SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MAHFUZ:GOLONGAN ORANG KELAINAN UPAYA(OKU)

Posted by DetGuaq7 Monday, November 29, 2010


Apabila mendengar, melihat dan membaca kisah MP Pokok Sena yang stattus anaknya juga tidaklah baik aku jadi kesihan padanya walaupun beliau sedang masyhuk menikmati elaun bulanan sebagai MP tetapi kesihatan derianya berada pada tahap kronik.  Aku boleh katakan DERIAnya sudah mati.  Mati kerana apa?  Pada aku kerana kufurnya beliau kepada nikmat pembangunan yang Allah berikan beserta cukup dengan bukti di depan mata.  Dan kalau adapun kekurangan disana-sini, kemiskinan di sana-sini, kedaifan di sana-sini, ia adalah lumrah.  Ada yang tidak dapat menolak dan ada yang memilih untuk menjadi begitu, termasuklah memilih untuk mematikan DERIA sendiri seperti Mahmpuz.

Mari kita lihat apa kata beliau dalam sebuah akhbar 'bebas' yang hanya ada cerita politik dan iklan ubat sex, iaitu HAPRAKAH aka HARAMKAH edisi atas talian.  Aku akan komen agar deria kita tidak di matikan oleh OKU yang tiada DERIA ini.

BN hanya fikir selamatkan parti bukan negara
Mohd Sabri Said  
KEPALA BATAS, 28 Nov: Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menyifatkan kerajaan Barisan Nasional (BN) hanya mahu menyelamatkan kedudukan mereka dan tidak langsung memikirkan masalah rakyat di negara ini.

**Betul-betullah deria Mahmpuz ni sudah mampus.  Apakah mata yang celik itu hanya untuk melihat kegelapan?  Apakah selama 53tahun BN memerintah, rakyat Malaysia masih berada dalam keadaan seperti baru merdeka dari segi taraf hidupnya?  Tidak pernahkah dia membaca lapuran-lapuran antarabangsa terutamanya dari United Nation?

Katanya, walaupun cuba menonjolkan Malaysia sebuah negara hebat di mata dunia, namun hakikatnya rakyat negara ini masih dibelenggu segala permasalahan.

Semua Kerajaan Yng memerintah mana-mana negara dan rakyat yang patriotik akan mengatakan negara mereka hebat.  Tanyalah INDON yang datang ke sini walaupun bertaraf PATI mengenai INDONESIA, tentunya kita sudah boleh menduga apa kata mereka mengenai kehebatan Indonesia walaupun hanya mengenai kehebatan jamu ramuan mereka.  Rupa-rupanya berusaha untuk menjadikan Malaysia negara hebat di mata dunia dan kemudiannya berusaha untuk menonjolkannya adalah DOSA pada OKU ini.

Apakah manusia yang Allah ciptakan ini bebas dari masaalah?  Apakah dia ingat Allah membiarkan kita lahir ke dunia dari hidup sehingga kemati tanpa melalui sebarang masaalah?  Orang gilapun ada masaalah, apatah lagi orang yang DERIANYA sudah MAMPUZ keseluruhannya macam si MAHMPUZ ini.



"BN hanya berfikir bagaimana nak selamatkan BN pada pilihanraya umum akan datang tidak pun merencanakan berbagai perancangan menghilangkan tangapan umum tentang Malaysia yang dicintai," tegasnya.

**Tidak merencanakan? Mungkin hidup OKU tanpa DERIA ini di TEMPURUNGI dengan kertas belacan dari HAPRAKAH sahaja maka setiap perancangan oleh BN yang di terajui oleh Dato' Seri Najib tidak dapat di rasai oleh MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini. Atau DERIA bacanya yang MAMPUZ membuatkan beliau hanya tahu mengeja tapi tidak dapat memahami SEPATAH HARAMPUN?

Mungkin orang lain boleh faham url yang aku CnP di bawah ini tapi aku YAKIN si MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini tidak dapat faham waalupun setelah membacanya berulang-ulangkali.


Ini ialah mengenai ETP, bukan ATP(siri jelajah tenis)...HA HA HA....

Tanggapan Umum?  Selagi orang yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini mengorek lubang persepsi, selagi itulah usaha kerjaan persekutuan yang di kuasai oleh BN untuk menimbus lubang persepsi ini menjadi satu langkah yang tidak sepatutnya jika MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini ada sikap patriotik yang UNGGUL.  Masaalahnya MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini hanya ada OTAK seperti TUNGGUL!

Beliau berkata demikian ketika ditemui pada ceramah anjuran PAS Cawangan Permatang Keriang dengan kerjasama Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) Aishah, Penaga, Kepala Batas semalam.

**Sebenarnya itulah cara MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini cari 'side income'(dulu sebelum jadi MP, inilah main income dia kot?) selain dari elaun MP yang di terimanya secara 'regular' tanpa gagal sepanjang dia menjadi MP oleh Kerajaan Persekutuan yang di kuasai oleh BN.  Tanpa KONSERT RAP, BADUT SARKAS POLITIK seperti MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini mungkin terasa sepi seolah-olah penagih yang kena remand dalam lokap.



Menurut beliau lagi, sebab itu BN memperkenalkan ahli gabungan dan bersekutu, semata-mata mahu menarik golongan muda yang masih tidak menyokong BN kerana marahkan Umno, MIC, MCA, Gerakan dan sebagainya.

**Aik, tegur nak menasihat ke ni atau gugup melihat langkah yang efektif ini?  Kalau dah MAMPUZ DERIA, inilah yang dapat BURUNG TIONG ini ulang cakap/miming.

"Apa guna sokong cara yang BN sedang laksanakan sekarang kerana menyokong BN bererti tetap bersekongkol dengan Umno dan komponen lain yang nyata menyelewengkan wang rakyat," ujarnya yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

**Kita ubah sikit skrip ini agar rakyat yang rasional tidak di suntik DERIA mereka lalu menjadi mati seperti MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan ini.

"Apa guna sokong cara yang PR sedang laksanakan sekarang kerana menyokong PR bererti tetap bersekongkol dengan DApig dan RAJA EKZOS yang mengawal pkr serta yang nyata menyelewengkan wang rakyat," ujarnya yang juga Ahli Sarkas politik dari Parlimen Pokok Sena.

Kata beliau, cara demikian hanya mahu memastikan BN terus kerana yang penting bagi mereka adalah memenuhi kocek sendiri dan kroni terdekat.

**Orang dah mual dengar lagu yang di ulang-ulang senikatanya, padahal RAJA segala KRONI adalah MAHARAJA EKZOS yang menurunkan ilmunya kepada kroninya di Kelantan, iaitu N.ajis.  Ini di yakinkan lagi bahawa ilmu yang di turunkan oleh ANUwar itu di hadamkan dengan baik oleh N'ajis dalam skandal rasuah tiket ke Mekah, rasuah kek black forest dan rasuah 300.00 kepada orang asal yang bersyahadah.

Perdana Menteri sepatutnya mengenal pasti kelemahan pentadbiran sendiri dan memperbetulkanya agar mampu memperkasakan negara kembali.

PM dah buat dan sentiasa berusaha mengatasi setiap kelemahan.  Tapi kalau ada si BENDUL ni sepatutnya meberi perincian, tapi biasalah.... Dia sendiri adalah MAHMPUZ yang MAMPUZ DERIAnya secara keseluruhan.
 
Negara pada waktu ini sedang berdepan kehilangan kepercayaan rakyat kerana hancurnya demokrasi, sistem kehakiman, gejala rasuah, gejala sosial berterusan.

**WHOAAAA......TAKUTNYA AKU NAK KELUAR RUMAH!!!!! HARAP SI MAHMPUZ NI MAHU JADI BODYGUARD AKU KERANA MALAYSIA DAH TAK SELAMAT LAGI!!!  MUAHAHAHA.....

"Nak ubah macam mana, mereka tetap naik perahu yang sama hanya pendayung sahaja yang bertukar tangan.

**PERAHU PR YANG BUKAN SAHAJA BOCOR, TAPI DAH NAK PECAH!

Tambahan lagi kini perahu yang dinaiki bocor sana sini pasti keadaanya kelam kabut menyalahkan orang itu dan ini bahkan ada yang telah terjun ke laut bila mendapat tahu perahu nak tengelam," jelas beliau.

**PERAHU PR YANG BUKAN SAHAJA BOCOR, TAPI DAH NAK PECAH!




Berceramah sama dalam majlis berkenaan ialah Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Ustaz Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh dan Yang Dipertua PAS Kepala Batas, Rosidi Husein. 

**BERAPA COLLECTION YANG DAPAT MALAM TU HAAAAA?????  HA HA HA HA....


0 Responses to MAHFUZ:GOLONGAN ORANG KELAINAN UPAYA(OKU)

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ