SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Aku Tahu, Pendokong Gelombang Merah Kedah Turut Berbangga.

Posted by detguaq8 Friday, January 7, 2011


Semalam bila 100 orang ahlipas di Bandar Hilr telah serahkan borang untuk sertai UMNO, maka tidak dapat tidak tindakan meroyan secara spontan sudah kelihatan secara jelas ketika program itu sedang berlangsung.  Manakan tidak?  ketika pemimpin-pemimpin UMNO berucap di bawah khemah di perkarangan rumah Rashidi Sulaiman, bekas aktivis pasrael yang memberitahu bahawa sejak lahir dia adalah ahlipas yang lebih mesra di kapung dengan nama panggilan KI, kedengaran suara alunan Al-Qur'an di mainkan dari pondok berdekatan dengan sungguh kuat.  Apakah ini tandanya mereka juga turut meraikan penyertaan ini dan sedang berkira-kira serta mencongak hari untuk turut menyertai rakan mereka yang telahpun membuat keputusan TEPAT ini?


Tetapi apabila ada ANONPONEN memberi komen yang aku rasa bukannyapun dari kalangan pendokong UMNO sebaliknya ahli pembangkang yang cuba menyarung jersi tiruan UMNO 'made in thailand' yang cukup provokatif maka inilah yang aku nak jawab.

Gelombang merah diperkenalkan di dalam program Dato Mukhriz di Jitra. Dato Bashah jangan la nak kona ayat kononnya diperkenalkan oleh UMNO Kedah....prahhhhhh....tu pasai org meluat ngan UMNO. Org lain yang punya keja, org lain yang nak ambik nama. Sepatutnya beliau berterima kasih kat Dato Mukhriz. Kerana semangat gelommbang merahlah, UMNO diterima kembali. Cuba Dato Bashah buat slogan lain, tgk dpt sambutan dak?

ANONPONEN!  Dato' Mukhriz yang rakyat Kedah harapkan sebagai pemimipin pelapis yang boleh di harap untuk menjadi pemimpin masa hadapan adalah Ahli UMNO Kubang Pasu, dia juga adalah AJK UBKP dan dia juga adalah Ahli Parlimen Jerlun.  Kini dia adalah pemimpin UMNO nombor 2 selepas Dato' Paduka Ahmad Bashah dalam BPUNK.  Dia mewakili aspirasi generasi X dan Y.  Majoriti rakyat Kedah dapat menerima gandingan ini.  Tok Bashah ahli UMNO, Tok Mukhrizpun ahlu UMNO akuuuuu juga ahli UMNO. Kami semua dan rami lagi juga ahli UMNO Kedah. Jadi apasalahnya kami menyahut seruan GELOMBANG MERAH sebagai slogan pembakar semangat? Dan apa pula perlunya Tok Bashah mencipta slogan lain hanya untuk memenuhi desakan ANONPONEN yang boleh jadi dari gerombolan pr yang belum lagi mendaftar pernikahan mereka tetapi terus 'membuat anak'?

Bukankah slogan itu untuk UMNO Negeri Kedah?  Aku percaya dan berharap agar  tentunya kredit di berikanoleh UMNO Kedah kepada pencetus asalnya iaitu Kedah Times dan di gandingkan pula dengan slogan Berani Berubah anjuran Tok Mukhriz sejak lama dahulu, iaitu ketika kempen pemilihan Ketua Pemuda UMNO Malaysia.  Tetapi aku juga yakin pencetus ilham ini juga begitu ikhlas dalam memperagakan slogan ini kerana kami lahir dari rahim yang ikhlas, rahim yang ingin melihat rakyat kembali menyokong UMNO/BN tanpa berharap kepada kemahsyuran secara individu. Jadi apakah salah jika UMNO Kedah turut menyahut dan merasai dan bergetar bersama GELOMBANG MERAH???

Di manakah salah ucapan oleh Tok Bashah bilamana Tok Mukhriz juga adalah sebahagian dari nadi UMNO Kedah yang juga terpenting?  Bukannyapun Tok Bashah menyebut bahawa itu ilham dia. TIDAK ADA PUN! Aku ada di sana dan AKU YANG BERTANYAKAN SOALAN ITU YANG SEBENARNYA ADA LAGI SOALAN YANG MENGEKORI SOALAN YANG PERTAMA.

INI SOALAN AKU YANG KEDUA TETAPI TIDAK DI SIARKAN OLEH PEMBERITA.
Iaitu:  "Tok, setelah gelombang merah nampaknya begitu berkesan dan di terima oleh rakyat Kedah, apakah  selepas ini akan menyusul GELOMBANG Biru pula?"  Dan jawapannyapun ada di cerna oleh pemberita.  mungkin masa belum sesuai untuk mereka siarkan.

Tujuan aku bertanyakan soalan itu adalah kerana aku melihat semasa Majlis Jamuan Makan Malam anjuran MIC Kedah bagi meraikan perlantikan Tok Bashah sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Barisan Nasional Kedah(BPBNK) di Serdang tempohari menampakkan bahawa kaum India telah mengotakan janji untuk kembali memberi sokongan padu kepada BN sebaik sahaja DS Samy Vellu menyerahkan kerusi presiden MIC kepada Dato' G Palanivel.  Aku dapat lihat dalam dewan orang India terus memaku diri di kerusi sehingga ke akhir majlis walaupun masih ada di kalangan rakan komponen bangkit meninggalkan majlis ketika majlis masih di awal acara.  Rakan komponen ini nampaknya masih lagi berperangai lama....entah berapa lama?

Dan aku percaya jika dua komponen utama dalam BN sudah kembali ke landasan asal, maka komponen yang satu lagi ini tiada pilihan kecuali terpaksa turut menyertai GEOMBANG BIRU kalau tidak mahu ketinggalan dalam arus politik perdana ini.  MIC kini mulai faham roh kekeluargaan, kerana dalam keluarga ada abang ada adik.  Jarang kita dengar orang beranak keluar empat atau lima anak sekaligus!  Keluar pula tu dengan serentak!  Mana ada lagu tu, kalau ada GHELAHlah MAK HANG PUNYA!  Jadi kepada MCA yang menjadi rakan komponen, terutama kepada CSL  jika konsep kekeluargaan dalam BN hangpa terima, konsep beranak-pinak juga kenalah hangpa terima, walaupun berzina bagi hangpa HALAL, tetapi kalau keluar anak zina tu tetap ada sulung, tengah dan bongsu, apatah lagi dalam keluarga yang sah seperti BN ini.  BN adalah keluarga yang di daftar.  Anak-anak komponen BN adalah anak yang sah.  Takkan MCA nak pi join dengan keluarga yang masih terus BERZINA kot? Kecualilah minat sangat dengan RAJA EKZOS tu....

Dan dalam BN yang dulunya bernama PERIKATAN, anak yang di lahirkan pada pertama kalinya dan menjadi abang sulung adalah UMNO, manakala MCA adalah adiknya lalu di turuti oleh MIC sebagai adik yang kitiga tetapi MIC yang satu ketika dahulu menjadi liar kerana terhasut kini kembali sedar bahawa UMNO sebagai abang sulung tetap menunjukkan sikap yang mula bertepatan dengan statusnya sebagai abang sulung.  Mungkinkah MCA akan kembali menjadi rasional dalam hiraki kekeluargaan BN dan akhirnya akur dengan kenyataan bahawa mereka lahir selepas UMNO di dalam BN(Perikatan)?  Begitu juga dengan adik-adik yang lain seperti Gerakan yang masih tak bergerak-gerak walaupun terus di beri makan, PPP, IPF, adik-adik dari Sabah dan Serawak seperti UPKO, PBRS, SPDP dll.

Sedangkan PR sehingga kini masih berZINA dan abang adik kakak dalam kelaurga PR adalah hasil dari perkongsian LUAR NIKAH.  Anak-anak PR adalah anak apa???  He he he he.....Dan kalaupun mereka pergi membuat pendaftaran, taraf anak-anak komponen mereka tetap ANAK APA????   Patutlah perangai di kalangan sebahagain besar pemimpin mereka macam ANAK APA???

6 Responses to Aku Tahu, Pendokong Gelombang Merah Kedah Turut Berbangga.

  1. PANAS!!!! hehehe.... syabas PH!
    memang sepatutnya tiada siapa boleh menuntut hakmilik dalam parti kerana parti adalah milik semua ahli. Tanpa UMNO Tok Mukriz takkan mampu mengeluarkan selogan sebegitu. Dan slogan itu juga adalah mewakili suara ahli UMNO Kedah malahan ianya dimiliki oleh UMNO Malaysia!
    Adat orang berkampung "Bulat air kerana pembetung".

     
  2. Pakteh Says:
  3. yup...walaupun asalnya dari Kedah Times, tapi pakteh terasa keikhlasan mereka. Slogan tu 100% untuk UMNO Kedah. ANONPONEN tak perlu berang.

    "Jika" Kedah Times tu pakteh punya...100% pakteh rela slogan tu diguna demi kejayaan UMNO. Slogan tu bukan untuk pemimpin tertentu tapi untuk menggerakkan UMNO kedah bagi menawan Kedah. Kini gerakan itu sudah bermula...abaikan komen2 yang cuba menggugat gerakan ini.

    Tahniah Bashah, Tahniah Mukhriz, Tahniah UMNO Kedah.

     
  4. hadi ali Says:
  5. Setelah aku baca.Itulah retorik umno yang masih syok dalam kelambu sendiri.Indah khabar sahaja.Macam surat khabar lama juga.Masih ditakok lama.

     
  6. detguaq Says:
  7. Yang aku herannya wahai pakteh, si pencetus ilhampun memberi respon positif terhadap kenyataan Tok Bashah, tapi ada pula pipi yang terlebih sorong-sorongannya.

    hmmm....takat tu sajalah idea yg dia ada. Betul tu kata pakteh bahawa gerakan bergelombang merah sudah di rasai...

     
  8. Anonymous Says:
  9. Setelah aku lihat komen Hadi Ali nyatalah dia dari spisis yang bakal pupus. Cakap tak pakai otak, baca tak guna mata dan tulis pakai kaki yang di pinjam dari Dapig! Komen tipikal dari pembangkang yang suka berkerumun dalam kandang penuh berselut tahi politik kotor! Muahahaha...

     
  10. Anonymous Says:
  11. Erm...
    tak perlu nak gaduh2
    di Kedah Umno patut mulakan Gelombang Merah untuk menawan balik kedah
    jadikan sebagai satu gerakan untuk memenangi hati rakyat semula...

    Jika di terengganu dulu mereka panggil gelombang biru dan hasilnya amat positif..

    Di Kelantan juga gelombang merah sedang bergiat aktif
    begitu juga diselangor gerakan Selangor Bangkit sudah dimulakan

    TAhniah Umno Kedah

    Lipan~

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ