SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Mula Bercerai-berai dah.....

Posted by Anonymous Sunday, May 8, 2011


Bermula di Sarawak, di jangka suasana berantakan dalam rumah setinggan di tapak haram politik akan menjadi lebih teruk.  Salah satu anak hasil dari pakatan reput ini telah mula keluar meninggalkan rumah yang seni binaannya tiada nilai estetika, bahan binaan dari bahan yang sub-standard, kerja binaannya dicuri sana-sini dan tapak asasnya langsung tidak dilakukan pengukuhan dinamik.....Jadi aku bukan nak nasihat, tetapi sekadar nak suruh PAS renung dan baca situasi ini secara pantas sebelum maruah anda di malukan di dalam rumah pakatan yang semakin mereput oleh mereka yang penukul sudah ada di tangan kerana dalam diam-diam sudah ada rumah baru yang lebih baik yang di bina hasil dari modal ketika berpura-pura mahu bersama dalam rumah setinggan pakatan reput di tanah haram politik Malaysia.....

07 Mei, 2011 21:42 PM
SNAP Akhirnya Berpisah Daripada Pakatan Pembangkang
KUCHING, 7 Mei (Bernama) -- Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) yang menjalin hubungan singkat dan renggang dengan Pakatan Rakyat (PR) Sarawak akhirnya berpisah selepas sekian lama bersabar dengan sikap dingin pakatan pembangkang negeri terutama ketika menghadapi pilihan raya Sarawak ke-10 baru-baru ini.

Presiden parti Edwin Dundang berkata parti itu merasakan mereka tidak lagi diterima dalam pakatan itu selepas setahun hubungan "cinta tetapi benci" dengan PR Sarawak yang dianggotai DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS.

"Bukan pilihan kami untuk meninggalkan mereka... bagaimanapun kami merasakan kami tidak lagi diterima dalam pakatan itu, terutama dalam pilihan raya negeri.

"Sehubungan itu, kami tidak akan berdamai dengan PR Sarawak bermula dari sekarang," katanya kepada Bernama di sini hari ini dan menambah parti itu merasakan yang mereka diketepikan oleh pakatan pembangkang itu semasa pilihan raya negeri 16 April.

"Kami tidak pernah dijemput untuk menghadiri mesyuarat atau sebarang aktiviti bersama. Ini menunjukkan mereka tidak mahu kami lagi dan mahu meminggirkan kami," katanya dan memaklumkan kali terakhir SNAP menghadiri mesyuarat PR Sarawak pada Mac lepas berhubung pembahagian kerusi pilihan raya negeri.

Sementara itu, Pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng enggan memberi komen berhubung keputusan SNAP itu manakala Ketua PKR negeri Baru Bian tidak dapat dihubungi.

Pada April tahun lepas, parti kaum Dayak itu menyertai PR dan membentuk PR Sarawak. Bagaimanapun, sebelum pilihan raya negeri, SNAP dan PKR berselisih faham berhubung pembahagian kerusi.

Ini menyaksikan SNAP, PKR dan BN bertembung di 24 kawasan Dewan Undangan Negeri.

-- BERNAMA



0 Responses to Mula Bercerai-berai dah.....

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ