SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Ini aku CnP dari blog Parpu Kari:

Sunday, October 31, 2010

GEMPAR! AKHIRNYA STATUS SEBENAR DR ZUL SUDAH DIKETAHUI! MESTI BACA!

Jelingan Maut inilah yang telah membuatkan Zul Gendut tergila-gila!
Semalam aku sempat bertemu dengan seorang hamba Allah di GM, banyak cerita yang aku dapat dari hamba Allah ini, namun aku diberitahu bahawa segala cerita ini tak boleh dibongkar di Galas atas permintaan Ku Li (apa sebabnya hanya Ku Li yang tahu)

Tapi aku nak berkongsi sikit cerita yang aku dapat dari hamba Allah ini, kisah yang aku nak cerita pada korang adalah mengenai kisah perkahwinan calon PAS, ada banyak pihak yang meragui status Dr Zul Gendut ni.

Sebenarnya Dr Zul sudah pun berkahwin dengan Zainab bt Jalar, dia adalah seorang janda beranak satu. Sekarang aku akan ceritakan sedikit latar belakang Zainab yang tak pernah korang dengar sebelum ini.

Zainab ni pernah kahwin dengan seorang muallaf (Cina masuk Islam) yang bernama Lee, masa itu Zainab bekerja di sebuah hotel, tapi mak bapak Zainab tak setuju dengan perkahwinan ini, akhirnya jodoh mereka tak panjang yang membawa kepada penceraian Zainab dan Lee.

Zainab kemudiannya bekerja dengan Armalah (ini kiranya tempat penjagaan ibu tunggal yang dibuat PAS la). Disinilah Zainab bertemu dengan Dr Zul yang sangat aktif dalam program-program anjuran PAS sehinggakan kliniknya sendiri pun terabai.

Bila dah hari-hari berjumpa, maka dari mata turun ke hati, lahirlah bibit-bibit cinta diantara mereka, sebelum tu pembaca sekalian, Dr Zul adalah seorang yang sudah berumahtangga, ya dia sudah beristeri. Walau sudah beristeri Dr Zul tetap ada hubungan dengan Zainab! Biasalah orang-orang PAS nafsu kuat!

Dalam asyik masyuk mereka bercinta ni, tup-tup satu hari mereka kena tangkap basah pada bulan Julai tahun 2009 di Kuala Krai, bila dah kena tangkap basah, maka isteri Dr Zul dapat tahu, apalagi kecohlah lepas tu mereka bergaduh dan akhirnya perkara ini membawa kepada penceraian mereka.

Dr Zul menjadi duda dan tidak berapa lama lepas tu dia menjadi suami semula sebab dia berkahwin dengan Zainab. Ya la, dah kena tangkap basah, kena kahwin la! Ironiknya pihak PAS langsung tak tahu mengenai hal tangkap basah ini.

Tetapi bilamana The Unspinners mendedahkan Dr Zul pernah ditangkap basah pada posting Oktober 22 2010 dan disambut oleh UMNO Online, maka pada masa itu barulah pihak PAS dapat tahu, bila dah terbongkar skandal ini, PAS melakukan penyiasatan dan mendapati bahawa cerita ini adalah benar!

Lepas tu apalagi, PAS mencari jalan bagaimana untuk menutup cerita ini, cari-cari punya cari, akhirnya mereka mendapat jalan dimana salah seorang tauke balak yang ada hubungan 'perniagaan' dengan pihak PAS telah menawarkan untuk membantu menutup cerita ini.

Untuk pengetahuan korang, masa Dr Zul kena tangkap khalwat tu, ada satu kertas pertuduhan yang telah dibuat oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEIK)! Ramai yang tak tahu pasal ini kan?

Berbalik pada kisah PAS nak tutup cerita ini semula, dimana tauke balak nak membantu tu! Korang tau tak, si tauke balak tu telah menawarkan RM70,000 kepada si penjaga fail di JAHEIK! Bilamana kakitangan tersebut mendapat tawaran yang begitu lumayan, dia pun terus melakukan perbuatan terkutuk itu tanpa merasa takut dengan hari pembalasan!

Akhirnya misi mereka berjaya dan fail itu berjaya dihilangkan, lepas tu apalagi, Dr Zul kelihatan cukup baik la di kalangan ahlul-ahlul PAS, sebab semuanya telah di'kawtim' kat belakang!

Inilah cerita yang aku dapat tentang status Zul Gendut! Kalau korang nak buat report polis terhadap blog ni wahai ahlul PAS, make sure korang buat report polis untuk Zul Gendut sekali, sebab dia berjaya hilangkan fail tersebut dan memadamkan data tangkap basahnya dari sistem!

Wow! Dasyat jugak PAS salah guna kuasa kan? Mentang-mentang la JAHEIK ni bawah bidang kuasa mereka, maka mereka dengan sewenang-wenangnya menghilankan fail tersebut! Elok juga kalau pihak berkuasa siasat perkara ini, kita bukanlah nak tuduh cuma nak pastikan je...

Aku cuma menyampaikan sahaja dan aku harap perkara ini disiasat sepenuhnya!

**Dulu di Permatang Pasir, calon BN bermasaalah, calon pas menang, tapi lepas menang apa dia buat?
Tapi kalau di Galas, calon pas pula bermasaalah, dua-dua pasal politik BU.....tapi jika calon BN menang, pasti ada perubahan kepada rakyat Galas.

@




Ansari Jatuh Ke Laut Lagi!
SANDAKAN, 29 Okt (Bernama) -- Baru dua hari selepas jatuh ke laut, calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi pilihan raya kecil Parlimen Batu Sapi Ansari Abdullah tergelincir lagi ke laut selepas jambatan kayu menuju ke sebuah perkampungan nelayan runtuh Jumaat.

Kejadian berlaku pada 3.45 petang ketika Ansari dan rombongan kempennya, termasuk Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menjalankan kempen dari rumah ke rumah di Kampung Gas.

"Kejadian berlaku sejurus selepas Tan Sri Khalid (Ibrahim) melepasi jambatan itu menghala ke sebuah rumah yang dibina dalam laut.

"Beliau bergayut pada sebuah papan bila lima pekerja kempen cuba mengangkatnya. Bagaimanapun, mereka semua jatuh ke laut, kata Jumin Jeffrey Masuling, pengurus media pilihan raya PKR.

Jumin, yang juga setiausaha cabang PKR Tuaran itu berkata Ansari, pengerusi cabang PKR Tuaran, diselamatkan oleh penduduk kampung.

"Beliau mengalami cedera ringan di lutut dan dada dan dihantar ke Hospital Sandakan," katanya.

Selepas rawatan, beliau meneruskan kempen.

Pada Rabu, Ansari dan pengurus kempennya Oting Enchi dan seorang wartawan NTV7 jatuh ke laut selepas titi kayu di sebuah kampung berhampiran Pulau Api Api runtuh.

-- BERNAMA


Aku tak mahu ulas panjang, tetapi aku hendak ajak kawan-kawan seperjuangan berfikir tentang duri dalam daging di dalam SPR terutama di Kedah.  Aku anggap mereka ini adalah pengecut serta tidak laayak untuk menjamah rezeki serta menafkahkan anak-anak mereka dengan upah dari kerja mereka yang aku anggap cukup kotor sehingga mengatasi amanah yang mereka ikrarkan ketika memulakan tugas sebagai pegawai Kerajaan Persekutuan.

Tadi aku baru sahaja bersembang dengan seorang anak muda yang telahpun cukup umur untuk menjadi pemilih berdaftar baru.  Anak muda ini masih lagi meneruskan pelajarannya di peringkat ijazah dan masih belum menyertai mana-mana parti kerana masih berada di Universiti.  Dan dia menyatakan kecenderungannya untuk menyertai UMNO kerana kata beliau dia hanya nampak UMNO sebagai pertubuhan politik yang terbukti berjaya menjaga kebajikan seluruh rakyat dan dalam masa yang sama melindungi bangsa yang menjadi penduduk asal tanah Melayu bersama pribumi lain termasuklah orang asli.

Yang menjadi kehairanan beliau ialah mengapakah nama beliau tidak tersenarai dalam senarai yang di gazetkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya walaupun telah memberi salinan kad pengenalan beliau semasa Biro Daftar Pemilih BPUNK  menjalankan kempen penambahan pemilih berdaftar sepanjang awal tahun ini. Dan lebih anih lagi kata beliau kawan beliau yang lewat mendaftar sebagai pemilih, tetapi menggunakan saluran parti pas sudahpun sah dalam senarai daftar pemilih.

Apalah yang boleh aku katakan lagi kepada beliau.....hanya kata perangsang agar tidak kecewa dan mengalah dengan keadaan.  Dan hari ini aku bertambah 'BARA' bila aku dapati ada 27 nama lagi mereka yang cuba berdaftar melalui saluran parti UMNO di Sik juga tercicir dari senarai yang di sahkan oleh SPR.

NAMA MEREKA TIDAK LEKAT DALAM SENARAI PEMILIH BERDAFTAR!!.  

Penyalur maklumat aku memberitahu senarai nama pemilih berdaftar melalui saluran parti pas di terima 100%
manakala jika melalui UMNO selalu ada nama yang di tolak walaupun mereka adalah layak dari segi had umur untuk menjadi pemilih baru dan kali pertama berdaftar. 

**Aku nak ingatkan mereka yang aku umpamakan mereka yang sanggup memakan daging dan meminum darah saudaranya sendiri supaya berfikir panjang ketika berniat untuk mensabotaj permohonan anak-anak muda yang ingin menjadi pengundi kelak.  Mengapa perlu di sekat seawal itu?  Biarlah mereka di sahkan dan gunaklah kebijaksanaan anda sebagai pembangkang untuk mempengaruhi mereka agar kesihankan parti anda!

**Kepada mereka yang di amanahkan untuk memilih kakitangan baru untuk bekerja dengan Kerajaan Persekutuan atau negeri yang di kuasai oleh UMNO/BN supaya meneliti latar belakang dan susur galur calon berkenaan, kerana dalam kita memikirkan kebajikan mereka sbg seBANGSA, tetapi mereka menunjukkan sikap yang cukup BANGSAT!

Dari Kedah Times:

Oleh : SOBRI SUDIN

Bacaan Surah Ar-Rahman yang aku baca selepas selesai solat magrib hari ni agak terganggu. Tiga empat kali hand phone aku berdering, nombornya pulak naik takut bila dilihat.. MESTI SOMEBODY.

Telahan aku benar belaka. Si pemanggil memaklumkan dan perkara ini bukan lagi rahsia, YB DATO MUKHRIZ bakal dilantik sebagai Pengerusi UMNO Kedah yang baru menggantikan LANUN SABAH (Panggilan PM.. bukan aku yang panggil).

Jika benar berita yang ku dengar ini, syukur alhmadlulilah, meskipun sudah ramai blogger pro UMNO kawasan utara yang sudah meramalkan perkara ini. Mudah-mudahan aura dan wow faktor akan kembali melekat kepada UMNO Kedah. Mudah mudahan UMNO Kedah tidak lagi mandom, lesu dan pancit tayarnya.

YB DATO MUKHRIZ jika benar berita ini, nyawa dan badan hamba serahkan, dengan darah dan air mata hamba pasakkan untuk gegarkan WISMA DARUL AMAN. Namun YB pastikan segala teguran, nasihat yang telah hamba lontarkan dan rakan-rakan blogger lain berikan berhubung percaturan politik Kedah dapat YB fahami dan teladani, janganlah pisang berbuah berkali-kali.

Pesan hamba, ingatlah di Kedah ini ramai pemimpinnya 'beraja dimata bersultan dihati' depan cakap lain belakang buat lain, hati-hatilah YB, TERUSKAN LEGASI AYAHNADA TUN MAHATHIR dan nenenda WAN MUHAMMAD SAMAN sebagai antara anak Kedah yang berjaya mencipta nama di HALL OF FAME.

Apapun tahniah.. tahniah.. tahniah.. SELAMAT BERTUGAS MEMIKUL AMANAH YANG BERAT.

Serangkap pantun dari hamba marhein yang hina:

TIADA BEBAN BATU DIGALAS
BEBAN YANG BERAT BERKATI-KATI
PENGERUSI UMNO PERLU DIGALAS
KAMIKAN TAAT SEPENUH HATI


Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2010/10/tahniah-tahniah-tahniah.html#ixzz13Obdx9dC


Bayangkan kakinya DAP dan selipar-seliparnya ialah pembangkang melayu. Ramai selipar-selipar sedang berebut-rebut menonjolkan keindahan rekabentuk mereka dalam bercakap hanya untuk memberi gambaran bahawa mereka adalah selari dalam perjuangan suci dap terhadap agenda tersembunyi mereka yang tidak langsung dapat di hidu oleh hidung pembangkang melayu yang resdungnya berada berada pada tahap kronik.

Selipar-selipar pembangkang yang di saruk oleh DAP di luar  menjerit sana menjerit sini membawa agenda DAP hanya kerana janji upah sedikit kuasa yang tidak menjamin apa. Selipar-selipar pembangkang ini ada juga yang sudah haus tapaknya tetapi tetap mengagahkan juga diri menyeret dan di seret sambil terus berselindung di sebalik jubah agama yang teruk lusuhnya.  Malah ada satu Selipar-selipar pembangkang yang sudah berubang tapak belakangnya di sebabkan kehausan.  Lebih teruk lagi bila Selipar-selipar pembangkang yang sudah kehausan tapak ini di beri tempelan tapak baru yang palsu serta mudah rosak oleh dap utk terus menyeret dan di seret tanpa mengetahui tapak tempelan itu akan membahayakan diri mereka ketika ,enyeret dan di seret.  Statusnya sama seperti tayar celup yang bila-bila boleh mengalami rosak mengejut bilamana bunga tayar yang di tempel itu tertanggal ketika tayar bergerak laju dan berpusing ligat!

Dan hanya 'selipar-selipar' pembangkang di alam internet pula terus di seret dan menyeret dengan najis hasadengki, najis tidak bersyukur, najis benci bangsa, najis fitnah, najis  takut dan tolak pembangunan dan bermacam-macam najis termasuk n.ajis.  Paling kerap di seret oleh  'selipar-selipar' pembangkang ialah ketakutan terhadap kemenangan UMNO dan BN dlm PRK serta PRU nanti. Lihat sahaja blog-blog mereka yang hidupnya beragendakan menyeret dan di seret.  Mereka hanya berada di bawah tapak kaki dap yang kemungkinannya baru keluar dari kandang babi!






Kerana ketakutan akibat momokan sendiri yang dahulunya mereka cipta momok itu untuk menakutkan musuh politik mereka iaitu UMNO kini amat sukar untuk di kikis dalam tidur mereka.  Akibat kepayahan itu mereka berolwh iimsomnia politik sehingga sanggup untuk terus mendampingi monitor komputer dan juga pentas-pentas ceramah berbayar.  saban hari apa sahaja perancangan Kerajaan Pusat yang di kuasai oleh UMNO/BN mahu teruskan akan terus di bangkang, kerana berharap mereka akan terus di saruk kekaki dap dan terus di seret oleh agenda seni dap yang tidak dapat di fikir oleh akal sejengkal serta hidung resdung mereka.  Sehinggakan ketakutan mereka sudah menjangkau tahap ter'kronik' bilamana baru saja pemimpin Kerajaan Pusat yang di kuasai oleh UMNO/BN membuka mulut, maka bisinglah selipar-selipar pembangkang ini sehingga tidak 'ketahuan biji', bak 'keling karam' lagaknya.....kapal tak karampun!







Orang Melayu, orang Asli. orang Pribumi, orang Cina, orang India dan seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, yang mahukan ekonomi terus berada di landasan dan berkembang positif, yang mahukan sasaran wawasan 2020 dapat di jelmakan, yang mahu negara sendiri terus di hormati, berhenti sekejap, bertafakur, bermeditasi atapun boleh saja bertenang sekejap dari terus bernafas dalam hasutan 'selipar-selipar' pembangkang yang tanpa sedar menjadi paria dalam menggalas agenda seni berseni dap yang sentiasa di sembunyi rapi ketika dalam lingkungan pukauan mereka tetapi terserlah jelas oleh pihak UMNO/BN yang terus bekerja keras demi kesejahteraan rakyat termasuklah pembangkang dan 'selipar-selipar' pembangkang.  FIKIR!

Semuga anda tahu menyaring yang terbaik kerana masih ramai yang mempunyai akal yang terbaik hasil dari pendekatan pendidikan terbaik yang di sediakan oleh kerajaan pusat sejak dari mula kita mengecapi kemerdekaan lagi!

Inilah yang di akui sendiri oleh n.ajis, dewataraya pas yang mempunyai sebuah syurga yang di janjikan.  Beliau mengakui bahawa ahklak dan moral ANUwar adalah lebih tinggi dari beliau.  Ha ha ha....


Kalau bekas sang banduan yang kinisemakin terserlah keayuan liwatannya dengan perlondehan oleh orangnya sendiri di akui moral dan akhlaknya lebih tinggi, secara langsung, n.ajis sudah memperakui bahawa moral dan akhlaknya adalah lebih rendah dari ANUwar!!!  Kalau n.ajis mempunyai syurga sendiri, bayangkan apa yang ada pula dalam syurga ANUwar.....are you OK?


oleh Pemuda Kuala Langat pada pada 20hb Ogos 2010 pukul 3.17 ptg

 KUASA - adalah satu nikmat yang dikecapi oleh UMNO selama 53 tahun Malaysia berdiri sebagai sebuah negara yang merdeka dan berdaulat.

Sepanjang tempoh tersebut, UMNO menerajui tampuk pemerintahan negara bersama-sama parti komponen yang lain membentuk Perikatan dan kemudiannya terkenal sebagai Barisan Nasional (BN). Ianya satu jangka masa yang cukup panjang untuk membuatkan ahli-ahlinya mulai mendongak langit dan enggan tunduk ke bumi, besar kepala serta angkuh.

Maka tidak hairanlah, Tun Mahathir pernah berkata bahawa.. "UMNO mulai busuk hingga ke ususnya"  dan itulah gambaran yang amat jelek dilihat oleh orang ramai yang tiada kepentingan dalam parti serta politik. Itulah konsep asas berpolitik yang disebut "absolute power corrupts absolutely".

Sikap sebilangan besar ahli-ahlinya (walaupun tidak semua) yang enggan atau ingkar untuk berubah (walaupun telah menerima pengajaran yang cukup bermakna pada PRU.12 yang lalu) adalah racun arsenik yang membunuh sedikit demi sedikit jasad UMNO.

Budaya seperti :-
  • selesa,
  • tidak mahu bekerja jika tidak diupah,
  • berpolitiking melebihi berkhidmat kepada masyarakat,
  • cantas mencantas,
  • hasad dan dengki sesama ahli,
  • dendam kesumat sesama ahli,
  • merajuk kerana kedudukan atau imbuhan,
  • boikot jika kemahuan tidak diikuti atau dipenuhi,
  • menunjuk-nunjuk kemewahan serta kekayaan,
  • terlalu bersikap ekslusif hingga tidak mahu rapat dengan orang-ramai yang tidak berparti atau berjawatan,
  • tidak menunjukkan keikhlasan bekerja atau berkhidmat sebaliknya terang dan jelas kelihatan (oleh orang ramai) bersifat hipokrit hanya mahukan undi dan pengaruh sahaja,
  • mementingkan diri sendiri dari kehendak ahli-ahli apatah lagi parti,
  • hanya syok sendiri dengan program-program yang diri sendiri merasakan perlu walhal tidak mendapat pandangan ramai terutama ahli peringkat akar umbi dan orang ramai yang tidak berparti tetapi mengharapkan agar parti dapat membantu mereka,
  • melihat bahawa jawatan di dalam parti boleh membawa kepada faedah diri sendiri semata,
  • apabila tersingkir, amarah terlampau hingga sanggup mensabotaj
dan lain-lain lagi yang terlalu banyak untuk ditulis dan diperkatakan.

Sebenarnya, perkara-perkara yang disebut di atas bukannya dialami oleh UMNO sahaja tetapi semua parti sama ada ianya parti dalam perikatan kerajaan mahupun pembangkang. Ianya adalah lumrah sifat semulajadi manusia yang tidak maksum dan jauh sekali dari sempurna seperti sifat malaikat.

Namun, kerana keselesaan atas kuasa yang dipegang selama 53 tahun menjadikan parti UMNO terlalu ketara kelihatan cacat dan celanya berbanding parti-parti dari kelompok pembangkang.

Inilah yang menaikkan kemarahan serta sentimen kebencian pengundi-pengundi di luar sana. Dan ianya menjadi begitu mudah oleh pihak lawan terutamanya membakar api kemarahan mereka dengan hidangan pelbagai persepsi negatif dan buruk lagi tanpa perlu memikirkan kebenaran atau kesahihan cerita-ceriti yang musuh sajikan.

Apakah kita mampu berubah? atau setidak-tidaknya berniat serta mengusahakan untuk berubah? Kerana perubahan ini adalah mesin jangka hayat UMNO untuk terus berkuasa dan diterima rakyat.

Rakyat pada hari ini yang berlatar-belakangkan pendidikan yang baik dan sempurna (ironinya, ia adalah atas kemajuan yang dibawa oleh UMNO serta BN) terlalu bijak hingga mampu menilai sifat-sifat baik atau sebaliknya bukan terhadap parti UMNO itu sendiri tetapi terhadap ahli-ahli serta pemimpin yang terdapat dalam parti UMNO itu sendiri. Jika mereka melihat ahlinya buruk, maka yang terpalit adalah UMNO secara keseluruhan.

Namun percayalah, transformasi akan dan sedang berlangsung di dalam UMNO. Terpulang kepada ahlinya untuk menentukan nasib mereka sendiri. Jika mereka tidak mahu berubah, nescaya rakyat serta pengundi akan mengubahnya.

HANYA BILA UMNO TIDAK BERKUASA, MAKA PERUBAHAN ITU SECARA SEMULAJADI AKAN TERHASIL. MEREKA YANG KONONNYA BERJUANG UNTUK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA AKAN MELARIKAN DIRI DARI UMNO. KERANA APA? KERANA DUDUK DALAM UMNO "TIDAK BOLEH CARI MAKAN LAGI". NAH! HANYA YANG TINGGAL ADALAH MEREKA YANG BETUL-BETUL MAHU BERJUANG BAHKAN SANGGUP BERKORBAN HARTA WANG RINGGIT UNTUK TERUS MENEGAKKAN UMNO DAN BUKAN UMNO BERKORBAN WANG DAN RINGGIT UNTUK AHLINYA.

Mudah-mudahan apa yang kami nyatakan di atas adalah salah dan sebenarnya UMNO serta ahlinya tidak begitu. Maka, sebagai ahli UMNO, BUKTIKANLAH!

Wallahua'lambissawab

PKL


(Ini bukan nik aziz.....ini nak hampir serupa dekat dengan n.ajis!)

Apa erti pembangkang???  Apa erti musuh???  Jom kita lihat pakar tafsir ini mentafsir apa itu pembangkang dan apa itu musuh???  Aku nampak si n.ajis ni pakai hentam keromo saja mengenai makna pembangkang yang seolah-olah sama dengan musuh.  Dia tafsir musuh itu pembangkang dan pembangkang itu musuh.

Tetapi kerana kecabangan lidahnya membuatkan kenyataan 'round about' beliau menyerlahkan kebingungan beliau.  Apakah perasaan beliau jika berada di sebelah pihak BN sekiranya setiap projek yang di bawa kesana tidak di iktiraf?  Menimbulkan karenah birokerasi?  Menghina tiap-tiap Perdana Mneteri sepanjang beliau menjadi pembangkang. Memandang sinis tiap projek kerajaan Pusat termasuklah dalam bentuk kebajikan dan membuat kenyataan berputar belit tiap kali kerajaan pusat membantu.  Pernahkah anda mendengar kalam dari lidahnya yang kini bercabang tiga?  Satu cabang untuk parti sendiri satu lagi cabang untuk dap dan satu lagi cabang untuk pkr?

Acap kali kita mendengar ucapan bahawa "Ini adolah usoho kito..."  walaupun sebenarnya Kerajaan Pusat yang membiayai sesuatu projek itu.

"UMNO?BN zalim kepada rakyat kelantan", padahal mereka sentiasa mendapat peluang asal sahaja berusaha sedikit, misalnya dengan berhijrah ke negeri lain untuk mendapatkan mutu penghidupan yang lebih baik, kerana Kerajaan berorientasikan ceramah di Kelantan berkata Kerjaaan Pusat zalim padahal merekalah yang zalim kepada diri mereka sendiri dengan cercaan demi cercaan kepada pemimpin-pemimpin pusat, tetapi bermuka-muka dalam meminta-minta.

Rupanya PRK di Kelantan bukannya dapat memangkinkann.ajis untuk menunjukkan bukti sebagai MB yang berwibawa dalam memacu kemajuan dan kesejahteraan kepada rakyat dengan bukti-bukti dan fakta, tetapi terus menggunakan orientasi berlatarbelakangkan ceramah fitnah dan bohong dalam membangkitkan kebencian penyokong pas kepada kerajaan pusat sehinggakan apa juga rancangan yang ingin di bawa akan di pandang sinis sebelumpun bermulanya setiap projek itu, malah baru hanya di peringkat perancanganpun dah menyalak-nyalak menolak projek-projek dengan menimbulkan pelbagai persepsi dan prasangka semata-mata untuk menggagalkan sesuatau projek itu.  Bila projek gagal walaupun baru hanyadlam peringkat perancangan, maka dia pulak menyalak bahawa kerjaan pusat menafikan projek pembanguna di Kelantan.  Nampak macam hebat 'politic game' n.ajis yang memperkudakan kelompok penyokongnya di dalam pas kan?

***Dan jika kami bukan musuh, mengapa mengkafirkan kami di dalam UMNO yang juga percayakan Allah???   Dan maaflah....sampai bila-bila kami tidak akan mengkafirkan kamu kerana Allah sudah menjawab kepada kamu wahai n.ajis.....


Dan aku ingatkan kepada diri aku dan mereka yang mahu beringat:

49:11. Wahai orang-orang yang percaya, janganlah sesuatu kaum mengejek kaum yang lain, yang mungkin lebih baik daripada mereka; dan jangan juga perempuan-perempuan memperolok-olokkan perempuan-perempuan yang mungkin lebih baik daripada mereka. Dan jangan mencari kesilapan sesama sendiri, dan jangan juga menghina satu sama lain dengan nama-nama gelaran. Satu nama yang buruk ialah fasiq setelah iman. Dan sesiapa tidak bertaubat, maka mereka itu, merekalah orang-orang yang zalim.

Kesimpulannya,

N.ajis dan penyokong-penyokongnyalah yang sebenarnya memusuhi Kerajaan Pusat yang di kuasai UMNO/BN.

Hai hai hai, semalam syed sobri bela dan puji azizan, hari ni azizan pula dok puji melambung wakil rakyat UMNO berjiwa pas DUN Kuala Nerang  ini.  Apakah maksud sebenar pembelaan syed sobri telah aku kupas dalam posting sebelum ini, dan apa pula maksud azizan ketika berbalas suap umpama sepasang pengantin semasa makan beradap kepada wakil rakyat UMNO berjiwa pas ini? Apa lagi kalau tidak mem'balun' pemimpin UMNO dan UMNO Kedah tentunya.

**Orang tua-tua kata kalau seseorang tu cakapnya dah mula merapu sehingga tak ketahuan biji, yang dulu dia tak suka la ni dia suka, yang dulu dia suka la ni pulak di benci depa habaq tak lama dah........depa haba la....

Aku sebenarnya tak pening langsung membaca gelagat ADUN Kuala Nerang tu.  Alaaa...ADUN  yang besa/pernah kecoh dan masih dalam kecah-kecoh dengan kes bengkrap tak habis-habis tu. Dalam hampir seluruh rakyat Kedah menentang kenaikan tarif air yang naik mendadak sehingga 27% itu tetiba ada pula seorang ADUN UMNO/BN yang pi dok jilat tapak kaki MB yang makin la-eh tu.  MB yang hanya harap mulut saja deraih, tapi langkahnya makin lemah, tersadung akar lalangpun boleh tersungkoq.

Tahukah dia berapa yang rakyat kena bayar hasil peningkatan 27% tarif air itu bila ianya di ubah dalam nilai duit?  Tahukah siapa yang akan menanggung bebanan?  Siapa pula yang terus selesa di atas kerusi empuk di Wisma Darul Aman?

Aku tidak langsung menduga seorang yang bertaraf Timbalan Ketua UMNO Bahagian boleh mengeluarkan kenyataan menyokong tindakan oleh pihak Kerajaan Negeri seolah-olah dia bernaung di bawah parti yang memerintah sekarang ini.  Dah berapa kali dia menunjukkan minat untu menyeberang kesana.  Kalau dah wangi sangat, buat apa menghidu dari jauh?  Pilah lekap hidung tu kat pipi pas tu.

Namun begitu dalam kenyataan akhbar yang bercampur baur antara setuju dan tidak, antara benci dan sayang, antara fakta dan khayalan dan antara faham dan tidak ialah aku nampak maksud sebenar tujuan dan matlamat beliau, iaitu hanya sekadar ingin menempelak kenyataan yang telah di keluarkan oleh Setiausaha UMNO Bahagian Padan Terap merangkap Ketua Pemuda UMNO Bahagian merangkap Ketua Pemuda UMNO Negeri Kedah, iatu Sdr Badrulhisham.  Walaupun aku juga tidak berstuju kenyataan antiklimaks oleh Badrul yang mendesak MB meletak jawatan, tetapi bagi aku ada maksud tersirat Syed Sobri yang kononnya menyokong MB pas Kedah.

Apa katanya?

"Kenyataan perlu seiring dengan tindakan dan tidak sekadar cari populariti murahan sebagaimana Badrol kerana rakyat sudah muak dengan retorik pemimpin seperti itu".

Inilah sasaran utama wawancara tersebut, inilah intipati, inilah krim yang paling pekat dalam keseluruhan wawancara  berkenaan. Rupa-rupanya Bbadrol adalah sasaran syed sobri, bukan air, bukan MB, bukan tarif, bukan masalah rakyat...bukan, bukan, bukan.  Kenapa Badrol?  Aku di maklumkan bahwa sebenarnya syed sobri sedang dilamun mimpi ngeri yang menimbulkan ketakutan.  Mimpi yang membuatkan syed sobri tidak lena tidurnya sehingga lebam di bawah matanya semakin kusam. Mimpi bahawa kerusi DUN dan tugas ADUN beliau adalah di penghujung garisan, nazak dah.... Mimpi yang kemungkinan besar Badrol bakal di calonkan diDUN Kuala Nerang.  Issshh, musim ni musim buat kerja, buka nmusim dok pikiaq sapa nak jadi tu sapa nak jadi ni.  yang dah jadi tu, buat la kerja tu, yang jadi ni buatlah kerja ni.  masalahnya ialah bila yang kerja tu buat kerja ni dan yang kerja ni buat kerja tu, celaru haru biru, lintang pukang!

Pada kedua-duanya aku yang marhien ni setakat nak kata sajalah, pasai itu sajalah yang aku boleh.....dua dua hangpa toksah dok retoriklah! Pi buat kerja masing-masinglah.  Toksah dok pakat langkah kepala masing-masing.

Pada syed sobri ada satu lagi soalan tambahan jika di izinkan oleh yang di pertua dewan:
Awat?  Ostad Azizan tu tolong bayaq bil ayaq hang ka?


Baru sebentar tadi beberapa penyokong dan pemimpin pas Kedah telah mengadakan demonstrasi menentang kenaikan tarif air.  Aku tak mau komen banyak.  Biarlah gambar yang menjelaskan segala-galanya....
































Inilah yang aku bertanya dalam facebook aku.  Aku bertanya kerana ingin mendapat pandangan orang lain selepas aku memberi sedikit gambaran.



Siapa Pelampau yang sebenar?
Yang hanya ingin mempertahankan hak? atau
Yang kerap mendesak hak orang lain untuk mereka?
Yang kerap menjerit sehingga tidak faham apa yang di jerit?

...Siapa Pelampau yang sebenar?
Lagu Kebangsaan di hina
Penduduk Asal di caci
Sahabat yang berkongsi di perguna

Siapa Pelampau yang sebenar?
Bila Bahasa Kebangsaan begitu janggal
Bila perpaduan melalui persekolahan di cabar
Bila perlembagaan di perkotak-katik

Siapa Pelampau yang Sebenar
Bila perjanjian lampau hendak di lempar
Supaya sejarah berat sebelah
Sehingga Raja hendak di sanggah???

_________________________________________________________________________________
Respon dari Mat Ali:
Dari zaman sebelum merdeka hingga kini kehadiran lain-lain bangsa ke negara ini tidak terhenti. Ada dari golongan ini telah pun menjadi warganegara kita. Kini.......
Mereka kini dah besar panjang hasil kemakmuran negara kita mula kurang ajar.........


_________________________________________________________________________________
Respon dari Hilmi:
hingga mencemburui hak2 istimewa sesuatu kaum. nak pertikai perlembagaan.. sedangkan, apa yg depa miliki hari ini dah melebihi apa yg kaum lain miliki. memang dasar x reti mensyukuri nikmat yg dimiliki hari ni...

_________________________________________________________________________________

Aku setuju dengan Mat Ali dan Hilmi, tapi sebagai tambahan:

Kedatangan mereka bukanlah baru,
Datang berdagang sebagai tetamu,

Mengunjung bila berniaga,
Balik bila berlaba.

Tapi bila tanah sendiri gersang
Rumput baru amat merangsang
setakat laut bukanlah penghalang
Asal hidup bertukar lenang

Hati terdetik untuk menetap
Orang setempat cukup di hormat
Adat di jaga ketika merempat
Rupanya lakonan sang keparat

Bila akar sudah mengejap
mulalah perangai ubah berhadap
Bahasa ditutur menjadi biadap
Setelah madu kerap di kedap.

Apalah sangat istimewanya kita
Hak yang ada juga di minta
Biar itu sahaja yang ada
Tetapi melampau di rekayasa kita

Aku kini mulai mengerti mengapa mereka menjerit PERKAUMAN! PERKAUMAN! PERKAUMAN! Sebabnya mereka hendak selimuti sikap mereka yang sudah ketahap MELAMPAU. 

MEREKA ADALAH PELAMPAU!!!

Setelah Rohimi membuat pengakuan bahawa dia di paksa menandatangani Surat Akuan Sumpah dengan membuat laporan polis dan kemudiannya berniat mengumumkan kepada umum, tetapi di halang oleh samseng-samseng taik kucing yang hanya berani dalam kumpulan yang ramai dan yamseng sampai mabuk dulu baru boleh berlagak samseng amatlah di kesali.

Dan tanpa usul periksa, dengan tergesa-gesa mereka menyerang press-conference tersebut dengan anggapan yang salah sama sekali.  Mereka khuatir si Rohimi kononnya ingin mendedahkan pengakuan liwat, padahal si Rohimi hanya ingin memaklumkan mengenai kejadian yang menyebabkan sehingga dia terdorong untuk menandatangani SD berkenaan, bukannya hendak mengumumkan yang dia di liwat seperti sangkaan si peliwat dan penyembah-penyembah Sang Peliwat berkenaan.  Dey!!!  apa punya panik la engkorang!!!!  Nak selamatkan B A B I konon!  Bukannya dia hendak di apa-apakan pun....yang nak pi protect orang yang tak adapun dekat tempat tu....tang mana logiknya??

Dan aku di maklumkan oleh sahabat aku yang kini menetap di Eopah dan mengaku pernah menjadi pengikut B AB I selama 6 tahun bahawa selepas ini akan ada lagi mangsa-mangsa liwat B A B I akan tampil membuat pengakuan.  Benarkah????

Bagaimana pula andaian bahawa pemimpin dalam pkr sendiri yang merancang itu semua???





Bangga??

Tandas Sukan Komanwel bersepah dengan kondom yang telah digunakan

NEW DELHI - Sukan Komanwel ke-19 di sini, kini menjadi tumpuan berita tetapi kali ini untuk sebab yang berbeza -- kondom.

Ribuan kondom yang telah digunakan telah menyebabkan longkang di perkampungan sukan tersumbat selepas para atlet membuangnya di dalam tandas mereka.

Sebuah akhbar harian tempatan melaporkan petugas penyenggaraan yang geram dengan keadaan itu terpaksa memanggil tukang paip bagi membersihkan kondom yang melekit itu di tandas apabila para atlet mengadu bahawa tandas mereka tersumbat.

Mereka dapati kondom-kondom itu adalah penyebabnya.

Ketika diminta mengulas isu itu, ketua Persekutuan Sukan Komanwel (CGF) Mike Fennell menjawab " ini menunjukkan para atlet bertanggungjawab."

"Harap mereka (petugas) membersihkan tandas-tandas itu. Jika itu ceritanya, sudah tentu ia positif. Ia menunjukkan penggunaan kondom, para atlet kini semakin bertanggungjawab. Sebelum ini, banyak sangat kontroversi bagi mempromosikan seks yang selamat," kata Fennnell kepada media hari ini.

Para penganjur telah memasang 200 mesin menjual kondom sekitar perkampungan sukan dan kira-kira 100,000 kondom akan diedar secara percuma kepada para atlet sepanjang temasya itu.

Dan jenama kondom percuma itu ialah "Play Safe". - Bernama


Baru semalam aku mempersoalkan kekurang jaran sikap wartawan bukan Melayu yang tidak menghormati Lagu Kebangsaan dengan jalan mundar-mandir ketiak lagu berkenaan berkumandang.  Nampaknya mereka begitu selesa dan cukup aman damai ketika membuat liputan PERKASA walaupun syarahannya begitu berapi-api sekali.  Walaupun aku nampak 'urat ayam' pemidato bagi nak tersembul dari lehernya, tidak pula wartawan 'kabu' tu di apa-apakan.  malah mereka begitu khusyuk mendengar dan mencerna isi syarahan untuk di tulis kembali dalam akhbar yang tidak mungkin kita dapt baca dan faham isi kandungannya.

Dalam posting aku yang lepas juga aku ada bertanya, adakah terdapat wartawan-wartawn Melayu (atau India?) yang ada  hadir dalam majils-majils persatuan-persatuan mereka seperi sialqiu, bohongziong atau tipuziong.  Bebaskah mereka(wartawan-wartawan Melayu atau India) untuk mundar-mandir sebagaimana perilaku yang merimaskan aku ketika perhimpunan semalam.  Bukan niat hendak mempertikaikan kejra mereka, tetapi betulkah ada pengecualian sebegitu bebas terhadap wartawan.  Kejadian wartawn BETINA GAGHIT Malaysian Insider, BUSUKLIN yang langsung tidak beretika dalam tugasan beliau sebagai wartawan sehingga tidak menghormati arahan dalam majlis orang yang beliau adalah tetamu.  Oppsss...mereka mana tahu adat menjadi tetamu.  Sekali menapak terus jadi harta makbapak!

Dan hari ini wartawan sepatutnya belajar sesuatu yang berharga walaupun dengan cara yang perit bagaimana mereka di layan jika ianya bukan sebuah majlis yang di anjurkan oleh selain dari UMNO/BN dan PERKASA.  Pernahkah kita mendengar wartawan di layan seperti apa yang berlaku di Sabak Bernam semalam dalam majlis-majlis anjuran UMNO/BN??? Adusss....

Kalau dalam lagu P Ramlee ada senikata "Periuk Belanga terbang melayang-layang".....
Tetapi di Sabak Bernamlain pula senikatanya.  "Kerusi dan kotak undi terbang melayang-layang".....

***Aku ada banyak gambar-gambar bagaimana selsesanya wartawan-wartawan termasuk yang bukan Melayu ketika menghadiri majlsi-majlis anjuran UMNO/BN dan NGO Melayu.  dan aku akan mengabadikan lebih banyak lagi gambar-gambar mereka sebagai kenangan dalam tugasan aku.

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO