SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA



Aku baru sahaja mendengar dengan telinga aku sendiri kononnya Sanusi kini bukan lagi setpol Azizan Razak, MB kerajaan pas Kedah.

Nampaknya kedau-dua depa ni serupa.  Seorang tu MB, kaki menyebai, perongoih tak bertempat dan cengey.  Seorang lagi setpol kepada MB, juga depa kata baran, tak leh nak kena provok sikit, cepat melenting!!! Mana boleh jadi ahlul politik kalau cepat baran!!!! 

Aku tengok blog diapun dah  1bulan lebih tak di update.  kalau ya pun pi Mekah, tentunya dah balik.  Kalau balik takkan dah hilang minat untuk berblog???

Dan benarkah setpol kacang pol MB  ni pernah menyerang seorang kakitangan kerajaan negeri setelah balik dari Mekah?

Sapa boleh konpom cerita ni?


Nampaknya hari ini adalah hari terakhir dalam tahun 2010.  Esok adalah 1/1/2011 iaitu hari pertama dalam tahun 2011.

Aku ucapkan Selamat Tahun baru 2011 kepada pelawat-pelawat yang datang menjengah blog kecil ini.


Surat bukti Anwar berbohong

KUALA LUMPUR 22 Dis. Surat oleh Apco Worldwide yang menafikan bahawa firma itu terlibat mencipta gagasan 1Malaysia dan One Israel membuktikan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berbohong di Dewan Rakyat dan kepada rakyat berhubung perkara itu.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz berkata, surat itu juga menjadi asas kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen untuk mewujudkan kes prima facie terhadap Anwar dalam prosidingnya sebelum ini.
“Surat ini menafikan apa yang Anwar dan kawan-kawannya katakan di pasar malam (siri jelajah yang diadakan Anwar baru-baru ini) dengan menipu tentang apa yang kerajaan buat. Ini adalah bukti penting yang menunjukkan bahawa dia menipu. Jika dia tidak menipu saya tidak perlu kemukakan bukti ini,” katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.
Anwar pada Khamis lalu digantung selama enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat setelah sebahagian besar ahli Parlimen menyokong syor Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen supaya beliau dikenakan tindakan itu kerana menuduh gagasan 1Malaysia mempunyai kaitan dengan Apco dan One Israel.
Dalam siri jelajah dilakukannya di beberapa kawasan selepas beliau digantung Dewan Rakyat, Anwar mendakwa akan terus mendedahkan bukti-bukti mengenai kerjasama kerajaan dengan Apco.
Mohamad Nazri berkata, surat bertarikh 19 Ogos 2010 itu yang ditandatangani oleh Ketua Eksekutif Apco Rantau Eropah, Timur Tengah dan Asia, Brad Staples menyebut bahawa firma itu dilantik pada Jun 2009 oleh kerajaan Malaysia bagi menyediakan khidmat komunikasi kepada kerajaan.
Katanya, surat itu juga menyebut bahawa Apco tidak pernah terlibat mencipta gagasan 1Malaysia atau mempunyai kaitan dengan One Israel seperti yang didakwa Anwar dalam Dewan Rakyat sebelum ini.
Mohamad Nazri kemudian turut mengemukakan satu akuan bersumpah yang diterimanya daripada seorang penasihat politik yang pernah bertugas dengan Perdana Menteri Israel, Ehud Barak dan terlibat mencipta One Israel iaitu Robert M.Shrum. Robert di dalam akuan bersumpah itu turut menafikan bahawa Apco terlibat atau mempunyai sebarang kaitan dengan One Israel.
Mohamad Nazri berkata, akuan bersumpah oleh Robert itu mengukuhkan lagi penafian oleh Apco sendiri berhubung apa yang didakwa Anwar.
Sehubungan itu, Mohamad Nazri mencabar Anwar supaya segera mengemukakan semua bukti-bukti yang dikatakan akan didedahkannya sebelum ini tentang Apco dan gagasan 1Malaysia serta One Israel.
“Saya minta dia pertikaikan surat dari Apco ini dan daripada Robert. Jangan pandai cakap di pasar malam, jual ubat dengan menipu rakyat dan seolah-olah hendak beritahu bahawa kerajaan yang menipu dalam perkara ini,” katanya.
Mohamad Nazri dalam pada itu turut menafikan dakwaan Anwar bahawa dirinya tidak diberi peluang membela diri sebelum Dewan Rakyat membuat keputusan menggantungnya daripada menghadiri persidangan.
“Sebelum kita lulus usul, dia sudah diberi kesempatan untuk berbahas membela diri tetapi dia pilih untuk serang kerajaan lagi,” katanya.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
**************************************************************************************
Makhluk bernama ANUwar ini jika hendak mencari tahap piawaian SIRIMnya ialah mempunyai 10kriteria utama iaitu:

1. Bohong
2. Pembohong
3. Berbohong
4. Membohongi
5. Terbohong
6. Bohong borong
7. Bohong lump sump
8. Bohong Berdepan
9. Bohong pasar malam
10. RAJA BOHONG!


Aku dapat berita mengenai perletakan jawatan Mahfuz Omar sebagai Pengerusi Syarikat SLC Kedah iaitu Kedah Sato awal sedikit dari siaran dalam talian dan juga akhbar konvensional.  Terkejut juga aku, seorang yang lulusannya tak seberapa boleh mempengurusikan syarikat berkaitan kejuruteraan.  Dan kalau tanya aku tak sepatutnya di meletakkan jawatan, sebab dia tak sepatutnya pun di lantik sebagai pengerusi syarikat kejuruteraanpun!

Jika mengikut lapuran BERNAMA beginilah buyninya:

29 Disember, 2010 22:00 PM
Mahfuz Letak Jawatan Pengerusi GLC Kedah
ALOR SETAR, 29 Dis (Bernama) -- Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata beliau telah melepaskan jawatan Pengerusi Syarikat Kedah Sato Sdn Bhd, anak syarikat milik kerajaan Kedah berkuatkuasa serta merta.

Katanya surat peletakan jawatan telah diserahkan kepada pihak pengurusan Kedah Sato minggu lalu yang merupakan anak syarikat Bina Darulaman Berhad (BDB).

"Tak perlu saya dedahkan sebabnya, elok pihak media bertanya sendiri kepada Kedah Sato," katanya ketika dihubungi di sini.

Beliau berkata memandangkan berita itu sudah tersebar sama ada melalui internet ataupun dari mulut ke mulut, beliau mengambil sikap terbuka dengan tidak menafikannya kerana tidak mahu berbohong kepada umum.

"Memang betul apa yang anda dengar. Saya tidak nafikan...," katanya.

Ditanya beliau telah memaklumkan kepada Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Anggota Parlimen Pokok Sena itu berkata: "Mereka sedia maklum kenapa saya bertindak begitu kerana saya telah jelaskan dalam surat peletakan jawatan saya. Mereka ada jawapannya," katanya.

Desas desus tentang peletakan jawatan Mahfuz sebagai Pengerusi Kedah Sato tersebar sejak akhir-akhir ini dikatakan berpunca daripada Mahfuz yang tidak bersetuju dengan penganugerahan projek kepada pihak yang tidak mengambil bahagian dalam tender dan tidak mengikut peraturan.

-- BERNAMA

Tapi itu bunyi dari bacaan kita dari BERNAMA, tapi sebenarnya jika kita baca 'betul-betul' ada bunyi lain yang mungkin juuga bunyi sebenar berbanding bunyi apa yang kita baca dari pihak akhbar.  Aku berpendapat bahawa bukan persoalan tidak menyetujui cara tender di uruskan, tetapi inilah cara TEAM Mahfuz yang kini hanya sebagai kumpulan yang disisih oleh TEAM Azizan dalam pas Kedah.Adakah ini adalah menifastasi ketidapuasan hati Mahfuz terhadap tindakan Azizan dan konco-koncnya???  Atau ini sebenarnya isyarat untuk menekan Azizan dan kumpulannya setelah ramai di kalangan pemipmin dan ahli-ahli pas Kedah sendiri amat tidak berpuas hati dengan cara Azizan mengendalikan isu banjir di Kedah yang menampakkan secara jelas kerajaan pas Kedah GAGAL mengurus negeri dengan cara yang sewajarnya sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab!!!!


**Nampaknya SPRM tidak boleh tunggu lagi kerana terang-terang Mahfuz memberi isyarat ada kepincangan dalam cara menguruskan tender oleh Kedah Sato, SLC(GLC) Kerajaan Negeri Kedah.


Beberapa detik lagi Malaysia akan bertemu dengan Indonesia sekali lagi dalam final ke dua setelah mendahului Indonesia dengan 3-0 ketika kedua-dua pasukan bertemu di Kuala Lumpur.

Jika ada peminat fanatik Indonesia berkata sanggup membunuh diri jika Indonesia kalah di tanah air sendiri, aku amat berharap Malaysia terus melakar kemenangan dengan permainan gaya peringjat tertinggi seperti yang di tunjukkan sepanjang beberapa permainan setelah kalah teruk di indonesia sebelum ini dan si BAGHAL itu tidak pun tergerak untuk membunuh dirinya hanya gara-gara Indonesia kalah!  BODOH!...eh apa PULAK!!!  Agaknya nyawa marhien Indonesia ngak punya nilai toh?


GOOOOOooooooOOOOOOOooooooOOOOOOooooo  MALAYSIA GO!

 Pengerusi BPUNK, YB Dato' Paduka Ahmad Bashah Mat Hanipah

 T/Peng. BPUNK, YB Dato' Mukhriz Tun Mahathir

Semalam ketika aku terima berita melalui sms, walaupun ianya adalah 'kawat segera' dari KL, tetapi di sebabkan aku berada di kawasan luar liputan kerana bertemu dengan beberapa penduduk di Pedalaman Sik, ianya hanya muncul di penglihatan aku ketika keluar kekawasan yang agak lapang.  Itupun masih lagi isyaratnya cukup lemah untuk membolehkan aku dapat menghubungi kawan-kawan.  Hanya balasan sms sebagai tanda terima kasih kepada sahabat aku di sana yang menghantar sms mengenai keputusan Presiden UMNO melantik Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Perlis, Pulau Pinang, Selangor, Terengganu, Perak dan Wilayah Persekutuan.

Walaupun berita mengenai Pengerusi dan Timbalan Pengerusi BPUNK telah di ketahui, tetapi ianya bukanlah satu kejutan kepada aku lagi, kerana desas-desus mengenai pemimpin2 BPUNK sememangnya berlegar-legar di antara empat lima nama yang cukup dekat dengan politik UMNO/BN Kedah. Walaupun pilihan aku ialah Dato' Mukhriz Tun Dr Mahathir sebagai pemimpin pelapis yang menjadi harapan sebahagian besar rakyat Kedah yang menjadi penyokong dan pendokong UMNO/BN mahupun rakyat biasa, mendengar keputusan oleh pihak tertinggi UMNO Pusat yang akhirnya memilih Dato' Paduka Ahmad Bashah sebagao Pengerusi dengan menggandingkan Dato' Mukhriz Tun Mahathir sebagai 'pair'nya bagi aku buat masa ini hanya ALHAMDULILLAH yang dapat aku ucapkan.

Walaupun hanya di 'angkat' sebagai Timbalan Pengerusi BPUNK, bagi aku ini adalah titik mula kebangkitan politik UMNO/BN Kedah yang sejak sekia nlama lesu selepas terkena badi Tsunami PRU12 yang lalu.  Posisi DMM sebagai Tim.Peng. BPUNK ini aku harap juga menjadi pencetus kepada satu semangat baru kepada Generasi X dan pendorong yang positif kepada Generasi Y untuk membina satu struktur berpolitik yang baru dan idealis dalam UMNO.  Dan norma-norma lama akan terkikis secara sendirinya dengan berundurnya generasi Boom sedikit demi sedikit dengan membawa stail berpolitik mereka bersama-sama mereka.

Kepada Pengerusi baru BPUNK, Dato' Paduka Ahmad Bashah yang sebelum ini walaupun berjawatan Timbalan Pengerusi BPUNK tetapi banyak menjalankan tugas-tugas sebagai Pegerusi BPUNK, diharap terus majujaya dalam mengendalikan BPUNK dengan bergandingan penuh ikhlas serta padu sebagai satu bersama Tim. Peng. BPUNK, DMM demi untuk merampas kembali Negeri Kedah dari pihak pr yang semakin goyah lagi bercelaru serta kelabu tanpa wawasan yang jelas.

Aku mohon jasa baik dari Dato' Paduka Ahmad Bashah sebagai Pegerusi agar membimbing DMM dan memberi serta membuka lebih banyak peluang serta pendedahan, begitu juga kepada ahli-ahli UMNO/BN Kedah ke arah yang positif dalam menuju PRU yang menungguh dihadapan dan semakin hari semakin dekat dengan pengundi-pengundi. Dan aku juga amat berharap DMM bijak melihat 'politic's game' UMNO Kedah yang mungkin tidak begitu senang dengan keputusan Presiden UMNO merangkap Pengerusi BN Pusat.  Kaki busuk yang nak 'kepak' DMM sentiasa sedang memasang dan menunggu perangkap untuk menjerat dan menamatkan karier DMM dengan 'networking' di seluruh Malaysia dan mungkin juga di luar(siapa tahu...).

Aku sudah mengambil keputusan bahawa pada saat ini dan seterusnya fokus aku ialah membantu setakat apa yang termampu sebagai akar umbi untuk melihat UMNO/BN kembali menguruskan Negeri Kedah sebagai sebuah kerajaan selepas mandat rakat berakhir tidak lama lagi.

Kalau hendak di umpamakan getah pengikat.....

Regang telah ku regang, 
Tapi takkan putus ku biarkan putus,
Kalau putus kita juga yang kurang,
Untuk mengikat lidi beratus-ratus.
**Ini bukanlah pesanan apatah lagi peringatan, tetapi hanya luahan pandangan dari suara akar umbi kepada DPABMH selaku Pengerusi BPUNK yang baru sahaja di tabalkan oleh Presiden UMNO semalam.  Walau DPABMH antara yang mungkin di label sebagai DINASOR, tetapi apatah salahnya berusaha untuk menyingkir dan seterusnya menafikan label itu dengan terus memberi fokus kepada kerja-kerja mengukuhkan UMNO Kedah di samping bingkas membina persepsi bertenaga terhadapa golongan muda dari generasi X dan generasi Y.  SEGERA!

Kepada DMM yang juga di TABALkan sebagai T/Peng BPUNK, anda adalah pemimpin selepas DABMH yang aamt di harapkan dapat mengembleng tenaga dan idea bersama dengan seluruh jentera UMNO/BN Kedah.  kami menaruh harapan kepada ANDA!

Kepada seluruh rakyat Kedah yang mahu melihat Kedah KEMBALI kelandasan sebenar ayuhlah kita kembali menyokong setiap hela nafas dan langkah usaha BPUNK untuk insyaAllah kembali merampas Kedah!

GELOMBANG MERAH SEMAKIN MERAH MEM BARA BERNYALA!

Aku baru sahaja hendak meraikan jaringan Malaysia yang kedua, tiba-tiba dalam minit yang ke 71 sekali lagi Malaysia meledakkan gol yang ke 3!!!!

Tahniah sehingga masa ini.  Semuga malaysia mengekalkan rentak kemenangan sebagai bekalan ke Indonesia nanti!!!!

MUKTAMAD!!!

BARU SEBENTAR TADI MALAYSIA MEMUKTAMADKAN KEDUDUKAN PERLAWANAN DENGAN KEMENANGAN 3 - 0 MENGATASI INDONESIA DALAM PERLAWANAN YANG CUKUP MENDEBARKAN DAN MENARIK!!!!

TAHNIAH!!!!


Orang jahat tidak pernah takut untuk berbuat jahat.  Dalam menunjuk kebaikan merekapun sebenarnya terselit kejahatan sebenar yang akhirnya tidak lagi dapat di selindungkan. itulah autrannya.  Aturan yang menjadi hukum yang telah tetap.  Tetapi mereka sememangnya takutkan kebaikan yang hakiki.

Lalu rakyat Malaysia  yang waras mulai dari hari yang pertama lagi YAB Dato' Sri Najib menerajui Malaysia yang hampir lumpuh baik dari segi politik mahupun dari segi ekonomi apatah lagi dari segi ketenteraman serta kestabilan rakyat berbilang bangsa di Malaysia ini yang hampir punah akibat KERAjaan 3beranak sebelumnya seWAJIBnya sudah boleh berfikir 'wajah' sebenar pembangkang.  Topeng kebaikan mereka kini sudah cair dan yang tinggal hanyalah segala kejahatan yang terserlah. Kejahatan akibat dari kesumat kerana GILAkan kuasa.  Dengki kerana dahagakan kedudukan politik.

Maka tidak hairanlah mengapa dengan nomborpun mereka sudah mulai takut!!!

Dajal bernama Anwar Ibrahim ini kini menggelupuh kepanasan apabila isu yang di polemik oleh beliau yang sepatutnya menghanguskan kepercayaan rakyat terhadap Kerajaan Barisan Nasional yang di terajui oleh YAB Dato' Seri Najib(walaupun sedikit di calari dengan gelagat isteri beliau) yang semakin menunjukkan kewibawaannya kepada rakyat dan keyakinan rakyat pula semakin cenderong kembali memihak kepada UMNO/BN sebaliknya kini sedang merebus sehingga mendidih segala perancangan berbumbu SYAITAN beliau. 


Manakan tidak, seluruh rakyat kini mengetahui bahawa pihak Kerajaan telah memberi ruang yang cukup untuk beliau mempertahankan dakwaan beliau terhadap segala tuduhan beliau yang di tujukan kepada kerajaan Malaysia.  Malangnya tempoh lapan bulan itu tidak beliau gunakan dengan sebaiknya sebaliknya beliau selalu mengelak dan selalu menangguh-nangguh, sama sepertimana belia mengangguhkan kes tutuh pungkoqnya!

Jika semalam PAKYIT aka mantee berpangkat MANGKUK HAYUN beliau, iaitu Saipubin Nasution cuba mempertahankan segala PEMBOHONGAN Mentornya walaupun segala apa yang  cuba beliau tunjukkan sebagai bahan pembuktian bagi penafiannya tidak langsung meyakinkan majoriti rakyat, hari ini B A B I sendiri bangun untuk menidakkan kerjabuat PAKYIT BODOHnya itu dengan mendedahkan pula hanyir busuk lagu meloyakan sikap dirnya yang sebahagian besar rakyat sudah sedar iaitu apabila si B A B I ini membuka sahaja myulutnya, seketika itu jugalah ia mualai bebohong.  Lalu orang setaraf dajjal ini sudah tidak layak lagi di kategorikan sebagai penajahat atau penjenayah politik atas penyebab kecelaruan iklim politik Malaysia sehingga melayakkan belia untuk menginap di Bamboo River's Resort,.  Ya....dia tidak lagi layak untuk berada di sana.  Darjat dia sudah naik setingkat lagi dan sudah tentunya juga kenaikan darjatnya ini tidak akan daapt di kejar oleh lain-lain pemimpin pembangkang terutamanya N.ajis.  walau sederas manapun langkah N.ajis untuk mengejar B A B I, beliau tetap di belakang membontoti B A B I dan segala bau hanyir, muntah dan tahi politiknya akan tetap di pijak oleh 'terompah' yang di pakai oleh B AB I  itu.

Penjara Sungai Buloh tidak lagi menjadi tempat yang selayaknya kepada B A B I di sebabkan tarafnya yang telah mencanak naik akibat isu APCO ini.  Nampaknya lokasi baru yang sesuai untuk belia berehat kini ada dua untuk beliau pilih....sudah tentunya kedua-dua tempat ini meriah dengan hilai tawa bercampur teriak tangis tak berperasaan.







Satunya terletak di dalam negeri Perak berhampiran Ipoh dan satu lagi nun jauh di Selatan iaitu di Johor.  Kerana dia kini bukan lagi manusia yang waras, maka berlawanan dengan waras ialah GILA. Gila segala!!!  Lalu samada Hospital Bahagia Tanjung Rambutan atau Hospital Permai Tampoi adalah tempat istirehat yang sesuai untuk beliau sebagai destinasi persaraannya dari politik. 

BINATANG INI WAJIB BERHENTI DARI BERPOLITIK!!!


Nampaknya ternyata setelah APCO worldwide membuat penafian secara bersumpah maka ternyatalah ANUwar telah berjaya menunjukkan bukti-bukti yang cukup jelas kepada rakyat tentang sikap beliau yang suka berbohong!  Ingatlah wahai rakyat Malaysia!!! 

APABILA SAHAJA ANWAR MEMBUKA MULUTNYA ITULAH KETIKANYA DIA SUDAH MULAI BERBOHONG!

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Surat bukti Anwar berbohong

KUALA LUMPUR 22 Dis. Surat oleh Apco Worldwide yang menafikan bahawa firma itu terlibat mencipta gagasan 1Malaysia dan One Israel membuktikan bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah berbohong di Dewan Rakyat dan kepada rakyat berhubung perkara itu.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamad Nazri Aziz berkata, surat itu juga menjadi asas kepada Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen untuk mewujudkan kes prima facie terhadap Anwar dalam prosidingnya sebelum ini.
“Surat ini menafikan apa yang Anwar dan kawan-kawannya katakan di pasar malam (siri jelajah yang diadakan Anwar baru-baru ini) dengan menipu tentang apa yang kerajaan buat. Ini adalah bukti penting yang menunjukkan bahawa dia menipu. Jika dia tidak menipu saya tidak perlu kemukakan bukti ini,” katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.
Anwar pada Khamis lalu digantung selama enam bulan daripada menghadiri persidangan Dewan Rakyat setelah sebahagian besar ahli Parlimen menyokong syor Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen supaya beliau dikenakan tindakan itu kerana menuduh gagasan 1Malaysia mempunyai kaitan dengan Apco dan One Israel.
Dalam siri jelajah dilakukannya di beberapa kawasan selepas beliau digantung Dewan Rakyat, Anwar mendakwa akan terus mendedahkan bukti-bukti mengenai kerjasama kerajaan dengan Apco.
Mohamad Nazri berkata, surat bertarikh 19 Ogos 2010 itu yang ditandatangani oleh Ketua Eksekutif Apco Rantau Eropah, Timur Tengah dan Asia, Brad Staples menyebut bahawa firma itu dilantik pada Jun 2009 oleh kerajaan Malaysia bagi menyediakan khidmat komunikasi kepada kerajaan.
Katanya, surat itu juga menyebut bahawa Apco tidak pernah terlibat mencipta gagasan 1Malaysia atau mempunyai kaitan dengan One Israel seperti yang didakwa Anwar dalam Dewan Rakyat sebelum ini.
Mohamad Nazri kemudian turut mengemukakan satu akuan bersumpah yang diterimanya daripada seorang penasihat politik yang pernah bertugas dengan Perdana Menteri Israel, Ehud Barak dan terlibat mencipta One Israel iaitu Robert M.Shrum. Robert di dalam akuan bersumpah itu turut menafikan bahawa Apco terlibat atau mempunyai sebarang kaitan dengan One Israel.
Mohamad Nazri berkata, akuan bersumpah oleh Robert itu mengukuhkan lagi penafian oleh Apco sendiri berhubung apa yang didakwa Anwar.
Sehubungan itu, Mohamad Nazri mencabar Anwar supaya segera mengemukakan semua bukti-bukti yang dikatakan akan didedahkannya sebelum ini tentang Apco dan gagasan 1Malaysia serta One Israel.
“Saya minta dia pertikaikan surat dari Apco ini dan daripada Robert. Jangan pandai cakap di pasar malam, jual ubat dengan menipu rakyat dan seolah-olah hendak beritahu bahawa kerajaan yang menipu dalam perkara ini,” katanya.
Mohamad Nazri dalam pada itu turut menafikan dakwaan Anwar bahawa dirinya tidak diberi peluang membela diri sebelum Dewan Rakyat membuat keputusan menggantungnya daripada menghadiri persidangan.
“Sebelum kita lulus usul, dia sudah diberi kesempatan untuk berbahas membela diri tetapi dia pilih untuk serang kerajaan lagi,” katanya.

Pengendali Facebook ‘Sultan Yang Setan’ ditahan

 

December 22, 2010
KUALA LUMPUR, 22 Dis — Polis telah menahan pemilik akaun facebook “Sultan Yang Setan” yang diburu sejak Ogos lepas kerana menyiarkan komen menghina institusi diraja Johor.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil, Datuk Wira Syed Ismail Syed Azizan, berkata lelaki berumur 40 tahun itu yang dipercayai mewujudkan akaun itu selepas kemangkatan Sultan Johor Sultan Iskandar Almarhum Sultan Ismail pada Januari lepas, diberkas di ibu negara pada 29 November lepas.
Turut dirampas ialah lima telefon bimbit dan PDA pelbagai jenis, empat komputer riba, dan perkakas komputer, katanya kepada pemberita di Bukit Aman hari ini.
Satu pasukan petugas telah menyiasat kes itu selepas lima laporan polis dibuat tentang kewujudan laman itu.
Syed Ismail berkata siasatan mendapati lelaki yang berasal dari ibu Negara dan bergerak sendiri itu menyiarkan komen-komen yang mempunyai unsur menghina institusi diraja.
Akaun tersebut menggunakan alamat e-mel ‘‘pendekar.bentan@gmail.com” namun identiti yang digunakan adalah kepunyaan individu lain, katanya.
Sted Ismail berkata lelaki itu adalah bekas pelajar sebuah universiti tempatan.
“Motif suspek mewujudkan akaun itu adalah untuk memperjuangkan idealism sendiri kerana siasatan mendapati beliau tidak terlibat dengan mana-mana politik,” katanya.
Syed Ismail berakta lelaki mendapat pengetahuan untuk menggunakan internet melalui pembelajaran sendiri selain menggunakan perisian tertentu yang boleh menyembunyikan identitinya.
Katanya tiga orang telah ditahan berhubung kes seumpamanya.
“Kertas siasatan telah diserahkan kepada pendakwa raya untuk tindakan lanjut dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948,” katanya.
Beliau menasihati para pengguna internet supaya menjaga keselamatan alat-alat yang digunakan untuk membuat capaian internet seperti ‘‘wireless router’’ supaya mendaftar keluar jika tidak lagi digunakan.
“Jika tidak mahir dalam penggunaannya dapatkan nasihat pakar cara untuk menggunakannya selain berhati-hati jika ada orang yang tidak dikenali menggunakan capaian internet di rumah,” katanya.
Bagi pengguna laman sosial seperti Facebook, Myspace dan Friendster, Syed Ismail menasihatkan mereka supaya tidak mendedahkan maklumat diri dan gambar kepada individu tidak dikenali.
“Jangan tulis sebarang unsur fitnah dan hasutan yang boleh menggugat ketenteraman awam dalam laman-laman sosial kerana polis mampu mengesan sebarang hebahan yang salah,” katanya. — Bernama

####################################################################################

Siapapun dia, apapun pangkatnya, petualang manapun di BELAKANGnya, makhluk ini tidak boleh di biarkan.  ISA adalah tempat kuarantin sebaik-baiknya.  Jika 'rebus tak empuk', buang saja kerakyatan dan berilah KEBEBASAN yang dia inginkan untuk SIALAN ini memilih negara lain yang beliau idamkan untuk MAMPUS di sana!!!

BERAMBUS! BERAMBUS!! BERAMBUS! BERAMBUS!!! BERAMBUS!!!! BERAMBUS!!!!!



RM 1,000,000.00(Approx) tiap-tiap bulan!

Itulah jumlah kasa yang di agih-agihkan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat Daerah Sik kepada rakyat di Daerah Sik pada tiap-tiap bulan.  Aku agak terkejut mendengar satu jumlah yang agak besar yang di terima oleh mereka yang berkelayakan mengikut kriteria-kriteria tertentu misalnya orang miskin tegar, orang kelainan upaya, ibu-ibu tunggal, orang-orang tua dan bermacam-macam kategori lagi.

Jumlah kasar ini aku denganr sendiri dari mulut salah seorang kakitangan yang sedang menjalankan tugas mulia mengagih-agihkan bantuan saraan bulanan kepada mereka yang memerlukan.  Malah untuk bulan Disember ini, mereka yang telahpun mendapat bantuan bulanan mendapat lagi bantuan tambahan sebagai bonus untuk anak-anak mereka sebanyak RM150.00 lagi.

Tentunya dengan duit tambahan ini bagi sesiapa yang anak-anak mereka akan dan sedang bersekolah dapat diringankan beban untuk membeli pakaian ataupun perlatan untuk anak-anak mereka yang akan memulakan sessi persekolahan untuk tahun 2011 tidak berapa lama lagi.

Aku berkesempatan untuk turut serta dari awal penyerahan bantuan bulanan berkenaan sehingga ke akhirnya bagi Mukim Sik dan aku dapati duit bantuan dari Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh Parti Barisan Nasional ini juga turut di nikmati oleh rakyat yang menyokong parti lawan.  NAH!!!!  Siapa kata Kerajaan BN kejam?  Kerajaan BN tidak pernah berlaku kejam kepada rakyat, tetapi ia hanya di potretkan sebegitu rupa oleh pemimpin politik dari pihak pembangkang yang turut mengidam dan berangan untuk menguasai kerajaan, lalu dengan sengaja memberi gambaran bahawa kerajaan sekarang ini kejam.  KEJAM pada siapa?

Itu baru Daerah Sik. Bagaimana pula dengan Daerah Baling, Kuala Nerang, Padang Terap, Pendang dan lain-lain dalam Negeri Kedah?  Bagaimana pula dengan negeri-negeri lain?  Bagaimana pula dengan Kelantan, di mana tentunya ramai dari kalangan rakyatnya menerima bantuan saraan bulanan dari Kerajaan Persekutuan melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat???   PASrael bagi apa, berapa?  Dapig bagi berapa, apa benda, duit kuda?  pkr bagi banyak mana, dari mana, setor kunyitkah?


Bagaimana pula dengan jumlah dana yang diperuntukan di seluruh Malaysia?  Siapa tahu angkanya???


Baru sebentar tadi aku mendengar berita bahawa seramai 23 orang pelancong dari Thailand telah meninggal dunia akibat bas yang terbabas dan merempuh tebing batu pejal ketika menuruni cerun curam berdekatan Terowong Menora.

Nampaknya sekali lagi PLUS menjadi medan korban besar kemalangan jalanraya.  Apakah ini sekali lagi kecuaian manusia?

#####################################################################################
Maaf, ada sedikit ralat kerana ketika mendengar berita tadi saya agak tergesa-gesa dan hanya melihat gambar yang di tayang kan di TV serta mendengar secara sepintas lalu di sebabkan ketika berita itu pertama kali disiarkan, saya kurang memberi tumpuan.

Di bawah saya siarkan berita terbaru dan kejadian yang sebenarnya berlaku di KM 15 jalan Cameron Highland - Simpang Pulai.  Mohon Maaf atas kesilapan.


27 terbunuh kemalangan bas di Simpang Pulai

TERKINI @ 04:53:40 PM 20-12-2010
December 20, 2010
IPOH, 20 Dis – Dua puluh tujuh orang, kebanyakannya pelancong dari Thailand, terbunuh selepas sebuah bas pesiaran membawa pelancong negara itu terlibat dalam satu kemalangan di Km15, Jalan Cameron Highlands-Simpang Pulai pukul 11.40 pagi tadi.
Timbalan Ketua Polis Perak Datuk Zakaria Yusof berkata 22 orang mati di tempat kejadian manakala empat lagi meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital di sini.
Katanya bas dua tingkat itu milik syarikat San Express Holiday yang beribu pejabat di Jitra, Kedah, itu membawa 37 pelancong Thai manakala pemandu, pembantu pemandu dan pemandu pelancong adalah rakyat Malaysia.
Zakaria memberitahu pemberita di tempat kejadian bahawa polis dan Jabatan Bomba dan Penyelamat yang menerima panggilan tengah hari telah mengerakkan 100 anggota penyelamat dalam operasi menyelamat.
Katanya, ketika kejadian, bas itu sedang dalam perjalanan turun dari Cameron Highlands ke Kuala Lumpur kerana pelancong itu dipercayai akan mengambil penerbangan pulang ke Bangkok.
Zakaria berkata siasatan awal mendapati pemandu bas itu hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan sebelum bas terbabas ke laluan bertentangan dan terbalik di longkang.
Menurutnya, identiti dan jantina mangsa yang terbunuh belum dikenal pasti. – Bernama

Kempen 1 juta tandatangan untuk demokrasi

Pakatan Rakyat bercadang untuk melancarkan kempen untuk mengumpul satu juta tandatangan untuk Akta Pemulihan Demokrasi yang akan diserahkan kepada Yang di-Pertuan Agong.

Dalam konvensyen keduanya di Kepala Batas hari ini, Pakatan berkata ia akan melancarkan kempen tersebut pada 1 Januari sehingga akhir Februari tahun depan untuk mengumpul tandatangan tersebut.

Dalam satu deklarasi yang diedarkan kepada media pagi ini, Pakatan berkata, ia menyedari perlunya untuk menyelamatkan negara ini.

Sambil mengikrarkan taat setia kepada Yang di-Pertuan Agong, rakyat dan negara, Pakatan menegaskan kesediaannya untuk bekerjasama dengan kerajaan BN untuk menggubal akta tersebut, berdasarkan kepada enam isu penting.

Enam isu tersebut ialah:

1. Menghapuskan semua deklarasi darurat.

 ##Malaysia sebagai negara majmuk kena kekalkan deklarasi ini untuk keamanan.
2. Memansuhkan semua undang-undang anti-demokratik.

##Undang-undang anti demokratik?  Ada ka atau hanya tafsiran oleh pembangkang yang sentiasa kehausan isu?
3. Menghormati perjanjian untuk membentuk Malaysia bersama-sama dengan Sabah dan Sarawak.

##Apa maksudnya ini?  Selama ini Sabah dan Serawak berada di mana?
4. menjamin integriti pilihanraya umum.

##Pemilihan dalaman sendiripun kucabaga!
5. Mengembalikan pilihanraya kerajaan tempatan. 

## Adakah dari kos ini bukan pembaziran?
6. Mewujudkan kebebasan akhbar.

##HA HA HA.....Burung Tiong ramai sungguh dalam PEMBANGKANG!

Hari Khamis 09 Muharram 1432/ 16 Disember 2010 Parlimen bersidang untuk membawa usul menggantung beberapa Ahli Parlimen pakatan pembangkang kerana isu berkaitan pembohongan di dalam Dewan mengenai isu APCO. Dan usul itu telahpun diluluskan dan mereka digantung 6 bulan sebagai Ahli Parlimen.

Sebenarnya teman malas nak kupas isu APCO ini kerana teman tau dari awal-awal lagi ianya satu pembohongan. Malahan semasa masih lagi sebagai Ahli Parlimen PKR, teman telah membantah penggunaan isu APCO ini kerana ianya satu pembohongan. Sebab itu teman langsung tidak mahu terlibat dengan isu APCO.


Pada teman, isu APCO telah diputarbelitkan memberi gambaran seolah-olah Malaysia telah dipengaruhi oleh Israel melalui APCO. Disebut antara lain kononnya pasukan Polis DiRaja Malaysia juga sudah diresapi oleh Israel melalui APCO di Bukit Aman!

Sebenarnya APCO yang disebut di Bukit Aman itu adalah satu sistem yang dikenali sebagai “American Protocal Communication Outfit” – singkatannya APCO. Ianya adalah satu sistem komunikasi terutamanya sistem perhubunganwalkie-talkie.

Contohnya produk terbaru yang dikeluarkan oleh APCO ini ialah APCO-25, satu jenis walkie-talkie digital Sedangkan walkie-talkie lama (keluaran Sweden tak silap teman) menggunakan sistem monolog.

Maknanya perkataan APCO yang muncul di dalam Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia ialah nama APCO membabitkan satu sistem komunikasi. Ianya langsung tiada kena mengena dengan nama APCO Worlwide yang kononnya dikuasai oleh Israel. Walaupun singkatannya sama, tetapi ianya dua entiti APCO yang berbeza dan tiada kena antara satu sama lain, hanya kebetulan singkatannya sama – APCO!!


Dan berkaitan syarikat APCO Worlwide yang diputarbelitkan sebagai firma penasihat Kerajaan Malaysia, adalah sangat jelas ianya langsung tidak ada kena mengena dengan penguasaan Israel atau Yahudi.

APCO Worldwide adalah sebuah syarikat perunding dipunyai oleh sebuah firma guaman Arnold & Porter Company, sebuah syarikat guaman yang sangat terkenal di Washington. Firma guaman tersebut telah menubuhkan sebuah syarikat perunding untuk kesemua klien yang memerlukan khidmat-rundingcara.

Maka tertubuhlah APCO (menggunapakai singkatan nama firma tersebut), dengan rakan kongsi utama firma tersebut, Margery Krause menjadi Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif APCO. Ianya adalah sebuah syarikat yang dikuasai oleh golongan wanita.

Dan bagi tujuan khidmat-rundingcara, APCO melantik beberapa konsultan dari pelbagai latarbelakang samada bekas Presiden, bekas Hakim, bekas Menteri, dengan latarbelakang kepakaran ekonomi, kewangan, kenegaraan, agama, dan banyak lagi.



Oleh itu, dakwaan kononnya APCO dikuasai oleh Yahudi dan Israel adalah langsung tidak benar. Ianya pembohongan semata-mata. Dan menyatakan Ibu Pejabat Polis DiRaja Malaysia di Bukit Aman dikuasai oleh APCO ternyata adalah putarbelit dan pembohongan semata-mata. Hanya kerana nama serupa semata-mata, maka nama APCO Worlwide & APCO Communication telah diputar-putar dan dibelit-belitkan!!

Adakah hanya kerana slogan “1-Malaysia” dan “One-Israel” kelihatan sama, maka terus kita putarkan menjadi kononnya ianya sama, dan Malaysia sudah dipengaruhi dan diresapi Yahudi?

Bagaimana dengan slogan “PAS 4 All” dengan slogan “Israel 4 All”? Adakah wajar jika ada orang menuduh PAS telah dipengaruhi dan diresapi oleh Yahudi & Israel hanya kerana persamaan itu? Tidak sepatutnya bukan.


Bagaimana pula dengan lambang “Satu-Mata” Illuminati Yahudi dengan lambang “Satu-Mata” Parti Keadilan. Adakah wajar kalau orang menuduh PKR dipengaruhi dan diresapi oleh unsur Yahudi hanya kerana persamaan logo?

Walaupun sekarang sudah terdedah satu dunia bagaimana pemimpin yang ditabal oleh bini dia sendiri sebagai anugerah tuhan terpaksa berlutut memohon maaf kepada Yahudi di Amerika kerana menyinggung perasaan yahudi apabila pemimpin anugerah tuhan ini mempolitikkan dan memutarbelitkan isu APCO!

Pokok pangkalnya, kalau kita tidak mahu orang putar-belitkan slogan kita, janganlah kita putarbelitkan orang lain!! Pendekkata, janganlah berbohong dan kelentong! Siakap senohong ikan duri, kuat berbohong berangan nak jadi perdana menteri!

Apa yang penting, kita sebagai umat Islam khususnya wajib mendasarkan rujukan kita kepada Al Quran & Sunnah. Surah Al Hujurat: 6, “sekiranya datang kepada kamu berita daripada fasik, janganlah kamu pecaya, tetapi periksalah dahulu, janganlah kamu mengambil tindakan terhadap sesuatu kaum atas berita itu kelak nanti kamu yang menyesal”.

Adalah jelas mereka adalah pembohong dan pemutar belit dalam nisu APCO. Mereka berbohong tentang 16 Sept! Satu dunia tahu tentang pembohongan dan penipuan 16 Sept, tetapi yang pelik mengapa masih ada golongan yang menjadi “summum bukmum umyum faahum - pekak, bisu dan buta” kepada pembohongan dan penipuan yang begitu jelas depan mata kita.

Bila melihat gelagat golongan ini, barulah teman faham mengapa Fir’aun ada pengikutnya, Haman ada pengikutnya, Namrud ada pengikutnya, Kamal Attarturk ada pengikutnya.

Kerana sudah disuratkan oleh ALLAH akan ada manusia yang akan terus didalam kesesatan, bak kelkatu yang terpukau dengan cahaya yang akan membunuhnya! Maka menjadi tanggungjawab para pejuang dan pendakwah Islam yang sebenar untuk membawa dan membimbing mereka yang sesat ini kepangkal jalan.

Yang baik dan benar itu semuanya daripada ALLAH, dan yang tidak itu adalah daripada kelemahan teman sendiri. Moga ALLAH terus memberikan nikmat hidayah dan petunjuk serta kepampunan kepada teman dan kita semua.

Wallahua’lam & Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Patutlah Abang GMC gelak mengekek!  Rupa-rupanya umpama gembala kambing yang menjerit kononnya ada harimau nak makan kambing akhirnya sudah pecah tembelangnya.....

AKU DAH KATA, KALAU ANWAR BUKA MULUT, APA SATUPUN RAKYAT TAK BOLEH PERCAYA!!!  INILAH ANU GRAH KAK JIJAH SORANG.... 

 ANU Gerah apa kebenda?  Cium tangan suamipun tak gamak...
Awatnya Kak jijah???  Tangan tu tak mulia ka? 

AL-FATIHAH: SULAIMAN TAHA KEMBALI KE RAHMATULLAH

Ketua Umno Bahagian Labis dan Adun Tenang (Johor) Sulaiman Taha kembali ke Rahmatullah jam 1.10 pagi ini.

Semuga roh beliau dicucuri rahmat oleh Allah swt.

Profil Allahyarham: http://adun.johordt.gov.my/index.php/tenang/2009/06/22/profail-adun-2









Di petik dari Blog JELAPANG.


Nampaknya pkr sudah kelemasan dan akan mencapai apa sahaja yang berada berdekatan dengan dirinya...pkr benar-benar LEMAS dan tinggal hanya nyawa-nyawa ikan.  Ini kerana apabila mereka menidakkan jasa Tun Abd Razak demi untuk menyedapkan menu politik mereka yang semakin di jauhi kerana terlalu banyak MSG berperasa BOHONG, FITNAH dan MELAGA_LAGAKAN rakyat, maka apa sahaja yang di fikirkan boleh menjadi 'SESEDAP RASA' akan di taburkan atas tiap ceramah dan tulisan mereka.

Tetapi mereka kali ini tesilap memilih perasa, kerana 'SESEDAP RASA' yang di harap untuk menyedapkan resipi fitnah dan pembohongan mereka bakal mereputkan usus perut pkr sendiri.  Apa untungnya mereka memanggil 'cendawankawan' untuk membantu pembohongan mereka apabila cuba memutuskan pertalian Tun Abdul Razak, Bapa Pembangunan Malaysia dengan sejarah FELDA?  Bukankah pertalian rapat TAR dengan FELDA sudah di terima umum umpama isi dengan kuku?  Apakah mereka ingat FELDA boleh menapak untuk membantu orang Melayu yang cukup daif ketika itu jika Tun Razak tidak mempunyai wawasan dan inisiatif yang sama dengan roh FELDA?  Dan bagi aku SIKAP KURANG AJAR mereka untuk mengenang sejarah Allahyarham Negarawan Ulung Tun Abdul Razak ini langsung tidak beretika dan tiada kewajarannya!
 
Nampaknya mereka sudah menjadi peminta sedekah politik paling PARIAH apabila sengaja mengorek dan mencipta mitos yang berlantaikan PEMBOHONGAN demi hasrat hasad yang tidak menguntungkan merekapun dalam jangka masa pendek apatah lagi dalam jangkamasa panjang apabila rakyat ada lebih masa untuk memikirkan tindaktanduk PARIAH mereka ini.

Cukup tidak bermaruah untuk mengungkit kisah sejarah TUN Abdul Razak dalam versi yang bukan sahaja menyinggung keluarga, isteri dan anak-anak Allahyarham, malah sudah SAH mengguris hati seluruh rakyat yang PATRIOTIK!

PERGI JAHANAM DENGAN PKR!!!
PERGI JAHANAM DENGAN RAJA SEGALA EKZOS!!!

Bila Dato' Seri Azizan Razak sudi untuk hanya menjadi penyampai anugerah grlaran Permanent LIFE Patron dan FIRST INSANIAH-IRTI 2010, ramai di kalangan blogger pembangkang melihatnya dalam skop politik yang sempit,  tetapi ada juga yang rasional.


Aku kata dalam skop politik yang sempit adalah apabila sebagai hanya orang yang tolong menyampaikan anugerah berkenaan atas kapasiti beliau sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah Kolej Insaniah, sebenarnya bukanlah berkedudukan sebagai seorang penganugerah seperti yang tertera pada tajuk satu dari blog pembangkang tersebut yang bertajuk MB Kedah Bagi Anugerah kepada Tun Mahathir, sedangkan terang-terang berita yang sah hanya menyebut sebagai hanya penyampai.

Ini menunjukkan ketokohan beliau di iktiraf melampaui barzah politik sempit.  dan ini juga adalah jawapan paling jelas bahawa kebijaksanaan Tun terus mendapat pengiktirafan atas ketulinan ilmu yang beliau miliki.  dan YAB MB Kedah juga telah menzahirkan satu sikap yang bagi aku cukup realistik bersesuaian dengan platform yang mereka hadiri,
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

He he he....ni baru nak masuk bab POLITIK!

Bukannya seperti B A B I aka ANUwar aka ANwar aka Raja Ekzos yang politiknya tidak bersempadan.  Apa saja ruang beliau akan gunakan untuk bercakap hal politik, hatta atas jemputan untuk berwacana mengenai BATIK!  Punyalah TEMA'A sehinggakan batik Malaysiapun di PERLEKEH di negara orang setelah puas memfitnah dan berbohong seperti sekutu-sekutunya dalam DAPig dan PASrael.  Dan kini setelah terbocor sikap homoseksual beliau dalam internet, beliau cuba pula mengalih tumpuan rakyat dari hal sebenar yang beliau hadapi.  Mengheret Najib dengan rakyat Mongolia lah perkara yang paling tidak beretika memancarkan sikap manusia yang tidak PERCAYA(BerIMAN) dengan Allah.

Bukankah Najib sudah bersumpah secara yang mengikut aturan Islam bahawa dia tidak langsung mengenali rakyat Mongolia berkenaan?  Bagi aku dan semua umat Islam yang berIman kepada Allah, bagi kami ianya sudah lebih dari memadai.  SUDAH CUKUP dan tidak perlu di bangkitkan lagi.  Sedangkan dia sendiri sehingga kini mengeliat berelak untuk bersumpah berhadapan dengan hanya Allah mengikut aturan Islam seperti yang di lakukan oleh YAB DS Najib.


Mungkin ramai penyokong kepada KM PP, iaitu khalifah LGE berasa kendur selepas di tegangkan oleh kenyataan dari Datuk Mohammad Fadzil Hassan(DMFH), Presiden PKMM cawangan PP mengenai sikap Kerajaan Negeri yang hanya melepaskan 30% dari kontrak projek Kerajaan Negeri kepada kontraktor bumiputera dan 70% lagi kepada kontraktor lain.

Sekali imbas kepada siapa yang tidak menceburi bidang pembinaan, baik bangunan(building), struktur(strucutre) mahupun awam(civil), tentunya kagum dengan cara LGE membalas pantun yang di jual oleh DMFH.  Tentunya mereka meraskan pantun yang di balas oleh LGE sudah menepati dengan pembayang pantun yang di jual oleh DMFH.  Tentunya LGE juga merasakan bahawa prkara ini sudah jelas dan tidak akan bebangkit lagi setelah beliau memutarkan jawapan.  Nah!!!!  Jawapan itu sebenarnya bukanlah menjawap persoalan sebenar.

Jumlah projek dan peruntukan yang di sebut oleh LGE yang mencakupi JPS Negeri PP dan JKR Negri PP walaupun ianya adalah projek untuk negeri PP, tetapi ianya bukanlah dalam konteks yang tulin.  Semua Agensi Kerajaan Persekutuan termasuklah JKR dan JPS memang menerima peruntukan oleh Kerajaan Persekutuan yang di Kuasai oleh BN adalah bertujuan untuk melaksanakan kerja-kerja seperti penyelenggaraan jalan bagi JKR dan perparitan serta sungai bagi JPS.  Melalui dana inilah maka kontraktor-kontraktor melaksanakan kerja dan di selia olej JPS dan JKR.  Tetapi rakyat perlu tahu yang bajet JKR dan JPS negeri misalnya adalah di biayai oleh Kerajaan Persekutuan.  Dan ini pada aku bukanlah maksud yang tepat seperti yang di utarakan oleh DMFH.  Bagi aku isu yang di timbulkan ialah projek yang benar-benar menggunakan dana Negeri Pulau Pinang sendiri, Misalnya projek yang di rancangkan oleh Majlis Bandaraya Pulau Pinang, Majlis Perbandaran Seberang Jaya, Majlis Daerah Kepala Batas dan lain-lain yang puluhan jumlahnya yang mana dalam beberapa agensi tersebut boleh di katakan terdapat di antaranya ujud 2 akaun yang berbeza.  Akaun yang mendapat dana dari Kerajaan Pusat dan dana dari kerajaan negeri sendiri.

Aku percaya yang ingin di tanya ialah projek-projek langsung Kerajaan Negeri misalnya di bawah MBPP, MPSJ, MDKP, MDSPS, Pejabat-pejabat Tanah dan Daerah, Jabatan Botani dan sebagainya.  bukan hanya terhadp kepada JPS dan JKR dan juga bukan terhad hanya kepada dana dari Kerajaan Persekutuan.

Tetapi aku ada sedikit petunjuk yang aku perolehi dari blog MIM dimana perishtiharannya hanyalah di buat secara umum tanpa perincian.  bagi aku penjelasan oleh LGE lebih kepada berbohong!

Bak kata kawan kau yang kaki pemohong macam LGE juga,

" Sepuluh  cerita yang keluar dari mulut LGE, sebelas darinya kita tak boleh percaya!!!


CnP dari Berita harian:
KUALA LUMPUR: Mesyuarat Agung Tahunan Khas Parti Keadilan Islam Malaysia (AKIM) hari ini yang bertujuan meminda perlembagaan parti dan memberi laluan kepada Datuk Zaid Ibrahim sebagai presiden parti mungkin akan diheret ke mahkamah kerana dianggap tidak sah.

Hanafi Mamat yang mendakwa presiden sah parti itu semalam memberi amaran supaya mesyuarat tidak diteruskan kerana Zakaria Salleh yang mengakui sebagai presiden sudah dipecat sebagai ahli pada Disember 2009.
“Zakaria bukan lagi ahli AKIM sejak tarikh itu dan saya menasihati Datuk Zaid supaya jangan lagi menyertai AKIM sehingga masalah ini selesai.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tetiba keseronokan ZIBUK terbantut bilamana hanafi Mamat(bukan Hanafi Warren) mengejutkan ZIBUK dari mimpi keraiannya. Ini pantun pembuka Hanafi mamat:

Hanafi Mamat yang mendakwa presiden sah parti itu semalam memberi amaran supaya mesyuarat tidak diteruskan kerana Zakaria Salleh yang mengakui sebagai presiden sudah dipecat sebagai ahli pada Disember 2009.
Alamak apa sebenarnya ni?  Apakah situasi sebenar AKIM ni, Eskim ke parti politik ni?

Kemudian kita jengah pula pantun yang di balas oleh Zakaria pula:

Sementara itu, Zakaria menafikan Hanafi masih Presiden AKIM kerana ahli sudah membuat keputusan melantik beliau sebagai Presiden pada 2009. 

Selepas itu Zakaria balas pula pantun Hanafi Mamat:

“Tidak perlu tanya apa-apa pada dia, dia tidak memegang apa-apa jawatan dalam parti, malah keahliannya belum diperbaharui,” katanya sambil enggan mengulas lanjut.

Wah!  payah juga Hanafi Mamat nak jawap pantun tak berkerat ini dari Zakaria.  Setelah Hanafi tidak menjawap pantun  Zakaria, maka Zakaria pula menjualpula pantun seterusnya kepada ZIBUK

Zakaria juga berkata, jika ahli sebulat suara bersetuju menonjolkan Zaid sebagai presiden, beliau ikhlas untuk menyerahkan jawatan dan hasil perbualan telefon dengan Zaid, bekas ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menyediakan kesediaan memimpin AKIM.

Apakah ini bermakna Zaid belum lagi Presiden AKIM?  Dan apakah pantun yang di jual tadi kena di lunaskan dulu TOL nya?  mana boleh FOC gitu jer......Siap Talipon lagi tu!!!! Sapa nak bayar bil talipon tu?
Hai Dah lah Zaid dah buang duit anjurkan AGM semalam, Fuyoooo...di Tropicana Resort bro....aku hanyaada pengalaman jadi 'banquet boy' jer kat situ.  Mahal kos buat mesyuarat di situ bro.  Seronok juga ahli-ahli AKIM yang pertama kali bermesyuarat di luar dari Kelantan. 

Bermesyuarat di luar Kelantan  tentulah mendambakan kos yang tinggi, tetapi bakal presiden AKIM ini tentulah punyai banyak wang untuk mengadkan mesyuarat di luar Kelantan kerana beliau baru sahaja berjaya menjual hartanah milik UMNO yang  mengamanahkan kepada beliau satu bangunan di Kota Baru bernilai RM 4M kepada hamPASrael(byk juga duit depa).

Bodohkah juga Zaid?  Kalau dalam dunia korporat, sesuatu syarikat yang kita hendak beli, selalunya kita akan selidiki dahulu fundamentalnya, takut-takut ada sakit MENTAL.  Kemudiannya kita siasat pula liabiliti-liabiliti yang ada selain dari faktor seperti viability untuk untung jika di ambil alih.  dan sudah tentu tidak dikemsampingkan jika terdapat kes-kes legal jika ada.  barulah akhirnya kita membuat keputusan samaada hendak membeli ataupun tidak.....belum muktamad lagi tu....

Tapi Zaid yang kempunan eskim  sehingga merajuk dan tidak lagi mahu menyanyi dan menari di Parti Konsert Rock(pkr) nampaknya seperti goboh menjilat AKIM asal sahaja dapat jadi presiden dan begitu gopoh pula nak jadi KITA!

Alahailah ZIBUK!!!!ZIBUK= ZAID IBRAHIM MABUK nak jadi Presdien.

Tengok ke tajuk aje dah tak boleh di terima dek akal.  dan bila TS Muhyiddin tambah kata ia adalah fitnah maka lagilah aku rasa cukup benar sekali tanggapan aku bahawa hamPASreal ini hanya mengejar undi untuk berkuasa. Bagi aku, bukan kerana Allah pun.

(gambar hiasan ini tidak ada kena mengena dengan mana-mana tukang tilik!)

Mana boleh mereka bemain ramalan!  Lupakah mereka ayat yang Baiyyan serta Mubin ini?

Wahai orang-orang yang beriman! Bahawa sesungguhnya arak, dan judi, dan pemujaan berhala, dan mengundi nasib(ramalan) dengan batang-batang anak panah, adalah (semuanya) kotor (keji) dari perbuatan Syaitan. Oleh itu hendaklah kamu menjauhinya supaya kamu berjaya.

Oppsss...rupa-rupanya perkara keji, perkara kotor kini bukan lagi larangan kepada hamPAsrael sejak lama dahulu bilamana dewatraya hamPASrael memfatwakan bahawa di bolehkan bersahabat/bersekutu dengan syaitan.  maka apabila telah bersekutu dengan syaitan, maka kerja-kerja ramal-meramal ini juga adalah sebahagian dari packagenya. Apa kata syaitan yang menjadi sekutu?

(Ibrahim/14:22)
Dan syaitan berkata, apabila perkara telah diputuskan, "Sesungguhnya Allah telah menjanjikan
kamu satu janji yang benar; dan aku menjanjikan kamu, kemudian aku memungkiri kamu, kerana aku
tidak ada kuasa terhadap kamu, melainkan aku menyeru kamu, dan kamu menyahuti aku. Maka
janganlah kamu mencela aku, tetapi celalah diri kamu sendiri; aku tidak dapat menolong kamu, dan
tidak juga kamu dapat menolong aku. Aku tidak percaya kepada persekutuan aku dengan Allah
daripada kamu dari dahulu." Bagi orang-orang yang zalim, bagi mereka, azab yang pedih


(Sekadar gambar hiasan...nak gantung?  bukan tanggungjawab aku!)


Mari kita lihat bagaimana syaitan menampakkan indah kepada sekutu-sekutunya seperti yang di jelaskan oleh Allah didalam AlQur'an nul Mubin....






(Al An'am/6:43)
Hati yang keras





(AnNaml/27:24)
Ia menjadi wali mereka setakat di dunia sahaja walaupun mereka bersekutu dengannya.

( An Nahl/16/63)
Dinampakkan komitmen selain dari Alllah seperti benar kelihatannya


(Al Ankabut/29:38)
walauupn mereka dapat  melihat dengan jelas dari mata mereka.
Wazaiyyanalahumushyaithon..... ertinya syaitan menampakkan indah....Apa yang di nampakkan indah?  Amalan-amalan orang yang bersekutu dengan syaitan, mereka di nampakkan bahawa amalan merekalah yang di redhoi Allah.

(Fatir/35:8. )
Dan apakah dengan orang, yang kejahatan daripada amalan-amalannya dinampakkan indah
baginya, supaya dia memandangnya baik? Allah menyesatkan sesiapa yang Dia mengkehendaki, dan
sesiapa yang Dia mengkehendaki, Dia memberi petunjuk; maka janganlah jiwa kamu dirugikan dengan
penyesalan ke atas mereka; sesungguhnya Allah mengetahui apa yang mereka mengerjakan.

Maka di nampakkanlah indah kepada mereka yang mengakui rela untuk bersekutu dengan syaitan bahawa mereka berupaya untuk meRAMALkan sesuatu....tepat atau tidak?  Syaitanpun tak tahu!


Tidak ada sesiapapun yang mengetahui yang Ghaib du langit dan bumi....termasuklah syaitan..... Apa barang bersekutu dengan syaitan bro!!!!

(Ini hanya gambar hiasan dan tidak sesuai untuk di gantung di mana-mana)

Rupanya itulah pencarian ZIBUK(Zaid Ibrahim Mabuk) selama ini.  Semasa dalam UMNO dahulu, paling tinggipun hanyalah Ketua Bahagian, itupun secara ponen. Kemudiannya  dapat pula secara percuma jawatan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan...free lagi.  Kemudian tu jadi senator secara percuma dan kemudiannya secara percuma lagi dia menjadi menteri kehakiman yang paling singkat kerana ia adalah jawatan percuma.  Tanpa sedar dia menjadi BAGHAL tunggangan kj untuk menekan dan memalukan Tun Dr Mahathir padahal Baghal dan BERUK yang menungganngya salah mengukur kebijaksanaan Tun Dr Mahathir, NEGARAWAN Malaysia yang sehingga kini Allah kurniakan kesihatan yang masih baik pada peringkat umurnya dan pemikiran yang masih tajam.

Kembali bab dapat jawatan secara 'chemey' atau secara percuma(ada sedikit persamaan dengan kj yang juga dapat beberapa jawatan secara chemey).  Sekali lagi dia di terima dengan seperti orang CEMERLANG yang berjasa GEMILANG dalam politik sehingga di INGATKAN TERBILANG oleh pkr yang KEMARUK publisiti untuk menutup kote ANUwar yang KERAP TERPERANGKAP dalam JUBO mereka yang membuat perangkap(di sini menunjukkan ANUwar benar-benar MANGSA yang di perangkap!). Lalu sebaik sahaja menyertai pkr bak kata zahid hamidi satu ketika dulu, "pukul 11.59 kj menang(di menangkan secara percuma), pukul 12.00 dia di lantik menteri", maka Zaidpun di "mandi"kan dengan jawatan yang GABAN-GABAN!  Antara jawatan MEE SEGERA yang dia dapat secara FOC ialah Anggota MT pkr, AJK Biro Politik pkr pusat dan penyelaras pkr.  Eh eh eh....bukan itu sahaja pkr yang begitu terserlahnya dalan kekurangan pemimpin yang boleh di lempar segala sampah masaalah pkr di beri sekali lagi secara percuma Ketua Cabang Wangsa Maju, mungkin kerana kencingnya bercabang, atau lidahnya yang bercabang?

Setelah menyanyi dan menari kira-kira hampir setahun dalam Parti Konsert Rock(pkr) tetiba dia ingin pula memiliki secara FOC jawatan timbalan presiden pkr.  Niat hatinya utk dudukdi sebelah Kak 1Jijah tak kesampaian kerana tiada cara FOC untuk jawatan itu kecuali dia hebat kongkalikong.  Dan kongkalikongnya pula mestilah lebih KING KONG dari Assmin.  Dek kerana merajuk tak dapat eskrim pkr secara FOC dia pun lari balik rumah sambil ngadu kat mak. "Maaakkkk....nak eskim, nak eskim".  

Eh....eskim tak de...AKIM adalah.....

Setelah roh politik ZIBUK bergentayangan di ruang angkasa politik yang vakum, akhirnya AKIM tersedut ZIBUK yang sedang MABUK jawatan tertinggi mana-mana parti. Dan sebaik sahaja AKIMtersedut roh ZIBUK secara percuma, secara percuma pula AKIM yang selama ini umpama cocoon kini kembali menguet dan mengeliat-liat terbatuk dan terbersin di sebabkan tersedut ZIBUK, mungkin kerana agak berHABUK setelah lama tidak di lap politiknya.

Eh eh...dah lah dapat masuk AKIM secara FOC, lepas tu dapat jadi PRESIDEN AKIMpun FOC tup-tup FOC pula dia dah tukar AKIM jadi Parti Kesejahteraan Tanah Air.  Secara FOC pula AKIM dah jadi KITA....he he he...ZIBUK tentunya kata....ini KITA(zibuk) yang  punya!!!!  Apani?  Tak sejahterakah kira, rakyat Malaysia?  Atau dia yang tak sejahtera sebab tak dapat tempat dalam UMNO, lepas tu melantingkan diri akibat merajuk dari pkr yang terang-terang nazaknya(dok lepas-lepas je nyawa tu...) sambil nangis nak eskim.....Akhirnya penat merajuk diapun berbayar bila dapat jadi presiden secara FOC.

Yang nak kena bayar ialah ahli-ahli dan sesiapa yang nak jadi ahli ZIBUKITA!

Rupa-rupanya agenda hamPASlututrael hanyalah memburu undi dari pengundi.  mereka sebenarnya bukannya ada niat langsung untuk berkhidmat secara ikhlas kepada rakyat, tetapi selalu menagih kesetiaan rakyat yang menjadi ahlinya untuk menyumbang ringgit setiap kali KONSERT BERCERAMAH mereka adakan.  Kali ini KONSERT BERCERAMAH berbayar mereka di adakan di Kelantan.

KONSERT BERCERAMAH kali ini adalah bertaraf PERDANA kerana menampilkan BADUT Parlimen yang paling kelakar kerana bercakap setelah berfikir melalui KEPALA LUTUT!  Nampaknya kita tidak payah lagi meneka-neka tentang matlamat sebenar tertubuhnya hamPASlututrael dahulu yang ternyata penuh kesumat terhadap sesama bangsa.  Nyata Badut Parlimen yang berasal dari Pokok Sena ini senagaja memilih tajuk yang boleh membuat N.ajis yang sedang bercuti di Hospital milik Kerajaan Persekutuan yang Zalim di Kubang Kerian.  Apa tajuknya??  Sila lihat sendiri....



Jatuh BN agenda utama


KOTA BHARU - Pas mengutamakan agenda untuk menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) dan tidak melulu untuk membincangkan hal pentadbiran pemerintahan negara buat masa ini, kata Naib Presiden parti itu, Datuk Mahfuz Omar.

Terus membaca di sini.

************************************************************************************

Lihatlah betapa busuknya perjuangan mereka setelah menu perjuangan mereka terjatuh kedalam kandang *&^% ketika menyerbu untuk menyertai DApig dan PkiokR dalam Pekatan Rosak. Segalanya di laur dan dalam hamPASlututrael kini nanar dan membusuk sehingga agenda utama mereka bukan lagi kerana rakyat!
Jahatnya NAFSU mereka.........

Berita ini aku ambil sedikit sahaja dari kertas balut belacan yang aku jumpa kat tepi kandang.....

Dan aku sempat ambil sebahagian sahaja keratan berita sebab yang lain dah hancur kena air ken........


Umno perlu bukti bela Melayu bukan untuk undi
Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 11 Dis: Umno yang melaungkan ketuanan Melayu dan mendakwa sebagai pembela bangsa dipersoal kenapa tidak mempedulikan nasib orang Melayu di Sarawak yang tercicir dari pelbagai aspek.
Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri itu, Saimon Kila @ Nor Huzaifah Zainon berkata, walaupun  Umno tidak ada di Serawak tetapi sebagai parti yang mengetuai kerajaan Pusat mereka masih boleh membantu memperbaiki taraf hidup serta meyelesaikan masalah-masalah orang Melayu.
"Sebenarnya tiada alasan (untuk tidak membantu Melayu Serawak), melainkan slogan ketuanan Melayu yang dilaung-laungkan itu sendiwara, hanya untuk meraih sokongan (undi) dalam pilihan raya untuk mengekalkan kuasa.....

***********************************************************************************
Nampaknya walaupun sudah lebih dari 50 tahun pas tertubuh di sebabkan kekecewaan beberapa orang pemimpin UMNO yang kalah dalam perebutan jawatan parti, tetapi tahap pemikiran mereka terhadap sesuatu isu itu kadang-kadang menunjukkan tahap pemikiran mereka jauh terkebelakang sehingga hampir sampai ke garisan manusia dari golongan Neanderthal yang hidup bersama-sama dengan dinasor.  Manusia sebelum Adam!(2:30. Dan apabila Pemelihara kamu berkata kepada para malaikat, "Aku akan meletakkan di bumi
khalifah (pengganti)." Mereka berkata, "Adakah Engkau meletakkan di dalamnya orang yang akan
membuat kerosakan di dalamnya dan menumpahkan darah, sedang kami menyanjung dengan memuji-
Mu dan memanggil Engkau Suci?" Dia berkata, "Sesungguhnya Aku tahu apa yang kamu tidak tahu.")

Wajarkah mereka mencabar UMNO sedangkan mereka sendiri juga adalah sebuah pertubuhan politik?  Molo ka apa?  Tidakkah mereka terfikir jikapun otak mereka lokasinya di kepala lutut bila mempersoalkan tentang UMNO yang sudah terbukti membela nasib bangsa?  Dan untuk segmen Serawak, tidakkah mereka sedar bahawa di bawah Parti Barisan Nasional beberapa parti di Serawak adalah sekutu UMNO?  Dan mengapa pula mereka hendak nafikan keupayaan parti-parti komponen BN yang berkhidmat di Serawak gagal?  Jika ada kes-kes terpencil itu tidak di nafikan dan sudah tentunya Kerajaan Serawak yang ada boleh mengatasinya jika perkara-perkara yang di sebutkan sampai ke pengetahuan mereka.

Berbalik kepada soalan yang di kemukakan oleh hamPASlututrael ni, mengapa pula soalan ini di timbulkan ketika hawa dan haba PRN Serawak begitu hampir?  Apakah mereka ini NGO?  Apakah mereka ini gerakan berkecuali yang berdasarkan kebajikan?  pas BUKAN PARTI POLITIKKAH?  Sudah tentunya jawapannya YA!  kalau sebuah parti politik, buknkah mereka juga memburu undi? Dan seantero duni sudah tahu yang pas hanya memburu undi semata-mata tiap-taip kali membuka mulut baik di dewan negara, ataupun dewan rakyat mahupun di dewan undangan negeri hatta di kedai-kedai kopi dan terkadangnya di dalam JAMBAN!

Aku sedar sebagai sebuah parti, UMNO selain dari berkhidmat untuk seluruh rakyat Malaysia khasnya sebagai prioriti tidak di nafikan perlukan undi untuk terus berkhidmat kepada rakyat.  Ini adalah seiringan dalam UMNO. Perkhidmatan yang di beri adalah seimbang dengan undi yang di tagih.  Lainlah hamPASlututrael, mereka di tubuhkan hanya untuk MENGUTIP DERMA DI KONSERT-KONSERT BERCERAMAH dan tidak perlukan UNDIpun dari pengundi.  Dan pada PRU dan PRN kali ini pengundi-pengundi tidak perlulah mengundi pas lagi, kerana memang UMNO perlukan undi untuk terus berkhidmat bukan untuk KONSERT BERCERAMAH yang perlu dibiaya untuk menjamin tiket keSuurga............

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO