SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Hari Penamaan Calon di N 28

Posted by Det Guaq9 Monday, February 28, 2011





Hari ni aku dapat merebut peluang untuk berada dalam ruang kompleks pejabat daerah Temerloh di mana pengumuman mengenai calon-calon untuk PRK N28 di adakan, iaitu di Dewan Tun Abdul Razak.  Aku tiba awal dan berkumpul di Stadium Perbandaran Temerloh yang tidak jauh dari kompleks pejabat daerah Temerloh.



Setelah menunggu untuk berhimpun kumpulan penyokong-penyokong dan calon dengan di iringi oleh Timbalan Pengerusi Barisan nasional merangkap Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin bergerak ke tempat pendaftaran dan pengumuman nama-nama calon yang jaraknya kira-kira 888 meter dari tempat kami berkumpul.









Suasana meriah tetapi tenang ketika menuju ketempat penamaan.  Aku bernasib baik kerana dapat masuk kedalam perkarangan kompleks dan dapat mengambil beberapa gambar yang pada fikiran aku menarik untuk aku paparkan sebagai santapan mata dan kalbu.
Whaaa....wa punya mulut lagi luas NGANGA maa...
Ada bau babi ka?







Dapat aku rasakan bahawa kali ini pihak pakatan reput semakin mereput bilamana bendera-bendera parti-parti yang bersekedudukan secara haram dengan pasrael semakin kurang dan jauh dari bersemangat tidak seperti ketika mula-mula selepas PRU ke12 yang lepas.  Jika di ukur dengan kebanjiran penjilat dan pencacai pakatan reput yang terus bersekedudukan, nyata kehadiran mereka kali ini cukup kendur dari segi nombor dan semangat.






Kalau dalam pengedaran dadah, wanita di jadikan KALDAI
DADAH, maka dalam politik, kanak-kanak di jadikan KALDAI POLITIK
oleh pembangkang taksub pasrael.  Atas dan bawah adalah wajah-wajah 
yang didik untuk menjadi militan yang pada mulanya bergolek
di atas jalan dan kemungkinnya akan tergolek bila menjadi
pengebom berani mati.



Laungan reformasi oleh seorang MAT PET nampaknya begitu jauh lari nada suaranya.  Pitchingnya langsung melalut







Long Nan jadi drebar TS Muhyiddin pula...
 Alahai chauffeur ....sesekali dapat juga rasa duduk di belakang!
he he he....Senyum besar lah ko hari ni!

2 Responses to Hari Penamaan Calon di N 28

  1. Non ulu Sik Says:
  2. Aku pun ada juga disana.Dua hari lebih awal aku dah sampai.Adik beradik sebelah emak aku ada kat Felda Jengka 25.BN pasti menang seperti dulu juga.Felda banyak merubah orang melayu termasuk adi beradik aku. dari Yan.PAS memang khianat pada bangsa Melayu yg bertopengkan Islam.Calon BN/UMNO pun hebat ada Izajah dari Mesir Al Azhar.Memang tepat pilihan Dato Najib pada calon ini.Hebat calon ini.PAS menharapkan BN pilih calon SPM atau SRP.Tapi lebih tinggi.Oleh untok PRU 13 nanti Dato Najib perlu tampilkan calon yg mempunyai pelajaran tinggi .Calon SPM tak payah lah.Dalam PAS pun ramai profesional yg lupa daratan.UMNO pun satu cerdik pandai di pinggirkan.Itulah jadi nya.Insya Allah BN menang selesa.

     
  3. detguaq Says:
  4. Non, tahniahlah pasal ada di sana lebih awal. Bab calon dan pendidikan itu tak dapat di nafikan, tetapi komuniti kawasan setempat juga adalah satu faktor yang memberi kesan. Dengan memukalkan satu pendekatabn sebagai sebagai kata pemutus tentunya tidak memberi keputusan terbaik secara menyeluruh. Sebenarnya bukan semua yang tidak mempunyai sijil ikhtisas yang tinggi tidak pandai, tetapi kemungkinannya adalah kepada peluang. Tidak semua mendapat peluang yang sama rata, ada yang berpeluang untuk pergi lebih jauh dalam akademik, mungkin hanya sekarat jalan, malah ada yang langsung tidak berpeluang. Biarlah yang semakin tinggi ilmu ikhtisas itu menjadi padi. Kerana sijil bukannya passport untuk menjadi riak.

    Dan adalah tidak wajar untuk merumuskan UMNO meminggirkan cerdik -pandai. Tetapi ada ketikanya ahli-ahli dan rakyat melihat perlunya ada calon atau wakil mereka yang sanggup bekerja kuat walaupun hanya memiliki sijil yang asas dalam akademik, tetapi mempunyai kesungguhan dalam bekerja untuk rakyat dan dalam masa yang sama pula mematangkan diri dalam perjalanan politik. Aku nampak ada kawasan-kawasan yang tertentu, 'endurance' dalam politik menjadi kriteria, berbanding kawasan-kawasan metropolitan yang majoriti rakyatnya mahukan yang sebaliknya.

    Bila DS Najib kata mahukan winnable candidate, aku tahu memang iutu yang dia maksudkan.

    Aku walau mempunyai 'tertiary education' tahu dan akur akan ukuran dalaman diri dalam politik, lalu memilih untuk membantu parti sebagai orang yang membantu, aku tak mampu untuk menjadi pemimpin politik, tetapi aku rasa ada sedikit kemampuan untuk membantu parti dan pemimpin UMNO yabg menunjukkan komitmen yang tinggi dalam mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap UMNO, maka itulah yang aku lakukan. Khairi Jamaludinpun hebat mengusung dan menjuak oxfordiannya...tapi kemana dibawanya UMNO? Hancurrrrr beb!!!!!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ