SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Kamera Cap Ayam, Kereta Cap Ayam, Henpon pun Cap Ayam.

Posted by detguaq8 Tuesday, January 25, 2011

Semalam @ Kemarin aku ke Alor Setar untuk mengambil emak aku yang dah sebulan  duduk di rumah kak aku kerana indon maid yang dok teman dia lari ikut bangla!  Cis, gila jantan rupanya.  Tak beli henpon, katanya nak talipon sedara mara dia jadi susah dan dia tak mau menyusahkan aku kalau pakai talipon rumah.  Nanti bil talipon rumah melambung dia juga di persalahkan katanya.  Inilah yang dikatakan tak kenang dek untung.

Manakan tidak, berbanding dengan maid-maid yang sebelum ini, semua mereka sama sahaja dari segi tugasnya, cukup mudah, kerana emak aku bukannya sakit, tetapi hanya perlukan peneman ketika di rumah pesaka kami.  jadi kerjanya cukup ringan kerana emak aku lebih suka untuk terus tinggal di rumah pesaka berkenaan berbanding tinggal bersama-sama anak-anak dabn maid berkenaan hanya lebih sebagai peneman.  Hampir semua maid indonesia yang telah kami ambil, datangnya kurus tak berlemak, tetapi bila ndak balik indon, semuanya dah jadi ayam daging.

Tetapi nasib malang sekali lagi terjadi bila maid kali ini juga buat perangai seperti maid yang sebelum maid yang baru habis kontrak.  No 1 XOK, no. 2 Ok, no. 3 XOK, no.4 OK.....Tetapi dari semua maid-maid ini emak aku masih terkenangkan Misna....maid yang melayan emak aku lebih dari emak dia dan kaka-kaka akupun tak boleh tanding cara dia melayan mak aku...

Misna....bangun pagi dia yang mandikan ibu aku, sembahyang bersama-sama, mengaji bersama-sama.  Lepas memandikan emak aku, akan di bedak pipi emak yang dah kendur itu lalu di ciunm kedua-dua pipi setiap kali selepas mandi...Makan minum emak aku TIP-TOP!  Cepat belajar resipi kesukaan ibu aku.  Dan aku pula ajar dia dari Zero pasal komputer sampai dia boleh manage CC yang aku usahakan ketika itu....Silap aku juga, bila dah pandai komputer dan internet, dia dok rajin chat dengan mamat-mamat indon di Indonesia dan akhirnya sangkut hati dengan satu mamat askar di Acheh.  Cukup kontrak diatak mau sambung sebab mamat askar tu dah tunggu dia di negara asalnya....Itulah satu-satunya yang terbaik!

Yang akhir ni...palinh hampeh, walaupun kerja menemani emak aku adalah kerja termudah berbanding bekerja dengan majikan mata sepet, tetapi nampaknya sikap sesetenbgah manusia semamngnya hendakkan yang lebih mudah walaupun sudah dapat kerja yang mudah.  Kerana rumah pesaka kami tidak berapa besar, selalunya dalam pukul 10 pagi depa dah boleh lepak depan TV untuk enjoy sinetron, tengahari boleh 'membadak' dan malam boleh titon awwal, sebab mak kau selepas Isya' selalunya dah bum! Semuga aku dapat cari ganti kepada maid yang dah cha alip but ikut Abangla dengan segera dan semuga yang datang kali ini seperti misna.....

Eh eh, kembali ke cerita sebenar aku setelah sedikit melencong.  Aku selalunya jarang meninggalkan kamera aku kalau nak kemana-mana.  manalah tahu terserempak dengan sesuatu yang di luar dari kebiasaan.  Aku sebenarnya lupa yang LtDL baru sahaja bermula dan kelmarin, LtDL melalui Jelapang Padi.  Semasa aku memulakan perjalanan dari rumah, aku agak kehairanan melihat ramai anggota-anggota polis kehulu-kehilir di sepanjang perjalanan.  tetapi apabila beberapa biji van pregio berselisih dengan aku ketika di Gurun barulah aku teringat akan LtDL tu.  Geramnya AKUUU!!!!

Dan aku teruskan juga perjalanan untuk mengambil emak aku di Alor Setar dan bawa duduk dengan aku di rumah sempit aku sambil menelah-neah di manakah yang akan berlaku pertembungan dengan pelumba-pelumba LtDL tersebut.  Dan akhirnya ketika hampir hendak sampai kedestinasi aku di jalan pegawai, ketika itulah aku bertembung dengan mereka.  Akhirnya dapatlah aku merakamkan gambar-0gambar yang tak berpa jelas menggunakan kamera dari henpon cap ayam aku!....HOPE U ALL ENJOY THE PICTURES THAT TAKEN BY MY CHOKIA....bukan noKIA!

 Aku terpaksa ketepi ketika di Batu 15 Padang Lumat
kerana van-van pasukan sedang melaui jalan persekutuan ini.



 Kanak-kana pelajar Sekolah ini sedang riang menunggu ketibaan
pelumba-pelumba berkenaan.  Aku cukup terhibur setiap kali mereka 
bersorak baik kepada polis trafik mahupun kepada kereta-kereta
yang lalu lalang di hadapan mereka...WHOOOOO!


 Rider ini melambai, anak-anak menjerit-jerit kegirangan!

 WAJA, EXORA, PERDANA....gagah dan membanggakan!!!






 Dua pelumba yang terkehadapan.


 PLOTON...bukan PROTON...

4 Responses to Kamera Cap Ayam, Kereta Cap Ayam, Henpon pun Cap Ayam.

  1. Pakteh Says:
  2. Tahniah kepada pelumba Malaysia yang mampu menandingi pelumba luar setakat hari ke dua. Hebat team Terengganu.....tahniah.

     
  3. Anonymous Says:
  4. Jgn parti cop ayam udah det

     
  5. mat onah Says:
  6. Penunggang yang last sekali tu nampak macam mat sabu je pun.

     
  7. detguaq Says:
  8. Pak Teh, semangat sukan rakyat Malaysia semakin meningkat....semangat pembangkang?

    GMC, parti pembangkang;ah yang tengah di down grade oleh pemimpin mereka sendiri.

    Mat Onah, Mat sabu hanya pandai kayuh bini orang!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ