SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Kekalahan Sanusi : Satu Pandangan.

Posted by Det Guaq9 Monday, April 25, 2011


Jika di ukur dengan kedudukan beliau sebagai SETPOL kepada Menteri Besaq Kedah, tidak sepatutnya Mohd Sanusi Md Nor kalah dalam misi merebut jawatan timbalan YDP pas kawasan Sik dalam pemilihan pas kawasan Sik.  TIDAK SEPATUTnya.  malah jika di ikut tradisi dalam parti pas walaupun di peringkat kawasan, jawatan-jawatan yang ada jarang di pertandingkan.  hanya main tunjuk-tunjuk saja.  Haaa....kali ni kita bagi YDP kat dia ni.  Pemilihan sekali lagi kita bagi kat dia nu pula....He he he...itu dulu bang...dulu lain.  Dulu pasrael tak berkuasa.  Sapapun tak mau berebut tang jawatan tu.  Boleh takat main tunjuk sana tunjuk sini.  tapi la ni, bila dah ada kuasa sikit, alaaa...sikit sangat kuasa tu, depa dah start berebut dah...Dulu depa pakat agih-agih saja jawatan pada peringkat kawasan.  La ni kempen berapi!!!!

Kembali kepada kekalahan sanusi.  Apakah sebab utama kekalahan beliau? Adakah kerana cara bercakap beliau dengan rakyat Sik? Atau adakah kerana cara beliau menulis blog yang tidak menggambarkan ciri-ciri seorang Setiausaha Politik kepada Menteri Besaq tetapi menyerlahkan cirit-birit penulisan gaya seorang blogger nyamuk yang tidak bertuan?  Atau adakah kerana ketam yang hendak ajar anaknya berjalan betul?
Bagi aku kesemua cirit-cirit di atas boleh di rangkumkan untuk menjadi sebagai satu pendulum di atas kepala untuk mengiyakan pandangan aku.  Dan ada lagi tambahan yang kalau aku ceritakanpun dah tak ada gunanya, iaitu sejarah berkaitan kerjaya beliau sebagai pekerja kepada sebuah syarikat jurunilai dahulu.  Yang ini aku cerita lain kalilah.  Maklumat berfakta dah ada dalam tangan aku ni.  Biaq aku simpan dululah.

Tetapi apapun sebagai kesimpulan aku berpendapat sanusi sudah tak di terima lagi bukan sahaja di sik terutamanya, malah di Kedah sendiri.  Kalau dah ahli sendiripun menolak beliau, apatah lagi orang luar dari pasrael Sik.  Tidak keterlaluan kalau aku katakan mereka sengaja hendak memperlekehkan sanusi di atas beberapa sebab walaupun jawatan yang di sandang beliau di dalam kerajaan negeri adalah amat penting, malah beliau juga mempunyai jawatan yang juga cukup penting di dalanm pasrael Kedah iaitu sebagai Timbalan Ketua Pemuda Pasrael Kedah.  Rupa-rupanya jawatan-jawatan itu tidak menjadi umpan yang cukup menggiurkan untuk di 'otek' kepada ahli pasrael Sik.  Maka beliau kini hanya menunggu untuk di lantik sebagai AJK lantikan atau tambahan sahaja.  APA BARANG SETPOL hanya menjawat jawatan AJK Tambahan/lantikan sahaja!!!

Rupa-rupanya angin-angin sepoi yang meniup di telinga aku kebelakangan ini mengenai penolakan sebahagian besar ahli pasrael Sik terhadap beliau nyata ada benarnya.  Maka di kala ini beliau tentunya belum lagi dapat tidur lena memikirkan hala tuju karier politiknya pada peringkat negeri dan pusat.  Apakah dengan kriteria yang terkini membolehkan beliau layak untuk merrembut jawatan-jawatan yang lebih tinggi baik di peringkat negeri ataupun pusat?  Biar sanusi sendiri yang menjawabnya.

2 Responses to Kekalahan Sanusi : Satu Pandangan.

  1. Titi Panjang Says:
  2. Agaknya salam kosong.Eeeelek.PAS kini ooooo.Dulu kira sapa serban besak.Itulah penyakit melayu yg kian layu.

     
  3. detguaq Says:
  4. Penyakit pada tiap manusia yang di 'sibghah' sedikit kuasa....

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ