SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Strategi pasrael: Buli Perasaan, Tipu Pemikiran

Posted by DETGUAQ Thursday, May 5, 2011


PARODY Untuk Kenyataan MAHAHAMPUT pasrael 4 all.
KUALA LUMPUR, 4 Mei: Buli perasaan, tipu pemikiran, itulah sahaja cara pasrael untuk terus bersuara dalam kancah politik negara, kata aku untuk pembaca fikirkan secara rasional
Pada masa yang sama, parti itu juga terpaksa menjangkitkan wabak benci Melayu dan UMNO ke dalam pemikiran orang-orang Cina sebagai salah satu strategi utamanya untuk mengawal pemikiran orang-orang Cina bagi memastikan ia terus boleh bersuara, kata aku.
"Setelah menggunakan bermacam-macam cara untuk memeras ugut orang-orang bodoh supaya menyokongnya, termasuk ancaman tidak ada suurga jika enggan mengundi pasrael, sokongan orang-orang Cerdik terhadap parti itu tetap semakin pupus.
"Akibatnya, pasrael hanya mengharapkan undi lembu dan kerbau sahaja. Untuk menghasut orang-orang bodoh supaya menyokongnya, parti itu terpaksa menyebarkan wabak fobia UMNO dan fobia BN.
"Itu taktik kebudak-budakan yang digunakan oleh pasrael yang menakut-nakutkan rakyat dengan fobia Melayu Islamnya.
Tidak menghairankan jika pasrael khususnya (wali slipar) menggunakan taktik yang sama kerana Yahudi Zionis di dalam Israel for All adalah tempat beliau dan parti yang dikepalainya memohon petunjuk," kata beliau ketika menolak jemputan pepaduan Melayu Islam.
Dengan memainkan sentimen agama anutan pasrael, Mr bean pasrael mendakwa penyertaan MCA dalam BN hanya menguntungkan UMNO.
Dengan harapan untuk memudahkan partinya memenangi pilihan raya umum akan datang, Mr Bean pasrael itu kelihatan menjilat tahap gaban tersangat terhadap DAP.
"PASrael, cukuplah jadi pembangkang secara solo, tak masuk BN pun tak apa, tetapi keluarlah dari pakatan pembangkang," kataku ketika berucap di Kuala Sala Sabtu lalu.
Aku menyifatkan hasutan bodoh Mr Bean pasrael itu sebagai keluhan orang putus asa dan terdesak.
"Mr Bean dan pasrael sudah sebenarnya sudah berputus asa dengan undi orang-orang Cina dan hanya mengharapkan sokongan orang lain, sebagai bukti ialah keputusan 5-0 di Serawak tempoh hari.
"Untuk memastikan pasrael menang di kawasan-kawasan yang ditandinginya, racun keagamaan digunakan habis-habisan untuk menghasut lembu/kerbau supaya bersendirian dan bila ada pertandingan tiga penjuru di antara UMNO, pasrael dan pr, Mr bean  menyangka mudahlah pasrael memenangi kerusi-kerusi yang ditandinginya.
"Tidak perlu aktivis politik, budak berhingus pun boleh membaca muslihat yang sangat bodoh itu. Apa boleh buat, setakat itu sahaja kemampuan dan kebolehan Mr bean mahahamput pasrael untuk berfikir bagi memastikan partinya terus bersuara," kataku.
Ahli Parlimen Pokok Sena itu mengingatkan orang-orang Melayu agar tidak membiarkan Umno yang membawa wabak perkauman terus menipu mereka kerana jika dibiarkan, negara ini boleh terjerumus ke dalam kehancuran akibat rusuhan kaum.
"Keganasan strategi buli Cina, tipu Melayu tidak boleh terus dibiarkan.
"Jika dibiarkan dan Umno terus berkuasa, rusuhan kaum mungkin tercetus dan orang-orang Melayu pula akan terus rugi dan ketinggalan kerana parti perasuah tentulah lebih mengutamakan tuan-tuannya yang terdiri dari tauke-tauke yang selama ini menjadi rakan kongsinya, bukannya orang-orang Melayu yang tidak mampu mengenyangkan perasuah," katanya.
Beliau juga mengingatkan, orang-orang Melayu juga tidak boleh membiarkan Umno terus berkuasa untuk membuli orang-orang Cina.
"Jika dibiarkan, orang-orang Melayu juga akan terpalit dengan imej jahat itu. Orang-orang Melayu tidak boleh membiarkan Umno mempalitkan mereka dengan imej pembuli yang jahat dan gila bermusuh," kata Mahfuz.
Beliau bagaimanapun tidak nampak kemungkinan Umno akan menghentikan agenda buli Cina dan tipu Melayu itu kerana hanya itulah satu-satunya cara untuk membolehkan parti itu terus berkuasa.
"Umno nampaknya begitu selesa dengan strategi buli Cina, tipu Melayu itu," kata Mahfuz.

0 Responses to Strategi pasrael: Buli Perasaan, Tipu Pemikiran

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ