beri sahaja.  Ini menyebabkan beberapa perkara yang melanggar undang-undang, baik pihak Majlis Daerah atau Pihak Berkuasa Tempatan, malah dari segi moral juga cukup sifat untuk dipersoalkan.

Lihatlah kenyataan dalam blog sekolah berkenaan yang sudah tidur sejak dari tahun 4hb Januari 2010....mungkin tidurnya kerana sudah mencium bau jalan penghujung....



Tanggal 4 Ogos 2005 temeterailah perjanjian penyerahan kepada Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah
Tetapi perjanjian ini tergantung. Dengan siapakah DPP perjanjian penyerahan ini di meterai?  Adakah dokumen sah lagi lengkap di antara pihak yang menyerah dan pihak yang menerima iaitu DPP?  Kalau ada  dimanakah ia?  Manakah pula kenyataan atau pengumuman rasmi dari pihak yang berhak dalam perkara penyerahan tapak sekolah ini?


Lokasinya yang strategik di pekan Guar Chempedak dan mempunyai prasarana dan kemudahan yang lengkap di mana ianya adalah bekas tapak Madrasah Taufikiah Al-Khairiah Al-Halimiah (cawangan). Sesi persekolahan bermula pada 1 Januari 2006.

Benarkah tapak itu adalah tapak asal cawangan Madrasah Taufikiah AlHalimiah (Pondok Pak Ya) atau ada sejarah sebelum itu yang sengaja di sembunyikan oleh mereka yang selalu menjeritkan slogan Islam?  Bila sembunyi, tentunya ada perkara yang tidak betul, tidak jelas dan ada unsur-unsur pembohongan oleh mereka yang selalu menghina dan mempetikai keIslaman orang lain. Kalau tidak masakan ada komen dalam wikimapia oleh OLD STUDENT AKHLAK yang berbunyi:

Pihak sekolah SAIF menghapuskan sejarah penubuhan madrasah akhlak yg diasaskan oleh murid Ayahanda Tuan Guru Hj Hussin Che Dol dgn menamakan SAIF, itulah yg dikatakan ustat baru dlm pas senang aja mencuri tempat menggunakan samseng pas untuk merampas dan bertapak asalkan dapat tempat.Sedangkan sushpayah orang lama diketepikan. macam ni ke dikatakan pemimpin.....menghalalkan yang haram tiap rumah pasti ada yang mengasas dan berpenghuni..lihat pendaftaran Akhlak...SAIF dapat didaftar ke....sapa pemegang amanah tanah tu...budak baru tau apa laa tanyalah pemegang amanah tanah tersebut siapakah orangnya.....

Mereka menggunakan SAMSENG PAS?  Dalam PAS rupanya ujud satu sayap yang dinamakan SAMSENG PAS(tentunya sayap tidak rasmi).  

Dan ironinya tapak sekolah yang sepatutnya menjadi gedung melombong ilmu telah di salah gunakan secara haram oleh DPP bila Muktamar Dewan Pemuda PAS kali ke 47 telah diadakan di situ pada 05/06/2006.  Satu Muktamar Haram di atas tapak Haram.  Siapa yang menjadi LEMBU DOGOL?  Timbalan Presiden ketika itu adalah Lembu Dogol yang merasmikan muktamar haram itu.  Siapa pula yang di lembu dogolkan sebagai penceramah diatas pentas haram sempena muktamar haram itu?  Tidak lain ialah salah seorangnya kini adalah seorang yang berpangkat Timbalan Presiden kepada sebuah parti kebajikan iaitu Mat Syabu sendiri di samping Ketua Dewan Muslimat, Ustazah Azizah Khatib Mat; mantan Ketua Pemuda PAS, Haji Mahfuz Omar; Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Dato' Mustafa Ali, wakil NGO dan 1000 perwakilan Pemuda PAS seluruh Malaysia(pada ketika itu).  Rupa-rupanya lembu dogol-lembu dogol ini samada mengetahui status tanah atau tidak pernah mengetaguipunakan status tanah ini telah melakukan sesuatau yang berhubungkait dengan perkara asas yang haram!


Patutlah Mat Syabu mengakui bahawa semua isi ceramahnya sebdelum menjadi Timblaan Presiden adalah auta seauta-autanya.  Sudahlah auta, maki hamunnya pula dihala bertaburan tanpa sasaran.  Itulah kualiti Timbalan Presiden sebuah parti kebajikan...parti yang sudah sinonim menghuklur kopiah terbalik untuk di isi dengan wang pendengar ceramah tanpa rekod keluar masuk. Semua atas nama Islam.


Entah berapa banyak program-progrma parti yang telah di jalankan di tapak yang sepatutnya menjadi gedung menuntut ilmu ini secara salah guna.  Aktiviti menyalah gunakan kawasan sekolah yang tapaknya haram ini pula bagaimana?  Dahlah tapak ini milik pihak lain yang di gunakan secara tidak sah(haram), aktivitinya ula menyeleweng dari asasnya sebagai sebuah sekolah.


Aku hanya dapat satu lagi maklumat bahawa ia pernah tuan rumah Ijtimak Unit Amal Kedah pada 26 Januari 2008, tetapi sebagai orang tempatan,aku sememangnya maklum bahawa tapak sekolah ini juga di gunakan sebagai tempat logistik ketika PRK mahupun PRU oleh pas. Disinlah dijadikan stor untuk menyimpan segala sepanduk, banting, poster dan bendera-bendera pas ketika pilihanraya, kalau dulu hanya bendera pas, tetpai kini mungkin bergaulgelumang dengan bendera dapig dan pkr.

0 Responses to Nyawa Pelajar DiPERJUDIKAN DI SAIF.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ