SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Keturunan imigran yang bernafsu untuk menjajah!

Posted by Detguaq2 Monday, August 9, 2010

PELUANG UMNO AJAR IMIGRAN TAK SEDAR DIRI

P. Uthayakumar, Presiden Parti Hak Asasi Manusia (HRP) atau lebih tepat lagi HINDRAF dalam usaha untuk mendapatkan perhatian dari Pakatan Rakyat, MENGEJI UMNO dan menuduh parti tersebut sebagai musuh utama kaum India di Malaysia.

Lelaki yang sepatutnya telah digugurkan taraf kerakyatannya oleh Kerajaan Malaysia, masih berkeliaran dan cuba menimbulkan hak kaum India yang bukan-bukan. Mungkin berasakan dia adalah seorang peguam, P. Uthayakumar cuba memanipulasikan undang-undang. Kegagalan Menteri Dalam Negeri bertindak terhadap India sekor ini, telah dan akan menimbulkan kekacauan yang lebih besar pada kemudian hari, sekalipun dia pernah disumbatkan ke Kamunting.

Menariknya tuduhan Uthayakumar ialah kerajaan UMNO telah memusnahkan tanah perkuburan, sekolah dan kawasan kediaman masyarakat India sebagai usaha membersihkan kaum. Malah kerajaan UMNO juga menafikan hak biasiswa kepada pelajar-pelajar India. (Free Malaysia Today)

Haramjadah ini nyata berbohong dan berdusta memandangkan dari zaman dahulu, pelajar-pelajar India diberikan biasiswa oleh kerajaan. Apa yang berlaku ialah kebencian terhadap orang Melayu dan agama Islam yang membuak-buak oleh Presiden Hindraf ini.

Kerajaan seharusnya bertindak keras terhadap imigran tidak sedar diri seperti Uthayakumar. Bahkan UMNO sebenarnya boleh membantu dan membuktikan, kebanyakan parti-parti kaum India, termasuklah Hindraf hanyalah menggunakan masyarakat India tetapi mereka tidak membantu masyarakat itu ke hadapan sebaliknya hanya digunakan untuk kepentingan segelintir pemimpin tertentu seperti yang dilakukan oleh MIC.

Selagi kerajaan berlemah-lembut terhadap golongan imigran seperti Uthayakumar dan Lim Guan Eng, selagi itulah Islam dan Melayu akan dijadikan sebagai punching bag dan modal untuk mereka berpolitik!
 
************************************************************************************
Apakah satu lagi amaran akan di berikan oleh Menteri Amaran Dalam Negeri untuk menambah siri amaran yang bertali tapi tak berarus???

4 Responses to Keturunan imigran yang bernafsu untuk menjajah!

  1. Anonymous Says:
  2. PENDATANG TAK KIRA CINA ATAU KELING HARUS DIHALAU DARI NEGARA INI JIKA MEREKA RASA NEGARA INI TAK BAGUS DAN TIDAK ADIL BAGI MEREKA..
    ORANG2 MELAYU BOLIH HIDUP TANPA MEREKA INI.
    MASA AKAN TIBA NANTI....
    API DAH DIHIDUPKAN..TUNGGU MARAK SAJA...

     
  3. Anonymous Says:
  4. Lu ingat Melayu hebat sangat ka? Cubala Melayu hidup tanpa cina, india dan bangsa lain. Olang Cina sudah tak sokong lu orang Melayu sebab UMNO sudah manyak teruk. Melayu sama Melayu pun sudah tak boleh bersatu. Kita olang lagi benci sama UMNO bila tengok u tulis macam ini. Jangan harap lu UMNO boleh menang undi lekas gali kubur sendiri . PUKIMAK punya BLOG

     
  5. Tok Wan PKR Says:
  6. cina biasanya hanya pegang ekonomi. bila depa dpt 3 negeri (skrg dah tinggai 2 selepas perak jatuh kpd BN), golongan ini (cina) semakin selesa.
    dah pegang 2 perkara...ekonomi dan kuasa...barulah jadi kaduk naik junjung.
    pecah dan perintah semakin berleluasa. melayu dilaga2kan demi utk kekal berkuasa.
    depa peduli apa dgn dosa, haram dan halal...sebab tu rumah urut berleluasa di selangor dan penang.
    itulah hakikat yg melayu Islam kena sedaq...Islam hanya 1...melayu juga 1...malaysia juga 1 tp singapora akan ada 2. (kalau melayu teruih lupa)

     
  7. detguaq Says:
  8. Salam Anon 11:32, saya setuju dengan pandangan anda yang Cina juga India yang tidak dapat menghormati perlembagaan, mereka tidak di alu-alukan. Kita bukan hendak bermusuhan, jika itu yang kita buru, mana mungkin Datok nenek kita bermurah hati untuk menerima mereka dari kalangan Cina dan India bersama menikmati kemerdekaan ini, atas perjanjian untuk menerima konsep dan perlembagaan yang di persetujui oelh 3 bangsa yag di terajui oleh Melayu dulu.

    Anon 4;35....buat masa ni tidur ku masih lena...

    Fokus Selangor, saya dah lama sedar, memang dalam mengejar ringgit, Cina sudah lama kambus tanpa kubur apa itu moral. Mereka suruh orang hormati perjanjian, tetapi mereka juga yang selalu memanipulasi undang-undang untuk kepentingan mereka.

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ