SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Kuasa Dah Ada, Aleh la Pi Ke Lain....

Posted by Detguaq2 Tuesday, August 17, 2010

Aku dah baca kenyataan setpol MB Kedah yang bagi pandangan aku hanya cuba membuat kenytaan "kondom".  Aku kata kenyataan kondom pasai kenyataan itu hanyalah umpama nak main tapi takut beranak atau istilah orang putih "PLAY SAFE".  Memang panjang sampai babit habeh dengan ayaq bah di Jedah...jauh tuuuuu

Sebagai soalan pendek dari penjelasan panjangraya, aku nak tanyalah, setelah rakyat bagi kuasa, hangpa tak bolehkah guna kuasa tu untuk ubah anugerah ban balak tu ke kawasan yang lebih selamat dari dok terus lulus tender tu di tempat yang sama.  Awat?  hutan di kedah ni dah dogoi habeh ka? 

Kata tak pernah keluar tender baru, tapi dalam masa yang sama dok palu gendang habaq kata buat tender terbuka untuk balak....apa ni? Dan habaq pula untung hat dapat lebih banyak dari untung yang kerajaan sebelumnya buat...musykil, musykil....

Lagi satu kalau hangpa dah nampak yang meluluskan tender tu dulunya seorang yang bodoh(ikut kata penyokong hanpalah)...awat hangpapun ikut bodoh juga dalam menyambung haklaku tender tu?

7 Responses to Kuasa Dah Ada, Aleh la Pi Ke Lain....

  1. Sik united Says:
  2. Nasib baik Sempoi MB kedah tak bawa cerita sama air bah atas katil.Sempoi MB kedah pun bukan cerdik sangat.Apa cerita pun pyulus dah masuk la.....

     
  3. Pakteh Says:
  4. Arakian tersebutlah kisah pada zaman dahulu kala seorang raja memerintah sebuah negeri yang cantik lagi indah. Satu hari dititahkan kepada memanda menteri untuk menebang segala pokok2 yang ada kerana pada fikirannya, pokok2 yang ada itu tidak cantik dan dogoi itu cantik.
    Selepas 5 purnama, raja tadi telah mangkat dan digantikan oleh sepupunya yang telah lama mengidamkan kuasa cuma agak malu-malu sebab tidak pernah merasa menaiki takhta. Sebaik mendapat takhta, segala-galanya berubah, nafsu membuak-buak dan dulunya beliau yang mengkritik dasar menebang pokok kini, raja ini lebih rakus. bukan sahaja pokok ditebang, habis segala pokok temucut, kapal terbang, galak tua, misai kucing, mas cotek, dan segenap keturunan pokok diratakan kononnya, jika tanah arab yang kosong dan gersang itu lebih diberkati Allah, beliau juga nak jadikan negeri sendiri seperti padang pasir yang langsung tidak ada pokok. Akhirnya yang ada cuma tanah merah dan memang dari jauh seperti negeri padang pasir yang ada rakan rajanya bermesyuarat dibawah pokok seperti negeri Isketambola.
    Malang sekali apabila beberapa purnama kemudian, banjir besar melanda namun untuk menyedapkan hati raja, tuan penasihat 30% mengatakan bahawa di Jeddah juga banjir. Maka sedaplah hati raja tersebut yang merasakan memang sepatutnya banjir kerana negerinya telah gondol seperti tanah d Jeddah.
    Diingatkan alasan itu sudah memadai, sayang sekali rakyat sudah sedar dan menjadi igauan kepada tidur lena raja, maka tuan penasihatpun mengatakan, jangan bimbang tuanku, yang ratakan tanah itu kita, yang berkuasa pun kita dan yang memantau pun kita CUMA...KESALAHAN ini adalah kesalahan sepupu tuanku kerana dia yang rancang untuk tebang pokok ini....
    betul juga....maka dikhabarkan kepada sekalian rakyat jelata bahawa jangan bimbang dan marah2 kerana banjir yang menimpa adalah kerana kesalahan raja terdahulu....

     
  5. Itulah bala namanya pada kerajaan PAS.

     
  6. pilot lori Says:
  7. jaga..jaga dan berhati-hati.jangan seronok dapat modal pasai banjir.aku dengar cerita dah bunyi pelik ini.Yang kena banjir tak dapat bantuan.Yang tak kena banjir dapat bantuan.Ini lah perangai dan budaya Dalam UMNO yang amat burok.Siasat tengok dah masuk jarum guni gula agaknya.....Tajudin hang jangan buat kerja sorang-sorang nanti rebah.

     
  8. Detguaq2 Says:
  9. Salam semua,

    Aku nak ulas ttg pilot lori...

    Satu pertanyaan, bantuan apakah yang di maksudkan? bantuan dari pihak mana? Kalau bantuan di Bendang Man dan Chepir serta kawasan yang berdekatan termasuk Charok Sireh, bantuan di beri di kawasan di mana banjir berlaku. Manakala di Charok Padang TP BPUNK sendiri turun bersama YB untuk memberi bantuan atas kapasiti beliau sebagai KUB....Tetapi kalau ada yang tak patut dapat bantuan, menyelit juga untuk terima bantuan, orang itu kita boleh cop sebagai MUKA TEMBOK! dan apa yang dia polok kedalam tembolok nyata buka nHAK dia dan biar Allah yang menghukum. Manakala yang merasai diri tercicir, datanglah berjumpa beliau kalau sedapat-dapatnya bersama bukti atau ajaklah beliau ke lokasi mereka untuk beliau tinjau sendiri. Bab buat kerja sorang-sorang ni aku agak musykil....Aku harap pilot lori buka topeng dan tampil membantu YB Tajudin, bukannya mendoakan kawan hang tu rebah....Adakah ini juga perangai sesama orang UMNO? Pilot lori boleh salur maklumat kepada beliau secara terus melalui facebook beliau atau email kepada beliau.....Anyway terima kasih atas maklumat.

    HARAP PILOT LORI TAMPIL MEMBUANG TOPENG DAN BANTU YB TAJUDIN. Minta juga semua doakan UMNO terus kukuh sebagai sebuah institusi berasaskan politik....juga Allah sisihkan ultra oportunis dalam UMNO yang bukannya memikirkan langsung survival UMNO tetapi hanya sebagai parasit yang merosakkan!

     
  10. Anonymous Says:
  11. Tak jemput KJ sama ke mai bagi bantuan pada mangsa banjer dan majlis buka posa.

     
  12. Detguaq2 Says:
  13. Anon 2:04,

    Apa relevennya soalan anda dgn program yang anda sebut?

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ