SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MADAH LGE MASIH BERHELAH.

Posted by DetGuaq7 Thursday, December 16, 2010


Mungkin ramai penyokong kepada KM PP, iaitu khalifah LGE berasa kendur selepas di tegangkan oleh kenyataan dari Datuk Mohammad Fadzil Hassan(DMFH), Presiden PKMM cawangan PP mengenai sikap Kerajaan Negeri yang hanya melepaskan 30% dari kontrak projek Kerajaan Negeri kepada kontraktor bumiputera dan 70% lagi kepada kontraktor lain.

Sekali imbas kepada siapa yang tidak menceburi bidang pembinaan, baik bangunan(building), struktur(strucutre) mahupun awam(civil), tentunya kagum dengan cara LGE membalas pantun yang di jual oleh DMFH.  Tentunya mereka meraskan pantun yang di balas oleh LGE sudah menepati dengan pembayang pantun yang di jual oleh DMFH.  Tentunya LGE juga merasakan bahawa prkara ini sudah jelas dan tidak akan bebangkit lagi setelah beliau memutarkan jawapan.  Nah!!!!  Jawapan itu sebenarnya bukanlah menjawap persoalan sebenar.

Jumlah projek dan peruntukan yang di sebut oleh LGE yang mencakupi JPS Negeri PP dan JKR Negri PP walaupun ianya adalah projek untuk negeri PP, tetapi ianya bukanlah dalam konteks yang tulin.  Semua Agensi Kerajaan Persekutuan termasuklah JKR dan JPS memang menerima peruntukan oleh Kerajaan Persekutuan yang di Kuasai oleh BN adalah bertujuan untuk melaksanakan kerja-kerja seperti penyelenggaraan jalan bagi JKR dan perparitan serta sungai bagi JPS.  Melalui dana inilah maka kontraktor-kontraktor melaksanakan kerja dan di selia olej JPS dan JKR.  Tetapi rakyat perlu tahu yang bajet JKR dan JPS negeri misalnya adalah di biayai oleh Kerajaan Persekutuan.  Dan ini pada aku bukanlah maksud yang tepat seperti yang di utarakan oleh DMFH.  Bagi aku isu yang di timbulkan ialah projek yang benar-benar menggunakan dana Negeri Pulau Pinang sendiri, Misalnya projek yang di rancangkan oleh Majlis Bandaraya Pulau Pinang, Majlis Perbandaran Seberang Jaya, Majlis Daerah Kepala Batas dan lain-lain yang puluhan jumlahnya yang mana dalam beberapa agensi tersebut boleh di katakan terdapat di antaranya ujud 2 akaun yang berbeza.  Akaun yang mendapat dana dari Kerajaan Pusat dan dana dari kerajaan negeri sendiri.

Aku percaya yang ingin di tanya ialah projek-projek langsung Kerajaan Negeri misalnya di bawah MBPP, MPSJ, MDKP, MDSPS, Pejabat-pejabat Tanah dan Daerah, Jabatan Botani dan sebagainya.  bukan hanya terhadp kepada JPS dan JKR dan juga bukan terhad hanya kepada dana dari Kerajaan Persekutuan.

Tetapi aku ada sedikit petunjuk yang aku perolehi dari blog MIM dimana perishtiharannya hanyalah di buat secara umum tanpa perincian.  bagi aku penjelasan oleh LGE lebih kepada berbohong!

Bak kata kawan kau yang kaki pemohong macam LGE juga,

" Sepuluh  cerita yang keluar dari mulut LGE, sebelas darinya kita tak boleh percaya!!!

2 Responses to MADAH LGE MASIH BERHELAH.

  1. Unknown Says:
  2. Burung Tiong dan Ulau mane ada prinsip

     
  3. detguaq Says:
  4. Ini bukannya Burung tiong atau ulau...ini KERBAU PENDEK!

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ