SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Atas Menggiurkan....Bawah Lagi Berahi!!!

Posted by DetGuaq6 Tuesday, January 4, 2011

Nasrudin tawar Khairy masuk PAS

Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 3 Jan: "Marilah bersama saya dan rakan - rakan Dewan Pemuda PAS untuk menyertai perjuangan Islam," kata Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi kepada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin.

Kenyataan Nasrudin ini dibuat ekoran kenyataan Khairy yang menyatakan hasrat untuk berundur dari pentas politik dan tidak lagi bersedia untuk mempertahankan kerusi Parlimen  Rembau yang beliau wakili sekarang.

"Saya mengajak Khairy mempelopori gerakan anak muda yang bangkit seimbang antara tuntutan Amal Islami dengan keperluan Transformasi Politik dalam negara kita," kata Nasrudin.

Bagi Nasrudin, Umno di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib jelas tidak mahu menghargai malah tidak menghormati Khairy Jamaludin yang dipilih sebagai pemimpin Pergerakan Pemuda Umno sebaliknya mengambil Datuk Razali orang no 2 dalam Pergerakan Pemuda Umno ke jawatan Timbalan Menteri.

Seterusnya di sini .

###################################################################################
Komen dari Che Wan dalam myKMU


Masih ada yang sayang rupanya kepada Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin yang merangkap Ahli Parlimen Rembau ini rupanya. Peliknya, yang sayang itu bukan dari kalangan pemuda UMNO tetapi diluahkan sendiri oleh Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi.
Hari ini, Nasrudin dengan tanpa berselinding mempelawa Khairy menyertai Pemuda PAS jika dirasakan dirinya tak lagi sesuai berada didalam UMNO. Nasrudin juga meminta Khairy menyertai PAS bagi meneruskan perjuangan Islam demi negara dan bukan hanya sekadar untuk berpolitik sahaja.
Pelawaan Ketua Pemuda PAS ini berikutan kenyataan Khairy yang menyatakan hasrat untuk berundur dari pentas politik dan tidak lagi bersedia untuk mempertahankan kerusi Parlimen Rembau yang diwakilinya sekarang.
Nasrudin juga menyifatkan Khairy sebagai seorang yang amat berpotensi dan juga mempunyai kualiti kepimpinan yang baik khususnya didalam mendekati generasi muda. Persoalannya, kenapa kini baru Ketua Pemuda PAS ini mahu mengiktiraf potensi yang ada pada Khairy? Sebelum ini, macam-macam tohmahan yang dileparkan kepada Ketua pemuda UMNO ini.
Bagi ramai pemerhati politik, Nasrudin bukan saja wajar mempelawa Khairy masuk PAS. Jika dia benar-benar ikhlas dengan kenyataannya, Nasrudin perlu juga menawarkan jawatan Ketua Pemuda PAS sekali kepada Khairy. Adakah Nasrudin sanggup berbuat demikian?
Ini kerana, jika hendak dibandingkan potensi Khairy dengan Nasrudin sebagai Ketua Pemuda parti masing-masing, Khairy dilihat jauh lebih baik dan berkualiti kepimpinannya dari Nasrudin didalam PAS. Lagipun Khairy jauh lebih berpendidikan jika hendak diukur dengan semua pemimpin Pemuda PAS.
Dan jika Khairy dipelawa masuk sebagai ahli biasa didalam Pemuda PAS, bukankah sama saja seperti dia didalam UMNO sekarang? Tetapi sekurang-kurangnya, didalam UMNO dia mempunyai jawatan Ketua Pemuda, apakah jawatan yang mampu ditawarkan oleh Nasrudin jika Khairy masuk PAS?
Lagi satu, Nasrudin membidas DS Najib kerana tidak memberikan sebarang jawatan kepada Khairy didalam barisan kabinet. Apa pula yang mampu PAS tawarkan kepada Khairy jika Ketua Pemuda UMNO ini menyertai PAS? Adakah Khairy akan dilantik menjadi Pesuruhjaya PAS N.Sembilan?
Sebenarnya Nasrudin tak perlu untuk sibuk-sibuk sama ada Khairy nak keluar UMNO ataupun tidak. Rasanya lebih penting Nasrudin tumpukan bagaimana nak menyelamatkan PAS daripada terus karam kerana hubungan sumbang mereka bersama DAP dan PKR.
Ramai pemimpin-pemimpin PAS sendiri telah mengakui bahawa sokongan melayu kepada parti tersebut makin merosot ekoran tindakan DAP dan PKR didalam gabungan Pakatan Rakyat. Malah Nizar yang begitu akrab dengan DAP di Perak juga mengakui perkara ini.
Sepatutnya inilah yang perlu ditangani oleh Nasrudin. Dan satu perkara yang perlu Nasrudin tahu, jika Khairy ditakdirkan memilih PAS sebagai medium politiknya selepas dia keluar dari UMNO, PAS akan berhadapan dengan masalah yang lebih besar lagi berkenaan sokongan orang melayu khususnya generasi muda mereka.
Inilah yang dihadapi oleh UMNO sekarang jika Nasrudin meneliti perkara ini dengan lebih mendalam!

0 Responses to Atas Menggiurkan....Bawah Lagi Berahi!!!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ