SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

PAS ITU KEPALA LUTUT, KEPALA LUTUT ITU PAS

Posted by DetGuaq7 Monday, December 13, 2010

Berita ini aku ambil sedikit sahaja dari kertas balut belacan yang aku jumpa kat tepi kandang.....

Dan aku sempat ambil sebahagian sahaja keratan berita sebab yang lain dah hancur kena air ken........


Umno perlu bukti bela Melayu bukan untuk undi
Harakahdaily   
KUALA LUMPUR, 11 Dis: Umno yang melaungkan ketuanan Melayu dan mendakwa sebagai pembela bangsa dipersoal kenapa tidak mempedulikan nasib orang Melayu di Sarawak yang tercicir dari pelbagai aspek.
Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri itu, Saimon Kila @ Nor Huzaifah Zainon berkata, walaupun  Umno tidak ada di Serawak tetapi sebagai parti yang mengetuai kerajaan Pusat mereka masih boleh membantu memperbaiki taraf hidup serta meyelesaikan masalah-masalah orang Melayu.
"Sebenarnya tiada alasan (untuk tidak membantu Melayu Serawak), melainkan slogan ketuanan Melayu yang dilaung-laungkan itu sendiwara, hanya untuk meraih sokongan (undi) dalam pilihan raya untuk mengekalkan kuasa.....

***********************************************************************************
Nampaknya walaupun sudah lebih dari 50 tahun pas tertubuh di sebabkan kekecewaan beberapa orang pemimpin UMNO yang kalah dalam perebutan jawatan parti, tetapi tahap pemikiran mereka terhadap sesuatu isu itu kadang-kadang menunjukkan tahap pemikiran mereka jauh terkebelakang sehingga hampir sampai ke garisan manusia dari golongan Neanderthal yang hidup bersama-sama dengan dinasor.  Manusia sebelum Adam!(2:30. Dan apabila Pemelihara kamu berkata kepada para malaikat, "Aku akan meletakkan di bumi
khalifah (pengganti)." Mereka berkata, "Adakah Engkau meletakkan di dalamnya orang yang akan
membuat kerosakan di dalamnya dan menumpahkan darah, sedang kami menyanjung dengan memuji-
Mu dan memanggil Engkau Suci?" Dia berkata, "Sesungguhnya Aku tahu apa yang kamu tidak tahu.")

Wajarkah mereka mencabar UMNO sedangkan mereka sendiri juga adalah sebuah pertubuhan politik?  Molo ka apa?  Tidakkah mereka terfikir jikapun otak mereka lokasinya di kepala lutut bila mempersoalkan tentang UMNO yang sudah terbukti membela nasib bangsa?  Dan untuk segmen Serawak, tidakkah mereka sedar bahawa di bawah Parti Barisan Nasional beberapa parti di Serawak adalah sekutu UMNO?  Dan mengapa pula mereka hendak nafikan keupayaan parti-parti komponen BN yang berkhidmat di Serawak gagal?  Jika ada kes-kes terpencil itu tidak di nafikan dan sudah tentunya Kerajaan Serawak yang ada boleh mengatasinya jika perkara-perkara yang di sebutkan sampai ke pengetahuan mereka.

Berbalik kepada soalan yang di kemukakan oleh hamPASlututrael ni, mengapa pula soalan ini di timbulkan ketika hawa dan haba PRN Serawak begitu hampir?  Apakah mereka ini NGO?  Apakah mereka ini gerakan berkecuali yang berdasarkan kebajikan?  pas BUKAN PARTI POLITIKKAH?  Sudah tentunya jawapannya YA!  kalau sebuah parti politik, buknkah mereka juga memburu undi? Dan seantero duni sudah tahu yang pas hanya memburu undi semata-mata tiap-taip kali membuka mulut baik di dewan negara, ataupun dewan rakyat mahupun di dewan undangan negeri hatta di kedai-kedai kopi dan terkadangnya di dalam JAMBAN!

Aku sedar sebagai sebuah parti, UMNO selain dari berkhidmat untuk seluruh rakyat Malaysia khasnya sebagai prioriti tidak di nafikan perlukan undi untuk terus berkhidmat kepada rakyat.  Ini adalah seiringan dalam UMNO. Perkhidmatan yang di beri adalah seimbang dengan undi yang di tagih.  Lainlah hamPASlututrael, mereka di tubuhkan hanya untuk MENGUTIP DERMA DI KONSERT-KONSERT BERCERAMAH dan tidak perlukan UNDIpun dari pengundi.  Dan pada PRU dan PRN kali ini pengundi-pengundi tidak perlulah mengundi pas lagi, kerana memang UMNO perlukan undi untuk terus berkhidmat bukan untuk KONSERT BERCERAMAH yang perlu dibiaya untuk menjamin tiket keSuurga............

1 Responses to PAS ITU KEPALA LUTUT, KEPALA LUTUT ITU PAS

  1. balut_skek Says:
  2. pas kepala lutut...PKR lubang jub..DAP kapla bab*...MCA porn star..MIC kepala ular...UMNO...??kepala segala kepala la?hahahahah...

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ