SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Beruk Naik Nyioq kata Ostad Eizan

Posted by Det Guaq9 Monday, April 4, 2011

Pemandangan ketika sidang dewan di tangguhkan.
Apalah sangat dapat di bincangkan dalam masa sejam?

MB chengey yang bengkiang hari ini dalam sidang dewan DUN yang seciput telah menggelar kerajaan pusat sebagai Berok Naik Nyioq bila di di asak oleh wakil rakyat dari kalangan parti Barisan Nasional.

Sidang dewan yang hanya berjalan selama sejam itu ternyata telah di gunakan sepenuhnya untuk 'masuk bakul angkat sendiri' oleh kerajaan pr Kedah yang di kepalai oloeh pasrael.  Nantikan butiran lanjut selepas ini.

3 Responses to Beruk Naik Nyioq kata Ostad Eizan

  1. hangkedee Says:
  2. Ustart kot berok belaan Dapig

     
  3. Anonymous Says:
  4. Tu baru nak hantaq pelajar Mesir balik kasana satelah dibawa balik oleh Kerajaan Pusat kerana keadaa huru-hara di Kairo. Ostad Azizan MB Kedah dah naik angin melenting tak tentu fasal apabila diasak oleh anggota BN dalam Dewan Negeri pagi ini. Belum lagi suruh depa bawa balik pelajar dan rakyat Kedah yang terperangkap disana.

    Patut ka menggelar Kerajaan Pusat "BEROK NAIK NYOQ"..???. Dia tak sedar perangai dia macam berok jantan, bila disergah kita diseghngiang (bahasa kedah) balik. Betul tak perangai berok jantan macam perangai Ostaz Azizan.

    Pelajar-pelajar tu telah dibawa balik dengan selamat dan Kerajaan Pusat menawarkan untuk mengambil tanggung-jawab menghantar balik dengan perbelanjaan Kerajaan Pusat. Tapi Kerajaan Kedah nak tunjuk hebat, kononnya nak hantar sendiri. Tu pasai Kerajaan Negeri tak dak duit lah tuuu... bila disoal oleh anggota BN dalam Dewan Ostaz Azizan naik angin macam dia sergah Samad RTM kes banjir dulu. Ingat, dia kata "HAMPA TAK BUAT KERJA IKUT ISLAM".

    Disinilah amat terang bahawa Kerajaan Negeri Kedah tidak ikhlas membantu pelajar-pelajar Kedah balik ka Mesir untuk menyambung pelajaran mereka -- fisabilillah. Pertolongan itu satu zarrah pun pemimpin Kerajaan PR/PAS Kedah tak dapat pahala. Untung politik, itu rakyat Kedah timbang sendirilah.

     
  5. detguaq Says:
  6. hangkedee....SETUJU!

    Anon. Yang Kerajaan Pusat melalui DS Jamil Khir kata kalau KERAjaan Negeri tak sanggup, kerajaan pusat akan tanggung kos penghantaran semula pelajar ke Mesir dia tak sebut...ikhlaslah tu cara dia, buat kerja ikut islam...islam acuan cara dia lah tu.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ