SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MAHFUZPUN DAH PANDAI MAIN BELAKANG!!!!

Posted by DetGuaq7 Thursday, December 30, 2010


Aku dapat berita mengenai perletakan jawatan Mahfuz Omar sebagai Pengerusi Syarikat SLC Kedah iaitu Kedah Sato awal sedikit dari siaran dalam talian dan juga akhbar konvensional.  Terkejut juga aku, seorang yang lulusannya tak seberapa boleh mempengurusikan syarikat berkaitan kejuruteraan.  Dan kalau tanya aku tak sepatutnya di meletakkan jawatan, sebab dia tak sepatutnya pun di lantik sebagai pengerusi syarikat kejuruteraanpun!

Jika mengikut lapuran BERNAMA beginilah buyninya:

29 Disember, 2010 22:00 PM
Mahfuz Letak Jawatan Pengerusi GLC Kedah
ALOR SETAR, 29 Dis (Bernama) -- Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata beliau telah melepaskan jawatan Pengerusi Syarikat Kedah Sato Sdn Bhd, anak syarikat milik kerajaan Kedah berkuatkuasa serta merta.

Katanya surat peletakan jawatan telah diserahkan kepada pihak pengurusan Kedah Sato minggu lalu yang merupakan anak syarikat Bina Darulaman Berhad (BDB).

"Tak perlu saya dedahkan sebabnya, elok pihak media bertanya sendiri kepada Kedah Sato," katanya ketika dihubungi di sini.

Beliau berkata memandangkan berita itu sudah tersebar sama ada melalui internet ataupun dari mulut ke mulut, beliau mengambil sikap terbuka dengan tidak menafikannya kerana tidak mahu berbohong kepada umum.

"Memang betul apa yang anda dengar. Saya tidak nafikan...," katanya.

Ditanya beliau telah memaklumkan kepada Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak, Anggota Parlimen Pokok Sena itu berkata: "Mereka sedia maklum kenapa saya bertindak begitu kerana saya telah jelaskan dalam surat peletakan jawatan saya. Mereka ada jawapannya," katanya.

Desas desus tentang peletakan jawatan Mahfuz sebagai Pengerusi Kedah Sato tersebar sejak akhir-akhir ini dikatakan berpunca daripada Mahfuz yang tidak bersetuju dengan penganugerahan projek kepada pihak yang tidak mengambil bahagian dalam tender dan tidak mengikut peraturan.

-- BERNAMA

Tapi itu bunyi dari bacaan kita dari BERNAMA, tapi sebenarnya jika kita baca 'betul-betul' ada bunyi lain yang mungkin juuga bunyi sebenar berbanding bunyi apa yang kita baca dari pihak akhbar.  Aku berpendapat bahawa bukan persoalan tidak menyetujui cara tender di uruskan, tetapi inilah cara TEAM Mahfuz yang kini hanya sebagai kumpulan yang disisih oleh TEAM Azizan dalam pas Kedah.Adakah ini adalah menifastasi ketidapuasan hati Mahfuz terhadap tindakan Azizan dan konco-koncnya???  Atau ini sebenarnya isyarat untuk menekan Azizan dan kumpulannya setelah ramai di kalangan pemipmin dan ahli-ahli pas Kedah sendiri amat tidak berpuas hati dengan cara Azizan mengendalikan isu banjir di Kedah yang menampakkan secara jelas kerajaan pas Kedah GAGAL mengurus negeri dengan cara yang sewajarnya sebagai sebuah kerajaan yang bertanggungjawab!!!!


**Nampaknya SPRM tidak boleh tunggu lagi kerana terang-terang Mahfuz memberi isyarat ada kepincangan dalam cara menguruskan tender oleh Kedah Sato, SLC(GLC) Kerajaan Negeri Kedah.

1 Responses to MAHFUZPUN DAH PANDAI MAIN BELAKANG!!!!

  1. Wake UP! Says:
  2. SPRM tunggu apa lagi? Jalankan tugas anda ataupun mungkin anda pun perlu disiasat sama?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ