SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Majlis Pelancaran Serentak PERKASA Peringkat Negeri Kedah

Posted by Detguaq2 Saturday, October 2, 2010








Aku berpeluang untuk hadir ke Majlis berkenaan atas jemputan beberapa orang sahabat yang dah lama menyertai PERKASA(dan aku juga adalah antara yang terawal mengetahui pertubuhan yang bakal di tubuhkan hampir dua tahun yang lalu).  Aku hadir bagi mendengar sendiri perkembangan mutakhir PERKASA dari mulut pemimpminnya di Kedah dan juga Presiden PERKASA sendiri.  Majlis yang di jadualkan pada awalnya di Sek Men Ibrahim terpaksa di pindahkan ke SP Inn atas desakan dan ugutan sekelompok MELAYU HAPRAK!!!





Aku terharu melihat ramai MELAYU yang hadir secara sukarela bagi mendengar sendiri matlamat dan hala tuju Pertubuhan Pribumi Perkasa(PERKASA) ini.  Tiada duit minyak, tiada jamuan, tiada cenderamata untuk mereka yang hadir, kerana mereka faham PERKASA bukanlah sebuah pertubuhan yang jenuh dengan ringgit apatah lagi dalam usia mencecah dua tahun. Teta[i PERKASA JENUH dengan SEMANGAT hendak mempetahankan HAK MELAYU.  Hadirin hanya di jamu dengan teh O kotak sahaja...Alhamdulillah.  Yang penting ialah mendengar sendiri apa maklumat yang hendak di sampaikan.











Melihat sebegitu ramai Melayu yang hadir aku langsung teringat ketika mana Tun Dr Mahathir Mohammad, Negarawan Ulung membuat road tour untuk memberi penerangan terhadap kelemahan Kerajaan Persekutuan di bawah Pak Lah Kakitido dan konco-konconya yang masih lagi berbaki dalam pentadbiran sekarang.  Aku mengikuti kebanyakan siri-siri lawatan Tun Dr Mahathir sebagai tanda sokongan aku terhadap isu yang di angkatnya.















Ternyata, label ekstrimis hanyalah label yang sengaja di ada-adakan oleh kaum Cina tertentu dari kalangan pembangkang sehingga ada Melayu yang tidak usul periksa termakan dan percaya sehingga mendaging akan fitnah berbentuk perlabelan bohong ini.  Dan ianya di sambut sedikit oleh kalangan kaum India yang juga dari kalangan pembangkang yang melukut di tepi gantang pembangkang, padahal mendapat banyak manfaat hasil dari gagsan Periktan dan Barisan Nasional sejak sekian lama.























Walaupun agak skpetikal dengan kehadiran beberapa wartawan ber'mata bakop' namun aku gagahi untuk menelan kehadiran mereka.  Tiada pula wartawan dari kalangan 'kheyiang dot' yang hadir.  Dan aku tertanya-tanya, adakah wartawan dari kalangan Melayu yang hadir dalam perjumpaan atau majlis yang di anjurkan oleh persatuan seperti suqiu, dhong jiao zhong atau fong sai yuk(eh betul ke ni?).  Secara seriusnya, adakah?

Dan aku lebih terkilan melihat mereka mundar-mandir ketika Lagu Kebangsaan di mainkan, adakah mereka di beri lesen untuk tidak menghormati Lagu Kebangsaan, Negaraku hanya kerana mereka wartawan berbangsa cina yang berkepit kamera dan buku nota?  Aku kata begitu kerana ramai juga wartawan yang hadir tetapi apabila Negaraku berkumandang, semua tegak berdiri dan mulut turut menyanyikan lagu Negaraku.  Benci benarkah mereka dengan Negaraku?

Dan aku perasan ramai juga di kalangan pemimpin di peringkat UMNO Bahagian yang hadir seperti UMNO Merbok, UMNO Sungai Petani, UMNO Jerai dan UMNO Pendang(mungkin ada lagi yang hadir tapi aku tak kenal atau perasan).

Antara isu yang di syarahkan ialah fakta sejarah Malaysia(Tanah Melayu dan Kepulauan Borneo), sejarah Temasik yang tenggelam dek sejarah Singapura dan tidak ketinggalan sejarah Kepulauan Melayu Nusantara.

Ucapan Pengerusi PERKASA Kedah agak baik dan bersemangat juga walaupun dalam keadaan agak berumor, tetapi tetap cergas.  Antara intipati ucapan beliau ialah sikap penderhaka yang ujud dalam kelompok sendiri seperti Johari Abdul yang menjadi penghalang kepada perjumpaan ini di Sek Men Ibrahim kalau mengikut jadual asal.  Dan beliau terus mengingatkan Melayu agar terus mempertahankan apa yang ada walau dengan apa carapun.  Melayu tidak perlu gentar kerana mereka bukan meminta hak orang, tetapi hanya mempertahan apa yang ada sahaja.

Dan Presiden PERKASA juga turut berucap selama satu jam setengah di mana beliau turut mencabar dap terutamanya menunujukkan satu bukti bahawa PERKASA telah menuntut sesuatu dari kaum cina dan india sehingga mereka perlu terasa bahawa hak mereka di gugat.  Dan beliau juga merasa kesal dengan sikap sesetengah 'kadok naik junjung' dalam UMNO baik di peringkat pusat mahupun di peringkat bawah yang bagi beliau bukannya mewakili pandangan seluruh ahli UMNO termasuk pemimpin tertinggi.  kadok-kadok ini hanya mewakili kelompok mereka sendiri atau diri mereka sendiri dan secara sengaja cuba mengaitkan UMNO dalam memusuhi PERKASA.

Di akhir Majlis, beberapa pemimpin peringkat daerah dan juga negeri telah menerima sijil perakuan dari presiden PERKASA.

5 Responses to Majlis Pelancaran Serentak PERKASA Peringkat Negeri Kedah

  1. Anonymous Says:
  2. Det, tahniah lah kita ucapkan kapada PERKASA Kedah kerana berjaya menubuh PERKASA Kedah, dan ianya satu sejarah perjuangan Melayu di Kedah semoga dengan itu Melayu di Kedah akan terkawal dengan menghadapi perjuangan yang tidak lari daripada asas perjuangan Melayu sejak dulu-dulu.

    Aku tak sempat hadzir. Aku di KL. Jemputan ada. Apa pun aku bertemu dan berbual panjang dengan Timbalan Presiden PERKASA, Datuk Abd Rahman Bakar (terkenal dengan panggilan Datuk Abd Rahman Indera). Dia bagi aku Suara Perkasa keluaran ke 7. Kami kenal lama. Dia terima kasih kapada PEKIDA kerana sokng PERKASA. Aku Naib Presiden PEKIDA. Kami tak mau tonjol diri dalam PERKASA.

    Apa pun aku cukup menyampah dengan Johari Abdul. Pasai apa dia halang program PERKASA di SM Ibrahim Sg Patani? apa kuasa dia?. Dan kenapa dia halang? ini pertubuhan sukarela bukan pertubuhan politik?

    Kita harap PERKASA akan berkemabang denga baik di Kedah.

     
  3. Tahniah PERKASA. Semoga PERKASA tidak akan mengamalkan rasuah politik wang macam UMNO..HIDUP PERKASA.

     
  4. 1 Melayu Says:
  5. Petang tadi aku hadir majlis rumah terbuka KELAB VETERAN KOMANDO ZON UTARA diPeladang Inn dan terserempak dengan Timbalan Ketua Cabang parti PUNGKOK yang juga merupakan pegawai khas kepada Johari Abdul MP Sg Petani.Dalam suasana bising muzik aku sempat belasah si mamat haprak ni cukup cukup sampai dia malu didepan ramai tetamu.Veteran komando kebanyakanya adalah anak buah aku dalam PBTM Kedah ,depa pun cukup marah dengan perbuatan Johari Abdul BANGSAT DAN PENGKHIANAT MELAYU.

     
  6. detguaq Says:
  7. Anon(Naib Presiden PEKIDA),

    Terima Kasih atas ulasan saudara. Bersatu bertambah mutu

    PGJ, Perkasa adlah NGO, UMNO adalah siasah politik. Manusia tetap manusia ealau di mana mereka, yang membeza ialah sikap dan keImanan kpd Allah. Tanpa Iman, walau di badan penuh 'tatoo' Islam, belum tentu Islam mereka adalah agama yang benar.

    1Melayu, di harap mereka juga meras malu yang sebenar di dlam nurani mereka bukan tunjuk malu sahaja padahal dalaman mereka tidak ada sedikitpun rasa bersalah. Johari Abdul kini sudah mengesahkan dirinya adalah MUSUH MELAYU PALING DI KEHENDAKI!

     
  8. abuarif Says:
  9. Tahniah PERKASA KEDAH,,,Semoga PERKASA dapat "MAIN" peranan Penting "Dalam Memberi Kesedaran kepada orang MELAYU tentang KUASA POLITIK",,,SEMOGA PERKASA JELASKAn KEPADA ORANG MELAYU ,,DI KEDAH,,TINGKAH LAKU,TABIAT,PERANGAI PEMIMPIN2 UMNO,,yg ada di KEDAH HARI INI,,,"ADAKAH MEREKA INI LAYAK LAGI MEMIMPIN UMNO DI KEDAH SETELAH TEWAS KEPADA PAS",,,PERKASA,PEKEDA dan Lain2 NGO MELAYU DI KEDAH,,KENA FOKOS,,,MENILAI dan MENCARI PEMIMPIN2 YG BENAR2 BERJUANG PERTAHANKAN MELAYU DI KEDAH,,,,,,,GET DET KHALID adalah "PENGKHIANAT kerana TELAH MENGHINA TUN dan BERSEKONGKOL dgn PAKLAH MENJATUHKAN MARUAH TUN,,,rakyat KEDAH dan MALAYSIA TAK BOLIH TERIMA,,,,MEREKA SEMUA KAKI BODEK dan PENGAMPU PAKLAH",,,,,,,,,Beri PENERANGAN KEPADA AHLI PEKEDA dan JUGA PERKASA tentang TINGKAH LAKU MEREKA2 INI KHUSUS GENG DET KHALID MENGAPA MEREKA TAK LAYAK JADI PEMIMPIN DI BAHAGIAN2 di KEDAH,,,,,,,,JIKA TIDAK "PEKEDA" dan "PERKASA" akan "DIBELI" dgn FULUS dan tak tahu "MENILAI LAGI",,,,,,,,,maka TIDAK ADA MAKNA "PERKASA LAGI",,,,,,HARAP PERKASA USAHLAH BERMAIN POLITIK,,,,,,,Rata2 ahli PERKASA KEDAH adalah ahli2 UMNO,,,,,,,,,salam

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ