SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

MUSUH PKR SUDAH DI KENAL PASTI!!!

Posted by DetGuaq5 Sunday, October 3, 2010

Apabila Saifudin Nasution mendakwa seperti di bawah:

Saifuddin juga mengesahkan terdapat elemen atau anasir luar parti yang melakukan tindakan provokasi seperti memecahkan peti undi, menabur kertas undi dalam hujan dan seterusnya beredar dari lokasi pemilihan.

Rupa-rupanya sahabat satu selimut dan satu bantal malahan sekatil dengan mereka yang melakukannya.

Dalam pertandingan minggu lalu, Jimmy Donald dipilih sebagai pengerusi setelah mengenepikan Ibi Anak Uding  dengan lapan undi. Donald mendapat 84 undi, Ibi 76  dan calon ketiga  Cobbold John Lusol hanya 10 undi.

Bagaimanapun,  Ibi mendakwa penyokongnya telah mengesan sesuatu yang tidak kena. “Kami mendapati lapan pengundi yang mengundi Donald adalah ahli DAP.
Bukan itu sahaja, mereka adalah ahli jawatakuasa DAP bahagian Sri Aman. Ini adalah strategi ‘ayah dan anak’," kata Ibi merujuk anak Donald adalah ahli DAP.
“Apabila PKR mengadakan pemilihan, mereka mendakwa mereka  ahli PKR. Dan  DAP mengadakan mereka mendakwa  sebagai  ahli DAP,” tambahnya. Ibi,ketua wanita PKR  Sarawak penyokongnya telah mengumpul banyak maklumat tentang keanggotaan dua parti ini.
Apakah keadaan ini berlaku hanya di satu tempat?  Tidakkah kemungkinan ianya juga berlaku di tempat-tempat lain tetapi berjaya di sapu kebawah permaidani?  Apakah insiden-insiden kekecohan, pergaduhan dan protes adalah di lakukan oleh anasir luar seperti dakwaan secara 'sembunyi tangan' oleh saifudin berjaya mententeramkan ahli-ahli pkr yang semakin tertanya-tanya dengan senario yang berlaku itu.
Rupa-rupanya apa yang berlaku di Merbok dan Jerai sebelum ini sehinggakan membuatkan seluruh kepimipnan pkr kucar-kacir sehigga membuatkan Setiausaha Agong pkr itu secara panik membuat kenyataan maut yang akhirnya melukakan cedera pada pkr yang sedia parah itu.  Kenyataan yang MEMBUNUH!

Proses pemilihan PKR cabang Merbok dan Jerai - kedua-dua di Kedah - hari ini ditangguhkan ekoran dakwaan antaranya, wujudnya undi palsu dan orang luar turut mengundi.

Di Merbok, tiga lagi sebab ia dibatalkan ialah kerana dakwaan berlaku kebocoran kertas undi yang mempunyai nombor siri, ada kertas undi kosong dan kertas undi dibawa keluar, kata exco kerajaan Kedah, S Manikumar.

Beliau yang bertanding jawatan timbalan ketua cabang berkata, proses pemilihan ditangguhkan pada kira-kira 1 tengahari tadi.
Tetapi dakwaan oleh bekas ADUN Bkt Selambau juga menarik untuk di buat analisa, kerana jika menurut 'gelembong' jurucakap pkr cara pemilihan mereka adalah maksum dan akan menjadi ikutan parti-parti lain selepas ini...whoaaa...

PKR yakin, proses pemilihan parti itu yang sedang rancak berjalan sekarang bakal menjadi ikutan pelbagai pihak selepas ini jika ia terbukti berjaya mengekang sebarang bentuk politik wang atau salah laku.

"Kami yakin, melalui pendekatan yang ada sekarang, isu politik wang atau gejala seumpamanya berjaya dikawal dengan sendirinya melalui sistem ini," kata Ketua Strategik PKR, Tian Chua ketika ditemui semalam.

Kalaupun pembaca-pembaca yang telah di suntik dengan ketidakpercayaan lagi dengan akhbar-akhbar arus perdana, bagaiman pula dengan lapuran tabloid-tabloid seperti Sinar dan beberapa tabloid maya seperti Free Malaysian Today?

Dan mungkin benar dakwaan strategies mereka bahawa tiada politik wang di beri kepada pengundi kerana wang tersebut perlu di salurkan kepada kumpulan samseng dan orang luar yang di bawa melancung sambil mengundi di tempat-tempat mesyuarat pemilihan cabang yang sedang di adakan.

0 Responses to MUSUH PKR SUDAH DI KENAL PASTI!!!

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ