SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

SETPOL MB KEDAH TEWAS CEMERLANG DI SIK!!!

Posted by Det Guaq9 Monday, April 25, 2011

http://www.kedahlanie.info/2011/04/azizan-exco-pas-kekal-jawatan.htmlDARI Pena Ku Sisip:



1. SETPOL MB Azizan Razak tewas Timbalan YDP di Kawasan Sik.
2.Pengganti Mahfuz di Kedah Sato tewas YDP di Kawasan Merbok.
3.Cikgu Johari mengalahkan ustaz Taib Azamudin Timbalan YDP di Kawasan baling.
4.Persaingan sengit YDP di Kawasan Kulim/Bandar Bharu.
5.Amirudin Hamzah ‘terselamat‘ kerana Timbalan YDP tidak dipertandingkan di Kawasan Kuala Kedah.


ALOR SETAR – Pemilihan jawatankuasa parti di enam Pas kawasan sejak kelmarin menyaksikan beberapa pemimpin utama Kerajaan Negeri termasuk Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengekalkan jawatan di kawasan masing-masing.
Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP) Pas negeri, Musoddak Ahmad berkata, dalam mesyuarat agung tahunan Pas kawasan Jerai yang diadakan petang semalam, Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas negeri berjaya mengekalkan jawatan Yang Dipertua (YDP) tanpa bertanding, bersama Timbalan YDP, Makhtar Abdul Hamid dan Naib YDP, Che Me Ahmad.
Menurutnya, pemilihan Pas Kawasan Alor Setar turut menyaksikan penyandang YDP, Dr Ismail Salleh menang tanpa bertanding, disusuli Timbalan dan Naib YDP baru iaitu Zulkifli Yahaya dan Ketua Pemuda Pas Kedah, Ahmad Yahya.
“Di Merbok, Exco Belia dan Sukan, Datuk Dr Hamdan Mohamed Khalib dilantik sebagai YDP baru setelah menang pertandingan dua penjuru, begitu juga Exco Penerangan, Abdul Ghani Ahmad (Jerlun), Exco Perumahan, Datuk Ir Phahrolrazi (Kuala Kedah) dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Merdeka, Abdullah Jusoh (Sungai Petani).
“Bagaimanapun, berlaku sedikit kejutan di Sik dan Kulim Bandar Baharu apabila ADUN Jeneri, Mohd Yahya Abdullah gagal mempertahankan jawatan YDP Pas Sik setelah tewas di tangan Ahli Parlimen Sik, Che Ya Che Nik, manakala Pegawai Khas Menteri Besar, Hassan Razak turut mengekal jawatan YDP Kulim Bandar Baharu setelah mengetepikan cabaran sengit ADUN Kulim Bandar Baharu, Yaakub Hussin,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian lewat petang semalam.
Musoddak berkata, kejutan lain yang berlaku di Sik apabila Setiausaha Politik Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor turut tewas dalam pemilihan jawatan Timbalan YDP Sik di tangan Bakar Baqilani Hassan.
Menurutnya, di sebalik kejutan dan keputusan luar jangkaan yang dicatatkan di beberapa Pas kawasan, keseluruhan perjalanan pemilihan lancar dan tidak mempunyai sebarang masalah setelah satu jawatankuasa khas bagi dibentuk memantau proses pemilihan.
“Enam mesyuarat agung Pas kawasan yang dijalankan pada minggu ini iaitu di Sik, Jerai, Kulim Bandar Baharu, Kuala Kedah, Baling dan Kubang Pasu menjadikan keseluruhan 12 Pas kawasan telah menjalankan mesyuarat bermula 1 April lalu.
“Keputusan di Kubang Pasu masih belum diketahui setakat ini (semalam) manakala baki tiga kawasan iaitu Padang Terap, Padang Serai dan Pendang akan dilaksanakan akhir bulan ini,” katanya.
Musoddak berkata, terdapat beberapa aduan tidak puas hati calon dikemukakan kepadanya sepanjang perjalanan pemilihan parti, bagaimanapun dapat diselesaikan dengan berkesan.
“Untuk maklumat pencalonan jawatankuasa Pas Pusat oleh setiap kawasan, ianya perlu dirujuk kepada jawatankuasa kepimpinan Pas kawasan baru kerana sebahagian besar mereka baru adakam mesyuarat pertama,” katanya.
HS

Versi di atas adalah versi yang sudah di kemaskini dari berita yang di siarkan oleh akhbar nyamuk Sinar Hairan yang cukup berkecelamuk. Versi berkecelamuk, mungkin kerana kekalahan yang amat cemerlang setpol kpd MB Kedah di Sik yang begitu mengejutkan wartawan Sinar Hairan sehingga melatah tak tentu arah.  Nak baca teks asal boleh klik di SINI.

0 Responses to SETPOL MB KEDAH TEWAS CEMERLANG DI SIK!!!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ