SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Menunggu SESUMPAH Bersumpah!

Posted by DETGUAQ Tuesday, May 3, 2011



“Tertipu dengan propaganda Anwar bersumpah, akhirnya penulisnya, Mohd Sayuti Omar (MSO) dapat beli kereta Mercedes”, begitulah analogi paling sesuai untuk mengambarkan betapa larisnya, buku “SUMPAH dan Airmata Reformis Bangsa”(SARB), ditulis oleh penulis oportunis, MSO sejurus pemecatan Anwar pada tahun 1998, yang meletup-letup hingga mendatangkan pulangan lumayan kepada penulisnya.

Tajuknya pun bermula dengan kosa kata “SUMPAH”, diletak pula dengan caption “Bahawa dengan nama Allah saya bersumpah saya tidak melakukan perbuatan terkutuk itu. Dan ini semua adalah fitnah dan tohmahan jahat untuk terus menghina dan mengaibkan seisi keluarga saya – Batu Pahat, Johor Darul Takzim, pada 19 September 1998”, membuatkan pembaca buku itu benar-benar percaya bahawa Anwar telah bersumpah menafikan perbuatan terkutuk itu.

Perbuatan terkutuk apa ? Fitnah apa ? Tohmahan jahat apa ? Semuanya bersifat umum. Tetapi ketika itu, pada tahun 1998, ramai yang terkasima dengan Anwar Ibrahim, jadi ramai yang tidak perasan, semua itu manipulasi kata-kata Anwar atas nama SUMPAH, walaupun sumpahnya cacat dan tidak menepati syariah Islam.

Anwar Bersumpah di Batu Pahat, Johor, 19 September 1998 ?

AIDCNews – 02 Mei menyiarkan satu video terbitan channel kroni AIDC, mokhzani65 yang mendedahkan segmen-segmen Anwar berkaitan dengan sumpah. Salah satunya adalah segmen ucapan Anwar di Batu Pahat, Johor, 19 September 1998 yang didakwa sebagai Anwar BERSUMPAH yang menjadi tema tulisan MSO itu.



Namun apabila diamat-amati ucapan Anwar yang didakwa BERSUMPAH itu, tidaklah sama apa yang ditulis oleh MSO. Di Batu Pahat, Anwar hanya bercerita kesediaannya BERSUMPAH setelah diminta oleh Tok Guru dan Dr Haron Din, tetapi cara gambaran MSO pada muka depan bukunya, seolah-olah Anwar telah BERSUMPAH.

“Saya kata pada Tok Guru..saya cuba telefon ustaz Haron Din dengan bekas Mufti Selangor (Dato’ Ishak Baharom)..saya kata saya berani bersumpah dengan nama Allah..dengan nama Allah subhanwattalla”, kata Anwar sambil disahut takbir Allahu Akbar oleh Roslan Kassim.

“Jangan uji keimanan dan akhlak saya..muka saya dan akhlak saya tidak sepertimana Perdana Menteri (Dr Mahathir) dan beberapa rakan dia.

“Saya sebut..saya boleh gunakan dan lafazkan dengan nama Allah..bahawa yang dituduh hari ini..palsu, fitnah yang jahat..pada saya ini adalah pakatan politik, konspirasi politik yang jahat oleh Dr Mahathir dan kuncu-kuncunya yang takut saya akan mendedahkan rahsia kekotoran mereka kepada rakyat”, ‘sumpah’ Anwar. Klik di sini

Roslan Kassim yang menemani Anwar untuk menjadi saksi Anwar bersumpah di Batu Pahat, Johor, 19 September 1998 pada mula teruja dan bertakbir apabila Anwar kata beliau berani bersumpah dengan nama Allah untuk menafikan tuduhan-tuduhan itu.




Namun begitu, apabila Anwar tidak bersumpah dan hanya menceritakan perbualannya dengan Tok Guru tentang kesediaannya bersumpah, akhirnya Roslan Kassim tidak lagi berminat untuk bertakbir dan hari ini beliau merupakan salah seorang daripada ratusan penyokong PKR yang meninggalkan Anwar Ibrahim.

Penganjur Tidak Puas Hati Anwar Tidak Bersumpah

Tuan rumah yang menganjurkan acara SUMPAH Anwar, Lokman Noor Adam juga tidak berpuas hati Anwar tidak melaksanakan sumpah sepertimana yang dijanjikan sebaliknya war-war ‘Anwar akan BERSUMPAH’ hanya sebagai satu senjata untuk meramaikan orang ramai menghadiri ceramah politiknya.



Dalam pendedahan Lokman Noor Adam, beliau mengakui merupakan pengikut Anwar paling setia. Sebaik sahaja Anwar dipecat UMNO pada 2 September 1998, beliau menjadi ketua keselamatan Anwar untuk menjaga keselamatan mentornya serta mengikuti di mana sahaja Anwar berceramah.

“Empat hari selepas itu (19 September 1998) apabila dia (Anwar) turun ke rumah saya di Batu Pahat, Johor, dia sumpah. Jadi kalau dia kata dia tak pernah bersumpah bohong tuan-tuan.

“Bila dia (Anwar) berada di bumbung rumah saya, dia telah lafazkan sumpah, tetapi sumpah dia macam mana ? ‘Saya (Anwar) bersumpah dengan nama Allah apa yang dituduh oleh media massa ke atas diri saya hari ini adalah tidak benar’.

“Very general statement. Satu ungkapan yang umum, dia tak spesifik tentang liwat ke, tentang rasuah ke. Dalam surat khabar pada hari tersebut tuan-tuan, tuduhan ke atas dia liwat terhadap Sukma Darmawan 15 kali.

“Pokoknya tuan-tuan, tak kan lah seorang bekas Presiden ABIM, sebuah gerakan Islam tidak tahu cara bersumpah mengikut Islam dengan melafazkan kalimah ‘wallahi, wabillahi, wattalahi’ sedangkan setiap kali bila dia ditabalkan menjadi Ahli Parlimen, menang pilihanraya. dilantik menjadi menteri, timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan, dia angkat sumpah yang sama ?, kata Lokman Noor Adam.

Lokman turut menceritakan sekali lagi Anwar mengwar-warkan akan bersumpah di Masjid Negara pada 20 September 1998.

“Dia kata dia nak sumpah, dia nak junjung Al Quran (di Masjid Negara). Sampai kat Masjid tuan-tuan, kita nak bawa dia pergi mimbar, dia kata, eh..tak payah-tak payah, kita kat anjung sahaja.

“Kita pun pergi kat anjung. Tetapi tuan-tuan dia tak sumpah. Dia kata semalam, di Batu Pahat, saya telah bersumpah dengan nama Allah bahawa apa yang dituduh oleh media massa ke atas saya adalah tidak benar.

“Dia tak bersumpah. Cuma dia menceritakan semalam di Batu Pahat dia telah bersumpah. Yang ini menyebabkan saya menjadi ragu-ragu”, katanya lagi. Klik di sini.

Sumber dari AIDC.

0 Responses to Menunggu SESUMPAH Bersumpah!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ