SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

YAHUDI MANA ADA SULTAN!!!

Posted by Det Guaq9 Sunday, April 24, 2011

Kesihan aku dengan mereka yang berjawatan KCS.  Depa ni ibarat di telan mati katak, diluah mati konyol!  Manakan tidak.  Inilah delima yang sedang mereka hadapi sekarang, bak kerongkong tertelan tulang ikan,  Bukan tulang sebarang tulang, tetapi tulang rangka!  bacalah cerita di bawah dan pakat-pakat nilailah WAHAI RAKYAT KEDAH. SIAPA YANG SEJAHTERA?  SELURH RAKYAT KEDAH ATAU SEKERAT-DUA yang dok jadi tok dalang wayang kulit.

Ingat tak lagi Puat Ali Pwgawai Kewangan Negeri yang pandai menguruskan duit negeri sehingga berbaki beratus juta di dalam akaun simpanan tetap negeri seperti yang di war-warkan di persidangan kedah setiap kali badjet negeri dibentangkan oleh YAB MB. Puat tahu dan YAB MB juga tahu.Rakyat kebanyakkan mungkin taktau sebenarnya duit tu bukan duit negeri yang boleh dibelanjakan untuk apa-apa tujuan tak pasai-pasai.Sebabnya duit tu adalah deposit yang Kulim Hitech atau KTPC punya.Cerita ni Presiden KTPC Hj.Sobri dok tabok dan sebar merata dah kata Puat dok simpan duit KTPC sehinggakan perancangan yang hendak dibuat oleh KTPC bercelaru habis.Banyak lagi duit-duit deposit yang kerajaan dok pegang lani.Deposit ni kalau tuan punya dia minta balik kerajaan negeri kena la bagi balik.Bukannya harta meredak kerajaan.Puat dok kelentong YAB MB pasai nak tunjuk kata dia ni pandai jaga duit sampai tak habis belanja.Kesian pada YAB MB kena main dengan pupu dia adek Puat.
 
Berbalik kepada persoalan di atas.Puat Ali telah menghantar satu SMS kepada kebanyakkan Pegawai Tadbir Negeri atau KCS.Akujanji kononnya tak berminat dengan jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri atau SS.Bersyukurlah dengan Anugerah Allah setelah berjaya memotong kekakanan KCS Pengarah UPEN dan PTG untuk jawatan Pegawai Kewangan Negeri atau SFO.Cakap tak serupa bikin.Dengar khabar berita hujung telinga bahawa perkhidmatan SS disambung setahun lagi oleh KDYMM Tuanku Sultan Negeri Kedah. Sebab disambung perkhidmatan SS ni hanya KDYMM Tuanku Sultan saja yang tahu kerana KDYMM Tuanku Sultan amatlah bijaksana menilai dan meneliti kerja buat SS sebab dah kerap berlaku penyambungan kerja SS ini oleh Duli Tuanku.Duli Tuanku teramat masak dengan pentadbiran negeri kerana sudah menjadi Raja Pemerintah sudah melebehi 50 tahun.Penyambungan SS ini rupa-rupanya tidak diperkenan oleh Puat Ali dan Barni bininya.Maka keluarlah dalam atikel kedahlanie dalil-dalil SS perlu disambung."baca sini".Siapa lagi manusia yang berani menyanggah Titah Tuanku Sultan kalau bukan tuan empunya diri yang berkepentingan dan bercita-cita tinggi.
 
Wahai Puat dan Barni.Apakah KDYMM Tuanku Sultan dan YAB MB begitu mudah terpengaruh dengan BOMOH-BOMOH Malaysia dan Indonesia.Seolah-olahnya Kedaulatan Tuanku Sultan telah dikalahkan oleh bomoh-bomoh jadian yang ditaja seperti mana atikel itu katakan.Sedarlah wahai Puat Ali dan Barni kalaupun SS ini tidak disambung perkhidmatannya bukalah awak orangnya yang  disukai oleh majoriti kepimpinan kerajaan sekarang ini untuk menjadi SS.Tetapi orangnya adalah Pengarah PTG walaupun dimata hati awak suami isteri Pengarah PTG itu tidak cerdik dan pandai cakap orang puteh macam awak suami isteri.Apa Puat tak kata dan hina pasai Pengarah UPEN dan Pengarah PTG. Lembab dan tak cerdik kata Puat dan Barni.Dia dan bini dia saja yang cerdik dan pandai...
 
Cukup-cukup la walau Puat Ali dan Barni awak berdua membuat onar dalam perkhidmatan awak itu.Orang luar macam kami ni bukan taupun pasai rumah tangga dalam KCS hampa pegawai-pegawai besar ni.Dulu-dulu takdakpun benda-benda macam ni keluar sampai kami tau semuanya.Kalau hampa dua orang tak kencah cerita dalam kain ni kami sampai la taktau kata hampa pegawai besarpun dahsyat main politik gila kuasa ni.Ingat orang politik saja suka tikam kawan.Rupanya pegawai besar macam hampapun sama juga gila kuasa.
 
Dato' Puat dan Dato' Barni...!!! Janganlah DERHAKA dengan TITAH Tuanku Sultan macam yang dibuat oleh dua ekor manusia di Selangor dan Perak tu yang telah cuba menderhaka pada Titah Tuanku Sultan yang lebih arif lagi bijaksana dalam soal Pentadbiran Negeri ini.BERTOBATLAH...!!!! Jangan buat fitnah pada kepada sesama hampa pegawai di Kedah ni.Jangan kerana berebut jawatan Dato' berdua sanggup menderhaka.Dato' Puat baru saja mendapat anugerah gelaran DATO' WIRA.Bersyukurlah wahai Dato' Wira Puat dan Dato' Barni.Dato' Barni baru saja di BOM di KUIN selepas di BOM di Kubang Pasu dulu.Jangan jadi PENDERHAKA kepada KDYMM Tuanku Sultan pula.Belajarlah bersyukur dengan nikmat Allah yang diberi berlimpah ruah kepada Dato' berdua....Amin.....

0 Responses to YAHUDI MANA ADA SULTAN!!!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ