SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Apabila Berkata Benar di Tuduh Berbohong.

Posted by Det Guaq9 Thursday, April 14, 2011



Poster ini di tampal di sebatang pokok di satu tempat dalam DUN Jeneri, Sik.  Tujuannya untuk men'candek' tindakan orang-orang yang asalnya dulu penyokong tegar mereka tetapi kini beralih angin menyokong UMNO.  Hairankan?  Jika orang UMNO tinggalkan parti kerana masuk pas di sebabkan pas menguasai sebahagaian besar kabinet negeri Kedah itu dapat kita fahami kerana mereka berpandangan pas perlu di hampiri kerana parti itu sedang menikmati kuasa politik sebenar sehingakan pkr yang tengah nazak aku dan dapig tersondol-sondol keseorangan di sini sehinggakan jawatan senator langsung tidak pernah di rasai oleh dapig Kedah.  Balik-balik berpusing berputar sekitar pasrael dan pee gay ar sahaja.  Tetapi apabila semakin ramai penyokong-penyokong mereka telah menyeberang ke kapal UMNO/BN tidakkah ini satu pendekatan yang anih?  Tetapi itulah yang terjadi saban hari.  Rupa-rupanya kuasa yang di nikmati sekarang ini menyerlahkan sikap sebenar pemimipin-pemimpin pasrael yang cukup gemar berselindung di balik jubah agama.  Sikap  itulah yang menyebabkan semakin ramai pengikut-pengikut pasrael sedar bahawa parti yang mereka anuti selama ini adalah lemah dan tidak langsung bermaya untuk menjadi pemerintah. Mereka hanya pandai menuding kesana kemari kononnya mereka bersih dan orang lain najis.  Banyak janji mereka terhadap orang mereka sendiri kebanyakannya tidak tertunai walaupun sambutan Kedah Sejahtera(Sengsara) sudah lama berakhir.


Poster ini telah di tampal di sebatang pokok setelah tersiarnya satu kisah dalam TV1, slot TITIK SENTUHAN.  Kisah Keli-K membuat ramai penganut pasrael seperti cacing kepanasan bila cerita sebenar di sebalik projek maggi mi itu di dedahkan dalam slot TV1 berkenaan.  orang yang di 'candek' itu sebenarnya pada satu ketika dulu cukup taat serta taksub dengan setiap gerakgeri pasrael.  Malah isterinya juga sentiasa bersedia secara sukarela untuk berkhidmat apabila diKERAH. Tiap kali pilihnaraya, isterri beliaulah yang taat menunggu dapur untuk memasak makanan dan minuman kepada kerbau-kerbau pasrael(kerbau adalah istilah Tuan Ibrahim kepada lembu-lembu pasrael semasa di Kerdau).

Beliau dahulunya adalah ketua Pemuda pasrael di satu tempat di dalam DUN Jeneri.  tetapi apabila beliau menceritakan perihal sebenar di sebalik keindahan palsu projek Keli-K, maka itulah risiko yang perlu di bayar apabila yang hak di dedahkan, kerana selama ini mereka hidup dengan candu kepalsuan yang di kongsi pada ceramah-ceramah pemimpin mereka.

Mari kita lihat dan mari aku tanya balik.

Kata pengikut pas:
1.  Pandai Berbohong(wajib)
**Itulah kriteria sebenar penganut pasrael.

2.  Kurang bergaul dengan masyarakat
**Bukankah sikap pulau-memulau adalah sinonim dengan penganut pasrael?

3.  Tidak tetap pendirian.
**Dulu berkawan dengan Cina HARAMMMM....sekarang boleh bercium mulut pulak!!!

4.  Muka tak tahu malu
**Tepat sungguh dengan peliwat pujaan penganut pasrael.  LELAKI OMEGA aka LELAKI XXX aka LELAKI Y memenuhi kriteria di atas!!!

5.  Malas Bekerja
**Wow!  Berpolitiking ala kedai kopi adalah kriteria penganut tegar pasrael!

Akhirnya seperti biasa, kaedah yang di pelajari dari MAHARAJA PENIPU dan dewataraya mereka cukup ramah untuk di amalkan oleh mereka.  Mesra sungguh dengan ilmu penipu yang mereka pelajari dan amalkan lalu seperti biasa mereka akan menuduh pihak yang tak sehakuan dengan tuduhan-tuduhan yang mereka sendiri juga amalkan.  Dari tulisan mengenai pengalaman ternyata kriteria-kriteria tiga yang teratas sebenarnya milik mereka, sikap mereka dan amalan mereka iaitu kerap menipu, songlap duit masjid, duit orangramai dan duit parti.  Dulu hangpa juga yang dok jerit sana-sini serata pentas serata ceramah kata parti hangpa parti maksum, masuk parti boleh masuk suurga, pengamut pasrael semua macam malaikat, parti lain penghuni neraka, takkanlah kriteria macam tupun ada dalam parti yang di jamin suurga?  Atau selagi berada di dalam pasrael, kesemua sikap-sikap berkenaan halal untuk amalan, tetapi menjadi sebaliknya apabila mufaraqah?

Tetapi perenggan dua yang akhir benar-benar menelanjangkan isi sebenar kesumat penganut pasrael.  kandungan 2 baris terakhir itu benar-benar mennujukkan tahap kedengkian setaraf GABAN.  Membela Pokka Hangguk dan mengusahakan kulat telinga kera adalah satu usaha sebagai hobi dan mencari nafkah.  Jadi tohmahan kononnya mereka yang tampil dalam Titik Sentuhan bukanlah malas, tetapi sebaliknya penganut pasrael yang sanggup membuang masa merekayasa poster itulah yang MALAS BEKERJA!

0 Responses to Apabila Berkata Benar di Tuduh Berbohong.

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ