SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Satu lagi Kubu Kebal PASrael Sudah Tembus!!!

Posted by detguaq8 Thursday, January 20, 2011

Walaupun rimbunan buluh ini hijau menghiasi laman, 
tetapi hati beliau sekeluarga sudah tidak hijau lagi...

Semakin hari semakin ramai rakyat Kedah baik yang menjadi ahLIPAS mahupun yang tidak berparti yang tersilap membuat percaturan semasa PRU yang lepas kini mulai sedar sepenuhnya kesilapan mereka ketika menggunakan kuasa rakyat tempohari.  Mereka cukup-cukup kecewa dengan apa yang terhidang di hadapan mata bilamana pasrael dan sekutu-sekutunya hanyalah pakar menjadi KERAJAAN PENTAS CERAMAH SEKANGKANG KERA.  Mereka telah gagal menjadi kerajaan sebenar walaupun sudah 3 tahun berada di situ atas kuasa rakyat.  Dan kini rakyat Kedah rata-ratanya sudah tidak sabar untuk menunggu PRU yang ke 13 bagi membuat pembetulan kepada kesilapan semasa PRU12.
 Minat beliau kepada lanskap membuatkan sentuhannya
walau ringkas tapi tampak segar!
Kreativiti dalam senitaman.

Dan PRU ke 13 nanti adalah medan untuk Barisan Nasional juga mematahkan dakyah dan persepsi negatif serta memperbaiki kesilapan yang ada.  Mandat baru kepada Barisan Nasional yang kini di pimpin oleh pemimpin dinamis, Dato' Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak oleh rakyat nanti adalah 'senario' bernafas baru politik Malaysia di mana kedua-dua pihak iaitu rakyat dan kerajaan masing-masing membuat koreksi yang sewajarnya.
Kalau dulu lambang ini mustahil bukan sahaja untuk  terhampar 
di dalam rumah, malah di muka masuk kampungpun berpuluh
tahun tidak pernah di kibar, kini lambang ini akan mengIMBANGI
hidup mereka yang lebih terjamin.

Hari ini sekali lagi rakyat memberi isyarat positif kepada UMNO dan Barisan Nasional apabila sekali lagi satu kubu kebal pasrael di sik berjaya di tembusi oleh UMNO.  Bilangan yang cukup ramai telah memberi pengakuan bahawa mereka akan memberi sokongan kepada UMNO di Sik semasa mengundi pada PRU yang ke 13 nanti.  Semalam dua orang lagi pemimpin golongan muda dalam pasrael Sik bersama-sama pengikutnya telah membuat perjanjian itu di depan beberapa pemimpin UMNO Sik termasuk Ketua Bahagian UMNO Sik yang aku dengar sendiri.  Buat masa ini biarlah aku rahsiakan lokasinya, tetapi aku sertakan gambar-gambar yang mungkin jika orang-orang tempatan melihat tahu di manakah lokasi yang aku maksudkan.  Cuma sebagai bayangan bolehlah aku katakan yang lokasinya berhampiran dengan BBJ dan Bt 5 Sik.
Memerang ini sungguh jinak, walaupun sudah di kembalikan ke alam semulajadinya, tetapi akhirnya ia memilih untuk kembali ke rumah ini.  Dan hati tuannya juga telah jinak kepada perjuangan sebenar di dalam UMNO!

Mereka cukup kecewa dengan janji-janji dewa serta harapan tahap kayangan yang sesungguhnya secara realiti amat payah sekali di laksanakan termasuklah janji-janji lemak manis manifesto oleh pasrael pada PRU yang lepas.  maka tidak hairanlah mengapa kita boleh dengar bahawa mereka cukup takut untuk menghadapi PRU yang ke 13 dengan kemungkinan tidak akan mengadakan pilihanraya serentak.

Malah dari dialog yang diadakan mereka memaklumkan bahawa ramai lagi AHlipas akan meninggalkan kubu mereka untuk memulangkan kepercayaan dan kuas rakyat kepada UMNO di Sik khasnya dan Barisan Nasional di Kedah dan Malaysia. 

5 Responses to Satu lagi Kubu Kebal PASrael Sudah Tembus!!!

  1. lie soh Says:
  2. Dengar kata PAS janji jersi bola je...

     
  3. Anonymous Says:
  4. Salam

    Lie Soh...janji tinggal janji...JANJI DALAM MANIFESTO dulupun tak terlaksana lagi!

     
  5. non ulu sik Says:
  6. Dengak kata undi pos dah tinggal sikit di Belantik....kalut juga nampak.

     
  7. Anonymous Says:
  8. keluaq dari pasrael masuk umno apco, israel jugak, baik aku undi parti cap kapak ajelah

     
  9. detguaq Says:
  10. non,

    undi pos walau tinggal sedikit, tetapi takkan nak tunggu jadi abu? Aku yakin dengan usaha ADUN Belantek yang bukan sahaja kerap berada di kawasan, malah aetiap khidmatnya cuba mengambilkira gerakerja yang menyentuh terus akar umbi dan rakyat di DUN Belantek. namun atas keupayaan sebagai manusia biasa dan bukannya seperti superhero dalam komik dan wayang, tentunya kudrat terhad beliau telahpun beliau kerah sehabis habisan untuk bukan sahaja rakyat di DUN belantek, malah seluruh Parlimen Sik yang merangkumi empat Mukim yang cukup luas.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ