SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

EH EH ZAID BUKAN PRESIDEN!!! KENA BAYAR TOL DULU...MANA BOLEH FOC!

Posted by DetGuaq7 Wednesday, December 15, 2010


CnP dari Berita harian:
KUALA LUMPUR: Mesyuarat Agung Tahunan Khas Parti Keadilan Islam Malaysia (AKIM) hari ini yang bertujuan meminda perlembagaan parti dan memberi laluan kepada Datuk Zaid Ibrahim sebagai presiden parti mungkin akan diheret ke mahkamah kerana dianggap tidak sah.

Hanafi Mamat yang mendakwa presiden sah parti itu semalam memberi amaran supaya mesyuarat tidak diteruskan kerana Zakaria Salleh yang mengakui sebagai presiden sudah dipecat sebagai ahli pada Disember 2009.
“Zakaria bukan lagi ahli AKIM sejak tarikh itu dan saya menasihati Datuk Zaid supaya jangan lagi menyertai AKIM sehingga masalah ini selesai.
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tetiba keseronokan ZIBUK terbantut bilamana hanafi Mamat(bukan Hanafi Warren) mengejutkan ZIBUK dari mimpi keraiannya. Ini pantun pembuka Hanafi mamat:

Hanafi Mamat yang mendakwa presiden sah parti itu semalam memberi amaran supaya mesyuarat tidak diteruskan kerana Zakaria Salleh yang mengakui sebagai presiden sudah dipecat sebagai ahli pada Disember 2009.
Alamak apa sebenarnya ni?  Apakah situasi sebenar AKIM ni, Eskim ke parti politik ni?

Kemudian kita jengah pula pantun yang di balas oleh Zakaria pula:

Sementara itu, Zakaria menafikan Hanafi masih Presiden AKIM kerana ahli sudah membuat keputusan melantik beliau sebagai Presiden pada 2009. 

Selepas itu Zakaria balas pula pantun Hanafi Mamat:

“Tidak perlu tanya apa-apa pada dia, dia tidak memegang apa-apa jawatan dalam parti, malah keahliannya belum diperbaharui,” katanya sambil enggan mengulas lanjut.

Wah!  payah juga Hanafi Mamat nak jawap pantun tak berkerat ini dari Zakaria.  Setelah Hanafi tidak menjawap pantun  Zakaria, maka Zakaria pula menjualpula pantun seterusnya kepada ZIBUK

Zakaria juga berkata, jika ahli sebulat suara bersetuju menonjolkan Zaid sebagai presiden, beliau ikhlas untuk menyerahkan jawatan dan hasil perbualan telefon dengan Zaid, bekas ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menyediakan kesediaan memimpin AKIM.

Apakah ini bermakna Zaid belum lagi Presiden AKIM?  Dan apakah pantun yang di jual tadi kena di lunaskan dulu TOL nya?  mana boleh FOC gitu jer......Siap Talipon lagi tu!!!! Sapa nak bayar bil talipon tu?
Hai Dah lah Zaid dah buang duit anjurkan AGM semalam, Fuyoooo...di Tropicana Resort bro....aku hanyaada pengalaman jadi 'banquet boy' jer kat situ.  Mahal kos buat mesyuarat di situ bro.  Seronok juga ahli-ahli AKIM yang pertama kali bermesyuarat di luar dari Kelantan. 

Bermesyuarat di luar Kelantan  tentulah mendambakan kos yang tinggi, tetapi bakal presiden AKIM ini tentulah punyai banyak wang untuk mengadkan mesyuarat di luar Kelantan kerana beliau baru sahaja berjaya menjual hartanah milik UMNO yang  mengamanahkan kepada beliau satu bangunan di Kota Baru bernilai RM 4M kepada hamPASrael(byk juga duit depa).

Bodohkah juga Zaid?  Kalau dalam dunia korporat, sesuatu syarikat yang kita hendak beli, selalunya kita akan selidiki dahulu fundamentalnya, takut-takut ada sakit MENTAL.  Kemudiannya kita siasat pula liabiliti-liabiliti yang ada selain dari faktor seperti viability untuk untung jika di ambil alih.  dan sudah tentu tidak dikemsampingkan jika terdapat kes-kes legal jika ada.  barulah akhirnya kita membuat keputusan samaada hendak membeli ataupun tidak.....belum muktamad lagi tu....

Tapi Zaid yang kempunan eskim  sehingga merajuk dan tidak lagi mahu menyanyi dan menari di Parti Konsert Rock(pkr) nampaknya seperti goboh menjilat AKIM asal sahaja dapat jadi presiden dan begitu gopoh pula nak jadi KITA!

Alahailah ZIBUK!!!!ZIBUK= ZAID IBRAHIM MABUK nak jadi Presdien.

0 Responses to EH EH ZAID BUKAN PRESIDEN!!! KENA BAYAR TOL DULU...MANA BOLEH FOC!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ