SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MUKHRIZ dah mulakan PALUAN!!!

Posted by Detguaq Monday, March 14, 2011

Mukriz Dedah Temberang Besar Pas. Azizan Pula Di Tipu Orang Sendiri.


Oleh: HHalem

Temberang Pas Terhadap Rakyat Kedah
Pengerusi Jawatankuasa Penerangan dan Pembangunan Usahawan Negeri Kedah (Pas), Abdul Ghani Ahmad berkata sehingga Julai tahun lepas, sebanyak 80.7 peratus daripada manifesto yang mempunyai 57 perkara yang disenaraikan dalam manifesto PRU 12 berjaya mencapai matlamatnya.

Daripada 57 perkara tersebut, beliau berkata 46 daripadanya telah dilaksanakan dan 11 perkara lagi atau 19.3 peratus masih dalam peringkat kajian merangkumi bidang pentadbiran, pertanian, pembangunan Insan, hal ehwal Islam, hal ehwal wanita, sukan dan rekreasi serta pihak berkuasa tempatan.

Mukriz Meminta Bukti Kukuh Apa Yang Di Temberangkan.
Kerajaan PAS Kedah perlu mengemukakan bukti yang sahih kepada rakyat mengenai kejayaannya menyelesaikan serta melaksanakan 80 peratus janji-janji dalam manifesto pilihan raya umum (PRU) ke-12 lalu.

Mukriz berkata, “Kita mahu kerajaan PAS mengambil peluang mengemukakan bukti yang benar dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) April depan bagi menjelaskan secara terperinci kepada rakyat secara keseluruhan apa yang mereka maksudkan kejayaan 80 peratus itu.

Ia tidak cukup dengan sekadar cakap-cakap sahaja kerana rakyat jauh lebih bijak,”

Bukti Yang Pas ‘Mengambil Nama’ Dan Kaki Temberang.
“Dua tahun pertama selepas PRU ke-12, satu kenyataan telah dibuat oleh kerajaan negeri bahawa pembangunan di Kedah diambil alih oleh kerajaan pusat ekoran kerajaan negeri tak mampu untuk menguruskannya.

“Jadi tidak mungkin dalam tempoh setahun sejak mereka mengambil alih Kedah 80 peratus manifesto yang mereka janjikan pula dah siap…Saya hairan di mana datangnya projek-projek dan pelaksanaan dalam manifesto yang mereka janjikan sedangkan ia dilaksanakan oleh kerajaan pusat,” kata Mukhriz.

Cerita Sebenar Apa Yang Berlaku Oleh Mukriz
Mengenai pelaburan asing di negeri ini, beliau berkata semuanya atas usaha kerajaan pusat di bawah Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri tanpa ada sebarang pilih kasih terhadap negeri-negeri di bawah pemerintahan pakatan pembangkang.

“Kita tak pernah beritahu kepada pelabur supaya melabur di negeri-negeri di bawah pemerintahan Barisan Nasional sahaja…walaupun Kedah diambil alih oleh kerajaan PAS, kita tidak sesekali melakukan sesuatu untuk menjejaskan keputusan syarikat melabur di sini,” kata beliau.

Penulis Berpendapat
Kita tunggu dan lihat pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) April ini samada Pas dapat memberi fakta-fakta dan data-data kukuh terhadap pencapaian mereka. Jika Pas berani mengeluarkan dakwaan bahawa peratus pencapian adalah 80.7, sehingga ‘one decimal places’ maka sudah tentu  angka yang perolehi mempunyai perkiraan.

Kita tunggu dan lihat data-data pada April ini. Azizan ‘tak-tau-pa-pa’ mesti telah ditipu oleh orang beliau sendiri.

“Pas alang-alang nak temberang, biar tipu habis-habisan”

0 Responses to MUKHRIZ dah mulakan PALUAN!!!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ