SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Punca dah di dedah. Apa Ubatnya?

Posted by DETGUAQ Saturday, May 7, 2011

PUNCA SEBENAR UMNO AKAN KALAH LAGI!!!

Ketika kaum bawahan bertungkus-lumus untuk memastikan UMNO menang pada PRU13 nanti, keadaan pula sangat berbeza bagi golongan di dalam UMNO sendiri. Kebanyakan pemimpin atau yang berasakan mereka adalah pemimpin UMNO, tidak melihat sedikit pun tentang kepentingan PRU13. Sebaliknya mereka lebih mementingkan tentang pemilihan pucuk pimpinan yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

Itu diakui sendiri oleh pembantu seorang pembesar UMNO yang merasmikan banyak mesyuarat Bahagian dan Cawangan. Kempen dan lobi-melobi untuk memastikan nama mereka tersenarai sebagai calon dalam pemilihan pucuk pimpinan UMNO mengatasi segala-galanya. Itu belum lagi usaha agar nama mereka tersenarai sebagai calon pilihanraya.

Sindrom 'tak apalah, Perdana Menteri boleh buat', rupa-rupanya masih menebal di hati kebanyakan pemimpin UMNO. Mereka ini bukan sahaja SANGAT PEMALAS, SOMBONG dan SANGAT YAKIN MENANG, bahkan mereka juga turut berusaha agar tiada saingan bagi mereka mendapatkan jawatan penting di dalam UMNO.

Siapa Ketua Bahagian, siapa Ketua Pemuda, siapa Ketua Wanita, siapa Ketua Puteri... siapa pula AJK... itu yang lebih menjadi persoalan kepada para pemimpin UMNO Bahagian dan Cawangan. Tanpa jawatan di dalam UMNO, mereka tidak akan mampu untuk bekerja bagi pihak UMNO. Malah tanpa ragu-ragu, apabila mereka tidak tersenarai, puak-puak ini akan mengambil keputusan untuk menikam calon-calon yang tersenarai... seperti mana yang berlaku pada PRU12 apabila kalangan pemimpin UMNO sendiri yang mengalahkan calon-calon UMNO-BN.

Mungkin melihat kepada senario semasa, puak-puak ini beranggapan, apa-apa sahaja yang mereka lakukan akan disokong oleh golongan bawahan. Apatah lagi, ada kalangan mereka yang menggunakan jentera tersendiri dalam dunia siber!!!

Ahli-ahli UMNO seharusnya tidak mengamalkan sama sekali perangai ahli-ahli PAS yang wala' tidak bertempat dan tidak pernah meragui para pemimpin mereka, walaupun pemimpin yang naik itu BENAR-BENAR BODOH DAN BENGAP seperti Mat Sabu dan Mahfuz Omar. Seharusnya ahli-ahli UMNO mempunyai otak dan boleh berfikir secara jelas tentang peranan mereka di dalam parti.

Wala' atau ketaatan tidak seharusnya diberikan kepada para pemimpin secara membuta tuli. Sebaliknya niat sebenar para pemimpin yang bersungguh-sungguh mahu dipilih, perlu dipertikaikan kerana mereka yang benar-benar mahukan jawatan dan kuasa, sebenarnya tidak lain dan tidak bukan adalah MANUSIA PEMUSNAH yang sedang berlakon sebagai manusia yang baik.

DAN KALAULAH PARA PEMIMPIN UMNO LEBIH MEMENTINGKAN KEDUDUKAN SERTA PEREBUTAN JAWATAN DI DALAM PARTI, MUNGKIN ADA BAIKNYA UMNO 'DIREHATKAN' SEKALI LAGI PADA PRU13 AKAN DATANG.... dan selagi para pemimpin UMNO lebih mementingkan kedudukan di dalam parti, selagi itulah UMNO perlu terus 'direhatkan' sehinggalah para pemimpin dan ahli-ahli UMNO sedar, bahawa jawatan di dalam parti tidak sepenting kemenangan dalam Pilihanraya!!!
**Aku harap pemimpin yang membaca berfikir secara kreatif untuk mencari penawarnya.  Kalau nak harap komen dari pembangkang bagai mengharap gula menjadi masin lah.....


0 Responses to Punca dah di dedah. Apa Ubatnya?

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ