SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Air Keruh....kj Tangguklah!

Posted by Anonymous Sunday, May 15, 2011

Dah MALAUN tuh 'interframe', kita BAKO aje.... SYOK sangat kot GADUH sesama BLOGGER pro UMNO/BN?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Seseorang JURUBLOG atau BLOGGER masing-masing mempunyai KAEDAH tersendiri dan OBJETIKF tersendiri untuk menulis BLOG.. Untuk JURUBLOG politik, terPULANGlah kepada JURUBLOG itu sendiri untuk memihak kepada mana-mana parti atau fahaman POLITIK dalam penulisan mereka.. Kebanyakkan JURUBLOG adalah BEBAS atau tidak diTAJA.. Oleh itu, tidak semua JURUBLOG yang mengaku diri mereka pro-kerajaan atau pro-UMNO/BN tidak akan mengKRITIK kerajaan UMNO/BN.. Yang menjadi MASALAHnya, apabila sesetengah BLOG dilihat terkedepan menonjolkan sesuatu ISU, ianya diLIHAT menDATANGkan ketidak-puasan HATI terhadap para JURUBLOG yang hidup matinya dengan UMNO/BN..

Inilah yang berlaku apabila seorang JURUBLOG baru-baru ini telah menDEDAHkan bahawa WUJUDnya usaha untuk menJADIkan Kristian sebagai agama RASMI semasa menghadiri satu MAJLIS yang diFAHAMkan turut disertai oleh pemimpin DAP di Jelutong, Pulau Pinang.. AKIBATnya, penDEDAHan ini telah menyebabkan Utusan Malaysia yang memetik tulisan JURUBLOG tersebut telah di'KAMBING HITAM'kan oleh DAP/PR seterusnya menyebabkan JURUBLOG yang pro-UMNO/BN telah bertelagah sesama sendiri.. Ada JURUBLOG yang tidak SETUJU dengan penDEDAHan tersebut kerana diKATAkan menyebabkan UMNO/BN yang kena TUDUH.. Manakala pihak yang menyokongnya penDEDAHan ini pulak menyatakan ada ASAS atau BUKTI untuk menyokong penDEDAHan tersebut..

Pertelagahan ini telah menyebabkan banyak PIHAK mengambil kesempatan.. Antaranya ialah Ketua Pemuda UMNO peSALAH POLITIK WANG yang nyata tidak akan meLEPASkan apa sahaja PELUANG untuk mencari PUBLISITI.. ->KLIK<-

Dia nyata BIJAK mengambil KESEMPATAN kerana inilah PELUANG terbaik untuk dia menonjolkan diri sebagai KONONnya 'Panglima PERANG'.. Kalau bab pertelagahan sesama pro-UMNO/BN, memang dia tak akan lepas PELUANG nak tunjuk muka TETAPI apabila UMNO/BN diTOHMAH atau diserang oleh PR, entah ke MANA dia GHAIB, tak siapa pun TAHU!

PerSOALannya, adakah JURUBLOG pro-UMNO/BN yang memBANTAH penDEDAHan oleh JURUBLOG yang di MAKSUDkan berdiri di belakang Ketua Pemuda UMNO peSALAH POLITIK WANG merangkap LIABILITI terbesar UMNO/BN? Jika JURUBLOG pro-UMNO/BN menyokong 'MALAUN' tuh, mereka kenalah berSEDIA untuk menghadapi gelombang perPECAHan sesama JURUBLOG pro-UMNO/BN.. Ini kerana, ada JURUBLOG yang pro-UMNO/BN TETAPI sangat-sangat ANTI terhadap peSALAH POLITIK WANG tuh! Tidakkah BODOH jika ada JURUBLOG yang SENGAJA cari PENYAKIT nak jadik PENYOKONG kepada 'MALAUN' tuh? Yang RUGInya adalah UMNO/BN kerana perpecahan sesama JURUBLOG mereka sendiri.. Oleh itu WAJARlah mereka yang bertelagah menetapkan penDIRIan apabila peSALAH POLITIK WANG itu sudah 'INTERFRAME' dalam hal ini..

Walau apa pun isu yang diTIMBULkan oleh JURUBLOG, mereka WAJAR bertanggung-JAWAB terhadap apa yang mereka TULIS.. JURUBLOG yang menDEDAHkan keWUJUDan video SEKS seorang pemimpin kanan PKR sudah tentu bertanggung-jawab dengan penDEDAHannya.. Begitu jugaklah dengan JURUBLOG yang menDEDAHkan tentang usaha untuk jadikan Kristian sebagai agama RASMI ini, sudah TENTU ada ASAS yang dia hendak kemukakan.. Kalau penDEDAHan video SEKS disokong dengan kenyataan oleh 'DATUK T', pendedahan isu Kristian sebagai agama RASMI ini jugak telah diSOKONG dengan laporan POLIS oleh seorang individu yang menDAKWA berada dalam MAJLIS tersebut ->KLIK<-

BLOG ini walaupun tidak sehebat BLOG-BLOG yang suka buat penDEDAHan TETAPI tetap dengan penDIRIan untuk mengKRITIK atau 'memBANTAI' apa yang tidak KENA.. Tak kiralah samada ianya diSEBABkan oleh UMNO/BN atau oleh PR.. Pada kita, nasib RAKYAT dan kepentingan memperTAHANkan Perlembagaan Negara sedia ada lebih UTAMA untuk menjamin KESINAMBUNGAN negara ini.. Inilah yang tidak ada pada JURUBLOG Lebai PAS dan seangkatannya.. Kita boleh memBANTAH tulisan orang lain TETAPI kenalah terima HAKIKAT bahawa orang jugak boleh memBANTAH kita.. Yang paling PENTING, mereka yang berTELAGAH hinggakan ada 'MALAUN' yang jadi LIABILITI kepada UMNO/BN dapat 'INTERFRAME', wajarlah DUDUK semeja dan RENUNGkan balik siapa yang UNTUNG dengan pertelagahan mereka tuh..

Wallahualam..

0 Responses to Air Keruh....kj Tangguklah!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ