SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

KEDA Vs Juru Odit.

Posted by Anonymous Tuesday, May 10, 2011

Mengapa boleh terlajak sehingga ke peringkat ini?

Juruaudit saman Keda kerana tidak sahkan jawatan



09/05/2011 12:44pm
ALOR SETAR 9 Mei - Seorang juruaudit hari ini memfailkan saman terhadap Lembaga Kemajuan Wilayah Kedah (Keda) bagi mendapatkan pengesahan jawatan tetap yang didakwanya telah disekat walaupun telah memenuhi syarat yang ditetapkan iaitu lulus peperiksaan kerajaan dan kursus induksi.



Nur Dini Mohd Noh, 33, melalui peguamnya Aswandi Mohamed Hashim memfailkan writ saman itu di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.



Dalam saman itu, juruaudit itu memohon Keda yang dinamakan sebagai defendan pengiktirafan jawatan tetap juruaudit gred W41 berkuatkuasa ke belakang iaitu pada 9 September 2008.



Beliau juga menuntut pembatalan arahan bertulis daripada ketua jabatan berkaitan pergerakan gaji tahunannya yang disekat dan pelarasan gaji bermula dari tahun terhentinya pergerakan gajinya.



Plaintif juga menuntut ganti rugi am dan ganti rugi teladan berjumlah RM50,000, kos peguam-anak guam, kos mahkamah dibayar oleh defendan dan apa-apa relif yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.



Nur Dini dalam pernyataan tuntutannya berkata, beliau dilantik pada 16 November 2006 dan berada di bawah skim perkhidmatan tetap dan berpencen dan Keda mengeluarkan surat kepadanya bertarikh 12 November 2009 berhubung pelanjutan tempoh percubaan selama setahun dari 16 November 2009 kerana tidak mendapat perakuan ketua jabatan Surat itu juga telah menyatakan pelanjutan tempoh percubaan itu adalah dengan berdenda di mana plaintif tidak mendapat pergerakan gaji tahunan dan amaran bahawa perkhidmatan plaintif akan ditamatkan sekiranya tetap tidak mendapat perakuan ketua jabatan selepas tempoh percubaan itu.
Nur Dini semasa dalam tempoh pelanjutan tempoh percubaan itu telah menerima surat daripada defendan bertarikh 10 November 2010 berhubung penangguhan perkhidmatan sebagai juruaudit gred W41 dengan alasan tidak mendapat sokongan ketua jabatan dan perkhidmatan plaintif telah ditangguhkan berkuat kuasa 16 November 2010.



Berikutan surat itu, plaintif diarahkan supaya tidak perlu hadir bertugas mulai 16 November 2010 sehingga keputusan selanjutnya diperolehi. Keda kemudiannya melalui surat bertarikh 28 November 2010 memanggil semula plaintif bertugas berkuat kuasa serta merta dan membatalkan surat bertarikh 10 November 2010 berkaitan penangguhan perkhidmatan sebagai juruaudit gred W41 di Keda.



Surat bertarikh 28 November 2010 gagal memaklumkan kedudukan jawatan plaintif sama ada bertaraf tetap atau sebaliknya dan plaintif melalui peguamnya telah menyampaikan notis inkuiri kepada defendan yang bertarikh 8 Disember 2010 berhubung pengiktirafan dan perakuan ketua jabatan.
Defendan selepas menerima notis inkuiri telah mengeluarkan surat bertarikh 26 Disember 2010 dan menyatakan plaintif tidak dapat disahkan dalam jawatan kerana tidak mendapat perakuan dan sokongan ketua jabatan.



Plaintif untuk kali kedua kemudiannya mengemukakan notis inkuiri bagi mendapatkan penjelasan berhubung kegagalan plaintif mendapat perakuan dan sokongan ketua jabatan.



Defendan kemudiannya mengeluarkan surat bertarikh 6 Januari 2011 bagi menyatakan pelanjutan tempoh percubaan bermula dari 3 Disember 2010 sehingga 2 Disember 2011 kerana tidak mendapat sokongan ketua jabatan dan plaintif juga diberi amaran serta perkhidmatannya mungkin akan ditamatkan. - Bernama

**Di manakah kelemahan yang ada sehingga menyebabkan tindakan sejauh ini? Perlukah di tamatkan saja KEDA?  Aku rasa KPLW ada kuasa untuk samada membubarkan KEDA dan di ujudkan satu lagi agensi yang lebih efektif kerana aku rasa KEDA sudah jadi caca marba dan semua orang di Kedah tahu KEDA walaupun ianya adalah agensi Kerajaan Persekutuan, tetapi ramai kakitangnnya adalah penyokong pembangkang.  Walaupun mulut mengunyah duit kerajaan persekutuan, mulut itu juga yang menyeranah kerajaan persekutuan yang di kuasai oleh Barisan Naasional.


0 Responses to KEDA Vs Juru Odit.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ