SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Bila CIFUT B A B I memepersoalkan pengumuman Dato Seri Najib Tun Razak mengenai sasaran unjuran pertumbuhan ekonomi negara yang di sasaran kepada 5% dengan menyalahkan pendekatan secara ransangan ekonomi sebagai tidak bertanggungjawab, kepada rakyat yang rasional seperti aku menjadi hairan atas sikap ulasan bodoh sombong seorang yang kononnya cerdik.  Cerdikkah  B A B I bila hanya memberi ulasan secara tunggal mengenai pengumuman berkenaan?  Bijakkah B A B I bila membuat perbandingan secara berat sebelah seberat batunya yang sebelah kecik sebelah besar?


Apakah rujukan yang beliau dalam memberi justifikasi ala penjual ubat ransangan sek di pasar-pasar malam?  Bagaimana pula dengan lapuran oleh Bank Dunia bahawa kedudukan Malaysia dalam senarai adalah sederhana?  Kenapa beliau hanya menjurus kepada pertumbuhan yang di provok seumpama pelacur tua di hujung senja?Dan kenapa pula beliau tidak membuat perbandingan dengan SingApork yang unjuran kadar pertumbuhan adalah jauh lebih rendah dari Malaysia?

Inilah bahananya bila yang bercakap mengenai ekonomi ialah seorang bekas cikgu yang belajar di unibersitipun tak habeh....
Walaupun terang-terang GDP Malaysia berada dalam kedudukan yang sederhana dan realistik, tetapi komen gila tanpa roh dari B A B I membuatkan rakyat Malaysia wajib menggunakan Qalbu yang Allah pakejkan kepada semua manusia.

Jadual-jadual yang di keluarkan oleh Bank Dunia boleh dijadikan rujukan untuk kita berfikir......

Sila baca juga dari blog Angin Perubahan

Umpama ayam telur yang menopasue atau kambing tua mandul, Ku Li kini boleh di katakan seperti mencari arah yang menyimpang di dalam membuat penampilan agar diri beliau tidak tenggelam sebagai ahli politik.  Tetapi dengan mengambil langkah sonsang lagi kengkang menjadikan kelihatannya begitu teruk umpama itek tempang pulang senja.

Walaupun Kerajaan Barisan Nasional telah membuat penjelasan mengikut undang-undang yang telah digazetkan semasa beliau menjadi Pengerusi Petronas lagi, namun kenyataan yang beliau keluarkan baru-baru ini membuat aku tertanya-tanya apakah beliau kini sudah nyanyuk ATAU PURAK-PURAK NYANYUK.

Apa yang aku nampak beliau membuat kenyataan itu adalah sekadar untuk menghidu peluang mencari populariti.  Aku yakin jauh di sudut hati bersisi putih memang menidakkan lontaran kenyataan dari sisi hitam hati beliau.  Ini semua pada andaian aku ialah keinginan beliau untuk mengambil alih kedudukan dari seorang ahlul politik yang semakin dekat dengan istana batu berjeriji besi.....



Pada 23/02/2010, UMNO Bahagian Alor Setar di bawah pimpinan Dato' Paduka Ahmad Bashah bin Md Hanipah selaku Ketua Bahagian yang juga ADUN Bakar Bata merangkap Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, akan melancarkan zon WiFi secara percuma di Pusat Khidmat Rakyat DUN Bakar Bata, di Jalan Putera yang terletak berhadapan dengan Sekolah Kebangsaan Mergong, Alor Setar.


Perasmian di jangka akan di adakan pada pukul 9.00 malam, manakala jemputan adalah terbuka kepada seluruh rakyat dan ahli-ahli UMNO.  Sesiapa yang ingin hadir(adalah di galakkan) bolehlah datang pada pukul 8.30 malam untuk beramah mesra secara santai.  Blogger-blogger Kedah/Utara bolehlah kesana untuk berkumpul sambil berbincang apa sahaja perkara, baik politik, sosial mahupun berkaitan dengan kemasyarakatan atau keilmuan.  Oleh kerana komputer meja hanya di sediakan sebanyak 5 unitr sahaja, maka adalah di galakkan sesiapa yang ada notebook sendiri untuk membawanya sekaliuntuk di manfaatkan semasa di sana nanti.

Dato' Paduka Ahmad Bashah bersama-sama dengan seluruh Ahli Jawatan Kuasa Bahagian bersama dengan sayap-sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Alor Setar mengalu-alukan kedatangan anda kemajlis berkenaan.

 (Gambar ini hanyalah hiasan sahaja...)

Sapa nak buat hiasan dinding silalah CnP dan letakkan frame
Mana tau...dengan tengok sahaja boleh dapat pahala..


**Di petik dari blog Depakata hasil dari tajuk Sedapnya n.ajis nak gelembong
Bila Anon dibawah menulis:

puak2 OMNO memang sereyau dg TGNA, tengok bayang pun takut, kecut telork, jadi petri belaka.

Aku jadi heran...akukah yang buta atau penganut PIS mazhab n.ajiskah yang meracau membabi-buta merayau-rayau menmutar kata kerana 'dewa'(pinjam teruih)mereka di usik dan di'baling' dengan kata-kata benar dan di lontar dengan hujah-hujah jelas bahawa heretan terhadap penganutnya sudah jauh tersasar tetapi mendekati jurang untuk menjunam ke arah yang sesat....

Sebenarnya bukan UMNO yang segheyaukan n.ajis, tetapi penganut-penganut PIS mazhab n.ajislah yang takut kehilangan dewa mereka.  Merekalah yang sebenar-benarnya takut kehilangan ikon mereka samada untuk di ikuti bulat-bulat segala tutur katanya umpama wahyu dan mempertahankan setiap tutur kata 'dewa' mereka dengan setiap kudrat yang ada, kerana dalam hati mereka yakin pahala yang akan mereka dapat kerana mempertahan(mempertuan?)kan n.ajis.

Ntah berapa lama mereka hendak menadah PISS dari 'dewa' mereka........

&*&**Aku teringat kisah maradona, bagai tuhan semasa di Kelab bolasepak Napoli dulu...sampai beranakpun pi baptis kat madona..eh eh...maradonna....

Senarai 40 orang terkaya di malaysia



1. Robert Kuok - $10 billion (Kuok Empire, Shangri La, Wilmer International etc)...tak apa, bukan melayu

2. Ananda Krishnan - $7.2 billion (Maxis, Astro)...tak apa, bukan melayu

3. Lee Shin Cheng - $5.5 billion (IOI Group)...tak apa, bukan melayu

4. Teh Hong Piow - $3.5 billion (Public Bank)...tak apa, bukan melayu

5. Lee Kim Hua & family - $3.4 billion (Genting Berhad, widow of late Lim Goh Tong)...tak apa, bukan melayu

6. Quek Leng Chan - $2.4 billion (Hong Leong Group, Guoco Group)...tak apa, bukan melayu


7. Yeoh Tiong Lay & family - $2.1 billion (YTL Corp)...tak apa, bukan melayu


8. Syed Mokhtar AlBukhary - $1.8 billion (MMC, Johor Port, Malakoff)...tak apa, bukan melayu(Silap bro...mohon maaf dari tuan rumah!!!)MACAMANA BOLEH KAYA NI???


9. Vincent Tan - $1.3 billion (Berjaya Group)...tak apa, bukan melayu


10. Tiong Hiew King - $1.1 billion (Rimbunan Hijau)  ...tak apa, bukan melayu


11. Azman Hashim - $700 million (AmCorp Group, formerly Arab-Malaysia)MACAMANA BOLEH KAYA NI???


12. William H. J. Cheng - $660 million (Lion Group, Parkson)
...tak apa, bukan melayu


13. Lee Swee Eng - $495 million (KNM Group)
...tak apa, bukan melayu


14. Ong Beng Seng - $470 million (Hotel Properties Ltd, Natsteel)
...tak apa, bukan melayu


15. Lim Kok Thay - $345 million (son of late Lim Goh Tong, Genting Berhad)
...tak apa, bukan melayu


16. Vinod Sekhar - $320 million (Petra Group, known for its Green Rubber Global)
...tak apa, bukan melayu


17. Lee Oi Hian - $300 million (Kuala Lumpur Kepong or KLK)
...tak apa, bukan melayu


18. Yaw Teck Seng - $295 million (Samling Group)
...tak apa, bukan melayu


19. Anthony Fernandes - $290 million (AirAsia, Tune Hotels)
...tak apa, bukan melayu


20. Mokhzani Mahathir - $285 million (Kencana, authorized Porsche importer )
MACAMANA BOLEH KAYA NI???


21. Kamarudin Meranun - $280 million (AirAsia, Tune Hotels)
MACAMANA BOLEH KAYA NI???


22. Jeffrey Cheah - $275 million (Sunway Group)
...tak apa, bukan melayu


23. Lee Hau Hian - $250 million (Batu Kawan, KLK, brother of Lee Oi Hian)
...tak apa, bukan melayu


24. Chong Chook Yew - $245 million (Selangor Properties, widow – son is MD now)
...tak apa, bukan melayu


25. Yaw Chee Ming - $240 million (Samling Group, son of Yaw Teck Seng)
...tak apa, bukan melayu


26. G. Gnanalingam - $230 million (Westports Malaysia)
...tak apa, bukan melayu


27. Lim Wee Chai - $200 million (Top Glove, world’s largest rubber gloves manafacturer)
...tak apa, bukan melayu

28. Kua Sian Kooi - $195 million (Kurnia Asia, insurance)...tak apa, bukan melayu


29. Lau Cho Kun - $185 million (Malaysian Mosaic)
...tak apa, bukan melayu


30. Abdul Hamed Sepawi - $180 million (Ta Ann, timber conglomerate)
MACAMANA BOLEH KAYA NI???


31. David Law Tien Seng - $165 million (Australian iron ore MidWest, T.S. Law Holdings)
...tak apa, bukan melayu


32. Tiah Thee Kian - $163 million (TA Enterprise)
...tak apa, bukan melayu


33. Liew Kee Sin - $160 million (SP Setia)
...tak apa, bukan melayu


34. Ahmayuddin bin Ahmad - $155 million (Westports Malaysia)
...tak apa, bukan melayu
(Yang ni pun aku silap juga....kalut punya pasal...Sesungguhnya manusia itu di cipta tergesa-gesa...)mohon maaf.........MACAMANA BOLEH KAYA NI???

35. Eleena Azlan Shah - $150 million (Gamuda – largest individual shareholder)
MACAMANA BOLEH KAYA NI???


36. Lin Yun Ling - $145 million (Gamuda – founder and MD)
...tak apa, bukan melayu


37. Ong Leong Huat - $130 million (OSk Group)
...tak apa, bukan melayu


38. Lim Thian Kiat - $115 million (former head of Multi-Purpose)
...tak apa, bukan melayu


39. Khoo Kay Peng - $110 million (MUI, U.K. retailer Laura Ashley)
...tak apa, bukan melayu


40. Nazir Razak - $100 million
MACAMANA BOLEH KAYA NI???






Agaknya jika tak ada langsung senarai melayu yang kaya dalam senarai tahunan macam ni barulah pembangkang yang melayu terutamanya akan berasa lapang dada dan kembang lubang hidung.....selagi ada selagi itulah akan di cari sebab yang negatif agar ketidakpuasan hati sesama agama dan bangsa dapat di cetuskan dengan prejudis yang melimpah-ruah...

Lihatlah blog-blog pembangkang yang mental  depa umpama mentol yang dok tunggu nak 'blow'...

Bukannya hendak menjadikan senarai ini sebagai pembakar semangat untuk melihat sesama agama dan sesama bangsa berjaya, tetapi selitan komentar yang melimpahruah hasadnya menyebabkan aku bingung....
Lebih bingung bila soalan dan komentar seolah-olah menyalahkan mereka yang kaya ini(yang hanya memfokuskan kepada sesama agama dan bangsa) kerana menghasilkan pertambahan orang miskin....bunyi seperti "depa juga yang kaya, hangpa dapat apa" dapat di baca di salah satu blog mereka, soalnya yang tulis tu dapat apa pula?  Mungkin hanya dapat kepuasan kerana berjaya menimbulkan ketidakpuasan kepada hati orang lain....Apakah tidak boleh mengajak sesama agama dan sesama bangsa agar bangun bersaing dari segi ekonomi dengan pesaing? Oh ya...dia sebenarnya dapat pengunjung yang melimpah ruah untuk melihat iklan-iklan dalam blog dia yang ruangnya di sewa oleh usahawan yang lain.....blog komersil, memang bertujuan untuk cari untung, tak kiralah macamana carapun....

Bila aku melihat keletah dan telatah murahan kj, aku boleh menilai bagaimana kerajaan akan di tala(tune) jika dia dapat memegang tampuk kekuasaan(ingat!  kuasa yang Allah bagi hanya setampuk, tok sah kira hang tu Amerika ka, Ameriku ka, Ameriki ka...kuasa yang Allah beri hanya setampuk).  Begitulah indahnya bahasa Melayu yang boleh membuat manusia insaf(kalau mahu insaf) mengenai apa sahaja perkara yang melibatkan ciptaanNya...Jadi usahlah mendabik dada jika Allah pertanggungjawabkan kuasa yang hanya setampuk.....


Jika naik masuk partipun dengan cara menciluk, nak naik dalam hiraki politikpun dengan cara ,menciluk, nak menang Ketua Setia Kat Wangpun menciluk, kendian tu nak jadi beruk demonstrasipun juga menciluk, he he he...lebih syahdu lagi nak 'skodeng' jawatan menteripun secara 'ciluk' tang kona tetapi akhirnya terbabas membelah pengadang...he eleh....

Aku selalu sebut pada kawan-kawan, inilah natijahnya bila 'stunt' dalam politik tak ikut cara yang lazim....kira-kira kategori cara 'luar tabie' lah juga ni.....luar tabie cara politiklah.....  Pada pandangan aku jika kita tidak biasa bermasyarakat dan budaya kita tidak dalam budaya bermasyarakat dan kita pula tidak dapat adaptasi cara bermasyarakat yang releven dengan tempat kita menjalani kehidupan tetiba kita mahu menjadi 'somebody' dalam politik sebelum menjadi 'everybody' kepada masyarakat....umpama rumpun kiambang.....

Dan lebih sadis lagi kalau di Sanglang terpaksa menempel pemimpin lain kerana takut kehilangan khalayak, tetapi di tempat berdemonstrasi itu pulak terpaksa hemoi dengan seorang blogger yang kononnya di cop oleh penjilat beliau sebagai tidak berharga...dan ironisnya mereka menggunakan gambar yang di tangkap secara muslihat itu sebagai bumbu untuk melariskan blog masing-masing yang aku lihat semakin hari semakin usang kerana hanya di penuhi sawang maya.....

Dan tidak kurang juga blogger-blogger yang umpama kambing yang mengalami 'piantang biang' di sebabkan terpisah terlalu lama dari pasangan menggunakan isu ini sehabis-habisnya untuk menfitnah Parpu kari kononnya sudah di beli oleh kj....he he he...rupanya itu hanyalah gula-gula kapas yang jika tak dimakanpun akann mengecut dan kalu dijamahkan tidak kekenyangan bilamana PK secara trilogi mengungkapkan rasa hatinya di blog beliau sebaik selesai sandiwara kj ketika menempel muka dalam demonstrasi menentang gangguan beberapa senator 'gila pungkoq' dari ostolia terhadap perjalanan kes tala pungkoq C I F U T  B A B I.

Tidak kurang pula blogger-blogger dapat menghidu langkah kj ini paternnya 100% sama dengan mentornya yang hampir terbakar 'mentol'nya....

Adakah apa yang belaku ini  Bayangan Gurauan atau Gangguan Bayangan (Schizophrenia)!!!!

1.  Tindakan Zahrain Akan Beri Kesan Besar Kepada PKR - Ezam

**Dalam keadaan sekarang tindakan keluar parti oleh pemimpin-pemimpin PKR, baik di pusat, Negeri mahupun di kawasan Parlimen dan juga DUN tidak perlu di duga lagi.  Semakin ramai telah, sedang dan akan meninggalkan pkr.  Yang adapun sebab gagap dalam setiap segi.

2.  Surat pekeliling bertarikh 12hb Februari berkaitan Perarakan Maulidur Rasul oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang bagi membayangi surat-surat sebelum ini adalah surat terdesak serta tergesa-gesa sehinggakan nampak LGE seperti terberak-berak cirit umpama GAJAH sakit perut!!!

**Dan blog-blog pembangkang milik PIS berhempas otak bersilang tangan untuk mempertahankan khalifah LGE depa dengan menyembunyikan fakta mengenai surat-surat dari MAIPP, tetapi dok tala kat suratkhabar UM, turut sokong pelatih GAJAH sarkas untuk melabelkan s//khabar UM sebagai pembelit....renungkan...

3.  Aku harap ada penjelasn segera mengenai kes setpol menteri kewangan yang di tahan oleh SPRM

4.  Betul ke IGP juga telah di serbu oleh SPRM?  Gara-gara apa?

Setelah menilti sumber asal yang rupanya datang dari penulis tak bertelur dan hanya bersifat khabar angin yang di bumbu dengan jalinan dusta yang mencipta keyakinan maka jika pihak pembangkang dan bloggers pembangkang ingin menelan cerita busuk bernanar ini silalah....otak mereka akan bertambah sakit dan berpenyakit...Aku sempat menjengah satu forum yang rata-rata dari mereka memang sudah langsung tidak peraya dengan manusia PARIA bernama Kamarudin PARIA yang telurnya telah dikasi dan otaknya telah di belenggu hasad tak kesudah terhadap Dato' Musa Hassan.

**Khabar angin gara-gara perut busuk hatihasad yang tak kesudah....he he he...rupanya di reka oleh Kmamarudin PARIA yang dok menyorok di luar negara...

5.  Jika peguam sesuatu kes dengan sewenang-wenangnya menghukum hakim bahawa hakim menghina mahkamah, padhal terbukti bahawa dia yang menghina hakim dan mahkamah, layakkah dia menjadi peguam kepada pungkoq guamnya?

6.  Tiadakah satu tindakan konkrit untuk B A B I dari merewangkan cerita bohong beliau mengenai kes yang masih lagi di bicarakan di mahkamah?   Bukankah ini terang-terang satu perbuatan yang bukan sahaja menghina mahkamah, tetapi juga menghina undang-undang seterusnya perlembagaan dan akhirnya Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agong, kerana kedaulatan undang-undang terletak ke bawah duli Yang Di Pertuan Agong?  Atau Hishamudin nak bagi amaran pun takut?

7.  PERKASA SEMAKIN MENDAPAT PERHATIAN ORANG MELAYU.  PERKASA kini nampaknya merupakan alternatif kepada saluran suara orang Melayu yang nampak agak tersekat dikerongkong politik apabila cuba di teranlaung....Melayu kena sokong PERKASA(juga)!!!

8.  Akhirnya di penghujung hayat n.ajis mengakui bahawa hiburan itu adalah sebahagian dari fitrah manusia, naluri yang telah di packagekan terhadap tiap-tiap kejadian bernama manusia....tapi biasalah, kenyataannya di bedakkan sikit untuk menunjukkan itu adalah pandangan ori dari beliau, padahal aku dah lama dok kata lagu tu, cuma sebagai manusia kita kenalah mengawalnya sendiri, jangan dok salah orang nu orang ni.  otak sendiri ada, sendiri pikirlah...

9.  Dulu UMNO masa PAKmasaaLAH yang kerap tunda, tunda, tunda, tunda, tunda, tunda mesyuarat agong parti, la ni penyakit tu dah menular pi kat pekong karat redam aka pkr pulaaaaakkkkk....mungkin pasai kepala mai dari negeri yang sama kot????

10.  Macamanalah cara kawan aku setelkan kes dia dengan penguatkuasa undang-undang....kantoi tengah guna henpon masa memandu....


Makluman dari Pegawai Perhubungan Awam UMNO Negeri Kedah(DATO' BAKRI):

Kini  terdapat kemudahan WiFi percuma di Tingkat 6, Bangunan Tunku(UMNO) Alor Setar.  Kepada ahli-ahli akar umbi, janganlah segan silu untuk menaiki lif dan menekan butang bernombor enam untuk menikmati kemudahan Wifi secara percuma...

Errr....Dato', Wifi dah percuma, kalau dok lama boleh bawa bekal sendiri ka?  Macam nasi bungkuih ka, ayaq leminit ka.....atau ada minuman percuma di sediakan????

Semakin hari semakin ramai yang mula meninggalkan Pekong Karat Redam(pkr) baik samada secara senyap, secara sembunyi-sembunyi  mahupun secara terang bersuluh melalui pelbagai bentuk siaran.  Anwar semakin hari semakin hilang 'daya kemutan'nya dalam skop menarik minat rakyat untuk mendengar dongengan yang semakin menampakkan kehambaran.


Setiap gimik untuk menarik khalayak semakin tidak di pedulikan, mungkin Eli Wong boleh membantu
C  I F U T B A B I dalam membuat gimik sebelum B A B I memulakan menteranya yang semakin melelong tunggu untuk di lelong.

Kalau eli sorang masih tak cukup 'kick' ajak lah bf dia yang aku rasa B A B I tahu di mana dia menyorok.  Ataupun B A B I boleh guna costume macam di bawah untuk menarik prhatian sambil melompat atas rostrum

Tapi kalaupun dah terdesak jangan guna kaedah lompat meja yang kau ajar anak murid kau yang masih dalam BN ni....kok nanti saki baki pkr yang ada tu naik muak lak tengok hang beraksi degn cara yang sama yang kebanyakan kami dalam UMNOpun dah jelak dengan aksi ala badak dia tu....

 (gambar ehsan Agendadaily )

Aku tengok gaya B A B I ni memang dah dekat-dekat nak lompat dok ataih rostrum dah......Hangpa tengok betul-betul, berapa ramai peduli apa yang dia dok mohong?  Yang mai tu la ni rata-rata nak lihat aksi BERUK SARKAS dari Cherok Tok Kun....

Mula-mula membaca tajuk, hati aku menjadi 'kembang'...bukan kembang sikit-sikit, tetapi kembang semangkuk.  Bukan apa, aku dah dengar lama dah bahawa blogger-blogger pro UMNO/BN sememangnya di beri perhatian positif di Perak, malah di Selangor blogger-bloggernya bergerak secara sisitematik untuk menangkis serangan maya oleh GOBLOGger (ada juga kerja mereka sebagai hacker) upahan pembangkang.

Tapi blogger-blogger di Kedah entah apa yang boleh di ibaratkan akupun tak tau nak 'categorize'kan.  Bukan niat untuk nak menyalahkan sesiapa.  Sejak sekian lama aku berblog (baik sebelum terjun ke blog genre politik) sehingga kini belum menampakkan ada penyelarasan dan pelarasannya di Kedah.  Bukan tiada inisiatif dari pihak freelance bloggers sebelum ini, tetapi hanya hangat secawan teh o.....sejuk di dalam cawan biar belum sempat di minum.  Sudah berapa kalikah pihak UMNO Kedah membuat pertemuan dengan blogger-blogger?  Dan berapa banyak pula blogger-blogger ini hadir pada tiap pertemuan?  Dan apa pula tindakan selepas pertemuan?

Yang aku nampak ialah selepas pertemuan, apa yang di bincangkan hanya menjadi penyendal mulut bagi pihak UMNO Kedah manakala freelance bloggers Kedah balik ke seghon masing-masing dan terus berkarya seperti yang dok ada la ni....  Dan dah ada juga blogger-blogger yang pro UMNO/BN walaupun pengisian blog mereka melalui penulisan mereka amat baik berbanding aku, tetapi akhirnya blog-blog mereka yang sememangnya mendapatkan hits yang merangsangkan akhirnya mati atau 'selop' begitu sahaja....

Dan acapkali juga bila bersembang-sembang santai, ramai yang mengaku berminat dan menampakkan sokongan yang jika di terjemahkan boleh membuak semangat blogger-blogger,tetapi bila di bincangkan secara serius, maka masing-masing yang tadinya nampak beria-ia mahu menolong 'seghot' kepala umpama kura-kura terkejutkan guruh.

Lihat sahaja apa yang terjadi lanjutan dari kursus membina blog oleh UMNO Kedah?....Sejuk dah teh O tu...

Tidak bertanggungjawablah aku jika aku mengangkat isu ini tetapi tidak memberi jalan penyelesaian.  Aku cadangkan begini, iaitu setelah melihat sikap peserta-peserta yang menghadiri kursus blog anuran UMNO Kedah tempohari, dapatlah aku katakan secara umum bahawa mereka yang menghadiri kursus berkenaan hanya datang untuk menikmati makan-minum di UMNO Kedah sebagai agenda utama di sebalik terpaksa hadir kerana nama mereka di pilih oleh bahagian masing-masing.  Boleh di bilang dengan jari berapa kerat sahaja yang balik dengan sebuah blog di bina dan terus mengukuhkan binaan blog berkenaan dengan bahan yang sentiasa bertambah dan tak kurang juga blog yang di bina runtuh di muka pintu dewan UMNO di Tingkat Enam....  JADI AKU NAK SARANKAN KEPADA BAHAGIAN-BAHAGIAN UMNO(sudah tentu Ketua Bahagiannya) Dalam Negeri Kedah ini agar merapati freelance-feelance blogger ini yang kalau boleh datang dari Parlimen yang sama dengan Bahagian UMNO untuk di jadikan anak angkat agar hubungan rapat dapat di bina dan supaya tanggapan berbentuk andaian di antara kedua pihak dapat di buang jauh.  Bagi aku keujudan blog-blog oleh anak Kedah, baik yang menetap di Kedah atau yang di perantauan memang cukup terserlah malah ada yang tersohor.  Manakala insan-insan yang telah dibina modal mereka sedikit-sebanyak oleh UMNO negeri yang mungkin sibuk sepanjang masa atau dah memang jenis 'baloq liat' ini di asah menjadi 'trooper' kepada freelance sedia ada.  Buat apa bersepah blog-blog di ujudkan tetapi umpama puing-puing membadai pantai!

Maka di hujung terowong aku memang mengharap sinar ada terhadap freelance bloggers yang rata-rata sehingga kini berblog menyokong UMNO/BN secara sukarela......

Aku yakin perkara ini boleh di jayakan dengan selesainya beberapa masaalah berat dan ringan yang berlaku di Perhubungan UMNO Negeri.

**Sekadar pertanyaan, agaknya berapa ramai freelance blogger di Perak yang di jemput oleh Zambery untuk hadir dalam perjumpaan dengan beliau?


***
 Tahniah kepada UMNO Bahagian Alor Setar yang telah mengujudkan Medan WIFI percuma di Pusat Khidmat Rakyat DUN Bakar Bata, Jalan Putra.  Kalau sapa-sapa nak pi 'enjoy' free WiFi bolehlah bawa notebook masing-masing, kalau takdak depa ada sediakan 5 unit komputer meja untuk di gunakan.  Dan hangpa pula yang pi tu jangan dok guna sampai lingkup!  Gunalah dengan cara bertamaddun....




Sekonyong-konyong tiba-tiba sahaja berita YB Zahrain yang juga AP Bayan Baru keluar dari sampah pkr menjadi berita terharu.  Terharu kerana mungkin hari ini baru dia dapat menghela nafas panjang dengan hidung yang kembang selepas beberapa lama terpaksa bernafas secara 'pedo'.  Tarik nafaspun pedo-pedo, takut bau busuk dan tengik sampah pkr tersedut dengan terlalu banyak kedalam paru-paru politiknya.  Lepas nafaspun kena pedo-pedo, takut takut pulak hela nafasnya yang secara pedo-pedo tu membuat langkah beliau nampak pelik kepada ahlul sampah pkr yang lain.

Aku yakin tak hari ni, sekjap lagi atau selewat-lewatnya besok, akan ada jurucakap dan jurugagap bagi pihak pkr samada yang bergaji,berbayar mahupun yang membayar akan cuba dengan skill yang terbaik untuk men'nyepin'kan isu ini agar ianya nampak seperti UMNO yang merancang di belakang zahrain.  Biasalah....

Elok juga Zahrain jadi AP bebas....umpamanya beginilah...baru keluar dari lunggok sampah, eloklah cari tempat untuk cuci dulu sampah tu sampai bersih, kendian baru lah pikir tindakan seterusnya.....

**Terimakasih Agendadaily(courtesy of Agendadaily)


Boleh baca tang sini atawa tang sinun


Ahli-ahli reformis kononnya merupakan kelompok terasing dalam pkr, mereka menganggap pemimpin-pemimpin UMNO yang singgah menumpang platform pkr adalah sampah, sampah selalunya kotor....Hujah mereka ialah walau pkr berkubur, namun kelompok mereka akan terus hidup.  Hidup yang bagaimana wahai puak reformis?  Hidup di mana wahai puak reformis? Hidup dengan sapa pulak wahai puak reformis?

Berbalik kepada ungkapan bahawa pemimpin UMNO yang singgah sekejap untuk menghilang rajuk, menghilang penat dalam pkr adalah sampah, aku rasa doa mereka untuk melihat pkr ghelai akan di makbulkan kerana sampah ini termasuklah pemimpin di Fuck Too mereka iaitu C I F U T   B A B I.  Inilah sampah sebenar, sampah yang paling kotor, sampah yang tidak mungkin bersih walau di kitar semula.  Sampah yang tidak boleh lagi kembali ke UMNO walaupun sebelum ini ada beberapa mangkuk menampakkan minat untuk mengutip sampah terkotor ini kembali ke dalam UMNO.

Dan aku nak CnP beberapa komen dan dailog untuk sama-sama kita 'study' siapa mereka dan apa matlamat mereka....
Dialog aku dgn amksik(reformissik?)....
amk sik so sape2 nak kuar silakan..insya...masih ramai yang kekal terutama reformis tak kurang juga puak2 UMNO yang dah kene reject dr UMNO yang nak jawatan"
amk sik sampah2 umno ni akan masuk pkr...


1.  Dari posting bertajuk Serah Borang Cara Borong.....
detguaq...
sedara mmg poyo la...
amk sik cakap dalam keadilan mmg ada sampah2 UMNO yang terbuang yang mencari kedudukan dalam PKR selepas tak dapat tempat dalam UMNO...


Dan dari perbincangan aku dgn amksik err...reformisik dapatlah kayu simpulkan bahawa kesetiaan mereka kepada pkr samada sedikit atau tiada langsung kesetiaan....tambah-tambah dengan apa yang berlaku  ketika ini.  Apa lagi yang mereka boleh harapkan dari pkr.  Atau dengan lain kata hati mereka telah lama tawar dengan pkr, dan bila sahaja UMNO Bahagian sik melalui Ketua Bahagiannnya, YB Tajuddin berjaya menggoncang gunung pkr yang telah lama bara(tunggu untuk meletus sahaja), kini nampaknya letusan berapi yang melahirkan belerang kekecewaan ahli telah mula beraksi....

Satu majlis untuk menggalakkan anak-anak belajar di sekolah rendah agama(SRA) akan di adakan di Dewan Serbaguna Guar Chempedak pada 16hb Februari 2010.  Majlis ini akan di lancarkan serta di rasmikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri YB Senator Mej. Jen.(B) Jamil Khir Baharom yang juga merupakan Pengerusi Biro Penerangan Perhubungan UMNO Negeri Kedah.

Majlis akan bermula pada pukul 9.00 pagi.Orang ramai di jemput hadir bagi memeriahkan majlis ini pada tarikh dan masa yang telah di umumkan

'Ngeh Nee Jar' @ 'Nga Nee Jar' serta 'bapok angkat'nya LKS rupa-rupanya bukanlah manusia siuman bila bukan sahaja terus-terusan mempertikaikan keputusan mahkamah, malah sekali lagi mengheret Istitusi Kesultanan ke kancah pertelingkahan.  Rupa-rupanya manusia seperti ini hanya mahu menerima bala baik dari Allah, manakala bala yang tidak memihak dan bala yang buruk cuba untuk di sangkal dengan mengajak syaitan-syaitan berserampang dua untuk turut sama mnyokong hasutan jahat beliau.

Kenyataan terbaru yang di petik oleh beberapa akhbar semalam tidak seharusnya di keluarkan untuk siaran.  Kata-kata mangkuk hayun ini semasa di wawancara menggambarkan tahap pemikiran yang tidak bebas, pemikiran beliau adalah di bawah pengaruh, namun apa yang mempengaruhi beliau, silalah tuan-tuan tafsir sendiri mengikut Qalbu yang Allah berikan...

Rentetan dari berita yang tersiar itu, maka atas inisiatif seorang sahabat saya yang sayangkan Institusi Kesultanan Malaysia, sayangkan kerharmonian yang telah lama di pupuk, sayangkan keamanan yang telah lama di kecapi, sayangkan perpaduan yang berterusan dijalin dengan kawan-kawan berlainan bangsa yang ikhlas dan berpijak dibumi dan atas alasan menghormati kedaulatan undang-undang, maka beliau dengan inisiatif sendiri telah membuat satu laporan polis berhubung dengan kenyataan nizar yang amat berbahaya!

Sila click utk gambar yang lebih besar dan jelas:



Aku sebagai rakyat Malaysia yang menhormati kedaulatan undang-undang berharap agar kedua-dua 'wild animal' ini di 'SITA' dengan segera!

SILA CARI SEBERAPA BANYAK PERBEZAAN DALAM GAMBAR INI.
Perduan ini hanya boleh di sertai oleh mereka yang telah mendaftar sebagai pemilih dengan SPR sahaja.
Hadiah-hadiah hebat di sediakan.  Hadiah-hadiah boleh di tuntut di FB melalui rakan-rakan FB anda.
Anda boleh menuntut pelbagai jenis bantal, jejambak bunga, lembu sekandang dan pelbagai hadiah maya yang lumayan.....

Sebagai penganjur pertandingan, aku juga ada hadiah yang boleh di rebut oleh para peradu.   Hadiah utama untuk di rebut ialah:

1. 

2.

3.

Hadiah saguhati dari penganjur ialah........

Hadiah ni ada penaja tau........

Bagaimana nak dapatkan hadiah?

Sila click pada mana-mana gambar untuk di CnP.

Kisah Anwar: Dari sudut keadilan
Dilulus terbit pada Sunday, July 20 @ 16:01:43 PDT oleh SongkokPutih







  Ini belum picit betul-betul!!!!


Oleh melayu08

"PAS dan DAP pernah membongkar rahsia anwar

Mungkin ramai yang tidak menyedari bahawa Karpal Singh dan Mat Sabu, Naib Presiden PAS sekarang adalah merupakan orang pertama yang mendedahkan salahlaku seks Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 semasa DAP mengadakan Konvensyen mereka di Kuala Lumpur.

Karpal Singh telah menegaskan di hadapan ahli-ahli DAP di konvesyen itu dan mendakwa bahawa dia mempunyai bukti bahawa Timbalan Perdana Menteri pada masa itu melakukan salahlaku seks yang teruk. Dia turut mencabar Perdana Menteri pada masa itu, Tun Dr Mahathir mengambil tindakan ke atas Anwar kerana salahlaku seksnya dan membicarakan Anwar.

Pendedahan salahlaku Anwar oleh Karpal Singh berlaku 5 bulan sebelum salahlaku seks Anwar didedahkan kepada umum oleh Dr Mahathir.

Pelik tetapi benar, apabila dua orang pemimpin Pakatan Rakyat adalah orang pertama yang membuat tuduhan terhadap Anwar dan hari ini mereka amat menyanjungi Anwar. Tentu sukar untuk mempercayai bahawa orang yang sama membuat dakwaan pertama tentang salahlaku Anwar ialah orang yang sama turut menjadi sebahagian daripada pasukan peguambela Anwar dalam kes tersebut. Tetapi kenapa Karpal Singh yang pernah menuduh Anwar dengan tuduhan tersebut, bertindak menjadi peguambela bagi kes yang sama? Tidakkah ini kelihatan seperti “ada udang di sebalik batu “? Lebih menghairankan lagi apabila Anwar sendiri rela diwakili oleh Karpal Singh yang pernah menuduhnya melakukan salahlaku seks. Atau adakah disebabkan dendam Karpal Singh terhadap Tun Dr. Mahathir pada masa itu?

Penulis berpendapat Anwar bersetuju menerima Karpal sebagai sebahagian pasukan peguambelanya kerana beliau tidak perlu malu dan segan untuk dia meluahkan segala rahsia seksnya kerana yakin Karpal sendiri sudah mempunyai maklumat yang sama apabila membuat dakwaan sebelum ini. Jadi Anwar tidak perlu berselindung dengan Karpal dan memudahkan Karpal Singh mengatur strategi untuk membela Anwar dalam perbicaraan nanti. Pada masa itu, Karpal Singh mengambil peluang ini untuk menawarkan khidmatnya sebagai peguambela Anwar. Karpal sedar bahawa Anwar akan terpaksa mendedah segala maklumat penting bagi membolehkannya membela Anwar.

Jadi, boleh disimpulkan bahawa setiap sejarah hidup, perilaku dan tindakan yang pernah diambil oleh Anwar sudah berada di tangannya. Karpal juga mengambil kesempatan untuk menjadi popular apabila membuat tuduhan bahawa ada konsipirasi untuk membunuh Anwar menggunakan asernik dan sebagainya. Hakikat sebenarnya tuduhan konspirasi ini tidak pernah wujud kerana apabila diperiksa oleh pihak doktor tiada sebarang sisa arsenik dalam tubuh badan Anwar. Malah jika benar dakwaan Wan Azizah bahawa Anwar disuntik oleh virus HIV, penulis yakin Anwar sudahpun meninggal dunia hari ini kerana penyakit AIDS. Tidakkah Anwar sudah masuk ke perangkap Karpal Singh sehingga beliau bebas melakukan segala bentuk konspirasi selepas ini? Tidakkah Anwar telah dicucuk hidung dan bakal diheret kemana-mana oleh DAP.

Kenapakah sekarang DAP dan Karpal Singh setuju sebulat suara untuk melantik Anwar sebagai PM sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menubuhkan Kerajaan Pusat.
Alasannya cukup mudah dan hebat!. Semasa menjadi peguambela Anwar, Karpal telah berjaya mengumpulkan banyak bukti hasil pengakuan Anwar sendiri dalam usaha untuk membebaskan dirinya daripada tuduhan salahlaku seks. Penulis yakin Karpal Singh dan DAP masih menyimpan bukti-bukti ini bagi mengawal tindakan Anwar apabila dia menjadi PM nanti. Kita tahu bahawa sememangnya terdapat peruntukan undang-undang yang mewajibkan peguam menyimpan rahsia anak guamnya.

DAP dan Karpal Singh mandapat faedah yang besar jika mereka berjaya memastikan Anwar Ibrahim mengikut telunjuk mereka dengan bukti-bukti yang ada pada Karpal. Anwar yang sememangnya gilakan populariti sudah pasti tidak berani untuk melawan kerana bimbang rahsia yang memalukan akan terdedah kepada umum terutama penyokongnya yang setia. Jika ini berlaku, setiap tindakan dan keputusan Anwar tentunya akan memihak kepada Karpal Singh dan DAP. Pada masa itu nanti, orang Melayu hanya mampu melihat tanpa dapat melakukan apa-apa tindakan. Jadi siapa sebenarnya yang melakukan dan mengatur konspirasi, DAP dan Pas ataupun Barisan Nasional?

Nasihat kepada Anwar Ibrahim supaya jangan pandai membuat tuduhan melulu kepada kerajaan. Belajarlah dari pengalaman yang lepas siapa yang sebenarnya melakukan konspirasi terhadap anda. Ingat satu jari anda menuding kepada orang lain, empat jari menuding kepada anda kembali. Tidak hairanlah kalau Karpal Singh menyokong kecaman Amerika terhadap Malaysia untuk menunjukkan sokongannya terhadap Anwar sebagai membalas sokongan Anwar mempertahankannya dalam kes biadapnya terhadap Sultan Perak. Anuar dan Karpal Singh ibarat lagu dan irama yang tak dapat dipisahkan. Jika kes liwat terbaru ini naik ke mahkamah, adakah Anuar akan melantik Karpal Singh sebagai peguambelanya.


rakyat dari parti pembangkang harus berfikir secara mendalam dan tidak haru terlibat dlm percaturan politik anwar yg kotor ini. jika sebelum kes 1998 iatu pada julai 1998 dan sebelumnya mat sabu sendiri tela menegeluarkan sendiri kenyatan yg betapa bahayanya anwar kepada negara kenapa sekarang PAS membuat u turn. demi agama Islm yg diperjuangkan PAS seharusnya PAS adil dan bertindak mengikut lunas islam. jangan kerana utk berkuasa PAS sanggup bersengkokol dgn seseutu yg terang-terang bertentang dgn ajaran islam. pengkhiatan terhadap jaran islm adalah satu dosa besar. dlm hal ini saya yakin yg PAS lebih arif kerana mereka dibarisi oleh ustaz-ustaz yg berwibawa.

jika sebelum kes 1998 PAS percaya dan turut terpegun dlm ceramah Mat sabu pabila mat sabu dgn lantangnya memanggil anwar AL- Juburi kenapa apabila melihat rakyat tak percaya PAS pun turut menukar topik dan menyalahkna kerajaan?


taib azamuddin sendiri pernah menerima pengakuan sumpah yg pernah dbuat oleh sesorg yg mendakwa pernah diliwat oleh anwa dan mereka merakam pengakuan tersebut. malahan akuan tersebut diedar kepada rakyat. kenapa masa 1998 PAS dan DAP percaya sebelum kes tersebut melatup tapi tiba2 PAS dan DAP membuat pusingan u?

sayayakin dgn konsep keadilan media yg diperjuangkan oleh TKO ini dapat menyiarkan artikel saya ini supaya rakyat dpt mendengar dari kedua-pihak dan membuat penilaian.

disini saya sertakan link utk sebagai bukti artikel saya ini. supaya saya bertanggungjawab atas artikel ini dan tidak membuat kenyataan tanpa memberi bukti

http://www.angelfire.com/emo/doaanwar/tamadun.html

http://www.youtube.com/watch?v=cId2bRE9c7I



**Ini adalah sebuah artikel lama mengenai peguam yang kini sedang menguami B A B I.  Yang seronoknya membaca komen dari puak pembangkang yang bagi aku bukan tidak memahami  isi artikel ini tetapi mereka membina kefahaman dari sudut yang mereka sukai, bukan dari sudut fakta di atas cerita ini.


Contoh:


1.  komen aku pendek je.... kalu korang paham ..paham le
kalu tak paham ..tak tahu le...

komen aku berkenaan artikel nin...    " go to hell"
**Ini komen pendek dari orang yang sedar akan kebenaran artikel ini

2.  PKR ngan DAP je ke? bagaimana ngan UMNO?
** Ini pula mengidap penyakit bawaan paklah yang dikenali sebagai 'denial syndrome'

3.  Subhannallah, nama yg anto pun melayu dan pastinya islam..haraP bertanggungjawab atas apa yg ditulis..andainya benar maka biar Allah menghakiminya..TETAPI KALU TAK BENAR/FITNAH, MAKA bersedialah untuk menerima padahnya....dah tiap yg membaca akan memberikan saham akhirat kpd penulis/penghantar..kalu sejuta yg baca maka bnyk itulah saham nya....wallahualam,,,
**Ini lagi teruk, artikel tu ada sebut Karpal Singh dan Mat Sabu, dia sendiripun tak yakin ttg benar atau palsu!

4.  apa punya artikal......jadi kalau apa yg melayu08 ckp betul mcmana dgn kes liwat episod 1 dulu. tipulah.....memang kerajaan nak kena kan anuar tp tak menjadi.....klu mcm tu teror lah karpal tu....dah ulamak dunia dan org politik satu dunia tahu kes memang nak kenakan anuar. lg satu org buat pengakuaan kat imam masjid negara tu......nape umno tak gunakan pengakuaan tu.....buat cd beribu2 ...edarkan.....duit takde masaalah kat dia org.....UNTUK MELAYU08.......BANYAK LAH MEMBACA DAN SEGALA MEDIA CETAK DLM DAN LUAR NEGERI BARU ANDA TAHU MCMANA KERAJAAN BN NI. BACA SUARA KEADILAN YG BARU.....BETAPA BURUK KERAJAAN BN PASAL PERLANTIKAN DR JOMO DI PBB....JGN BACA ARTIKAL YG ASYIK PRO BN JE.
**Suruh orang membaca, tapi dia tak bacapun...

Pendek kata bukan isi artikel tu yang di ambil berat, tetapi bagiamana nak spin melalui komen agar apa yang di luahkan oleh penulis dapat di kampus dengan spin yang ligat!

AloqStaq baru SMS aku....
dia kata:

Alhamdulillah.....menang 5 - 0....walaupun aku tak gagau dalam tent, tapi aku agak ini musti kena mengena dengan keputusan Mahkamah Rayuan terhadap permohonan Nizaroyan untuk kecek undang-undang supaya dia boleh jadi MB boneka kepada DAP sehingga PRU13...

dia kata kalau menang dia nak bubar????  he he he...KALAU!!!!  Dengan perkataan tu kita boleh terbang menembusi lapisan udara ke tujuh tanpa perlu guna tangki oksigen.....

Lepas gagau, aku dah mula jmupa berita-berita mengenai kemenangan dari sudut perundangan!

Zambry kekal sebagai MB Perak

09 February 2010 Bravo... bravo!! Akhirnya harapan orang Perak untuk melihat negeri itu kekal di bawah kerajaan BN tertunai selepas Mahkamah Persekutuan memutuskan pelantikan Dr. Zambry Kadir sebagai MB oleh Sultan Perak sah. Demikian berita terbaru yang aku terima dari Putrajaya sebentar tadi.

Nampaknya harapan Ngeh & Nga untuk kembali memerintah negeri itu menerusi Nizar gagal. Alhamdulillah. Sesungguhnya Allah telah menyelamatkan rakyat negeri Perak dari jatuh ke tangan anasir pemusnah dan peliwat agama, bangsa & negara.

Tahniah!!
**Terima kasih mesin  taip buruk

Jom lawati blog-blog yang turut memaparkan keputusan:

1
2
3
4
5
6
7

Punyalah meroyan sampai kalut buat PC....he he he...aku tengok gambaq depa tu aku pun nak tegelak, ada yang poyo, ada yang macam baru bangkit tidoq dan ada yang tunjuk muka dengan separuh hati dan ada yang teruih menyorok belakang kawan....he he he....pakat nilailah seniri....


Dan bagi menguatkan lagi firasat aku sila pakat baca tang sini.  Ni org hangpa yang kata sendiri, bukan 'chokia' ooooo.....ahlul parlimen tau!!!!  Alah...yang Kerajaan Persekutuan dok bagi elaun bulan-bulan tu...
TAK GHETI NAK TIMBANG KA?

Pelik aku tengok perangai puak PIS kaki kencing terhadap otak jahil lagi jumud militan-militan depa....
dah berapa lama gobblogers depa dok buat superimposed kepada pemimpin-pwmimpin UMNO....'cool' saja respon pemimpin UMNO, sehinggalah sekian lama apabila bloggers pro UMNO bangun lalu mengambil langkah balas terhadap pemimpin mereka yang terang-terang menganjurkan sesuatu yang sesat, yang mendahului Allah dan yang hidupnya cenderung kepada yang songsang.....orang pakai baju kot depan dia pakai baju kot belakang!

Aku mula dapat mencium langkah kebelakang oleh Pakatan Reput bila pakar strategi mereka mengajak kepada permainan yang lebih lembut setelah lama mereka berkasar. Berkasar kepada UMNO sejak sekian lama, berkasar kepada pemimpin  UMNO tanpa batas......

Apa yang mereka belum berikan gambaran terhadap pemimpin-pemimpin UMNO?  Berapa lama mereka menguasai persada maya dengan penuh angkuh.  mereka bergembira dengan followers yang beratus, mereka bergembira dengan hits yang mencecah tujuh digit.....wow hebat tu!!!!!

Tentunya perasaan bangga mereka setaraf dengan bangganya pemimpin mereka yang bermain sarkas dipentas-pentas ceramah....seronok wooo....hiburan percuma, yang meniaga kecik-kecik jual ubat perangsang SEX pun boleh tumpang cari makan....yang dok tumpanh jual benda-benda khurafatpun boleh mencelah sama di tiap-tiap ceramah....bolrh juga tingkatkan ekonomi....

Hebat benar blogger depa yang menyangka kerja mereka adalah 'noble'....maka bertempik takbirlah mereka di persada maya.....

He he he....bila boomerang sudah menuju puncak geseran udara dan kembali menerajah suhu udara yang lebih sejuk dan terus berputar kembali memburu mereka....maka lintang pukanglah mencari perlindungan.  Bila bilah boomerang terkena kepala sehingga bincut dan pecah darah(belum berdarahpun...) maka berlarilah depa balik kerumah sambil menjerit kepada mak.

"Maaakkkk....depa buat chek!!!!

"Sapa buat?"

...........

"Sapa mola dulu?"

..........

Ni aku gagau dri gobblog ni.

Alaaa....kalau setakat balas yang macam bawah ni no hal lah!


Berapa lama gambar penuh penghinaan ini berlegar di maya sehingga ada yang percaya


Jadi kalau ada blogger pro UMNO balas macam di bawah no hal lah!





Pernah pihak pemimpin UMNO melatah bila melihat gambar dibawah?
Jadi buat apa nak melatah jika tengok gambar di bawah ni....no hal lah!




Berapa lama blogger-blogger Puak Ramjadah dok potretkan Negarawan yang aku sanjungi seperti dibawah:

Dan

Dan

Dan

Alahh.....kalau setakat gambaran macam di bawah ni kira no hal lah!!!!



APA BARANG EMO-EMO NI BANG.......AUWWWWW......

Klaau nak kata buat event ni masa dekat pilihanraya, soheh puak pembangang akan kata ahli UMNO masuk UMNO(oklah tu...lagi kuatlah semangat UMNO tu), tetapi perkara ini berlaku di luar musim....

Kalau semalam kita tengok ahli-ahli AMK sahaja, hari ini ada sekumpulan orang lama dalam PAS menyahut seruan untuk menyertai UMNO.  Ketua kumpulan dari PAS yang telah berada selama 28 tahun menjadi ahlul PAS dan berjuang bersama, kini telah sedar bahawa  segala fartua  mereka hanya siulan memberi hiburan melindung kelemahan.....

 Bekas Ketua PKR Padang Serai sedang berucap
 Bekas Ketua PKR Baling sedang berucap


Bekas Senior PAS sedang bercakap

 Mewakili sekumpulan 20 orang bekas ahli PIS dari 
DUN Belantik
 Jururcakap dari kumpulan AMK Sik yang keluar PKR
dan menyertai UMNO.
Sedang menyerahkan borang keahlian...

Tunggu apa lagi wahai ahli pKR yang lain...kembalilah kepada UMNO!!!  Perkukuhkan dominasi politik bangsa Melayu di Malaysia  berteraskan konsep adil yang sebenar dalam konteks politik Malaysia.

Baru sebentar tadi pemimpin AMK Sik yang aku akan sebut nama selepas ini mengumukkan pembubaran AMK cabang beliau serentak dengan pembubaran AMK Bahagian Sik.  Pembubaran ini dan dengan kes-kes yang berlaku diPKR negeri dan PKR Pusat adalah isyarat jelas bahawa PKR bukan lagi sebuah parti yang boleh di percayai oleh rakyat.

PKR sebenarnya telah lama hilang kerasionalan dalam lanskap politik Malaysia.  Perjuangan PKR yang di cetuskan atas perjuangan mempertahankan individu, nampaknya statik.  masih hanya tertumpu nasib seorang yang telah jelas rosak moralnya berbanding nasib rakyat.

Aku yakin selepas ini akan berlaku lagi pembubaran PKR diserata Malaysia, kerana rakyat kini telah terbangun dari mimpi yang skripnya diolah oleh mereka yang berkepentingan...

Aku akan edit posting ini dengan gambar-gambar ketika majlis pengumuman pembubaran dari masa kesemasa.....








SEMOGA POLITIK MALAYSIA KEMBALI KELANDASAN YANG LEBIH RASIONAL DAN STABIL

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO