SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA


Apabila kerjaaan bersetuju dengan hasrat TNB menstrukturkan semula tarif elektrik berikutan peningkatan kos bahan api, maka berlumba-lumbalah blogger-blogger pembangkang(blongkang) yang rata-rata mutu persembahan mereka hanya layak di LONGKANG kan bersahut-sahutan dengan portal-portal akhbar online(PORNKANG) ,menyalak umpama pasangan ANJING yang melekat ketika ber!@#$%.

Ntah dia orang baca atau tidak kenyataan terperinci mengenai keperluan TNB menyusun struktur tarif caj elektrik atau tidak akupun tidak tahu, tetapi cara salakan mereka yang seolah-olah takutkan bayangan hitam menjuruskan bahawa mereka tidak membaca secara betul.

Sebagai rakyat, aku juga agak keliru bila TNB mengumumkan kenaikan tarif elektrik, tetapi menarik nafas lega bila aku membaca kenyataan dalam akhbar-akhbar rasmi yang mendapatkan maklumat sahih dari pihak yang tepat, iaitu TNB sendiri.  Rupa-rupanya kenaikan ini tidak membabitkan rakyat jelata, tetapi ia hanya membabitkan pihak-pihak yang menggunakan kuasa elektrik dalam kuantiti yang banyak. Manakala untuk pengguna-pengguna individu yang menggunakan tenaga elektrik yang minima, mereka terus menikmati caj yang serupa seperti dahulu.  Malah mereka yang mendapat pelepasan terus menikmati bekalan tenaga elektrik secara percuma.  Watammat.!


Lama juga aku memerhatikan segala langkah Anwar Ibrahim dalam menangkis setiap tuduhan terhadapnya.  Jurus apa yang tidak dipakai.  Langkah apa yang tidak diambil, langkah silat, langkah kungfu, langkah kabbadi, langkah kuntau jawa, langkah silambam, langkah tinju, langkah tomoi?  Atau langkah gusti walaupun setakat gusti lengan. Pastinya tidak ketinggalan segala langkah tae kwan do, langkah shaolin, langkah tapiora dan langkah sambo dari rusia.  Tetapi langkah yang  paling kerap aku tengok ialah KRAV MAGA dan MCMAP.

Beberapa kali dia sentiasa cuba berlindung di sebalik nama manusia.  Sebalik Yusoff Qardawi, kerap!  Sebalik Mohammed Sayed Tantawi, selalu!  Sebalik nama N'ajispun Anwar sanggup berselindung.  Lebih parah lagi dia tidak malu untuk menyorok mukanya yang tidak pernah malu itu hatta disebalik nama isteri dan anaknya.


Betul ada Qazaf, dan betul dalam Qazaf ada peruntukan tertentu.  tetapi peruntukan itu tidak releven.  Bagaimana kalau ia dari Allah?  Apakah kisah Nabi Yusoff tidak boleh di ambil iktibar untuk menasabkan perihal Anwar Ibrahim ini?  Apakah ayat-ayat berkenaan?  Sila lihat ayat-ayat dan terjemahannya di bawah:






12:23. Dan perempuan yang di dalam rumahnya dia digoda, menutup pintu-pintu. Dia (perempuan)
berkata, "Marilah kepadaku!" Dia berkata, "Pada Allah berlindung! Sesungguhnya pemeliharaku
(tuanku) telah memberi aku tempat tinggal yang baik. Sesungguhnya orang-orang zalim tidak
beruntung."




12:24. Dan sungguh dia (perempuan) bermaksud kepadanya, dan dia (Yusuf) mengambilnya jika dia
tidak melihat bukti Pemeliharanya. Demikianlah, supaya Kami memalingkan daripadanya kejahatan
dan kesumbangan; dia adalah antara hamba-hamba Kami yang tulus.




12:25. Dan kedua-duanya berlumba ke pintu; dan dia (perempuan) mengoyakkan bajunya dari
belakang. Mereka mendapati ketua mereka di depan pintu. Dia (perempuan) berkata, "Apakah balasan
bagi orang yang menghendaki kejahatan terhadap keluarga kamu, melainkan bahawa dia
dipenjarakan, atau satu azab yang pedih?"




12:26. Berkata (Yusuf), "Dia yang menggoda diriku"; dan seorang saksi daripada keluarganya
menyaksikan, "Jika bajunya dikoyakkan daripada depan, maka dia (perempuan) telah berkata benar,
dan dia termasuk orang-orang yang dusta,




12:27. Tetapi jika bajunya dikoyakkan daripada belakang, maka dia telah berdusta, dan dia (Yusuf)
termasuk orang-orang yang benar."




12:28. Apabila dia melihat bajunya dikoyakkan dari belakang, dia berkata, "Ini muslihat perempuan
daripada kamu; sesungguhnya muslihat kamu besar.



12:29. Yusuf, berpalinglah daripada ini; dan kamu, perempuan, mintalah ampun atas kesalahan kamu;
sesungguhnya kamu termasuk orang-orang yang bersalah."

Tentu-tentunya terdapat maklumat, keterangan, panduan erta perintah dalam ayat-ayat ini dan perkaitan yang boleh dinasabkan tentang perilaku Anwar Ibrahim.  Jika benar Anwar Ibrahim berkata dia di fitnah dalam isu video sex yang dikatakan oleh Dato' Eskay yang turut ,engaku berada di lokasi kejadian, maka jika di lohat dari cerita di atas, maka tentulah beliau sudah boleh bertindak tanpa memerlukan apa-apa alasan lagi.  Dan jika betul terbukti dia sudah di fitnah dari bukti-bukti yang beliau kemukakan, maka wajib beliau untuk membersihkan nama beliau dengan menyaman Dato' Eskay diatas tuduhan berkenaan.

Nabi Yusof adalah lelaki yang dituduh cuba merogol oleh si penggoda yang cuba menggoda beliau untuk melakukan zina.  Dalam ayat ini juga terdapat watak saksi, dan saksi itu pula adalah seorang yang pakar sehingga boleh mengetahui sesuatu keadaan walaupun tidak melihat.  Maka jika kita nasabkan perkara ini, adalah hak kepada kedua-dua pihak, iaitu yang di tuduh dan sipenuduh untuk menampilkan saksi yang berwibawa dan pakar.  Tidak pula di sebut kelayakan lain terhadap saksi berkenaan seperti tidak pernah melakukan dosa besar atau minum arak, kerana saksi berkenaan adalah dari kalangan keluarga Gabenor(al-aziz) sendiri.  Dimana ketika itu keluarga berkenaan bukanlah terdiri dari orang-orang yang beriman.  Jika perbicaraan ini dilakukan di hadapan Gabenor, maka tidak salah untuk Anwar melakukannya di mahkamah.  bukannya mengelak melalui kenyataan-kenyataan politik.

Dan jika ketika menuduh Nabi Yusof, perempuan(isteri gabenor) itu telah meletakkan hukuman bahawa Nabi Yusof patut dipenjara atau menerima satu azab yang pedih, maka hukuman yang sama juga sepatutnya di jatuhkan kepada si penuduh, jika terbukti si tertuduh tidak bersalah.

Jika qazaf bukanlah sesuatu yang terpakai untuk kes Anwar dan China Doll berkenaan maka ayat-aayt diatas dari surah Yusoff adalah jawapannya.

Kalau dah pembangkang, itulah kerjanya.  Kalau kita mengeja pee ee em bi a en jee kay a en jee takkan nak di 'batang' sebagai pee e en wy o kay o en ji.  Bunyinya TETAP pembangkang!


Tatkala ramai rakyat bersyukur kepada Allah, suara mereka yang membangkang tetap menyalak seperti ANJING menyergah KHINZIR!  Itulah pembangkang.  Walaupun desakan supaya kerajaan cuba mengekalkan harga petrol bersabsidi bagi gred RON95, diesel dan gas memasak, mereka seperti biasa akan 'potong tang kona' utk mengambil kredit terhadap isu ini walaupun ia sebenarnya adalah suara rakyat.  Suara rakat;ah yang lebih menyerlah berbanding suara pembangkang yang sentiasa mencari isu untuk dipolitikkan.  jangan tak mengaku sedabgkan hangpa tu bercakap atas platform parti politik!.

 Kalau lalu ndak baca sila KICK disini.


Tak Cukup Lagi UMNO Dirosakkan Ker KJ?

Hamlau sekor ni wat perangai lagi. Aritu kata tak mau dah jawatan KP dan tak mau dah bertanding di Rembau. Tiba-tiba otaknya bersimpul dan mulutnya kata dia nak bertanding lagi. Aritu dia cakap tak mau dah semua jawatan sebab dia nampak UMNO kalah. Sekarang, dia nampak UMNO boleh menang, dia pun nak ambik credit.

Ramai dah nampak kaitan KJ ngan Nuar Brahim. Dari sejak mula dia sendiri yang hantar passport Nuar sampailah tindakan2nya dalam UMNO yang rugikan UMNO. UMNO kalah banyak pada PRU 12 sebab dia ngan babah mertuanya. Tapi dia tak pernah ngaku. Dia sentiasa rasa dia betul sebab walaupun penganggur, dia ada banyak duit yang boleh beli ramai orang.

Setiap kali ada PRK, dia mesti buat perangai supaya orang benci UMNO. Dia bawa kereta besar dan mewah masuk kampung. Siap dengan escort lagi. Buat konvoi motor besar-besar yang orang kampung setakat boleh pandang, tak boleh pegang. Dia buat macam tu sebab nak bagi orang kampung yang selama ini menyokong kuat UMNO, jadi benci.

Bila dia dibenci, orang kampung akan benci UMNO sama. UMNO dan seluruh kepimpinan akan disamakan macam KJ. Arrogant, angkuh, sombong, membesar-besarkan diri dan suka menunjuk-nunjuk yang dia orang kaya.

KJ mana pernah cakap macam mana dia boleh jadi jutawan walaupun dia tak ada kerja dan tak ada perniagaan. Yang dia sibuk, orang lain. Bila dah teruk kena belasah, KJ upah orang lain untuk bela dia. Bagi promosi kat dia supaya dia nampak macam bijak sangat.

Dah elok-elok rakyat Malaysia mula nak sokong UMNO, KJ sengaja nak bagi orang ramai marah balik. Ketara sangat motif KJ walaupun alasan dia nak bertanding adalah nak bela orang Melayu.

KJ tu Melayu ke? Dia faham ke cara hidup dan kefahaman orang Melayu?



Membaca kenyataan dari Ketua Pengaburan lujnah pasrael pusat, iaitu Idris Ahmad menyebabkan aku sekali lagi hairan dengan cara dia menekan 'key' pada meskiratronik(calculator). Apakan tidak, dari mana dia mendapat maklumat akupun tidak tahu. Seperti biasa, tiada fakta dan angka yang jelas dari kenyataan lebai celup ini tiap-taip kali mengeluarkan kenyataan satu suku ini(nak kata tiga suku banyak sangat).

Bila beliau menghujah bahawa rakyat bermaklumat bakal menjadi bom jangka kepada UMNO, beliau terang-terang bercakap hanya mengikut skrip umum yang di sediakan oleh penulis upahan yang malas membuat 'detail research'. Bagaimana pula jika aku katakan bahawa bom jangka berlenaan sebenarnya sudah terpasang kukuh dalam parti pasrael itu sendiri dan pasraellah yang akan meletup, kalau tak hancurpun sudah pasti parah. Satu lagi bom jangka juga sudah terkunci kekal di dalam parti kian reput milik Omegay Doll.

Maklumat yang ada mudah sahaja untuk rakyat fikirkan. pasrael hanyalah picisan yang di pandang sebelah mata oleh DAP dalam gabungan mereka walaupun di khalayak mereka masing-masing berlakon mesra dan berpeluk cium....cium mulut pulak tu! Dan adalah fakta yang Omegay Doll kini semakin dibenci oleh sebahagian besar rakyat yang mementingkan moral individu yang berkeinginan menjadi Perdana Menteri.



Hari ini barulah boleh aku kembali menggunakan kemudahan internet di pejabat setelah 10 hari tergendala.  Bukan sahaja akses internet, malah taliponpun senyap sunyi tanpa deringan.  Nasib baik tugas aku lebih kepada tugas luaran.  Kalau yang jenis kena duduk di pejabat akibatnya 'beku'lah aku ni.  Manakan tidak, jika di kawasan perumahan aku, pencuri walpenyangak alpenyamun atau akroniumnya KAWAQ kerapkali meminjam kabel talipon utk beberapa meter untuk beberapa meter sahaja.  Tetapi kerana pinjam,an mereka itu, hasilnya aku dan lain-lain pengguna tidak dapat menggunakan talian talipon tetap dan juga akses internet yang bagi aku masih yang terbaik berbanding dengan 'berukban'.  Berukban masih belum berupaya mengatasi khidmat streamyx walauipun streamyx juga setakat ok ok sahaja mutu perkhidmatannya dari segi kelajuan berbanding jiran,  Singapork.

Jika di kawasan perumahan kau depa akan kerat kabel talipon yang di pasang dari tiang ke tiang, tetapi di kawasan pejabat pula mereka menjadi pertubuhan  Gerakan Bawah Tanah atau 'GEBATA'.  kabel-kabel yang lebih sihat, montel dan berisi menjadi habuan mereka pula. Kali ini tentunya juga ramai yang menjadi mangsa kepada GEBATA ini dan bagi kawasan komersil, tentulah ianya mengakibatkan kerugian kepada syarikat-syarikat yang major operation mereka adalah melalui maya dan menggunakan streamyx, kecualilah bank-bank yang kini kebanykan mereka mempunyai sistem kendiri melalui isyarat digital yang di pancarkan menggunakan satelit.

Tetapi bukan itu sahaja, kelmarin ketika berada di kawasan pedalaman Sik, ada beberapa kawasan yang selalunya boleh di hubungi melalui talipon mudah laih juga menggalami gangguan.  Mengapa?  Ada penduudk memaklumkan bahawa terdapat kawaq-kawaq yang mempunyai pengetahuna mengenai teknologi telekomunikasi telah mencuri beberapa 'device' di menara pemancar gelombang milik telko-telko tertentu sehingga pengguna-pengguna talipon mudah alih tidak langsung dapat membuat panggilan.  Parahnya mereka juga tidak dapat menggunakan talian talipon TETAP kerana jika kabel-kabel talipon di kawasan berkenaan di pasang semula atau di gantikan, TETAP kabel-kabel ini akan menjadi milik kawaq-kawaq kabel.

Sampai bilakah perkara ini akan berterusan? Adakah ini juga salah UMNO/BN????

Selepas di jatuhkan hukuman bersalah dan di denda oleh mahkamah kerana memfitnah, maka tidak keterlaluan jika kita hubungkaitkan jeffri ooi ini dengan kisah pendedahan tentang sumpah beberapa orang paderi yang bersimpati dengan perjuangan dapig di penang tempohari.  jika memfitnhapun dia sanggup dan dah terbukti di mahkamah, apatah lagi bercakap bohong, kerana sudah pasti ketika membela diri di mahkamahpun dia sanggup berbohong mengatakan di tidak berkata 'mad man' teta[i orang lain ada mendengar ucapan beliau.  BERBOHONGLAH TU!

Jeff Oii diarah bayar RM150,000 kerana memfitnah.
Mei 23, 11 1:20pm
Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini memerintahkan Anggota Parlimen Jelutong daripada DAP, Jeff Ooi Chuan Aun, membayar RM150,000 kepada bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Mohd Razali Abdullah, dalam satu saman fitnah.

Pesuruhjaya Kehakiman Vazeer Alam Mydin Meera membuat keputusan itu selepas mendengar hujahan peguam bela Jagdeep Singh Deo, yang mewakili Ooi, dan peguam Abdul Fareed Abdul Gafoor mewakili Mohd Razali yang tidak dapat hadir kerana berada di Mesir kerana urusan rasmi sebagai anggota lembaga pengarah Pusat Urus Zakat (PUZ).

jeff ooi and penang 2Hakim Vazeer Alam menetapkan ganti rugi am sebanyak RM100,000 dan ganti rugi keterlaluan sebanyak RM50,000, dengan faedah lapan peratus mulai hari ini sehingga tarikh pembayaran.

Mahkamah turut mengeluarkan perintah menghalang Ooi daripada terus mengeluarkan kenyataan yang keterlaluan terhadap Mohd Razali.

Dalam penghakimannya, Vazeer Alam berkata pembelaan Ooi bahawa kenyataannya itu bersifat ulasan yang adil tidak dapat diterima kerana antara perkataan yang digunakan oleh beliau "mad man" (orang gila) selain mendakwa Mohd Razali sebagai seorang ekstremis Islam.

Hakim Vazeer Alam berkata berkata walaupun Ooi tidak mengaku perkataan "mad man" itu digunakannya semasa satu sidang akhbar tahun lepas, dua saksi bebas memberi keterangan di mahkamah bahawa Ooi telah menggunakan perkataan itu.

Katanya mahkamah juga mendapati saksi yang dipanggil oleh Ooi iaitu pegawai khasnya, Teng Kar Yuen, tidak boleh dipercayai kerana Teng mempunyai hubungan dengan Ooi.

Ooi didakwa pada 1 Feb tahun lepas kerana memfitnah Mohd Razali dengan niat jahat termasuk mendakwanya ekstremis Islam.

Kenyataannya itu telah disiarkan dalam beberapa akhbar tempatan termasuk akhbar berbahasa Cina pada 2009.

--Bernama


Pendedahan Surat Anwar – Carl Gershman : Bukti PKR Mohon Dana Yahudi

 





AIDCNews – 23/05/11 – “(Dokumen) ini adalah kegiatan Anwar di National Endowment for Democracy (NED)”, kata Muhamad Rahimi Osman, bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim yang membuktikan bahawa Ketua Umum PKR itu memohon dana Yahudi untuk menghadapi pilihanraya umum ke-12.


Video wawancara dengan bekas Setiausaha Sulit Anwar itu juga turut menunjukkan bukti satu surat menggunakan logo AIA, Anwar Ibrahim & Associate, syarikat Ketua Umum PKR yang berpengkalan di Amerika Syarikat (AS) telah dihantar kepada seorang pengurus dana Yahudi, Carl Gershman, Presiden National Endowment for Democracy beralamat di 1025 F Street NW, Suite 800, Washington DC 20004. Rujuk minit 1.54.
Surat bertarikh 18 Jun 2007 yang ditandatangani oleh Anwar Ibrahim dengan alamat AIA di 585 Grove Street, Suite 135, Herndon, Virginia, 20170 dihantar kepada NED beberapa bulan sebelum PRU-12. Rujuk minit 2.01.
Difahamkan, selain surat rasmi, turut dihantar satu proposal MCIE (Pusat Integriti Pilihan Raya Malaysia) yang mengandungi perbelanjaan-perbelanjaan untuk membawa pemerhati antarabangsa ke Malaysia.






Video ini membuktikan Anwar adalah rapat dengan Carl Gershman dan menyokong Israel
Namun tidak dapat dipastikan berapakah jumlah dana yang dipohon kepada organisasi yang didalangi Yahudi itu. Juga tidak dapat dipastikan adakah Anwar membawa pemerhati antarabangsa seperti yang terkandung dalam propasal itu atau menukar kepada bentuk program lain.
Dalam operasi rahsia seperti yang pernah dijalankan NED, apa yang ditulis dalam proposal, hanya bersifat untuk kelulusan projek sahaja, namun tidak semestinya apa yang dilakukan di lapangan sama dengan apa yang terkandung dalam proposal.

Lampiran Surat Yang Telah Diterjemah ke Bahasa Melayu
June 18, 2007
Carl Gershman
President, National Endowment for Democracy
1025 F Street NW, Suite 800
Washington DC 20004

Tuan,

Terima kasih di atas jemputan untuk mengambil bahagian sempena Upacara Peringatan Ucapan Westminster di Perspustakaan Kongress. Tahniah di atas kejayaan mengumpulkan panel pakar yang terkemuka dan menganjurkan satu majlis jemputan yang menarik sokongan daripada beberapa penggubal undang-undang terkemuka Kongres dan Senat.

Majlis ini berlangsung tepat dengan waktunya, apabila wacana agenda pro demokrasi amat memerlukan seberapa banyak sokongan yang mampu diberikan. Saya menyanjung penuh pencapaian tuan di NED serta dedikasi yang ditunjukkan terhadap tugas penting ini, dan saya sentiasa mengharapkan supaya kerjasama kita diteruskan.
Saya ingin mengulangi betapa pentingnya sokongan NED terhadap cadangan menubuhkan Pusat Integriti Pilihan Raya Malaysia (MCIE) bagi membawa masuk satu pasukan pemerhati pilihan raya antarabangsa ke Malaysia.
Daripada apa yang dapat dilihat Malaysia kini sampai ke persimpangan di mana seluruh rakyat telah melahirkan keinginan untuk dilakukan reformasi. Bagaimana pun, hasrat ini menghadapi tentangan daripada ahli politik yang akan melakukan apa saja untuk melemahkan keyakinan terhadap kedaulatan undang-undang bagi meneruskan status quo yang tidak popular dan tidak adil.
Pusat MCIE ini akan memainkan peranan utama dalam memudahkan peralihan kepada sistem berkenaan selain memastikan kemunculan ruang demokratik yang adil di Malaysia.
Dengan pilihan raya umum dijangka berlangsung dalam hanya beberapa bulan lagi, bantuan pilihan raya amat kritikal dan perlu disegerakan. Mengambil iktibar daripada pilihan raya yang diadakan pada akhir April, di mana terdapat bukti-bukti penting berhubung amalan penipuan yang sengaja diketepikan oleh jawatankuasa Pilihan Raya, kita perlu menubuhkan insititusi-institusi yang akan membekalkan penyeliaan dan kebertanggungjawaban kepada proses pilihan raya.
MCEI merupakan satu langkah perlu ke arah ini dan saya menggesa tuan menimbangkan impak positif kepada NED menerusi sokongan mampat bagi mempertingkatkan ruang demokratik di negara saya.
Terima kasih di atas perhatian tuan terhadap perkara ini dan jangan teragak-agak untuk menghubungi saya sekiranya ada kemusykilan.
Yang Ikhlas,
Anwar Ibrahim

aka OMEGAY DOLL!

Tadi dalam dok gagau-gagau search engine, tetiba aku tengok ada satu url yang menggunakan tajuk yang cukup catchy.  Tajuk blog yang lama dah menyepi, tetiba kembali mewarnai persada dunia blogging.  Tetapi kali ini urlnya sudah tidak menggunakan tapak percuma, blogspot sebaliknya menggunakan satu lagi tapak percuma iaitu co.cc.

Rupa-rupanya blog berkenaan dah berada di mya sejak februari lagi, tetapi aku baru sedar tatsat ni.  Sekilas membaca aku rasa adminnya adalah orang lama juga.  Apapun aku ucapkan syabas kepada admin depakata yang telah sekian lama bertapa di gua mana entah berantah.  Aku jadi member yang ke tujuh manakala bekas penulis bersama dalam depakata dulu, iaitu cucutokwan aka Flying kick adalah antara yang terawal menjadi ahli kepada blog tersebut.  Begitu juga dengan blogger AloqStaq.  Apakah ini juga petanda yang PRU ke13 sudah makin hampir...cukup dekat?


Ampun Tuanku Beribu-ribu ampun
Hamba rakyat Raja mohon diampun
Patik Setia sebagai jelata
Cukup bangga selama-lamanya

Ampunkan patik sebagai rakyat biasa
Rakyat yang sentiasa patuh kepada perintah
Cerita yang patik hidangkan tiada kaitan dengan Tuanku berdua
Tetapi kena mengena dengan Memanda Menteri yang lewa memerintah

Arakian maka patik ingin memulakan cerita,
cerita kepada sesama jelata,
janganlah Tuanku merasa murka,
patik terpaksa terus berkata walau berat terasa jemala........

Entah berapa kali sahabat aku yang tinggal nun di utara sempadan Kedah dan Siam menalipon aku, ntah berapa pula sms yang aku terima.  Topiknya hanya satu tajuknya juga itulah yang tunggal.  "Aku nak jumpa hang juga-juga".

Dalam hati tetap tergerak
gerangan apa yang begitu mendesak,
sehingga begitu sekali aku di asak untuk di ajak bertemu jugak.

Sahabat aku ni dah lama aku kenali, bukan sehari bukannya dua tapi bergelen dah di minum milo dan kopi.  Kalau tak dia aku yang belanja  pendek kata kami ni tak berkira.

Dia usahawan tulin bukan usahawan segera, bertahun berusaha penuh pancaroba, berdepan kepayahan bukanlah luarbiasa, sebelum menjadi manusia berjaya, banyak pengalaman bertimbun harta, tapi sikapnya seperti biasa, tak pernah berubah walaupun meliana.

Setelah tertunda bak kes liwat omega, akhirnya tengahari tadi kami bersua, rupanya seperti apa yang kuduga, ada cerita yang nak di kongsi bersama.

"Aku cerita ni bukan semata-mata untuk diri aku saja semata, tetapi turut terlibat yang lain juga, tiap hari bertambah merana, manakan tidak pokok dah berbunga"
Kedah Sejahtera, Tuanku Murka ! KCS Semua.
Papan Gambar tepi jalan ini menunjukan 1 gambaran jelas sikap Kerajaan Tuanku sendiri yang GAGAL mentadbir urusan Negeri, Gambar ini kelihatan Usang dan Lapok. Seandainya Tuanku melihatnya nescaya Baginda MURKA.
(dari blog padijantan)

Hang ingat dak lagi rakyat jelata sambut hari Keputeraan Tuanku?
Awat tak ingat sedang aku rakyat Raja
Aku nak kongsi perasaan pilu
Dah lebih enam bulan kami dok menganga

Akibat terlalu pandai ukur baju milik orang
Baju sendiri ukuran lintang pukang
Besar kerak dari dulang
Perangai belagak jual temberang.

Hai....merungut ke marah ni?  Aku tanya kat kawan aku....Dah habis bermadah seloka ka?  Dah....jom kita sembang cerita sebenar secara biasalah....Beginila, sebeanrnya aku ni umpama mewakili suara-suara lain-lain kontraktor dari pelbagai jurusan yang terbabit dengan projek kerajaan negeri ketika hendak menyambut Hari Keputeraan Kedah yang lalu.  Aku sebenarnya serba salah hendak menceritakan hal ini kat hang, kerana sedikit sebanyak ia berkait juga dengan diri Tuanku Sultan dan Sultanah Kedah yang amat kita sayangi.  Teta[pi aku dah tak tau kat mana lagi nak luah setelah pelbagai usaha di buat untuk membuat tuntutan kewangan dari kerajaan negeri terutamanya melalui perbendahaan negeri(Bendahari negeri) sampai la ni tak dak kata putus lagi.  depa masih dok 'dong-dong' lagi dengan kami.  Boleh kata semua seperti kontraktor pembekal makanan, kontraktor hiasan luar dan lanskap, kontraktor elektrik serta pembekal banner dan bendera serta ramai lagi yang terlibat belum menerima apa-apa bayaran dari Menteri Besar.

Hang pun tau pasai hang pun orang meniaga juga......Semua kerja kami boleh di katakan sebahagian besar modal menyediakan setiap apa yang di arahkan dalam Pesanan Tempatan kami kena guna tunai.  Tak cukup tunai sendiri, kami pinjam kat bank dengan cara kami sandarkan LO kami tu.  kami ingat bolehlah dapat bayaran yang kami tuntut dalam masa sebulan dua, tak sangka pula sampai dah lebih dari enam bulan sedit bayaran pun kami tak terima.  Bayangkan rata-rata dari kami terpaksa membayar faedah bank, sedangkan kuntungan kami, telah kami buat projeksyen(projection) utk jangkamasa dua bulan sahaja, jadi la ni kami cukup terasa kerana jika semakin lambat, maka semkin besarlah peluang untuk kami hirup kuah dan makan angin.  Ramai kawan-kawan yang senasib dok mengira hari mencongak waktu untuk gulung tikar.  Kalau takat kami semangga-mangga tak pa juga....

Kami mempunyai pekerja, tiap-tiap pekerja ada pula yang dah berkeluarga, ada anak isteri yang perlu di sara.  inilah yang cukup kami risaukan, keranakami takut mereka tersalah anggap dan hilang motivasi diri dan akhirnya mengganggu produktiviti serta prestasi syarikat.

Nah Haih...Awat jadi lagu tu? Apa ni Kerajaan Negeri?  Apa ni Menteri Besar?  Apa ni Bendahari Negeri?  Jangan pula dok tuding jari kat orang nu orang ni.  Masa UMNO/BN perintah dulu tak pernah dengaq cerita sampai kalut lagu ni ni.....Awatnya?  Kerajaan negeri takdak duit ka?  Perbendaharaan negeri dah kering kontang ka?  Takkan kot????

Kadang-kadang payah juga nak percaya yang kerajaan negeri tak dak duit, tengok lori balak di Sik dan Baling keluar kejalan macama gerabak keretapi punya tak putuih-putuih.  Tebgok lori pasiaq berdedam-dedam dok lintaih sempadan negeri....pi mana habieh duit tu?  dengaq seloka dalam dewan untung balak puluh juta, untung pasiaq berganda-gadna.  Pi mana duit tu yang hangpa guna?  Kat rakyat jelata kami tak nampak, kat kontraktor yang rata-ratanya bumiputera seperti meraba-raba.....

Takkan nak tunggu sampai semua lingkup kot?  Kata KEDAH SEJAHTERA NIKMAT UNTUK SEMUA
Tapi cerita yang dok sampai kat telinga aku ni dah jadi seumpama cerita ceritet tai mata penoh paket.  Auta saja yang lebih.....

Kalau cerita pasal sambut Hari Keputeraan Sultan kedahpun dah macam tu punya haru, ntah apa pula cerita yang terjadi semasa kerajaan negeri sambut Yang di petuan Agong?  Aku dengaq haru juga.....
Nanti aku dedahkan ceritanya...tunggu.....

Semalam, ketika dalam bilik persidangan Media diKompleks Pejabat Pendidikan Daerah Baling/Sik semasa kehadiran TPM, Tan Sri Muhyiddin Yassin di Baling atas dua urusan, iaitu merasmikan Sidang Perwakilan UMNO Bahagian Baling dan juga Perasmian Kompleks Pejabat Pendidikan Daerah Baling/Sik aku cukup terkejut ketika dalam banyak-banyak soalan salah seorang wartawan bertanyakan mengenai kemelut perlembagaan yang berlaku dalam parti kian rebah aka pkr.  Ia adalah berkemungkinan pertubuhan itu akan di haramkan. Aku terkejut kerana inilah kali pertama berita ini aku dengar, mungkin kerana dah 2 hari tidak senpat 'concerntrate' dengan internet.


Lalu Tan Sri menjawab bahawa ia tiada kaitan dengan UMNO walaupun seperti biasa Omegay Doll akan segera menuding jari kepada UMNO.  Tan Sri Muhyiddin berkata dia cuukp hairan dengan sikap Omegay Doll yang cukup ringan mulut untuk menuduh UMNO dalam pelbagai perkara termasuklah isu berkaitan pertubuhan ini yang telah di arahkan oleh ROS untuk memberi alasan mengapa mereka tidak patut di haramkan kerana telah melanggar beberapa peraturan yang telah di tetapkan oleh kerajaan sejak sekian lama.
 Malah Omegay Doll turut melibatkan kemelut dalaman mereka dengan strategi UMNO/BN dalam mendepani  PRU yang ke 13 nanti.  Tan Sri Muhyiddin sekali lagi menafikankannya kerana isu pkr lebih kepada kesilapan mereka sendiri dan bukan pkr sahaja pernah menhadapi perkara yang sama, malah banyak lagi pertubuhan-pertubuhan yang lain juga pernah di ambil tindakan yang serupa.

Bila salah seorang wartawan dari TV3, iaitu Tuan Haji Hanim membangkitkan bahawa UMNO juga pernah di haramkan oleh pendaftar pertubuhan dahulu dan tidak pernah menuding jari kepada sesiapa malah dengan segera menangani kemelut itu dengan segera, maka apabila pkr diminta memberi alasan oleh ROS, tidak sepatutnya Omegay Doll melutong kesarong kepada UMNO/BN. FOBIA TAHAP TRAUMA BETULLAH OMEGAY DOLL NI!

Dari blog Flying Kick

TEORI KONSPIRASI UNTUK SELAMATKAN ANWAR!!!

Anwar kena bela diri. Dan Anwar tahu, dia tak ada alibi. Anwar sangat sedar, kedua-dua belah kakinya sudah pun berada di hadapan pintu penjara. Peguam-peguambela yang dibelanya pun macam tak berbaloi sungguhpun depa dapat gaji mahal.

Anwar sudah terhimpit. Bela diri bermakna Anwar tak boleh lagi berlengah-lengah seperti yang dilakukan sebelum ini. Silap-silap gaya, Anwar terpaksa ditahan di penjara macam yang berlaku pada tahun 1998 dahulu.

Maka Anwar pun kata, hakim sudah ikut cakap Najib Abdul Razak sebab Najib tetap nak masukkan Anwar ke dalam penjara. Ada konspirasi antara Najib dan Ketua Hakim. Para pencacai dan berada dalam pay-roll Anwar, sudah mula mempopularkan teori konspirasi. Memandangkan generasi baru kurang peduli tentang sejarah, maka taktik serupa pada tahun 1998, cuba diulangtayang... dengan skrip dan jalan cerita yang sama. Bahkan dengan pelakon yang sama.

Pendek kata, Anwar dan konco-konconya sedang dalam pembikinan semula drama yang telah Anwar arahkan pada 1998 dahulu bagi meraih simpati dan sokongan.

Suruh bela diri pun, kata konspirasi. Suruh pertahankan diri dan tangkis hujah pendakwa masa sebutan kes, Anwar hanya mampu heret-heret kes tersebut selama 3 tahun walaupun perbicaraannya cuma 59 hari. Suruh kemukakan alibi, Anwar tak mahu. Suruh serah DNA, Anwar kata konspirasi. Suruh terangkan apa yang dibuatnya dalam kondominium sedangkan saksi-saksi yang ada menentang hujah Anwar, para konco Anwar kata itu juga adalah konspirasi.

Tak habis-habis dengan konspirasi dan fitnah. Dah buat solat hajat dan munajat berkali-kali pun, tetap juga dikatakan konspirasi.

Woi para penjilat dan pencacai Anwar... skrip konspirasi dah tak laku ler... yang konspirasi adalah Anwar. Yang tak berkonspirasi juga adalah Anwar sendiri, cuma dalam bentuk nafsu dan syahwatnya...

Nak heret Rosmah dan Najib... kenapa tak heret sekali Rahimi Othman, Ummi Hafilda, Nallakaruppan, Shazryl Eskay, bahkan Azizan Abu Bakar sebagai saksi... kalau nak lagi cantik, heret sekali Shamsidar dan anak bongsunya untuk bagi keterangan bagi pihak Anwar!!!!

Dulu bolehlah kau temberang... ini jam, yang bodoh bahlol pemakan bangkai saja yang akan percaya dengan temberang konspirasi kau!!!!


Liwat:Hakim putuskan ada kes...Anwar kena bela diri...perbicaraan 6-30 Jun ini


  • Cetak
anwaraSetakat jam 8 pagi sekitar 200 orang berkumpul di Mahkamah Tinggi KL tunggu pengumuman kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka jam 9 pagi.Biasanya sunyi saja.
8.40pg - Dalam kamar mahkamah penuh termasuk wartawan luar negara.Di pekarangan penyokong-penyokong Anwar buat hal luang reformasi dan nyanyi lagi keadilan.
Anwar tiba 8.45 pagi.Antara kelihatan Datuk Seri Wan Azizah Ismail,Azmin Ali Tian Chua,Datuk Chua Jui Meng,Datuk Mahfuz Omar dan lain-lain.Pagi tadi ada yang buat solat hajat di Masjid Wilayah dekat situ.

9.55 pagi -macam sarkas-penyokong-penyokong Anwar berbaris buat laluan masuk ke bangunan mahkamah dan sorak orangramai yang terpaksa ikut laluan itu.
10.20pagi-dari kenyataan Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah dalam mahkamah takat ni menjelang sampai rumusan kes nampaknya Anwar boleh KANTOI.
10.35 pagi-antara point menarik hakim kata keterangan pakar-pakar yang mendapati penetrasi berlaku adalah konsisten.Saiful Bukhari Azlan adalah saksi yang credible.
10.50 pagi- Hakim Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah umum Anwar KENA BELA DIRI.
11.15 pagi - Hakim tetapkan perbicaraan kes liwat Anwar dari 6 hingga 30 Jun ini.-
BERITA LANJUT AKAN MENYUSUL

**Aku dah tak hairan dengan fucktuih N.ajis dalam membela Omegay sampai suruh orang jilat tapak kaki dia.  N.ajis terlebih dahulu kena jilat tapak kaki Omegay sekiranya dia hendak berada pada kedudukan nombor satu yang terjun ke suurga ciotaan beliau.  Apa cerita ni, orang tengok video sex omega berdosa, ok  orang edar video sex omega berdosa, ok orang yang berlakon tak berdosa?  Hoi!!!! untunglah hukum macam tu...China doll tu lah yang akan iring N.ajis kedalam suurga ciptaan beliau.  Hukum ini juga standar untuk kes eliwong.  Eliwong juga akan mengiringi di sisi sebelah lagi ketika N.ajis melangkah penuh nafsu ke dalam suurga ciptaan beliau!  Adeh!!!!


Dah MALAUN tuh 'interframe', kita BAKO aje.... SYOK sangat kot GADUH sesama BLOGGER pro UMNO/BN?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Seseorang JURUBLOG atau BLOGGER masing-masing mempunyai KAEDAH tersendiri dan OBJETIKF tersendiri untuk menulis BLOG.. Untuk JURUBLOG politik, terPULANGlah kepada JURUBLOG itu sendiri untuk memihak kepada mana-mana parti atau fahaman POLITIK dalam penulisan mereka.. Kebanyakkan JURUBLOG adalah BEBAS atau tidak diTAJA.. Oleh itu, tidak semua JURUBLOG yang mengaku diri mereka pro-kerajaan atau pro-UMNO/BN tidak akan mengKRITIK kerajaan UMNO/BN.. Yang menjadi MASALAHnya, apabila sesetengah BLOG dilihat terkedepan menonjolkan sesuatu ISU, ianya diLIHAT menDATANGkan ketidak-puasan HATI terhadap para JURUBLOG yang hidup matinya dengan UMNO/BN..

Inilah yang berlaku apabila seorang JURUBLOG baru-baru ini telah menDEDAHkan bahawa WUJUDnya usaha untuk menJADIkan Kristian sebagai agama RASMI semasa menghadiri satu MAJLIS yang diFAHAMkan turut disertai oleh pemimpin DAP di Jelutong, Pulau Pinang.. AKIBATnya, penDEDAHan ini telah menyebabkan Utusan Malaysia yang memetik tulisan JURUBLOG tersebut telah di'KAMBING HITAM'kan oleh DAP/PR seterusnya menyebabkan JURUBLOG yang pro-UMNO/BN telah bertelagah sesama sendiri.. Ada JURUBLOG yang tidak SETUJU dengan penDEDAHan tersebut kerana diKATAkan menyebabkan UMNO/BN yang kena TUDUH.. Manakala pihak yang menyokongnya penDEDAHan ini pulak menyatakan ada ASAS atau BUKTI untuk menyokong penDEDAHan tersebut..

Pertelagahan ini telah menyebabkan banyak PIHAK mengambil kesempatan.. Antaranya ialah Ketua Pemuda UMNO peSALAH POLITIK WANG yang nyata tidak akan meLEPASkan apa sahaja PELUANG untuk mencari PUBLISITI.. ->KLIK<-

Dia nyata BIJAK mengambil KESEMPATAN kerana inilah PELUANG terbaik untuk dia menonjolkan diri sebagai KONONnya 'Panglima PERANG'.. Kalau bab pertelagahan sesama pro-UMNO/BN, memang dia tak akan lepas PELUANG nak tunjuk muka TETAPI apabila UMNO/BN diTOHMAH atau diserang oleh PR, entah ke MANA dia GHAIB, tak siapa pun TAHU!

PerSOALannya, adakah JURUBLOG pro-UMNO/BN yang memBANTAH penDEDAHan oleh JURUBLOG yang di MAKSUDkan berdiri di belakang Ketua Pemuda UMNO peSALAH POLITIK WANG merangkap LIABILITI terbesar UMNO/BN? Jika JURUBLOG pro-UMNO/BN menyokong 'MALAUN' tuh, mereka kenalah berSEDIA untuk menghadapi gelombang perPECAHan sesama JURUBLOG pro-UMNO/BN.. Ini kerana, ada JURUBLOG yang pro-UMNO/BN TETAPI sangat-sangat ANTI terhadap peSALAH POLITIK WANG tuh! Tidakkah BODOH jika ada JURUBLOG yang SENGAJA cari PENYAKIT nak jadik PENYOKONG kepada 'MALAUN' tuh? Yang RUGInya adalah UMNO/BN kerana perpecahan sesama JURUBLOG mereka sendiri.. Oleh itu WAJARlah mereka yang bertelagah menetapkan penDIRIan apabila peSALAH POLITIK WANG itu sudah 'INTERFRAME' dalam hal ini..

Walau apa pun isu yang diTIMBULkan oleh JURUBLOG, mereka WAJAR bertanggung-JAWAB terhadap apa yang mereka TULIS.. JURUBLOG yang menDEDAHkan keWUJUDan video SEKS seorang pemimpin kanan PKR sudah tentu bertanggung-jawab dengan penDEDAHannya.. Begitu jugaklah dengan JURUBLOG yang menDEDAHkan tentang usaha untuk jadikan Kristian sebagai agama RASMI ini, sudah TENTU ada ASAS yang dia hendak kemukakan.. Kalau penDEDAHan video SEKS disokong dengan kenyataan oleh 'DATUK T', pendedahan isu Kristian sebagai agama RASMI ini jugak telah diSOKONG dengan laporan POLIS oleh seorang individu yang menDAKWA berada dalam MAJLIS tersebut ->KLIK<-

BLOG ini walaupun tidak sehebat BLOG-BLOG yang suka buat penDEDAHan TETAPI tetap dengan penDIRIan untuk mengKRITIK atau 'memBANTAI' apa yang tidak KENA.. Tak kiralah samada ianya diSEBABkan oleh UMNO/BN atau oleh PR.. Pada kita, nasib RAKYAT dan kepentingan memperTAHANkan Perlembagaan Negara sedia ada lebih UTAMA untuk menjamin KESINAMBUNGAN negara ini.. Inilah yang tidak ada pada JURUBLOG Lebai PAS dan seangkatannya.. Kita boleh memBANTAH tulisan orang lain TETAPI kenalah terima HAKIKAT bahawa orang jugak boleh memBANTAH kita.. Yang paling PENTING, mereka yang berTELAGAH hinggakan ada 'MALAUN' yang jadi LIABILITI kepada UMNO/BN dapat 'INTERFRAME', wajarlah DUDUK semeja dan RENUNGkan balik siapa yang UNTUNG dengan pertelagahan mereka tuh..

Wallahualam..


Dalam keluarga akupun ada dua orang yang menjadoi guru.  Alhamdulillah sehingga kini mereka tidak pernah menentang UMNO.  mereka sentiasa mengenang budi UMNO kerana kedau-dua mereka dapat melanjutkan pelajaran masong-masing atas usaha pemimpin-pemimpin UMNO kerana mereka tahu kenang jasa.  Jika tidak kerana dasar pragmatik dalam UMNO tidak mungkin mereka cukup selesa dengan penghidupan mereka.

Karier perguruan adalah antara karier yang mendapat bayaran upah kerja bulanan atau gaji yang tinggi.  Ramai dari guru-guru yang kini tinggal dalam banglo-banglo yang sederhana mewah dan mempunyai kenderaan yang selesa kerana gaji yang mereka terima.  betul mereka ada bebanan yang lebih kerana bukan senang mendidik anak dalam zaman di mana ramai ibubapa yang menjadi 'cerdik'pun hasil dari didikan guru tetapi pantang sikap sedikit, cepatnya mereka bertindak menyaman guru-guru jika guru-guru mengambil tindakan terhadap kesalahan murid-murid. Cerdik sangat le tu.....

Anak aku juga baru-baru ini di denda kerana kesalahan di sekolah.  Guru kaunsseling yang juga PK HEM sekolah menjemput aku kesekolah untuk membincangkan mengenai dsiplin anak aku.  Tetapi aku dengan tegas memberitahu mereka bahawa aku leboh suka dengan pendekatan konvensional dalam mendidik dan mendisiplinkan anak-anak. Hukumlah mereka jika mereka terbukti melakukan kesalahan.  Itu adalah hikmah kepada mereka dan juga aku.  Tetapi janganlah menjadi seperti guru dari lkalangan pengikut pasrael yang smpai hati membunuh nak muridnya hanya atas kesalahan yang sebenarnya biasa bagi sesetengah anak-anka yang sedang membesar tetapi jika dididik dengan berhikmah mereka akan tinggalkan perkara-perkara negatif yang sedang mereka lakukan.  Sesetengah anak-anak tidak tahupun, hanya meniru aksi orang lain tanpa mengetahui natijahnya, tambah-tambah sehingga di bunuh!

Ha ha ha...baru tengok kat Blog Kata Pak Teh, satu klip video berkaitan Omega ANUgerah yang cukup jelas mukanya pada kali ini!  Sila tontoni klip video yang di ilhamkan oleh blog Reformasin....memang masin!!!




Tadi ada kawan aku dari KL sms kat aku, dia kata hang tengok blog Darul Ehsan Today(DET)[....bukan detguaqlah].....

Setelah aku baca aku agak terkilan juga, memang gitulah nasib......

Memanglah....akupun sama juga, tak dapat jemputan juga....aku ingat aku dapat kesana sebab ada job utk sekadar jadi jurugambar amatur, tapi las tminit kensellah pulak....Senasiblah kita sesetengah blogger, tambah-tambah kalau setakat tahap blogger nyamuk...nyienngggg, nyiiiiiieeenggg, nnnnyyyieeennnnggg!  PAP! kena tampaq, pecah perut maka mampuslah.....

Dari DET:

65 Tahun UMNO, Pemimpin Umno Dah Lupakan Blogger.

Masa susah cari blogger, masa kena balun teruk, cari blogger, masa prk pun cari blogger juga, tapi bila tiba 11 mei, sorang pun pemimpin umno tak ingatkan blogger, kami bukan mintak invitation card pun, tapi sekurang-kurangnya hantar sms pun jadi la.

Aku tau la umno sekarang ni dah kuat, tapi jangan la pulak insan kecil macam kami ni di lupakan terus, kalau ada program tu, cepat je sms sampai, tapi tarikh 11 Mei, satu sms pun kami tak terima, bukan kami mintak vip table pun, umno semakin kuat, kalau tarikh 11 mei pun pemimpin umno tak ingat kat blogger, macam mana la nasib kami kalau umno dapat majoriti 2/3 pada pru akan datang, adakah kami akan di lupakan terus....? nampak gayanya, bergitu lah nasib kami.

Aku memang sengaja tak mau keluarkan posting ni pagi tadi, pasal aku tunggu ada tak pemimpin umno yang selama ni kerap sms kat aku hantar sms untuk jemput kami, tapi dah sampai habis solat isyak, haram satu pun sms jemputan tak di hantar, so aku keluarkan la posting ni, memang betul la, pemimpin umno langsung tak ingatkan kami

Wednesday, May 11, 2011


Isu UUM: Jawapan Harakahdaily hanya helah


Dalam usaha mengurangkan gabra Menteri Besar Kedah yang sudah sangkut dan kelihatan zalim dan menindas dalam isu UUM, wartawan Harakah Zulkifli Yahya cuba melakukan 'spin' untuk mempertahankan tindakan kerajaan negeri menolak rayuan UUM.

Pihak UUM telah merayu kerajaan negeri Kedah memberikan rebat cukai tanah sehingga mereka hanya perlu membayar RM100 ribu sahaja seperti yang dinikmati pada 2006-2008, berbanding RM1.74 juta nilai cukai tanah baru yang mahu dicaj oleh kerajaan negeri. Tarikh akhir adalah Jun 1hb.

Tulisan sepemuhnya boleh dibaca di Harakah sini.

Alasan bebal yang digunakan oleh Zulkifli adalah UUM bukan institusi pengajian tinggi yang berorientasikan keuntungan berdasarkan pengumumkan keuntungan bagi syarikat-syarikat di bawah IPTA itu adalah sebanyak RM80 juta. Maka alasannya, apa salahnya digunakan keuntungan itu untuk menjelaskan cukai.

Keuntungan dari sewaan, jualan, perkihdmatan dan lain-lain adalah dari kegiatan biasa yang ada dimana IPTA. Ia ini hanyalah permainan accounting kerana profit itu juga boleh dianggap revenue kepada Universiti dan menjadi sumber untuk operasi Universiti.

Peruntukan dari kerajaan pusat saja tidak mencukupi dan pihak Universiti perlu bijak dalam mencari sumber-sumber kewangan yang lain.

UUM memberi alasan bahawa hanya 57% dari keluasan tanah UUM adalah 1,104.3 hektar atau 627.8 hektar sahaja yang dibangunkan.

Zulkifli menolak alasan ini dengan menyamakannya dengan orang kampung yang mengusahakan sawah padi tetap perlu membayar cukai tanah meskipun pada tahun tertentu sawah mereka dilanda banjir.

Kalau begitu, bolehkah ditanya adakah orang kampung dicaj sampai 20 sen satu meter persegi? Cukai tanah seekar di kampung tak berapa ringgit.

UUM di caj setinggi itu untuk sampai kepada RM1.7 juta. Bayangkan Sintok ini tanpa UUM dahulu hanya tempat komunis dan tiada aktiviti ekonomi. Dari wujudnya UUM, maka kerajaan Kedah menikmati pelbagai hasil dari kewujudan UUM.

Alasan untuk membandingkan harga itu, pihak PAS membandingkan dengan USM Pulau Pinang dikenakan cukai RM2.58 bagi setiap meter persegi, Universiti Malaysia Perlis (UNIMEPS) RM0.50 satu meter persegi, IPTA di negeri Selangor RM0.39 untuk satu meter persegi.

Lokasi lokasi lokasi ... Itu kawasan yang ada penduduk dan penempatan. Kalau takda UUM di situ, berapa boleh dapat sewaan di Sintok? Itu pun kalau ada lagi tempat bernama Sintok.

Zulkifli mempersoalkan rebat sebagai precedent yang tidak bioleh dimulakan. Apa salahnya jika dilihat adanya IPTA/IPTS di kawasan luar banda menjadi impetus kepada pembangunan kawasan?

Ramai pihak menyedari peranan ini. Bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin sanggup menjanjikan memberi kadar premium tanah nominal hanya RM10 untuk institusi pendidikan. Nampaknya MB Kedah saja yang kurang nampak perlunya UUM kepada kemajuan negeri dan hanya mahu memerah duit keluar dari Universiti.

Jika masa BN dulu kerajaan boleh beri rebat, mengapa sekarang tidak? Zulkifli cuba menjawab tapi jawapannya hanya berasaskan keseragamaan, rintihan kurang bujet dari kerajaan pusat dan salahkan beban isu air .
Ini semua helah demi helah yang dijawab tanpa mengunakan otak. Jawapan untuk memperbodohkan rakyat dengan jawapan mudah yang mudah menyalahkan pihak lain tapi sebenarnya menunjukkan kerajaan Kedah ini tidak bertanggungjawab.

Mana ada keseragaman polisi atau cara pentadbniran anatra satu negeri dengan negeri yang lain.

Kalau PAS nak sangat perintah negeri, apa lagi nak bersedih dan meraung tiada sumber dari kerajaan pusat? Takkan kerajaan negeri nak buat program sendiri, dan ambil kredit dari program tetapi mengharap kerajaan pusat biayai?

Air bersih kenalah keluar belanja dan hutanglah. Kalau tidak minum air keroh macam di Kelantan. Kalau sikit sangat hasil air, mintak dari kerajaan Pulau Pinang. Berani?
Sekarang jawab balik, kenapa kerajaan Kedah sekarang tidak boleh beri rebat?

Di petik dari blog unspinners.


Disebabkan kerja-kerja membina jambatan ke dua merentangi selat melakja sedang giat di jalanan, di percayai beberapa perompak pasir haram cukup giat merompak hasil galin di bumi Kedah tanpa apa-apa tindakan oleh pihak berkuasa negeri.  Hangpa dok buat apa hah?  Ada share kot????

Rabu, Mei 11, 2011


Kembalikan Kekuatan Orang Melayu 65 Tahun Yang Lalu!

Orang Melayu hari ini berada di persimpangan dan di dalam satu dilemma yang amat menakutkan. Pastikah ramalan dan andaian bahawa kekuasaan dan ketuanan Melayu semakin terhakis. Atau benarkah ada ramalan yang mengatakan dominan Melayu akan hancur dek gara-gara orang Melayu itu sendiri akibat krisis dan perbalahan yang sedang melanda pada hari ini. Mungkinkah Melayu akan hilang di dunia?

Kalau tidak pun, jenis Melayu yang bagaimana yang akan jadi penghuni bumi tercinta ini apabila dominan kekuasaan Melayu sudah hancur dan apabila orang Melayu sudah hilang kuasa? Akan berakhirkah perbalahan sesama Melayu ini? Mungkinkah pada akhirnya orang Melayu akan mengigit jari apabila Melayu lenyap ditelan kebangkitan suatu kuasa bukan Melayu yang tidak perduli terhadap Melayu lagi?

Pada 11 Mei, 65 tahun lalu, UMNO atau Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu ditubuhkan atas kesedaran memastikan nasionalisme atau ketuanan Melayu dan Islam terus dipertahankan di negara ini. Pada ketika itu ancaman penubuhan Malayan Union oleh British yang bakal menyaksikan orang Melayu kehilangan hak dan kuasa di tanah air sendiri telah mengumpulkan kekuatan yang membawa kepada pembentukan parti yang menjadi pembela nasib Melayu.

Ketika itu juga Inggeris terus mengasak dengan penubuhan Malayan Union pada 1 April 1946 yang memberi hak sama rata kepada semua kaum dengan ketua negeri ditukar daripada sultan kepada presiden. Namun hasil tentangan orang Melayu melalui UMNO, Malayan Union dibubarkan pada Julai 1946 dan diganti dengan Persekutuan Tanah Melayu. Tetapi apa yang penting ialah perjuangan UMNO berjaya mengembalikan hak-hak orang Melayu di tanah air mereka dan mengembalikan semula kuasa sultan dan raja-raja.

Perlu diingatkan bahawa perpaduan Melayulah yang selama ini menjadi senjata paling ampuh menghancur leburkan rancangan Malayan Union. Perpaduan Melayulah juga yang telah mencetuskan kemerdekaan negara. Perpaduan Melayulah yang memungkinkan termaktubnya keluhuran dan kemuliaan agama Islam, serta kedaulatan Raja-Raja dan bangsa Melayu serta budaya Melayu dalam Perlembagaan negara.

Yang menyedihkan apabila selepas 65 tahun ia ditubuhkan dan setelah 58 tahun negara merdeka, segala susah payah dan pahit getir perjuangan menegakkan hak bangsa oleh UMNO seolah-olah dipandang sepi terutamanya oleh golongan muda Melayu. Perjuangan UMNO yang menjadi tonggak kepada penubuhan Perikatan hasil gabungan MCA dan MIC dan Barisan Nasional (BN) pada 1973 yang memberi kemakmuran kepada setiap rakyat tanpa mengira kaum kian dilupakan.

Ianya dapat dilihat dengan jelas didalam keputusan PRU ke – 12 yang lepas di mana memperlihatkan senario berbeza terhadap sokongan kepada UMNO dan BN. Adakah selepas lebih enam dekad berbakti, UMNO kini tidak lagi relevan dalam perjuangan menegakkan hak-hak orang Melayu?

Namun sejak akhir-akhir ini apabila terdapat bibit-bibit perpecahan di antara orang Melayu, sudah ada yang berani mengambil kesempatan. Ini dapat dilihat apabila Pengerusi DAP, Karpal Singh mengambil tindakan mempersoalkan siapa penulis titah ucapan Yang di-Pertuan Agong dan keputusan Sultan Perak ada kaitan dengan kelemahan pada parti Melayu itu.

Ia seolah-olah mengulangi senario pada 1946 apabila Inggeris merampas kuasa raja-raja dan hak Melayu dengan membentuk Malayan Union. Orang Melayu dan UMNO sepatutnya bangkit membantah dan mendesak supaya Karpal Singh menarik balik kata-katanya dan memohon maaf kapada Sultan dan Raja-raja Melayu.

Yang menjadi persoalan sekarang mengapa para pemimpin Pas dan PKR diam membisu. Sikap berdiam diri para pemimpin Pas berhubung isu Karpal mengkritik sultan juga menunjukkan pendirian mereka yang tidak konsisten dalam memperjuangkan isu berkaitan Melayu. Setelah sekian lama didesak barulah Tok Guru Nik Aziz mengeluarkan kenyataan yang Karpal Singh adalah menderhaka kepada Raja-raja Melayu. Presiden Pas sendiri sehingga sekarang masih membisu. Mungkin sedang mencari fatwa yang sesuai untuk digunakan? Malah lebih memeranjatkan lagi apabila penasihat PKR, Anwar Ibrahim dengan egonya mempertahankan tindakan Karpal Singh. Sekarang mungkin rakyat sudah nampak “ warna sebenar “ Anwar Ibrahim.

Mungkin kita masih tersentak dengan sikap bekas Menteri Besar Perak yang telah kehilangan kuasa dengan biadapnya memohon ‘ derhaka ‘ kepada sultan Perak kerana tidak berpuas hati dengan krisis yang berlaku di Perak. Tidak pernah terjadi didalam sejarah melayu apabila rakyatnya memohon derhaka semata-mata kerana gila dan tamakkan kuasa! Siapa sebenar dalang dibelakang Mohd Nizar sehingga hilang maruahnya sebagai seorang melayu yang beragama Islam.

Walaupun Pas mengatakan mereka juga memperjuangkan Melayu dan Islam namun setakat ini parti itu masih belum menunjukkan kemampuan sebenar dalam memastikan hak Melayu tidak terus tercabar. Malah ada ketikanya Nik Aziz sendiri tidak mengaku beliau memperjuangkan melayu! Melayu pada Nik Aziz adalah hanya apabila terdesak untuk mendapatkan undi sahaja.

Bagaimana pula dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR)? Adakah nasib Melayu boleh diletakkan di bahu mereka yang mana kalau dilihat daripada peratus pemimpin Melayu mereka tak sampai separuh? Berapa ramai anggota IFC (Interfaith Commission) terdiri daripada pemimpin PKR?

IFC ditubuhkan dengan matlamat meminda beberapa ajaran asas Islam yang akan merosakkan akidah orang Islam dan berpihak kepada kepentingan orang bukan Islam. Adakah orang-orang Melayu Islam di dalam PKR tahu dan sedar akan perkara ini wujud di dalam PKR. Apabila berjaya memerintah Selangor dan bersekongkol dengan DAP, sudah mengeluarkan kenyataan untuk menghapuskan DEB. Bolehkan PKR mengambil alih peranan UMNO untuk membela nasib orang Melayu?

Adakah disebabkan DAP adalah ahli keluarga Pakatan Rakyat, mereka mengambil sikap tunggu dan lihat sehingga sanggup melihat Raja-Raja Melayu diperlekehkan dengan hanya berpeluk tubuh dan hanya menunggu saat yang memberi keuntungan politik kepada mereka barulah mereka bertindak sesuatu. Untuk menjaga hati DAP mereka sanggup menjadi pengkhianat bangsa mereka sendiri.

Sepertimana yang kita tahu Pas dan PKR sanggup perjudikan matlamat perjuangan masing-masing semata-mata mahu bergabung dengan DAP. Bekas ahli PKR, Zaid Ibrahim pernah mempetikaikan titah sultan Selangor agar masjid-masjid di negeri Selangor tidak di salahgunakan untuk tujuan politik dan sehingga sekarang masih berdegil tidak mahu memohon maaf kepada baginda sultan.

Yang paling ketara adalah Pas apabila sanggup membuang slogan untuk menegakkan negara Islam semasa pilihanraya yang lepas semata-mata hendak bermadu kasih dengan DAP walaupun pemimpin DAP dengan berani dan terus terang menyanggah cita-cita Pas itu. DAP semata-mata ingin menangguk peluang keemasan di atas kebebalan segelintir orang Melayu, sanggup terima Pas dan PKR dalam Pakatan Rakyat untuk menghancur dan memecahbelahkan undi orang Melayu pada PRU-12 yang lepas.

Dan apabila melihat Islam ditindas oleh barat di seluruh dunia termasuklah di Malaysia dan melihat orang Melayu Islam sedang berpecah dan kerajaan semakin lemah, ada pula dari pihak Gereja mengambil kesempatan dengan membuat tuntutan untuk menggunakan perkataan Allah di dalam bulletin mereka. Jelas dapat dilihat musuh-musuh Islam mengambil kesempatan apabila Islam berjaya dilemahkan. Dan sekarang terdengar desas-desus pula mengatakan ada komplot untuk menjadikan ugama Kristian sebagai ugama Persekutuan bagi menggantikan ugama Islam!

Pihak Gereja Katolik Malaysia berjaya di dalam tuntutan mereka apabila mahkamah membenarkan mereka untuk membuat semakan kehakiman terhadap larangan menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mingguan Herald - The Catholic Weekly. Hakim juga membenarkan gereja tersebut untuk membuat semakan untuk perisytiharan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan mereka dan tuntutan bahawa kalimah Allah tidak eksklusif kapada agama Islam.

Dalam budaya amalan dan adat resam Melayu, “Allah” itu ialah nama eksklusif bagi Tuhan Yang Maha Esa dan Satu; Maha Pemurah, Bijaksana dan Pengampun. Orang Melayu dalam amalan mereka tidak mengunakan gantinama “Tuhan” pun untuk memberikan maksud yang sama, tetapi “Allah”. Bayangkan sejak kita lahir kita diajar menyebut dan mengenali Allah Taala dengan lebih dekat, tiba-tiba ada pula agama lain mahu menggunakan nama yang sama dengan Agama Islam.

Walaupun mereka mengatakan pihak Kristian di arab menggunakan nama Allah, tetapi itu di Arab dan bukannya di Malaysia. Tidak kah janggal namanya. Tidak kah pihak gereja katolik tahu yang Agama Islam adalah agama rasmi Malaysia sepertimana yang termaktub dalam perlembagaan. Tidak ke tuntutan mereka mengguris perasaan umat Islam di Malaysia. Mengapa sekarang mereka membuat tuntutan itu? Mengapa umat Islam Malaysia berdiam diri apabila Islam dihina sedemikian rupa dengan mempermain-mainkan nama Allah yang maha esa. Malah sebelum PRN Sarawak baru-baru ini ribuan naskah Kitab Injil berbahasa Melayu telah berjaya dibawa masuk ke Sarawak!

Dilihat ada pula segelintir umat Islam yang dikatakan hendak menegakkan ‘Islam mereka’dinegara ini kerana gilakan kuasa sanggup bersekongkol dengan pihak gereja agar nama Allah boleh digunakan oleh Kristian! Ini tidak termasuk nama-nama lain seperti Anwar Ibrahim, Khalid Samad dan lain-lain. Mereka-mereka ini sanggup melacurkan ugama demi untuk mendapatkan satu undi. MasyaAllah!

Tidak kira apapun jua tuntutan mereka sama ada IFC ataupun pihak gereja katolik demi memastikan kedaulatan Islam itu tetap utuh ditanah air kita, sama-samalah kita bersatu menentang apa jua bentuk penindasan terhadap Agama Islam yang maha mulia ini. Oleh itu, adalah menjadi tugas dan tanggungjawab suci setiap umat Melayu yang beragama Islam untuk terus berjuang mengekal, dan lebih dari itu bagi meningkatkan perpaduan bangsa Melayu pada setiap masa.

Perpaduan ini wajar terus dipupuk, dipelihara, dibajai dan dijagai dengan rasa penuh bertanggungjawab bagi memastikan simpulan perpaduan ini tidak mudah terlerai atau mudah diperkotak-katikkan oleh sesiapa sahaja. Kita juga harus insaf, dalam kita membawa pelbagai pembaharuan, perlulah kita mempastikan bahawa kita tidak kehilangan arah, tidak juga kehilangan punca.

Untuk tidak kehilangan arah, dan supaya tidak kehilangan punca, maka dengan itu perlulah kita sedar dan perlulah kita menghayati asas-asas falsafah bangsa Melayu yang dirumuskan oleh ajaran agama. Asas falsafah kehidupan bangsa Melayu mengatakan bahawa hidup bersendi adat, adat itu bersendikan syarak, dan syarak pula bersendikan Kitabullah". Wallahuallam.

Selamat menyambut ulang tahun yang ke 65 kepada UMNO Malaysia.

Dulu, Kini dan Selamanya.

Dari belantan blogspot.


Jika kita baca dalamberita-berita milik pembangkang, ternyata bahawa mereka cukup sesak nafas akibat tindakan Anwar pandikutty ini.  Apakan tidak, bukannya kita tidak tahu dalam keban yakan ceramah-ceramah beliua, beliau sentiasa menggunakan perkataan yang cukup biadap terhadap seterunya, tetapi selalunya akan di 'spin' oleh akbar-akhbar pro anwar bahawa UMNO/BNlah yang biadap, pemimpin-pemimpin UMNOlah yang biadap.Dan berbondong-bondonglah pandikutty-pandikutty cybertrooper pro anwar akan memberi komen di akhir setiap artikel yang 'spin' cerita sebenar.

Tetapi jika kita amati kenyataan dalam video klip(disahkan tulin) di bawah, maka sesiapa yang mempunyaio pendengaran yagn jelas tentunya tidak dapat menafikan yang Anwar sememamngnya menujukan makian berkenaan kepada YAB Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO dan Pengerusi parti Barisan Nasional.




**Lihat kenyataan penafian beliau: yang aku petik dari haprakah:

KUALA LUMPUR, 10 Mei: Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan perkataan pandikutty berkaitan dengan politik kotor dan jijik yang diamalkan oleh Barisan Nasional, bukan ditujukan kepada Datuk Seri Najib Razak.

Tapi lihatlah kaitan ayat-ayat yang di lafazkan, sesiapapun yang mendengar tahu kepada siapa yang beliau maksudkan.....kononya "kotor macam Dato' Najib buat".....
Tetapi tidak kotorkah raja pandikutty ini bila memfitnah DSN dng warga Mongolia walaupun telah di nafikan secara bersumpah oleh DSN?  tidak kotorkah Raja pandikutty ini bila cuba melacurkan politik bila memujuk beberapa orang ahli Parlimen dari BN supaya berpaling tadah agar 16hb Septempernya menjadi kenyataan?

Tidak kotorkah apabila menyalahgunakan kuasa ketika menguruskan kesUmi Hafilda ketika Allah beri peluang dengan sedikit kuasa di tangan beliau ketika menjadi TDPM dulu?  Deyyyy PANDIKUTYY, Melayu ini tidak akan lupa perangai JUBO kau!!!!!


Setiao kerajaan yang di tubuhkan secara sistem demokrasi ada had tamat tempohnya.  Di Malaysia, had sesebuah kerajaan adalah 5 tahun dan perlu di bubarkan sebelum berakhirnya tarikh akhir mandat berkenaan.  Dan satu pilihanraya umum persekutuan perlu di adakan supaya rakyat dapat memilih parti manakah yang akan terus menerima mandat mereka dan akan memerintah selama 5 tahun  lagi.  Itulah proeses yang tidak pernah gagal di laksanakan di Malaysia semenjak merdeka.  Demokerasi terus subur!

Dari Bernama:

10 Mei, 2011 20:03 PM
Umno Perlu Mantapkan Persiapan Hadapi Pilihan Raya Umum Ke-13, Kata Najib
KUALA LUMPUR, 10 Mei (Bernama) --Seluruh anggota parti perlu meningkatkan usaha untuk memantapkan persiapan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 yang pasti tiba, kata Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Bunyikan semboyan, pukullah gendang perang dan panaskan jentera. Jangan sesekali membiarkan fitnah, kepalsuan dan cubaan untuk memperdaya rakyat berjaya.

"Ingatlah, jasa-jasa lalu akan hanya tinggal dalam lipatan lembaran sejarah jika kita gagal dalam ujian yang besar ini. UMNO perlu terus gagah dan relevan untuk melakar jasa-jasa baru demi untuk agama, bangsa dan negara," katanya dalam perutusan sempena Hari Ulang Tahun UMNO ke-65 yang akan disambut esok.

Perdana Menteri berkata badai yang telah melanda parti pada pilihan raya umum yang lepas bukanlah alasan untuk terus bersikap pesimistik dan kini bukan masanya untuk terus mengeluh serta mengenang perkara lalu.

"Hakikatnya jika kita masih lagi tidak mengenal pasti apa kesilapan kita dan mengambil langkah-langkah pembetulan setelah lebih tiga tahun pilihan raya umum ke-12 berlalu maka kita sebenarnya hanya menempah masa depan yang kelam untuk parti dan rakyat.

"Kini adalah masa untuk bertindak dan bekerja bukannya masa untuk bernostalgia dan beremosi," katanya.

Beliau berkata anggota parti harus bersyukur ke hadrat Allah SWT dan berterima kasih kepada rakyat Malaysia kerana masih menjadi parti pemerintah yang mendapat kepercayaan dan diyakini orang-orang Melayu dan Bumiputera khasnya serta rakyat Malaysia amnya.

Katanya, kepercayaan dan keyakinan ini bukan wujud secara semula jadi tetapi dimenangi serta dipupuk hasil keikhlasan dan iltizam perjuangan generasi kepimpinan dan anggota UMNO silih berganti.

"Ia tidak mungkin berterusan tanpa kemampuan kepimpinan dan ahli-ahli UMNO untuk terus merasai denyut nadi rakyat serta mendukung aspirasi mereka," katanya.

Najib berkata, dalam usia 65 tahun, UMNO telah menempuh pelbagai cabaran serta tribulasi. "Pengalaman dan sejarah telah menjadikan UMNO parti politik yang kuat, realistik, matang serta berpijak di bumi nyata. Ia telah mencanai UMNO dengan keanjalan untuk berubah sesuai dengan tuntutan landskap politik mutakhir, memastikan parti terus segar dan relevan," katanya.

Sejak mula ditubuhkan sebelum merdeka lagi, UMNO telah membuktikan kemampuannya sebagai sebuah parti politik yang bukan sahaja mampu menyatukan orang Melayu tetapi juga untuk menerajui pemerintahan negara, katanya.

"Sejarah telah membuktikan betapa besarnya peranan dan sumbangan UMNO. Kita tidak akan lupa jasa tokoh-tokoh seperti Datuk Onn (Jaafar), Tunku Abdul Rahman Putra, Tun Abdul Razak (Hussein), Tun Hussein Onn, Tun Dr Mahathir (Mohamad), Tun Abdullah Ahmad Badawi serta lain-lain tokoh UMNO yang telah begitu banyak berjasa kepada parti dan negara.

"Sementara kita semua menghargai jasa dan sumbangan para pejuang bangsa ini, pemimpin, ahli, dan penyokong UMNO perlu sedar bahawa segala jasa dan sumbangan UMNO terhadap agama, bangsa dan negara tidak menjamin kelangsungan sokongan rakyat kepada UMNO sebagai parti pemerintah di negara ini.

"Untuk itu kita perlu meneruskan perjuangan pendahulu-pendahulu kita untuk menjadi juara rakyat," katanya.

Najib berkata UMNO dan rakan-rakan komponen Barisan Nasional (BN) perlu memastikan agar hari ini untuk warga Malaysia adalah lebih baik dari hari semalam dan fajar menyinsing di hari esok akan menjanjikan sesuatu yang lebih baik untuk mereka dan anak-anak mereka.

"Marilah kita bersama-sama rakan-rakan dalam BN untuk terus bekerja keras dan berusaha dengan gigih bagi mencipta masa depan Malaysia yang lebih makmur, marilah kita bersama-sama untuk meletakkan negara tercinta ini di tempatnya yang hak di persada antarabangsa.

"Insya-Allah berkat kesungguhan dan iltizam padu kita, UMNO akan terus berjaya," katanya.

-- BERNAMA


 **Bukan!  Yang nak bantu ni bukan Hosni Mubarak.  Dia nak bantu macam mana sedang nasib diri dia sendiripun belum tentu lagi selepas beliau di paksa turun oleh seluruh rakyat jelata.  Mubarak yang hendak tolong kempen pilihanraya untuk BN nanti ialah Majlis Bekas Wakil Rakyat.


Mubarak berikrar bantu BN dalam pilihan raya umum  KOTA KINABALU 8 Mei - Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) telah berikrar untuk membantu Barisan Nasional (BN) memenangi pilihan raya umum akan datang bagi membolehkan setiap dasar dan program kerajaan sekarang dilaksanakan dengan jayanya.  Ikrar tersebut terkandung dalam satu usul yang diluluskan di akhir Perhimpunan Agung kelapan Mubarak di sini malam tadi.  Sambil merakamkan sokongan yang tidak berbelah bahagi terhadap kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, usul tersebut juga menggesa rakyat supaya terus menyokong kerajaan sedia ada demi untuk kesejahteraan bersama.  Majlis itu menegaskan bahawa sejak mengambil alih tampuk pemerintahan negara pada 3 April 2009 ketika suasana politik tempatan tidak menentu, pentadbiran kerajaan kelihatan kucar kacir dan rakyat berada dalam keadaan gelisah, Najib telah memperkenalkan pelbagai dasar serta inisiatif baru untuk memulihkan semula keyakinan rakyat.  Antara dasar dan inisiatif tersebut yang tujuannya khusus untuk melonjakkan proses pencapaian status negara maju menjelang tahun 2020, termasuklah konsep 1Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan, Model Baru Ekonomi, Program Transformasi Kerajaan serta Transformasi Ekonomi dan Transformasi Politik.  Perhimpunan yang dihadiri kira-kira 500 orang perwakilan dan pemerhati dari seluruh negara itu juga meluluskan penubuhan Gabungan Koperasi Mubarak Malaysia dan cadangan penubuhan Bank Koperasi Mubarak untuk meningkatkan ekonomi anggotanya.  Sebelum itu, persidangan tersebut telah memilih anggota majlis tertinggi yang baru bagi penggal 2011-2013.  Mereka ialah Datuk Seri Abdul Aziz Rahman dari Pahang sebagai Presiden, Tan Sri Ahmad Nordin Md Amin (Melaka) sebagai Timbalan Presiden dan lima orang lagi Naib Presiden yang terdiri daripada Tan Sri Zaleha Ismail (Selangor), Datuk Wira Othman Abdul (Kedah), Datuk Dr. Ong Hean Tee (Pulau Pinang), Datuk Yussoff Abd Manan (Sabah) dan seorang lagi dari Sarawak yang akan dipilih kemudian setelah negeri itu menubuhkan Mubarak cawangannya.  Seramai 24 orang lagi anggota Majlis Tertinggi dinamakan oleh Mubarak negeri dengan setiap negeri diwakili oleh dua orang. - BERNAMA

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ