SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Macam Berbalas Pantun Pula

Posted by DetGuaq6 Monday, October 11, 2010

Hai hai hai, semalam syed sobri bela dan puji azizan, hari ni azizan pula dok puji melambung wakil rakyat UMNO berjiwa pas DUN Kuala Nerang  ini.  Apakah maksud sebenar pembelaan syed sobri telah aku kupas dalam posting sebelum ini, dan apa pula maksud azizan ketika berbalas suap umpama sepasang pengantin semasa makan beradap kepada wakil rakyat UMNO berjiwa pas ini? Apa lagi kalau tidak mem'balun' pemimpin UMNO dan UMNO Kedah tentunya.

**Orang tua-tua kata kalau seseorang tu cakapnya dah mula merapu sehingga tak ketahuan biji, yang dulu dia tak suka la ni dia suka, yang dulu dia suka la ni pulak di benci depa habaq tak lama dah........depa haba la....

6 Responses to Macam Berbalas Pantun Pula

  1. kapten bola Says:
  2. Eloklah Syed Sobri.UMNo ni dok jaga ketua bahagian sahaja.Yang lain jawatan tak penting itu lah jadinya.Aku paham perasaan syed sobri.UMNO di kuasai sepenuhnya ketua bahagian.Belum pernah rasanya terjadi sebegini rupa.Ibarat buah yg ranum dan busok tunggu saat luroh.Semua dah terlupa UMNO sekadar pembangkang tetapi berhati dan jiwa macam kerajaan.Mimpi dalam hutan agaknya.

     
  3. Ada udang balik mee kot!!!

     
  4. DetGuaq6 Says:
  5. APM,

    Politik Mee Udang!!! he he he...

    Kept.

    UMNO ,menjaga keseluruhan ahli parti dan rakyat. Sila lihat perlembagaan parti. Tetapi jika di katakan kalangan pemimpin hanya menjaga sesama mereka sahaja itu boleh di ambil kira... hang faham ka apa yang hang kata, atau hang hanya tulis apa yang orang duruh tulis...ahhoo...kapeten bola!!! Tu lah, main banyak sangat..dah tu main, main-main sahaja. Orang putih main sungguh-sungguh sampai kaya, kita main cara main-main...tu yang dok hebat liga kampung saja....

     
  6. Perlembagaan cukop elok dan baik.Tapi kalau teori sahaja.Pada perlaksanan tak serupa bikin.Jadilah haru-hara pada UMNO hari ini.

     
  7. La ni bukan saja pemilihan UMNO yang jadi rebutan tapi PKR pun sama malah lebih teruk lagi. Apa yang penting semua terlibat dalam pemilihan kena akur atas keputusan pemilihan tersebut. Bagi Parlimen yang kalah, ketua bahagian akan jadi penyelaras parlimen, jadi pihak agensi kerajaan persekutuan kena selalu berhubung dengan ketua bahagian. Kalau tak puas hati dengan ketua bahagian, bila tiba masa pemilihan kita pilihan lain yang mungkin terbaik untuk kita dan semua.

    Pemimpin UMNO bukan lupa bahawa Kedah di bawah pembangkang, tapi masih ada di kalangan kepimpinan UMNO yang masih bercita-cita dan menaruh harapan nak jadi calon dalam PRU akan datang hinggakan ada yang sanggup berkelahi dengan kawan2. Kekadang tu keran tak dapat projek pun depa gaduh dengan ketua bahagian dan ada pelbagai alasan lagilah bila nak berkelahi ni.

     
  8. detguaq Says:
  9. thanks APM.

    kpd Pro cept bola:
    Perlembagaan cukop elok dan baik.Tapi kalau teori sahaja.Pada perlaksanan tak serupa bikin.Jadilah haru-hara pada pkr hari ini.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BLOG ARCHIVES

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ