SILA LAWATI BLOG DETGUAQ

SILA LAWATI BLOG DETGUAQ
BLOG INI ADALAH ALTERNATIF KEPADA BLOG PELANTAQHUJAH DAN AKAN MENGGANTIKAN BLOG PELANTAQHUJAH SETELAH PIHAK BLOGSPOT SEHINGGA KINI TIDAK 'REMOVE WARNING CONTENT' SEHINGGA MENYUKARKAN PENGUNJUNG.

Sila e-mailkan....detguaq10@gmail.com

SAYA AMAT MENGALU-ALUKAN SEBARANG MAKLUMAT YANG SAHIH DAN BERFAKTA UNTUK DI WAR-WARKAN DALAM BLOG INI DEMI UNTUK MENGEMBALIKAN KEDAH KEPADA UMNO/BN.

SILA INBOX DALAM FACEBOOK SAYA ATAU E-MAILKAN MAKLUMAT ANDA KEPADA:
detguaq10@gmail.com

Followers

Kat Sini Juga Boleh Daftar Sebagai Rakan Blog

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

HIMPUNAN JUTAAN BELIA

Kuala Kedah = Sungai Petani?

Posted by Detguaq2 Thursday, July 15, 2010


Itulah yang menjadi persoalan setelah tanda-tanda awal di perlihatkan oleh Wanita UMNO Bahagian Kuala Kedah bila dengan secara sengaja menjemput kj, Ketua Setia Kat Wang untuk menjadi perasmi Mesyuarat Wanita UMNO Bahagian Kuala Kedah tempoh hari dengan kemudiannya di ikuti oleh UMNO Bahagian Pendang yang kemudiannya berlaku insiden membakar bendera.  Bersilang selirat jari telunjuk mereka selama dua tiga hari ni.....eleh, kendian tu senyap sepilah....back to normal...

Sebenarnya aku ada terdengar mengenai ketidakpuasan hati ahli-ahli UMNO Kuala Kedah terhadap kepimpinan beliau di sana walaupun aku lihat Dato' Latt sebagai newcomer cuba untuk melakukan tugas sebagai KB dengan seberapa baik yang beliau mampu.  Malangnya pendekatan beliau ketika mendepani tugas sebagai KB rupa-rupanya tidak di senangi oleh sebahagian besar senior-senior politik yang masih lagi aktif di Bahagian kata dari satu sumber yang rapat dengan UMNO Kuala Kedah.

Jika di teliti dari hand out(baca:surat layang) yang ada pada tangan aku, nampaknya sebahagian besar pemimpin yang di beri jawatan oleh Tok Latt nampaknya samaada tidak di senangi atau di dakwa tidakpun menjalankan tugas secara berkesan walaupun elaun bulanan sebagai penyelaras-penyelaras di rembat secara 'regular'.

Dan benarkah dakwaan bahawa 3S menguasai politik Tok Latt?  Ada dakwaan bahawa mereka inilah yang memainkan peranan utama sebagai sang punahsihat kepada Dato' Latt sehinggakan sebahagian besar AJK termasuk TKB dan NKB merasa di abaikan tanpa fungsi dan tidak berpuas hati.  Malah sayap-sayap juga turut di tegur mengenai keberkesanan mereka semenjak berada di bawah ketiak Tok Latt.  Aku pernah di bisikkan di telinga bahawa cara perlantikan Penyelaras Parlimen juga tidak di senangi oleh pelbagai peringkat pemimpin termasuklah Ketua-ketua Cawangan tertentu semasa aku berborak dengan salah seorang ahli pemuda dari KKdh ketika dalam satu program bulan lepas.

Pelbagai ketidakpuasan juga sering di bangkitkan termasuklah mengenai kurangnya projek-projek kecil untuk di agihkan kepada kontraktor kelas F berbanding dengan apa yang kononnya beliau canangkan dahulu.  Ini adalah antara punca kemarahan ahli-ahli dakwa sumber yang aku dapat dari akar umbi UMNO Kuala Kedah.

Mereka sering membandingkan cara Tok Latt mengendalikan UMNO Bahagian dengan mantan-mntan KB yang terdahulu yang kata mereka, mereka cukup-cukup tidak faham dengan pendekatan oleh beliau kerana dakwa mereka banyak aktiviti dan program-program di buat tanpa penglibatan AJK-AJK Bahagian dan hanya memfokuskan program yang berbentuk ad hoc dengan hanya menonjolkan penglibatan KB sahaja.  Benarkah?

Kemuncak dari dakwaan mengenai rasa terkilan, ketidakpuasan hati, rasa terpinggir, tersisih dan persepsi negatif akibat suasana ini maka apakah Kuala Kedah juga akan mendepani peristiwa yang sama dengan Sungai Petani tempohari?

7 Responses to Kuala Kedah = Sungai Petani?

  1. semua bahagian dikedah itulah ceritanya.ketua bahagian yang amat lemah.cuma pecah lubang dengan pandai sorok je.kuala kedah ini kalau dalam pekan alor setar dua tiga hari ini cerita tentang perangai burok dan kelemahan dato latt sahaja lah.ketua yg tak pandai study alam geo politik kuala kedah.ini pun sorang lagi ketua yg syok sendiri.

     
  2. Anonymous Says:
  3. PERANAN KETUA BAHAGIAN KEARAH ,MENGHANCURKAN UMNO MASA KINI.

     
  4. Anonymous Says:
  5. ramai yang tidak berpuashati dengan cara agihan peruntukan wang MPPP - duit yang sepatutnya diberi kepada golongan miskin untuk membiayai projek Pertanian telah tidak dibawa kepada makluman AJK Bahagian!

     
  6. Detguaq2 Says:
  7. Salam,

    Semasa ucapan perasmian oleh Najib semalam, tentunya ramai yang dapat dengar rungutan dari kesayupan....

    Siapa yang boleh komen di sini apa yang berlaku semasa persidangan penuh? Aku dah tidak berada di sana semasa persidangan berlangsung.

    Apa tindakan Dato' Latt dan komitmen beliau semasa berinteraksi dengan perwakilan?

     
  8. salam,
    saya merupakan ajk bhgn dan juga perwakilan dan mengikuti persidang dari mula hingga selesai. Tiada kekecohan yang dirancang oleh sesiapa pon sewaktu majlis Perasmian. Perasaan tidak puas hati pasti wujud kerana UMNO bahagian telah melalui proses pemilihan dan kita berada dlm senario Parti Pembangkang buat pertama kali dlm sejarah kepimpinan negeri. Yg pasti di akhir ucapan penangguhan ada 2 wakil dr generasi muda yg telah mberi pandangan sebagai `anak muda' yg inginkan perubahan bukan shj dr aspek kepimpnan tetapi juga perjalanan persidangan.
    Sdr Shamsul ; Adalah lebih baik Forum Persidangan tidak lagi menjadi platform utk mencari kesalahan dan kepincangan kepimpinan tetapi kita seharusnya mencari kesilapan pihak pembangkang khususnya PAS.
    Cikgu Johari ; kenapa perlu pihak cawangan asyik mengkritik kepimpinan Bahagian seolah2 Tok Lat tidak langsung berkhidmat dan bekerja. Kepimpinan cawangan juga sebenarnya gagal memainkan peranan memastikan kemenangan di peringkat peti undi. Malah kepimpinan cawangan masih berada dalam zon selesa seolah2 kita masih lagi berkuasa.

    Ucapan penangguhan oleh kedua2 wakil tersebut telah mendapat tepukan gemuruh dan berjaya membuka minda dan menyedarkan perwakilan untuk menyahut seruan Tok Najib utk memastikan UMNO tidak lagi mengalami mimpi ngeri pada PRU 13 mendatang.

    Zuraini Hj Kamal
    AJK Bhgn

     
  9. tahniah zuraini.macam tu laa mesyuarat perwakilan.baru seronok.ketua cawangan buat apa pula.tak kan dok harap elaun jkkk sahaja kot.ketua cawangan juga ada lah antara punca orang marah umno.

     
  10. Sdr zuki;
    saya bukan nak menyalahkan kepimpinan cawangan jauh sekali nak mengatakan kepimpinan Bahagian hebat. tapi secara peribadi saya melihat sewaktu Syed Razak jd Ketua Bhgn - semasa beliau MB Persidangan tak dak banyak Komplen, Perwakilan tak dak yg nak persoalkan kepimpinan Bahagian. Bila Syed Razak dah tak jadi MB, perwakilan `komplen' kata Tok Syed jarang turun padang. Bila Hashim Yahya jd MP dan Timbalan ; Perwakilan dan ahli UMNO komplen Hashim Yahya sombong dan jarang turun padang. Bila ada pemilihan , depa nak Oranghang Muda yg agresif dan bersemangat mcm Tok Lat; Pon Tak Kena gak!!!!
    So sebenaqnya apa yang perwakilan mau??
    Sekarang Kuala Kedah dapat wakil rakyat PAS dan PKR, ntah la saya rasa depa pon bukan rajin turun jumpa rakyat, dan kalau disampaikan aduan pon ADUN dan MP seramai 4 orang ini tak dapat selesaikan semua masalah dan aduan rakyat!
    Saya amat2 berharap sudah sampai masanya kita ubah cara UMNO bersidang. Bukan sekadar ruang utk menyatakan ketidak puasan hati, Tetapi yg penting kita gunakan Persidangan Agung Tahunan sebagai satu Platform utk `brain-storming' mengumpul idea2 dan cadangan baru untuk membina strategi bagaimana hendak menawan hati rakyat dan hati pengundi khususnya!!
    Barulah kita boleh bercakap tentang calon MB dan siapa yg patut menerajui Kepimpinan Negeri Kedah!!

    zuraini hj kamal
    umno kuala kedah

     

Post a Comment

Adap biarlah beradat

Mengenai Aku

Luahan serta pandangan dari sudut rakyat marhien. Rakyat yang akarnya adalah Melayu dan melayu itu adalah akar Tanah ini.

Tanah ini Melayu Nusantara yang punya, tetapi adat Melayu melayan tetamu umpama sedarah, melindung sahabat umpama se bapa, menyuap kawan umpama se ibu.

Adat Melayu juga bila tertindas bangun membingkas, bila di tekan bangkit melawan bila di hina terpa membela.

Fahamilah.....
Dalam adat ada kelembutan,
Dalam pendirian ada ketegasan.


Flag Counter

free counters
Related Posts with Thumbnails

BERANI BERUBAH!!!

BERANI BERUBAH!!!

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

DENYUT NADI BLOGGER PRO UMNO

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan
Maklumat di Dahulukan Fakta di Utamakan

PAPA DOLL

PAPA DOLL

BANTU KJ KELUAR UMNO

INDIKATOR

Jurublog berharap undian di atas dapat membantu memberi petunjuk kepada kj, itupun atas kenyataan oeh kj bahawa beliau akan keluar dari UMNO sekiranya ramai ahli UMNO sertai PERKASA. Inilah sahaja jasa kecil saya untuk bantu kj keluar dari UMNO.
**Ikhlas**

Twitter

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

Haramkan Parti Imigran Penjajah!

BOIKOT OLD TOWN

BOIKOT OLD TOWN

TANAK BUBUR

Twitter Updates

    follow me on Twitter

    GEJUT KEDAH!!!

    GEJUT KEDAH!!!

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA

    SATU SEKOLAH UNTUK SEMUA
    PLEASE SIGN THE PETITION FOR SSS. Click The Logo and you'll be directed to the petition.

    DARI PAS KE UMNO

    PELENGGAQ DETGUAQ