SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA




Ketika semalam semasa aku membuat posting mengenai sikap ahli-ahli MCA secara metafora, hari ini pemimpin nombor satu mereka yang baru memegang teraju, iaitu CSL mengakui bahawa ramai ahli MCA telah belot kepada BN.  Pembelotan mereka begitu ketara sekali, kerana aku bukan hendak menceritakan secara 'hearsay' di sini, tetapi aku bercerita semalam dan hari ini berdasarkan pengalaman aku sendiri.

Setiap hari balik dari menjalankan tugas-tugas merayu undi, petugas-petugas parti yang sesungguhnya begitu tinggi komitmen merreka terhadap tugasan setiap hari merungut kepada aku mengenai sikap sebahagian besar kaum Cina di Pekan Rasa.  Amat mengecewakan bilamana jentera parti seperti kami yang datang dari jauh semata-mata ingin menolong Parti Barisan Nasional dalam menuju kemenangan tetapi mendapat sambutan dingin dari penduduk tempatan.  Sudahlah lokasi rumah tidak tersusun, kerap juga sapaan kami hanya di sambut oleh salakan anjing dari balasan suara tuan empunya rumah.  Hampir 60% rumah-rumah di Kampung Baru Cina Pekan Rasa sudahdi buat pengubahsuaian.  Ini menunjukkan taraf kehidupan mereka amat jauh berbeza berbanding pada akhit tahun 80an dan awal 90an semasa aku kerap mengunjungi Pekan Rasa tatkala aku bekerja dengan stu kontraktor yang membina Kawasan Perusahaan MIEL Batang Kali ketika Heveafil pun belum ujud.

Aku kerap meggunakan jalan belakang yang melalui kolam atau tasik bekas lombong untuk sampai kesana.  Aku masij ingat di belakang tapak pembinaan addalah sebuah kilang bata tanah.  Tidak jauh dari tapak pembinaan yang aku awasi terdapat pula ladang membela ayam yang hasil sampingannya ialah lalat yang sering mudik makanan kedalam mulut, jika aku lalai semasa menghadapi juadah yang selalunya di masak oleh para pekerja aku.

Kembali kepada isu asal mengenai sikap kaum Cina Pekan Rasa yang sememangnya menyakitkan hati aku, kekadang aku bingung memikirkan sikap mereka yang sengaja mencipta isu.  Dan apabila Dato' Seri Najib menghamburkan kata-kata bahawa hutang beliau telah langsai dengan kaum Cina Pekan Rasa, apakah pula reaksi mereka?  Adakah mereka mahu menjawab terimakasih?  Atau hanya memuncungkan mulut mencemuh?  Atau hanya berseorak di belakang DS Najib dengan maksud mengejek?  Tentunya ada yang berani meluncurkan kata-kata bernada kurang ajar seperti. "Apa gua peluli, talak undi BNpun wa punya olang dapat juta-juta punya plojek." Atau "Talak undi BNpun wa punya anak sikit hali dapat baca dalam bilik balu." Dan tentunya lebih memedihkan bila ada yang berkata. "Itu Melayu mana ata belani, itu undi mau kasi tuntu minang ata lalam tangan olang Cina."

Kata-kata yang berterus-terang tanpa berselindung ini nampaknya tidak langsung menggamit rasa kepada Melayu yang membangkang, malah ada juga yang menyahut dengan BERTAKBIR!!!  Ahai....apa nak jadi???

Atau apakah penubuhan Kelab Penyokong Barisan Nasional, di mana mereka yang ingin menganggotai Parti Barisan Nasional tetapi benci untuk menyertai komponen-komponen kerana 'politicking essence' yang keterlaluan mungkin boleh menjadi penyekesaian.  Aku harap Pengerusi Barisan Nasional cepat bertindak sebelum terlambat.


Seawal tibanya aku ke Pekan Rasa, aku sungguh terpempan melihat kelibat empat lelaki perkasa berbangsa Cina yang aku yakin penyokong BN merangkap ahli MCA.  Aku di maklumkan bahawa Gerakan tiada ahlinya di Rasa(sila maklumkan pembetulan fakta ini kpd aku).

Kumpulan Pemuda MCA ini aku lihat begitu tekun dan bersungguh-sungguh ketika melaksanakan tugas.  Merak begitu gagah memanjat tiang-tiang talipon, pokok-pokon dan bumbung-bumbung rumah, gerai dan kedai untuk memasang poster dan banner milik BN dan calonnya.
 Walau panas terik, pemuda-pemuda MCA ini terus
tekun dengan tugasan.



Aku ingatkan mereka sekumpulan hanya akan bekerja memasang banner dan poster calon pada hari itu sahaja, tetapi aku lebih terpana apabila keesokan harinya sekali lagi aku terjumpa mereka sedang memasang bendera di tiang-tiang.  Kali ini degan lebih tekun!!!!  Tahniah kepada Barisan kepimpinan baru MCAS Pusat yang ternyata dapat menarik golongan muda kaum Cina untuk kembali menyumbang tenaga kepada MCA dan BN khususnya apabila tiba pilihanraya!!!  Tahniah CSL!

Ketua Pemuda MCA Pekan Rasa sedagng berposing
ketika aku ambil gambar ini.
Semacam ada perasaan bangga yang dapat aku lihat
terukir di wajahnya yang cekang!!!

Tetapi senario ini tidak kelihatan bila Perdana Menteri turun kePekan Rasa untuk 'walkabout' bersama-sama dengan pengundi kaum Cina dan India di Pekan Rasa.  Tiba-tiba sahaja berduyun-duyun veteran-veteran MCA melaut di Pekan Rasa.  Hari ini barulah aku nampak muka-muka matang dan senior MCA berkerumun dengan PM 1Malaysia.  Agaknya mereka terlalu uzur untuk melakukan kerja-kerja memasang poster dan menaikkan banner-banner, kerana dalam mana-mana parti termasuklah UMNO dan MIC, lazimnya kerja ini di lakukan oleh sayap Pemuda.  Aku faham...........




Melihatkan keputusan PRK P094, Hulu Selangor yang walaupun memihak kepada BN, namun seperti biasa pihak pembangkang yang tidak dapat redho dengan kekalahan akan segera mencari 'kambing hitam' untuk di sembelih bagi menjamu para penyokong agar mulutakal mereka terpolok kekenyangan tanpa banyak soal.

Aku sendiri tidak puas hati dengan keputusan yang sudah di ketahui itu.  Memanglah menang, tetapi ketidakpuasan hati aku ialah target yang tidak masuk akal oleh pemimpin tertentu yang begitu senang melontar kalam mencipta 'ayat power'.  Hakikatnya masih banyak yang perlu di lakukan.

Aku bertugas di Pekan Rasa yang pernah aku ada di sini ketika awal tahun tahun 90an dulu kerana bekerja di Batang Kali.  Pekan kecil dengan sederet kedai sebaris dengan landasan itu kini sudah banyak berubah.  yang tak banyak berubah ialah Kampung Barunya.  Keadaan rumah yang tidak tersusun, keadaan alamat rumah yang selerak-tabak, keadaan prasarananya yang sukar untuk di pertingkatkan mutu adalah sinonim dengan Kampung Baru termasuk Kampung Baru Rasa.

Mengikuti dengan rapat maklumat-maklumat yang di terima saban hari dari tiap-tiap Peti Undi(PU) yang sebanyak empat PU itu amat terasa perbezaannya dari segi penerimaan tindakbalas dari ketiga-tiga kaum di sana.  Orang Melayu dan India amat terasa kemesraan mereka. Manakala orang-orang Cina amat terasa pada saya kekelatan sambutan mereka terhadap jentera BN yang bertugas untuk membantu parti tanpa mengira agama, kaum mahupun warna kulit.  Sehingga hari terakhir, sehingga saat terakhir ketika pintu bilik pengundian di tutup, sehingga pengumuman pertama jumlah undi, hati ini bukan sahaja gelisah, malah terasa amat kecewa dengan sikap sebilangan kaum Cina, terutamanya golongan muda yang bukan menolak dasar kerajaan barisan nasional sebenarnya(bagi aku) tetapi dengan mudah menelan benda yang mustahil yang di hidangkan oleh pemimpin pembangkang, terutamanya seorang yang memang malas aku hendak menyebut nama penuhnya kerana bagi aku darjat beliau tidak lebih dari tapak kasut ZIONIS yang sudah haus menunggu untuk tetanggal, iaitu B A B I.  Mimpijanji yang di togokkan ke'kerongkong' anak-anak muda Cina dan sebahagian kecil anak-anak muda kaum India yang cuba mengenepikan sejarah dan nilainya, perlembagaan dan tafsirannya, kontrak sosial dan perjanjiannya membuat mereka mabuk ketahap maksima. Jadi untuk mengembalikan mereka kelandasan yang waras seperti yang telah di bentuk sebelum ini, yang menghasilkan keamanan dan kesetabilan serta berjaya meningkatkan taraf dan tahap ekonomi Malaysia, wajiblah pengilang minuman memabukkan jenama mimipijanji ini di tarik balik lesennya, di musnahkan kilangnya dan di rawat di satu tempat pemulihan sesesuainya seperti Kompleks perumahan mewah Sungai Buloh.

Musuh luar senang di kesan.  Musuh dalaman juga bukan susah sangat nak di kesan, tetapi kerana kita begitu menjunjung tepung yang ditakuti berselerak hanya kerana sehelai rambut menyebabkan 'kepala' kita berlapik ayat.  Itu ayat dia.  Aku juga akan bercakap seperti itu sebagai pemimpin yang bijaksana.  Tetapi aku ni akar umbi, peduli apa dengan tepung yag dah kotor dengan kelimumur, lagipula rambut yang ada terlalu banyak didalam tepung itu, bukan sehelai, bukan segumpal, malah helaian rambut yang bergaul dengan tepung tu sama banyak dengan rambut di kepala, bukan sahaja banyak, tetapi panjang-panjang pula tu.  Tepung tetap banyak tu juga, tetapi rambut yang bertambah kusut menyebabkan tepung jadi kotor..

Kesimpulan aku ialah Pengerusi Barisan Nasional merangkap Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri najib Tun Abdul Razak wajar memberi tumpuan kepada mereka yang taat di luar dan taat di dalam hati kepada Barisan Nasional.  Ramai Melayu dan India Pekan Rasa merungut dengan sikap di kalangan Cina yang hipokrit dalam memberi undi kepada calon BN.  Hanya sebahagian kecil Cina Pekan Rasa yang mengundi calon BN.  Itu jelas, faktanya amat jelas.  Statistik yang jentera BN ada dan statistik keputusan prk jelas dengan apa yang aku kata!


25 April, 2010 22:36 PM
Calon BN, Kamalanathan Menang Dengan Majoriti 1,725 Undi
HULU SELANGOR, 25 April (Bernama) -- Barisan Nasional (BN) merampas kembali kerusi Parlimen Hulu Selangor apabila calonnya, P. Kamalanathan menewaskan peguam terkenal dan bekas menteri Datuk Zaid Ibrahim dengan majoriti 1,725 undi dalam pilihan raya kecil paling sengit sejak pilihan raya umum 2008.

Ketua Penerangan MIC yang juga seorang pegawai perhubungan awam itu memperoleh 24,997 undi menewaskan Zaid, yang dipecat daripada Umno pada Disember 2008 kerana menghadiri perhimpunan parti pembangkang.

Bekas Anggota Parlimen Kota Baharu yang kemudiannya menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menerima 23,272 undi.

Sejumlah 731 undi rosak pada pilihan raya kecil yang menyaksikan sejumlah 48,935 pengundi atau 75.87 peratus pemilih keluar mengundi pada Ahad. Kawasan Parlimen Hulu Selangor mempunyai 64,500 pengundi.

Pada pilihan raya umum 2008 yang merupakan "tsunami politik" bagi BN, Timbalan Presiden MIC Datuk G. Palanivel, yang juga merupakan Anggota Parlimen kawasan itu selama empat penggal, gagal mempertahankan kerusi apabila tewas dengan majoriti 198 undi kepada Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada PKR. Dr Zainal Abidin meninggal dunia pada 25 Mac.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, yang juga Pengerusi BN bersama-sama pemimpin parti komponen BN berada di Dewan Serbaguna dan Kompleks Sukan Pejabat Daerah di Kuala Kubu Bharu untuk meraikan kejayaan BN bersama-sama ribuan penyokong BN.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu, Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, Presiden Gerakan Tan Sri Koh Tsu Koon, Presiden Parti Progresif Penduduk Datuk M. Kayveas dan para pemimpin parti.

Sejak pilihan raya umum 2008, sebanyak 10 pilihan raya kecil diadakan, dengan BN memenangi tiga daripadanya, termasuk kemenangan kerusi Parlimen Hulu Selangor malam ini yang sangat penting bagi mendapatkan kembali keyakinan dan sokongan rakyat.

Ia merupakan kemenangan bermakna bagi BN, terutamanya kepada Najib yang semasa berkempen menyatakan bahawa pilihan raya kecil itu bukan sahaja untuk memilih seorang Anggota Parlimen tetapi merupakan pungutan suara bagi hala tuju baru negara.

Najib sendiri turut turun berkempen sebaik sahaja kembali ke tanah air selepas melakukan lawatan luar negara, pergi ke kampung-kampung, bandar, kawasan rancangan Felda, bersama timbalannya Muhyidin yang saban hari berada di Hulu Selangor sejak penamaan calon pada 17 April.

Bulan depan, satu lagi pilihan raya kecil akan diadakan, iaitu kerusi Parlimen Sibu, ekoran kematian penyandangnya Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Robert Lau Hoi Chew.

Ia bukanlah satu laluan mudah bagi BN kerana pada awalnya terpaksa menempuh keadaan sukar memilih calon apabila MIC bertegas mencadangkan Palanivel menjadi calon BN manakala pucuk pimpinan BN mahukan muka baru seperti yang dikehendaki peringkat akar umbi.

Akhirnya, mereka bersetuju dengan pemilihan Kamalanathan atas dasar kompromi.

BN juga berhadapan dengan pakatan PKR-DAP-PAS yang diketuai Ketua Pembangkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendapat sambutan dan menarik minat orang ramai namun ia tidak berupaya mengatasi parti pemerintah yang berusaha menyelesaikan banyak masalah rakyat setempat, termasuk isu-isu kebajikan dan kehendak pengundi.

-- BERNAMA



Kalau benarlah seperti yang di SMSkan oleh rakan baik yang juga sahabat aku yang rapat dengan sumber-sumber dalaman PISs, tidak mustahil yang Parti Barisan Nasional Kedah akan tumbang dari menjadi pembangkang dan akan bangun sebagai sebuah kerajaan yang baru.

Manakala tidak dapat di nafikan lagi bahawa bukan sahaja pemimpin-pemimpin Barisan Nasional Kedah yang akan melompat, tetapi bukan melompat keluar parti, tetapi melompat kegembiraan, ahli-ahli parti serta majoriti rakyat Kedah yang kini telah mulai sedar akan kelemahan dan kerapuhan serta kereputanm Kerajaan sekarang sudah tidak dapat di sembunyikan lagi oleh MB yang tak tau, tak tau, tak tau.

Yang aku dengar depa tau dok pelari fail-fail dari pejabat di Wisma.  Fail apa aku tak tau, ya..aku tak tau macamMB la ni tak tau....

TUNGGUUUUU..... 

**Kepada semua pemimpin BN Kedah, walaupun riak dan alun sokongan rakyat telah nampak jelas sedikit demi sedikit telah kembali kepada landasan asal, kembali kepada UMNO, kembali kepada Barisan Nasional hasil dari pendekatan 1Malaysiayang di gagaskan oleh DS Najib  janganlah pula lupa bahawa rakyat Kedah  telah mengajar erti sebenar apa itu kuasa.  Allah telah memberi pengajaran dan peringatan.  Jangan di ulangi sikap dan sifat lama, jauhi amalan moral yang rendah yang membangkitkan kebencian bukan sahaja rakyat tetapi ahli-ali UMNO sendiri.  Yang lepas biarlah lepas. Jangan jadikan alasan ketidaksempurnaan sebagai tiket untuk terus melakukan dosa moral, dosa manusia apatah lagi dosa dengan Allah AlRahman.  Allah masih Rahim kepada kita....Hindarilah apa yang patut di hindari.

*+* Lompat, lompat juga, jangan lompat sampai kena alang........






Kini tindakan keluar dari Pakatan Reput sudah menjadi rutin.  Bukan lagi menjadi kehairanan kepada rakyat di seluruh Malaysia mengenai tindakan bertali arus baik pemimpin-pemimpin mereka terutama dari parti kian reput, malah ahli-ahlinya juga.  Di sana-sini ahli dan pemimpin mereka umpama lidi yang terlerai dari ikatan kerana reputnya ikatan sudah tidak boleh disekat-sekat lagi.  Biarpun kenyataan demi kenyataan di buat oleh jurucakap mereka yang lebih dari kenyataan berbau kecewa yang di selindungkan denga kata-kata penghinaan dan tohmahan, ahli-ahli mereka kini sudah tidak peduli lagi dengan umpatan mahupun ugutan.

Petang ini, bertempat di CC HS kemungkinan akan berlaku lagi upcara keluar parti secara pukal oleh ahli-ahli parti mereka yang telah insaf tentang masa depan politik Malaysia yang jika di biar akan menyebabkan keparahan yang tidak tergambar dalam sejarah politik Malaysia.

Kepada yang telah keluar, TAHNIAH di ucapkan, manakala ucapan TAHNIAH juga di ucapkan kpd yang bakal keluar dan TAHNIAH juga kepada yang bercadang-cadang hendak mufaraqah dari perjuangan yang tak berfaedah kerana orang yang mereka sokong ternyata kasta KUALIti mereka setaraf bontot KUALI!




Tarikh : 24hb April 2010 (Sabtu)
Masa  :  9.00 malam
Tempat : Perkarangan Apartment Kenanga Taman Bunga Raya Bukit Beruntung

Tema:  1MALAYSIA, LEGASI DAN HARAPAN BANGSA

Tetamu: 
1.  YAB DATO' SERI NAJIB TUN RAZAK

2.  YG BERBAHAGIA TUN DR MAHATHIR MOHAMMAD

3.  CALON BN, P KAMALANATHAN

Anjuran:  Persatuan Penduduk Taman Bunga Raya, NGO-NGO dengan kerjasama Kelab Penyokong 1Malaysia.

Kepada Rakyat Raja yang sayangkan Malaysia sila hadir beramai-ramai ke sana sebagai tanda sokongan kita kepada Parti Barisan Nasional aka Parti Perikatan.

SILA LAYARI:


Gambar-gambar sepanjang tempoh kontinjen jentera Barisan Nasional Kedah boleh di lihat melalui UMNO Kedah Facebook(sila klik link di atas).

Dr Halili keluar PKR masuk Umno
Jimadie Shah Othman
Apr 19, 10
11:19am
Bendahari PKR Hulu Selangor, Dr Halili Rahmat hari ini mengumumkan keluar daripada PKR dan menyertai Umno.
Dr Halili Rahmat (foto:kiri) merupakan seorang pakar bedah saraf dan rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pernah menjadi doktor peribadi ketua umum PKR itu.
Sebelum ini, beliau disebut-sebut antara yang disenaraikan untuk bertanding mewakili PKR dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor.

Bagaimanapun, Anwar kemudiannya mengumumkan pemilihan penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim untuk bertanding dalam pilihan raya kecil tersebut.

Anak kelahiran Ulu Yam, Dr Halili pernah dua kali bertanding dalam pilihan raya umum sebelum ini pada 1999 (Hulu Selangor) dan 2004 (DUN Batang Kali), tetapi tewas kedua-duanya.
Bercakap dalam sidang akhbar dengan ditemani bekas setiausaha agung PKR, Salehuddin Hashim, beliau berkata:
"Saya menyedari akan ada yang menuduh bahawa tindakan saya ini kerana kecewa tidak terpilih sebagai calon PKR bagi pilihan raya kecil parimen Hulu selangor kali ini.
"Saya tidak pernah meminta atau menawar diri untuk dipilih menjadi calon PKR dalam pilihan raya ekcil Hulu Selangor ini, dan saya juga tidak pernah mengatakan saya menerima pelawaan untuk menjadi calon, walaupun ada pemimpin PKR yang telah mencadangkan demikian."

Bercakap dalam satu sidang akhbar di Petaling Jaya hari ini, Dr Halili berkata, walaupun beliau pernah bertanding atas tiket PKR pada pilihanra amraya 1999 dan 2004, tetapi "bagi pilihan raya kecil kali ini, saya merasa berat kerana realiti di peringkat masyarakat bawahan kini sudah berubah."
"Saya juga membuat kenyataan ini pada hari ini semasa kehangatan kempen pilihan raya Hulu Selangor dengan tujuan tidak mahu nama saya digunakan oleh PKR untuk memancing undi seolah-olah pendirian saya terhadap PKR masih sama seperit di zaman Deklarasi Permatang Pauh," tambahnya.

Sebagai anak jati Hulu Selangor yang masih berkampung di Ulu Yan, Dr Halili berkata amat sukar baginya untuk mempertahankan kredibiliti PKR.

Beliau mendakwa, ia memandang tidak ada apa pun yang telah dibuat oleh PKR untuk kesejahteraan pengundi Hulu Selangor dalam masa dua tahun parlimen ini dikuasai oleh PKR dan Pakatan Rakyat memerintah Selangor.

"Saya mengetahui dan faham bahawa allahyarham wakil rakyat sebelum ini, uzur tetapi menghairan saya kenapa PKR tidak berbuat sesuatu bagi membantu pejabat beliau untuk memberi khimdat kepada pengundi di Hulu Selangor," tambahnya.

Sehubungan itu, Dr Halili berkata, terbukit yang PKR hanya sibuk merayu undi pada waktu pilihan raya sahaja tetapi mengabaikan amanah rakyat seperti yang dijanjikan masa kempen pilhanraya.

"Perkara sedemikian tidak ssepatutnya berlaku dan saya diberitahu oleh orang kampung saya bahawa mereka akan memastikan ia tidak akan berlaku lagi," tambahnya.
Sebab masuk Umno
Dr Halili juga mendakwa bahawa PKR hari ini dikuasai oleh kumpulan kecil pemimpinnya yang berfikiran sempit dan memajukan ideologi-ideologi berhaluan kiri yang tidak disenangi oleh orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia umumnya.

Sehubungan itu, beliau mendakwa bahawa sudah nyata lagi jelas, PKR bukan lagi sebuah wadah parti politik perjuangan "tetapi lebih condong kepada parti yang pentingkan kuasa, hingga tidak memperdulikan kesejahteraan rakyat walaupun diberi mandat untuk mentadbir di beberapa buah negeri."

Sebaliknya, kata beliau, pada masa yang sama, kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk membawa perubahan politik untuk Umno dan BN.

Ini, katanya, mendorong beliau terus membuat keputusan untuk menyertai Umno.

'Mungkin diberi bedah hidung pula'

Dr Halili juga berkata keputusannya keluar parti dan menyertai Umno sudah lama dibuat.

Ditanya kenapa beliau hadir pada hari pengumuman calon PKR pada 13 April lalu, beliau hanya menjawab:

"Mungkin nama saya dicalonkan, dinaikan saya kena datanglah. Ingin tahu, kerana kamu juga yang tulis dalam suratkhabar media, anak tempatan, perkara macam itu," katanya,.

Beliau juga memberitahu, itu kali terakhir beliau bertemu Anwar.

Sejak disebut-sebut disenaraipendek menjadi calon PKR, ini merupakan kali pertama Dr Halili bersemuka dengan media membuat kenyataan mengejutnya itu.

Bagaimanapun, pengumumannya yang dibuat sehari selepas Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin membayangkkanmembayangkan perkara itu, timbul tanda tanya sama ada beliau ditawarkan 'imbuhan' untuk itu.

Dr Halili bagaimanapun menafikannya dengan separuh berjenaka: "Saya sekarang ini (pakar) bedah otak, mungkin dia beri saya bedah hidung. Tak tahulah," kata Dr Halili.

Bagaimanapun, tambahnya, jika terdapat pihak yang akan menuduhnya dibeli, itu terpulanglang kepada mereka.

"Memang adatlah. Tetapi kita masyarakat sivil, sangat tamadun, ada demokrasi. Jadi macam-macam pandangan ada. Jadi kita kena hormatilah pandangan yang berbeza," katanya

Beliau juga enggan mengulas mengenapi pencalonan Zaid dan calon BN P Kamalanathan atau akan turut serta berkempen di Hulu Selangor.

Sebaliknya, jelasnya, beliau akan berlepas ke Melbourne, Australia selepas ini bagi menghadiri konvokesyennya di Universiti Monash - satu keputusannya yang didakwa sudah lama dibuat dan "bukan untuk lari".
Dalam sidang media kira-kira 25 minit itu, Dr Halili bagaimanapun kelihatan sedikit 'gugup' dengan mengabaikan beberapa soalan media, kerap meneguk air dan kerap kali mengambil masa dan berbisik kepada Salehuddin sebelum menjawab soalan.

Malah di pertengahan sidang media beliau sempat berkata: "tak pernah dapat banyak kamera sebelum ini."

Bagaimanapun, di penghujung sesi itu beliau kelihatan lebih yakin apabila meminta soalan tambahan walaupun Salehudin sudah mahu menamatkan sidang media itu.

"Seronok juga, boleh tanya dua lagi, bukan selalu boleh macam ni," katanya disambut gelak ketawa kira-kira 70 petugas media.

Bila Azmin secara kelakar mencabar secara umum kepada umum untuk umum buktikan yang Zaid umumnya adalah 'kaki botol', aku rasa di panggil untuk menyiarkan bukti bahawa Zaisd memang 'kaki botol'.  Tetapi aku juga boleh buktikan yang Zaid juga 'kaki bangku' kalau Azmin terus mencabar!  Hoi Azmin kau jangan mencabar!  Aku repot kat Menteri Dalam Negeri baru kau tau....tak takut AMARAN ke?

Si bawah adalah bukti bergambar, memangnya Zaid adalah kaki botol!



Ketika babak kempen pilihanraya baru masuk ke fasa 'warm-out' adalah amalan parti-parti yang bertanding membangkitkan isu-isu kelemahan saingan mereka.  Isu-isu yang berlegar yang di 'spin' lazimnya adalah berkaitan dengan isu-isu tempatan dan tidak ketinggalan juga isu di peringkat nasional.

Yang menjadi kehairanan aku ialah beberapa hari yang sebelum ini, dari portal dan blog pembangkang juga akanu-akanu Facebook kepunyaan individu belum pernah aku nampak isu berkaitan Tun dan anak-anaknya di mainkan.  Kalau adapun hanyalah mengenai pembohongan yang cuba di kaitkan dengan kononnya kelemahan dan kesilapan beberapa perkara tentang projek yang berkaitan inovasi dan industrialisasi yang terbantut gara-gara kemelut ekonomi. tetapi di garap dengan cara yang tersasar dari konteks  sebenar mengapa satu-satu projek seperti projek perkhidmatan dan bekalan atau berteknologi tinggi itu di rancang dan di laksanakan.

Malah kononnya pembangkang memainkan isu kekayaan anak-anak Tun Mahathir adalah antara isu-isu yang 'prime' menjadikan aku cukup sangsi dengan maklumat berkenaan.  Lalu sekali lagi aku gagau dari jentera-jentera pencari yang aku kerap guna, namun aku tak berjumpapun secara spesifik.

Benarkah isu yang langsung tiada kaitan dengan politik Hulu Selangor itu di mainkan oleh pembangkang?  Atau ada tangan-tangan bernanahtokak berbau pekong busuk sengaja mengambil kesempatan, menangguk di air keruh kerana sikapnya yang membentuk adalah sejak dari dalam bedung lagi?  Orang yang masih lagi mendendami Tun Dr Mahathir hanya kerana tembelangnya yang membusong di pecahkan oleh Tun Mahathir dan bau busuk lagi meloyakan tersebar 'harum'nya ke pelusuk Malaysia?  Orang yang mengejar kedudukan dengan cara merasuah, orang yang tebal muka memburu jawatan demi jawatan tanpa perlu menunjukkan rekod kerja yang cemerlang, tetapi hanya menunjukkan prestasi poket disetiao sudut pakaiannya sebagai umpan kepada peliur yang mudah meleleh bila memandang kertas-kertas yang nilainya di perakukan oleh Bank Negara?

Telunjuk lurus kelingking berkait terus berlaku dulu kini dan selamanya termasuklah di Hulu Selangor......

Masih panas lagi berita sedih ini....sedih kepada de F uck 2 pkrlah....


Di Makulmkan bahawa seorang lagi ADUN di Kedah, iaitu ADUN Bakar Arang, Sg Petani,Kedah Tan Wei Shu isytihar keluar parti jadi Adun Bebas.  Beliau di petik sebagai berkata  hilang kepercayaan kepada kepimpinan PKR dan kecewadengan prestasi serta hala tuju parti yang semakin kabur...

Ini ada satu berita yang baru aku sambaq dari MyKi.


Eh eh eh....aku dah kata, sammy tu elok jer jadi sami sepenuh masa.  Salakan dia orang dah tak takut, mana nak takut kalau salakan dia dalam kabilah sendiripun orang sengih-sengih saja...akhirnya pergilah ia dengan bunyi gonggongan...eingg einggg eingg....dan bagi aku baik Mugilan yang Munggil atau Kamal yang nampaknya telah di kembalikan kejantanannya, tentunya semangat jentera BN terutamanya UMNO akan kembali ceria.  Sampai la ni dan sehinggalah selepas penamaan, janganglah ada berita yang rakyat tak mau dengar!!!!

Sammy oiiiii, India Malaysia dan rakyat tak mau dengar suara politik hang dah!

 
Gambar Hiasan Dinding

Sambaq dari Haramkah Dairy:


PASIR PUTEH, 14 April: Pemilihan bekas Menteri di Jabatan Perdana, Datuk Zaid Ibrahim sebagai calon pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Hulu Selangor adalah wajar dan tepat dengan situasi politik sekarang.

**Jenis yang tak pernah rasa geli untuk menelan dengan lahap segala ludah berkahak kental lagi berwarna kuning kehijauan.  Tak sebegitu mudah rakyat Malaysia yang rasional untuk melupakan segala tindak-tanduk dan kenyataan pembangkang berjiwa militan seperti PISs terhadap Zaid dahulu, sedangkan ramai ahli UMNO tidak pernah berubah pendirian terhadap Zaid baik semsa beliau menjadi liabiliti dalam UMNO dan kini menjadi liabiliti dalam pkr dan pr sendiri

"Zaid memang seorang yang memang tidak dapat dinafikan ketokohannya dalam banyak bidang termasuk politk, undang-undang dan kehakiman.
"Tambahan pula beliau adalah bekas seorang menteri, sudah semestinya pengalaman berkaitan aspirasi rakyat tidak dapat dipertikaikan dengan mudah," kata veteran yang juga bekas aktivis Umno Tok Bali, Ibrahim Mohd Noor.

**Baiknya Zaid ni, adakah dia baru di lahirkan semalam dalam politik?  Putih sungguh warna kain politiknya dalam kandang pr yang penuh dengan warna hitam yang suram.  Itu hanya gambaran untuk mengaburi totok PISs di ulu banat. Seulu-ulu orang BN macam aku ni, tak tertelan ludah Zaid terhadap BN yang kerap meludah orang sendiri sehingga di tolak mentah-mentah oleh UMNO Bahagiannya sendiri sehingga takut beliau untuk mempertahankan jawatan sebagai Ketua Bahagian?

Ibrahim percaya, sekiranya rakyat memberi mandat kepada Zaid dalam PRK kali ini beliau mampu membawa satu perubahan baru dalam era politik tanah air.
Zaid menyertai PKR selepas beberapa bulan melepaskan jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri ekoran tidak dapat menerima penggunaan ISA terhadap wartawan, orang politik dan orang awam.
Sementara itu, aktivis sebuah parti di Pasir Puteh, Muhammad Dullah (kiri), tidak menafikan pencalonan Zaid menjadi satu tamparan hebat kepada Umno.

**Ishh..adeyyy..sakitnya tamparan manja dari ZICO tu...auwwww...

“Semua orang tahu dia (Zaid) itu bekas menteri, jadi tidak ada sebab untuk menolak kewibawaannya dalam membawa suara rakyat ke peringkat nasional.
“Kalau kita ingat bagaimana hasratnya ingin mengembalikan imej badan kehakiman yang dikatakan sudah tercalar semasa baru-baru jadi menteri dulu, saya rasa orang Umno pun perlu sokong dia.
“Sebab apa, sebab di situ sudah nampak kebaikannya demi sebuah keadilan,” katanya.

**Zaid gagal memperbaiki sesuatu yang sudah baik, kalau cuba juga jadilah tikus membaiki labu.  Apakah kukuh alasnnya bila meletakkan nilaian wang untuk mengembalikan maruah beberapa hakim yang juga manusia biasa yang kekadang mengambil keputusan terburu-buru kerana nafsu?  Awat?  Hakim tak dak nafsu ka?  Tak buat silap ka?  Yang Zaid dok pi tuang cuka atas luka dan tabur garam atas cekam memberikan hasil yang positif?  Lu Pikir la sendri!!!

Dalam pada itu rakannya, Mohd Suhaimi (kanan), berpendapat selain daripada pengalaman serta ketokohan Zaid, kerektornya menggambarkan bahawa beliau memenuhi ciri-ciri sebagai seorang pemimpin.
“Apa yang saya tahu Zaid ni sikapnya terbuka. Tidak pandang status. Dia bergaul dengan semua lapisan masyarakat tidak kira orang tua, orang muda, orang kecil orang besar semua dia bergaul.
“Tengok masa majlis kenduri kesyukuran sempena pelantikan beliau sebagai menteri hari tu yang diadakan di rumahnya di kampung Pasir Hor, tok guru Nik Aziz (Menteri Besar) dan beberapa pemimpin PAS lain dia jemput.

**Memang dia seorang yang terbuka atau dalam istilah Inggerisnya ialah LIBERAL.  Sebab itu dia menyerap dengan baik cara hidup barat dalam kehidupannya.  Tetapi karektornya sebenarnya kerek, itu sebabnya di terhumban keluar dari UMNO dan BN.  Dan sememangnya itulah didikan UMNO dalam berpolitik, iaitu boleh bergaul dengan sesiapa waima ia musuh politik.  Dato' Seri Najib sendiri pewrnah melawat beberapa kali tok gundu n.ajis dewa pujaan totok PISs dengan penuh keikhlasan.  Tapi ZICO nampaknya seperti tidak ikhlas semasa menjemput n.ajis suatu ketika dulu.

“Sedangkan PAS musuh ketat dialah pada masa itu kalau hendak dikirakan. Tapi atas rasa mahabbah dia ketepikan sementara sentiment politik,” katanya penuh keyakinan bahawa Zaid mampu membimbing rakyat meskipun beliau bukan anak tempatan Hulu Selangor.

**Tetapi dalam PISs, mereka di didik untuk memusuhi ahli parti lawan tidak kira masa, tidak kira tempat, tidak kira ketika malah orang Kedah kata 'sampai tak dak PEMA'.  Itulah sebabnya terjadi kafir-mengkafir, sembelihan orang Islam dalam UMNO tidak di makan, sembahyang dua imam, Tapi kalau bab menikah lebih dari satu serah kat hangpa!  Dan janganlah hairan jika sekarang ini TEROMPAH yang hangpa sanjung, yang hangpa kalut nak ambil berkat, yang hangpa tempek di dinding rumah yang berlubang, hangpa selit di atap yang bocor itu sebenarnya sedang di 'saruk' dengan selesa ke sana-sini oleh AI dengan kembang hidungnya kerana di nampakkan kepada rakyat yang menyokong pembangkang bahawa tok gundu TEROMPAH depa tu hanyalah penyendal kaki AI dalam politik!

ZAID NAK BIMIBING ORANG HULU SELANGOR?  JALAN SENDIRIPUN TAK BETUL!!!!

“Perkara ini tidak pernah berlaku dalam MIC tetapi ini yang diputuskan oleh CWC malam tadi iaitu sama ada terima nama Palanivel ataupun kami tidak mahu bertanding di Hulu Selangor kali ini, biar Umno meletakkan calon,” kata seorang anggota CWC kepada The Malaysian Insider.

***********************************************************************************
Apa barang ni?  Apa hal ni?  Apa cerita ni?  Apakalobang Ni?

Inilah persoalan yang berlegar-legar di kalbu bila diktaktor dalam kelompok kecil India yang partinya sendiripun terumbang-ambing tiba-tiba mengugut sambil merajuk?  Kalau seorang yang betul-betul berpengalaman, tentulah diktaktor kepada sebilangan kecil kaumn India ini tahu menurut keputusan ramai.  Ini asyik-asyik nak pertahan kawan yang nak di angkat beliau sebagai pengganti kediktaktorannya.

Apakah generasi baru kaum India benar-benar mahu menurut perintah diktaktor yang di tempat. gelanggang dan rumahnya sendiripun dia KALAH?  Jadi adakah wajar kita menurut paksaan dari "looser"? Pi mampuih la!!!!

Tidak ada perasaan penghargaan sikitkah?  Tidak ada terasa sikit penghormatankah?  Tidak ada sikap penilaian yang jernihkah terhadap Pengerusi Barisan nasional Pusat yang juga Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak?????  Hoi Sammy yang sepatutnya jadi sami, ini bukan Abdullah Badawi tau!  Dia tahu apa yang dia lakukan, setiap langkah yang di ambil aku percaya sudah di lakukan kajian mendalam, sudah di ambil kira setiap aspek, bukan nak dengar kata hang sorang sahaja, yang kemudiannya menggunakan orang yang hang boleh upah untuk julang ugutan hang!
Rupa-rupanya dalam MIC hanya ada Sammy Vellu dan Palanivel sahaja pemimpinnya. Orang lain yang bayar yuran, tetapi jika ada kelayakan pada mata rakyat, yang berdenyut nadi bergedegup jantung, mencair hati untuk di nobatkan sebagai calon rupanya bukan ahli MIC walaupun membayar yuran dan berkhidmat untuk parti seperti Mugilan.Benarkah dakwaan sam e no value ini bahawa Mugilan adlah peroska parti?  Atau sebenarnya hanya merosak perancangan dia untuk mewariskan kepimpinan MIC kepada balacinya yang akan di ikat setiap anggotanya seperti "puppet with the string" apabila beliau terpaksa(dan di paksa) berambus dari kerusi tertinggi MIC?

Rupa-rupanya laungan Transformasi dalam BN hanya di sambut oleh UMNO, manakala MIC masih lagi bermimPI dan berkhayal bahawa sammy masih hebat seperti dulu.  Hebat? Hebat beliau hanya dalam kelompok kecil yang beliau biayai sahaja.  Manakala transformasi dalam MCA sendiri terus kabur, kerana yang berkaku hanya transisi.  Baik sikit dari MIC kerana bukan setakat transisi, malah transormasi masih jauh dari jangkauan kerana beku dengan PERANGAI si TUA TAK SEDAR DIRI tu!

**MUGILAN pun MUNGIL juga sebagai CALON, setelah KAMAL dah tak JANTAN lagi!!!


Kenapalah aku tak approach dia awal-awal.  Bibi 40an, aku baru 20an walaupun status kami sama-sama janda. Itulah keluhan yanga aku dengar...  "Aku ada", kata aku berseloroh dgn nada casa...."Husihhh, mana boleh bini hang 10 X ganda lawa dari aku, lagipun aku tak mau org yang dah beristeri walaupun aku ni janda...

Tetapi apa-apapun aku nak ucapkan TAHNIAH ke atas mapley yang bagi aku cukup secocok.....he he he  cocok beb...cocok...eh eh eh...mak kau meletup cucuk, cucuk Isa cucuk, cucuk Isa cucuk.  His sapa pulak cucuk pinggang aku masa dok menaip keyboard ni....

Tak per....HALALAN THOIYIBAN....

It is rare to me to write in English because my focus is more to Malay readers especially in my hometown.  But when I look into a debut posting about pkr candidate for Hulu Selangor By Election, Zaid Ibrahim aka ZICO by my sister Kak Jee in her blog Mantra...in deep tots make my itchy hands to CnP her's for my visitors to share the info.

HULU SELANGOR : BEST CHOICE... PAS GIVES FULL SUPPORT



A DRUNKEN FROGGY AND LOTTERY FREAK... WILL PAS AGREE TO THIS CHOICE?
LETS JUST WAIT AND SEE... HOW PAS WILL REACT THIS TIME
THIS IS HOW ANWAR WISHES TO HUMILIATE PAS.... THANK YOU!!!

Hmmm...simple yet solid!

Kepada pelawat, sedikit keterangan mengenai calon pujaan pkr yang kini menjadi pesaing Azmin dalam inner circle B A B I.

Dalam artikel ini bila di tanya oleh wartawan mengenai status duit loteri, samada halal atau sebaliknya, Zaid menjawab bahawa "Apa yang lebih penting ialah macamana untuk memanfaatkan duit(keuntungan) itu.  Kenapa perlu takut kepada PAS yang hanya ada 6 kerusi di Parlimen?"

Sahih kali ini jawapan PISs akan memihak kepada calon kesayang B A B I.....

SOALAN KUIZ.
APA YANG SEDANG DI TUNGGU OLEH PAKCIK INI?
1.  BECA
2. KAPAL TERBANG
3. BAS
4. TEKSI LIMOSIN
5. KERETAPI
6.  KAPAL HAJI
7. ?

Ini kata-kata dari juruacara SADA:

“Dalam isu air yang digembar-gemburkan oleh media seolah-olah krisis air di Kedah sampai ke peringkat meruncing, pada hal telaga tidak kering, sungai masih ada air dan tidak ada seorangpun yang mati kekeringan malah ada beberapa penduduk yang kita senaraikan dalam kawasan pemantauan bantuan bekalan musim kemarau, mengatakan bekalan air mereka mencukupi dan tidak memerlukannya apabila lori SADA datang menghantar bekalan untuk mereka,” katanya. 

Jadi depa ni dok tunggu apa?  Tunggu bas ka tunggu teksi?  Tu la yang aku dok kata, masa kemarau dulu senyap sepi.   Tapi bila hujan mula turun, tanah yang merekah mula lembut, daun yang luruh berganti pucuk, katak yang bungkam kini mulai berlagu, sahut-menyahut di iringi guruh yang berdentum.


 ROMBONGAN CHE' KIAH NAK PI STADIUM BUKIT JALIL

 WOW, PLATE VIP HO....

JAGA-JAGA PAKCIK, SAT LAGI LENCUN KENA AYAQ PAIP TU

(Semua gambar di atas di rakam pada 21/12/2009)

 Temuramah berklaitan projek ternakan jentik-jenti ke?

 Binaan ini telah di 'convert' kepada menara telekomunikasi

 Makcik ini sedang bercerita tentang industri herba

Pakcik ini dan kawannya sedang berkejaran untuk mengambil susu
getah di kebun.

(gambar-gambar ini di rakam pada 29/03/2010)

 

Artikel tak bertarikh ini aku baca  pada 09/04/2010

SADA tidak ‘duduk diam’ tapi bertungkus lumus atasi masalah air

Oleh: AMELIA HASHIM

ALOR SETAR: Sebaik sahaja Syarikat Bekalan Air Darul Aman (SADA) diwujudkan pada tahun ini syarikat air itu telah berusaha mengatasi masalah air  dengan perancangan terdekat menambah loji, menaiktaraf  kapasiti loji yang sedia ada dan menyenaraikan paip-paip yang tidak pernah berganti sejak berpuluh-puluh tahun untuk program penggantian.


**Setelah masuk musim hujan, barulah terdengar SADA berbunyi..onk! gidi gidi gidi onk! gidi gidi gidi onk!




Demikian dijelaskan oleh Ketua Pegawai Eksekutif SADA Dato’ Adzmi Haji Din dalam temubual dengan Wartawan Warta Darul Aman.

“Dalam isu air yang digembar-gemburkan oleh media seolah-olah krisis air di Kedah sampai ke peringkat meruncing, pada hal telaga tidak kering, sungai masih ada air dan tidak ada seorangpun yang mati kekeringan malah ada beberapa penduduk yang kita senaraikan dalam kawasan pemantauan bantuan bekalan musim kemarau, mengatakan bekalan air mereka mencukupi dan tidak memerlukannya apabila lori SADA datang menghantar bekalan untuk mereka,” katanya. 


**CEO Katak berbunyi seperti rakyat Kedah buta sejarah!!!  Rupanya  tanggungjawab dia hanya nak cerita pasal air tealaga tak kering, air sungai masih mengalir...Hah! Ini bukan cerita nak BUAT BENDANG!  TAPI air nak buat MINUM!  Memang tiada yang mati tubu, tetapi ramai yang mati semangat dengar alasan dangkal dari orang yang di bayar gaji berbelas ribu ringgit ni...He he he...lori SADA datang?  Datang ke mana?  Kampung mana?  Ooo..mungkin lori SADA tu lori bawa kakitangan nak potong meter kot? Setakat kenyataan umum lagu tu, pembaca meterpun boleh jawab!

Menurutnya, tuduhan bahawa kerajaan negeri tidak menghiraukan penderitaan rakyat yang ketiadaan air di musim kemarau adalah tidak betul.


**YA lah...nampaknya rakyat dah tak betul.  Kalau lagu tu nampaknya ramailah RAKYAT KEDAH yang Tak Betul,  sebabtulah ramai yang dok pi cedok air di sungai-sungai.  Kalau macam di Sik atau Balingatau Kulim tak palah, air sungai di sana masih lagi jernih dan selepas di masak boleh lagi paksa minum, tapi kalau ayaq sungai Alor Setar. sapa gamak?

“SADA bertungkus lumus, berkerja  hingga larut malam untuk menyiapkan pelan perancangan pembangunan dan pengurusan air untuk rakyat tiba-tiba difitnah dengan pelbagai tuduhan.


**Hebat sungguh!  Betungkus-lumus....tapi bertungkus lumus mencari helah memberi ALASAN!
 

“Usia SADA baru dua bulan dan kerajaan hari ini baru dua tahun memerintah sedang pemerintah terdahulu yang berkuasa selama berpuluh-puluh tahun mengabaikan masa depan rakyat dari segi bekalan air dengan tidak merancang pembangunan keperluan air supaya seimbang dengan pertambahan penduduk, pembangunan perumahan dan kepesatan industri,” ujar Dato’ Adzmi.




**Mak aii....Sungguh sedap mengunyah masa menelan kata...Tak kanlah rakyat Kedah begitu mudah di 'ayat' dengan kenyataan sebegitu rupa.  Seingat aku yang dah lebih dari 30 tahun masuk jawi, kalau ada tempat atau kampung atau pekan waima bandar yang terputus bekalan, denga nsegera lori-lori bertangki di hantar untuk menyalur air bersih untuk di gunakan oleh penduduk yang menghadapi masaalah air bersih.  SEGERA OOO!

Katanya, Kedah mempunyai  paip air sepanjang 12,000 kilometer semuanya termasuk paip besar dan paip servis. 40 peratus daripadanya dimasukkan ke dalam program pegantian semula.


**Ini usaha Kerajaan Persekutuan.  Hanya di salur melalui Kerajaan Negeri kerana semamangnya rakyat di dahulukan!  nak harap Kerajaan PISs Negeri Kedah?  Meniagapun yang asaspun rugi, nak sembang konon!

Buat masa ini, katanya, Kedah mempunyai 33 buah loji yang mampu merawat air  sebanyak 493 juta meter padu setahun. Daripada jumlah itu penggunaan sebanyak 216 juta meter padu dan kerajaan kerugian sebanyak 48 peratus daripadanya kerana hilang disebabkan paip bocor, kecurian dan proses pengewapan.


**SAPA buat?  SAPA usaha?  Berapa banyak PISs dah keluarka nduit untuk projek asas seperti ini?

“Kemarau adalah lumrah alam dan pemberian Tuhan, kekurangan bekalan air yang berlaku adalah perkara biasa dan berlaku setiap tahun apabila tiba musim kemarau, kerana penggunaan air meningkat sebanyak 20 peratus iaitu sebanyak 0.912 meter padu sehari pada Jun tahun lalu dan meningkat kepada 1.101 meter padu sehari pada Februari tahun ini, disebabkan  aktiviti menyiram pokok bunga meningkat kerana  hujan tidak turun.



**Macam pernah ku dengar alasan ala-ala menanggal TEROMPAH di tangga!

“Bayangkan berapa jumlah taman-taman perumahan dan rumah-rumah di pinggir Bandar yang menggunakan air untuk menyiram pokok landskap rumah  masing-masing kerana kita ada semua data-data berkenaan dan ketika ini pokok minum air lebih banyak dari manusia” katanya.

Jelasnya, ekoran peningkatan kegunaan air berlakulah gangguan bekalan air di sesetengah tempat di kawasan tanah tinggi atau penghujung sistem paip, yang menyebabkan bekalan air hanya ada di waktu malam kerana di waktu malam seluruh penggunaan air tidak aktif.


Nampaknya sebagai kesimpulan, seluruh rakyatlah yang bersalah, Syarikat Air Datuk Azizan(SADA) tak SALAH..... Err bukan setakat rakyat, pokopun bersalah hooo!!!  TAKDIRpun salah hooo.....


Mahfuz bertegasdegil mengatakan apa yang dia dakwa di dalam dewan adalah tidak salah.  Kalau begitu aku juga berasa tidak bersalah malah yakin bahawa B A B I sememangnya seorang agen ZIONISTS yang menerima secara langsung elaun dan dana dari pihak ZIONISTS secara terang-terangan.  Kita hendak membina kemblai reputasi di peringkat global, B A B I pulak berusaha menjahanamkan reputasi dan ekonomi Malaysia di mata negara-negara luar.






Beliau bukan sahaja mahu melihat keadaan di dalam dewan seperti gambar di bawah:

Tetapi seboleh-bolehnya dia juga mahu melihat keadaan yang lebih dahsyat berlaku di luar dewan seperti gambar di bawah:
Tetapi malangnya, jika rusuhan di negara luar seperti Afrika kerana rakyat yang perutnya lapar, B A B I mahu mencipta rusuhan hanya kerana nafsunya yang laparkan kuasa!!!

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO