SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

N.ajis Tambah Satu Lagi Cabang Pada Lidah yang Dah Bercabang!!!

Posted by DetGuaq6 Tuesday, October 12, 2010


(Ini bukan nik aziz.....ini nak hampir serupa dekat dengan n.ajis!)

Apa erti pembangkang???  Apa erti musuh???  Jom kita lihat pakar tafsir ini mentafsir apa itu pembangkang dan apa itu musuh???  Aku nampak si n.ajis ni pakai hentam keromo saja mengenai makna pembangkang yang seolah-olah sama dengan musuh.  Dia tafsir musuh itu pembangkang dan pembangkang itu musuh.

Tetapi kerana kecabangan lidahnya membuatkan kenyataan 'round about' beliau menyerlahkan kebingungan beliau.  Apakah perasaan beliau jika berada di sebelah pihak BN sekiranya setiap projek yang di bawa kesana tidak di iktiraf?  Menimbulkan karenah birokerasi?  Menghina tiap-tiap Perdana Mneteri sepanjang beliau menjadi pembangkang. Memandang sinis tiap projek kerajaan Pusat termasuklah dalam bentuk kebajikan dan membuat kenyataan berputar belit tiap kali kerajaan pusat membantu.  Pernahkah anda mendengar kalam dari lidahnya yang kini bercabang tiga?  Satu cabang untuk parti sendiri satu lagi cabang untuk dap dan satu lagi cabang untuk pkr?

Acap kali kita mendengar ucapan bahawa "Ini adolah usoho kito..."  walaupun sebenarnya Kerajaan Pusat yang membiayai sesuatu projek itu.

"UMNO?BN zalim kepada rakyat kelantan", padahal mereka sentiasa mendapat peluang asal sahaja berusaha sedikit, misalnya dengan berhijrah ke negeri lain untuk mendapatkan mutu penghidupan yang lebih baik, kerana Kerajaan berorientasikan ceramah di Kelantan berkata Kerjaaan Pusat zalim padahal merekalah yang zalim kepada diri mereka sendiri dengan cercaan demi cercaan kepada pemimpin-pemimpin pusat, tetapi bermuka-muka dalam meminta-minta.

Rupanya PRK di Kelantan bukannya dapat memangkinkann.ajis untuk menunjukkan bukti sebagai MB yang berwibawa dalam memacu kemajuan dan kesejahteraan kepada rakyat dengan bukti-bukti dan fakta, tetapi terus menggunakan orientasi berlatarbelakangkan ceramah fitnah dan bohong dalam membangkitkan kebencian penyokong pas kepada kerajaan pusat sehinggakan apa juga rancangan yang ingin di bawa akan di pandang sinis sebelumpun bermulanya setiap projek itu, malah baru hanya di peringkat perancanganpun dah menyalak-nyalak menolak projek-projek dengan menimbulkan pelbagai persepsi dan prasangka semata-mata untuk menggagalkan sesuatau projek itu.  Bila projek gagal walaupun baru hanyadlam peringkat perancangan, maka dia pulak menyalak bahawa kerjaan pusat menafikan projek pembanguna di Kelantan.  Nampak macam hebat 'politic game' n.ajis yang memperkudakan kelompok penyokongnya di dalam pas kan?

***Dan jika kami bukan musuh, mengapa mengkafirkan kami di dalam UMNO yang juga percayakan Allah???   Dan maaflah....sampai bila-bila kami tidak akan mengkafirkan kamu kerana Allah sudah menjawab kepada kamu wahai n.ajis.....


Dan aku ingatkan kepada diri aku dan mereka yang mahu beringat:

49:11. Wahai orang-orang yang percaya, janganlah sesuatu kaum mengejek kaum yang lain, yang mungkin lebih baik daripada mereka; dan jangan juga perempuan-perempuan memperolok-olokkan perempuan-perempuan yang mungkin lebih baik daripada mereka. Dan jangan mencari kesilapan sesama sendiri, dan jangan juga menghina satu sama lain dengan nama-nama gelaran. Satu nama yang buruk ialah fasiq setelah iman. Dan sesiapa tidak bertaubat, maka mereka itu, merekalah orang-orang yang zalim.

Kesimpulannya,

N.ajis dan penyokong-penyokongnyalah yang sebenarnya memusuhi Kerajaan Pusat yang di kuasai UMNO/BN.

2 Responses to N.ajis Tambah Satu Lagi Cabang Pada Lidah yang Dah Bercabang!!!

  1. Anonymous Says:
  2. selagi ada kekuatan yg tuhan bagi pada kita...boleh buat apa sahaja...apa salah org ni pada anda.....kita di hisab...ada dosa ada pahala....ganjaran dunia..jadikan manafaat utk dapat ganjaran allah di akhirat....saja bagi tau pada yg dah tau

     
  3. detguaq Says:
  4. Salah orang ini pada aku ialah bila mengaku dan mendakwa ada kuasa untuk memberi pahala dan dosa kepada orang. Berlagak tuhan dan menghimpun kelompok untuk bersama beliau kearah yang songsang. Mengajak orang tidak apa, tetapi memaksa orang bukanlah sesuatu yang haq!

    Betul kita akan di hisab pada Hari Pengadilan. TEPAT! Tetapi mengaku dapat memberi pahala dan dosa bagaimana pula?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ