SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Aku lama ka Hang yang lama???

Posted by Det Guaq9 Friday, April 8, 2011


Nampaknya isu yang paling popular di mainkan oleh pembangkang ialah LAMA.  Depa kata Taib Mahmd dah lama dah dalam politik. Dah hampir 40 tahun dalam politik termasuk 38 tahun sebagai Ahli parliemen.  Tapi mereka lupa yang Taib mahmud bukannya dapat bertahan seperti mana juga mereka dapat bertahan tanpa seokongan pengundi, bezanya ada yang seperti kaum nimad untuk mencari sokongan.  Ada yang sentiasa perlu berpindah randah asal dapat terus makan elaun sebagai yang berhormat.  Nak buat kerja lain tambah-tambah kerja yang berat depa malas dan tak mahu kotor.  jadi masuklah aktif dalam politik dan sanggup pula bermain segala kotoran untuk menjahanamkan kebersihan politik.  Siapa kata politik kotor.  Pernah dengan ungkapan ini?

Tetapi sedarkah kita yang sentiasa menyanyikan ungkapan taib sudah lama, taib sudah lama juga adalah mereka yang begitu lama dalam politik.  Jumlah jam penerbangan politik mereka juga bukannya baru. Ada yanbg menjangkau lebih dari 30 tahun.  jadi apa bezanya?  Bezanya mereka ada yang tidak berjaya, tidak begitu berjaya dan berjaya sikit-sikit sahaja dalam politik.  Bolehlah sekadar ingin terus di kenali oleh penyokong san sikit sini sikit.

Oleh kerana yang dok berkaraoke serata pentas itu juga adalah veteran-veteran politik dan ada yang dah sampai ke tahap nyanyuk, tetapi tuduh orang lain yang nyanyuk, macam pencuri,dia yang curi tapi tunjuk orang lain yang mencuri, maka mari kita pakat-pakat korek korek korek sejarah mereka dalam politik sebagai perbandingan.

Yang pertama ialah N.ajis sendiri.  Jika di ikutkan dia sudah 40 tahun berada dalam politik semenjak 1967 lagi.  Jadi ,mengapa perlu pertikaikan ke 'veternan' Taib kalau sendiripun dah 40 tahun labih dalam politik?  Beliau juga sudah lama berakar sebaagi MUSBAHLOL PASrael.

Karpal Singh pula?  Beliau juga sudah 41 tahun dalam politik.  Beebrapa kali berpindah randah semasa pilihanraya untuk terus menyambung nyawa dalam karier politiknya.  Apakah orang macam karpal Singh ini kita tidak boleh kategorikan sebagai nyanyuk?  Tidakkah pada satu ketika dia beriya-iya di dalam parlimen menyerang dan menghina Anwar Ibrahim  sebagai peliwat? lupakah ungkapan popular beliau "ENOUGH IS ENOUGH.  Anwar Ibrahim harus BERTOBAT"!!!  Adakah Anwar sudah bertobat atau terus ber TAU BUAT???  Ini pula adalah mursyidul am DAPig.

Selepas kita melayari sejarah karpal, kita kembali menyelusuri galur Hadi Bawang dalam politik. Inilah mulut busuk bawang putih yang kata BN Nyanuk.  Mari kita tengok landasan rekod politik bawang ni.  Aktif sejak 1964. Ini bermakna sudah 47 tahun beb....47 tahun dalam politik...kalau perempuan, dah ada yang menopause atau putus haid.  Orang putus haid ni selalunya pelupa.  misalnya dulu dia kata haram berkawan dengan kapir.  la ni di dok cium mulut dengan kapir.  Sapa NYANYUK?  Tak jadi kerajaan sibuk melalak pasla HUDUD.jadi MB dia kata HUDUD hanya 0.0000000000000000000000000000000000000001% sahaja keutamaannya dalam islam. 

Jauh kita melilau melihat hadi bawang kita balik keseghon DAPig. kali ini kita tengok bekas sextuausaha arrogant nya iaitu lim kid siang yang kini menjadi Pengerusi DAPig.  Siapa tahu di mana dia dilahirkan?  Apa yang ada dalam wiki hanya berkisar mengenai kisah politiknya namun tarikh sebeenar dia katif dalam politik tidak di sertakan.  Mungkin sejarah PAP bersam beliau sengaja hendak di sembunyikan dari pengetahuan rakyat maka kisah dalam DAPig sahaja yang tercatit, iaitu sejak 1966 sudahpun menjawat sextuausaha arrogant sehingga tahun 1999 iaitu selama 33 tahun....lama tu woi1  lepas tu berapa lama pulak dia dalam politik?  Tak tahu tahun bila dia mula berpolitaik, tetapi tentunya lebih dari 45 tahun atau mungkin juga lebih dari 50 tahun!  Nyanyuk beb.....  Dia nilah nomad politik yang sentiasa berpindah randah menyambung nyawa politiknya.

Sebenarnya kalau kita nak lihat dalam DAPig dan PASrael ni tidak kurang pemimpin-pemimpin mereka yang sudah di tahap menopause tetapi tetap terhegeh-hegeh mengemis pengaruh dalam politik.  malah untuk mengalih pandangan, mereka akan menuding orang itu tua, orang ini lama, orang itu nyanyuk, orang ini pelupa padahal sifat-sifat ini juga sudah membebani mereka bertahun-tahun lamanya.

Lainlah Anwar.....dia ANUgerah tuhan...kah kah kah...kak jijah kak jijah....

4 Responses to Aku lama ka Hang yang lama???

  1. yusaini_yn Says:
  2. ini lagi satu melayu lanchow!!!!!!!!!!!!!!1

    dulu sekolah ulu kodiang mana ya malaooooooooooooon???

    nik ajis berapa ringgit duit dia sebat?
    berapa bungallow dia buat?

    pehin kepala bana tuh berapa billion dia sebat???
    berapa byk istana dia punya?

    ya ampoooooooooooooooooonnnn!
    jangan jadi melayu kepala bana!

     
  3. Pakteh Says:
  4. isunya...SAPA LAMA....
    bab sebat duit tu...hang pas kaa hang umno kaaa..hang dap kaaa...hang pkr kaaa...semua sama jaaa.

    Ini masalah pengikut totok.....isunya SAPA LAMA???....
    dia pusing sapa makan duit?.......betoi2 meraban....

     
  5. Anonymous Says:
  6. bangang tak baca betul2 artikel gitu la...orang cerita pasal sapa lama dia boleh pooosingh ke lain

     
  7. Anonymous Says:
  8. mcm tu la hujah2 org mencari kemenangan. bkn mencari kebenaran..spin jgn x spin..hikhik

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ