SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Nak Jawab Macam Mana?

Posted by detguaq8 Thursday, February 10, 2011


Bila seorang pensyarah yang juga kawan aku bertanya:

"Musim2 Kenduri ni hang kena bagi tau kat puak-puak bulan, di Mesir ada ka makan-minum melimpah-ruah macam di Malaysia?  5, 6 majlis dalam 1hari! * Aku biasa hadiri sehingga 20 kenduri dalam sehari!!!


*Dia sms pertanyaan tu semasa dalam cuti panjang Gong Xi Fa Cai yang baru saja berakhir
**Puak-puak bulan ialah ahli-ahli parti politik pasrael.


***Tindakan Operasi Piramid membuktikan slogan 1Malaysia Rakyat di dahulukan.....
Manakala pembangkang seperti biasalah slogan mereka...

1Tempurung: Politik di dahulukan,Air liur di utamakan!

6 Responses to Nak Jawab Macam Mana?

  1. Dot Says:
  2. dah pesen depa! puak2 yg tak pernah gheti berterima kasih kpd tangan yg memberi. bagi depa, tangan depa yg menadah lebih mulia walaupun depa tak henti2 kata apa saja yg kerajaan dapat hasilnya adalah haram. dasar penjilat pungkoq!

    dah pesen depa! makanan penuh mulut dok bergebang masa makan free pun tak mau mengaku rezeki di negara ni begitu mewah, begitu melimpah ruah hingga kata kalu puak2 darfur nu tengok, mesti teghiyak gila!

    dah pesen depa! makanan penuh mulut pun masih nak mencarut maki hamun kerajaan kata ramai yg hidup susah. jenih tak sedaq kedighi!

    sedangkan kalu nak keluar dari kepompong kemiskinan banyak cara yg kerajaan sediakan. ikut nak pilih hak mana. amanah ikhtiar ada, baitulmal ada, tabung tu, tabung ni ada. jabatan2 kerajaan yg bagi bantuan benih sayoq, buah, ikan & mcm2 yg depa boleh mohon. kalu layak, free lagi...pandai2la berusaha...

     
  3. non ulu sik Says:
  4. Negara kita ini.Kaya pun ada.Miskin pun ada.Yang kaya ialah golongan atasan teruatamanya orang ada kuasa.Yang bawah tetap tetap susah.Yang miskin dapatlah kain pelekat,gula ,beras,duit RM 50.Projek mereka sapu.Mereka guna kereta mewah.Orang bawah guna motosikal burok.Rakyat jadi alat untok orang tertentu dapat kuasa untok kepentingan mereka.Dalam kampung masih ramai orang terlalu miskin.Harga getah naik pun kebun getah bukan mereka punya.Begitu juga kelapa sawit.Harga barang naik naik melambung tinggi.Rakyat menderita dan menangis bila dengar harga barang naik.Mereka bukan mau rumah batu,Mereka mau kelesaan hidup.Pejuang melayu hanya jaga perut sendiri sahaja.Dalam kampong banyak lagi rumah robek.Cuba kita semua masuk setiap kampung.Yang senang lenang siapa dia.Keadilan sosial dan agihan kekayaan negera negara belum adil.Bila nak undi baru lah kelam kabut cari orang miskin.Waktu tak mau undi mereka pilih kasih bila beri bantuan.Kesian pada orang miskin.

     
  5. Pakteh Says:
  6. Non Ulu Sik:

    harga sekerap n kelapa sawit memang naik....sayang bukan depa punya tapi ORANG LAIN punya..pasai apa??
    pasai yang miskin tadi ni kelabu mata dengan wang ringgit. Sanggup juai tanah n jadi kuli/hamba ditanah yang asainya milik sendiri. Juai bendang di Jeneri n sanggup gheja taboq baja dibendang tersebut. Memang akan miskin dan susah sampai bila-bila kalau sikap xmo berubah.

     
  7. Taming Sari Says:
  8. Sdr pakteh.kenal pasti... yg jual tanah macam pakteh kata tu orang PAS ke orang UMNO.Atau pun orang PKR.Lepas jual duit licin.Hidup miskin salah BN dan UMNO.

     
  9. Waja Lancer Says:
  10. good article

     
  11. detguaq Says:
  12. Pak teh, non ulu Sik adalah spisis yang ada duit untuk minum kopi sambil-sambil berlakon sebagai ahli politik kedai kopi. Apa yang dia faham mengenai kemiskinan dalam skop di Malaysia? Apa yang beliau dapat bezakan punca kemiskinan di malaysia berbanding kemiskinan di negara-negara afrika, Kalau di Afrika bolehlah kita katakan keadaan, tetapi di malaysia ini pula apa yang kita boleh rungkaikan mengenai keadaan? ATAU LEBIH KEPADA SIKAP DIRI SENDIRI? SIKAP SETAKAT ADA DUIT UNTUK MELEPAK DI KEDAI KOPI SAMBIL MENJADI POLITIKUS PEERBAIKI LABU?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ